Achizitie Citroen C5 III
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Nu esti offtopic dar o masina e mult mai mult decat doua perechi de injectoare.
O banala problema cu climatizarea te poate usura de mai multi bani decat o problema severa de injectie. La fel si cu un etrier, sau un rulment cu ABS.
Poate injectia o improvizezi cu o reparatie de injector/pompa sau o piesa din dezmembrari dar climatizarea nu pentru ca e vorba de manopera si aia n-o iei din dezmembrari.
Sau poate te alegi cu un motor terci si nu-ti dai seama la cumparare. Stiu 2 cazuri de motoare foarte ok la cumparare dar care n-au trecut testul de sinceritate al unui ulei nou si au cerut imediat segmentare.
Este un coleg chiar pe forum cu un 1.6 segmentat la ~60 de mii din cauza lipsei cu desavarsire a intretinerii.
O masina second e un risc si trebuei sa fii pregatit sa ti-l asumi. Altfel, trebuie sa te indrepti spre o masina noua care vine cu garantie si fara prea multe riscuri date de istoricul necunoscut.
Texte de genul "am luat masina la 120 mii si de atunci am bagat doar ulei si filtre" sunt enuntate de samsari sau omuleti care vor sa-si reconfirme ca au facut o alegere mult mai buna decat o masina noua. La o masina second ai tot timpul cate ceva de facut/verificat sau ceva care-ti v-a sta pe creier ca nu e ok si poate pica in orice moment.
Unui coleg de serviciu i-a picat turbina in concediu intr-o depasire pe serpentine, insa a avut noroc ca nu era iesit din tara. A vizitat toata Baia Mare vreo 2 zile cat a stat masina in service. Masina avea ~130 mii km.
Amicului, cu care eram in concediu in vara asta, i-a sarit unul din cele 2 cabluri de la timoneria cutiei de viteza (maneta mergea doar fata spate). Am avut noroc ca am identificat problema si mai ales ca am gasit o sarma pe marginea drumului cu care am securizat timoneria pana am ajuns acasa. Altfel intram la cheltuieli serioase cu cazari neprevazute, tractari si service-uri. Asta se intampla in Bulgaria tot pe niste serpentine in coborare. Cand ii spuneam amicului sa pastreze un minim kit de urgenta in portbagaj (un patent, o surubelnita, un cablu si un soricel) ca nu strica si niciodata nu se stie ce se poate intampla, mi-a intors-o foarte prompt si sigur pe el ca "ce, asta-i dacie sa ai nevoie de trusa de scule dupa tine?", insa am reparat-o mai rau decat o dacie cu o sarma ruginita de pe marginea drumului stransa cu mana.
Astea-s intamplari de nu mai demult de vara asta.
Sunt sigur ca toti avem intampalri palpitante, patite sau auzite, in tara in care masinile sh sunt, dupa unii, mai bune decat cele noi.
Raspunsul scurt la intrebarea ta (ultima din ele) e nu, nu-s probleme cu injectoarele, iteratie euro 5 fiind destul de noua.
Cu placere
O banala problema cu climatizarea te poate usura de mai multi bani decat o problema severa de injectie. La fel si cu un etrier, sau un rulment cu ABS.
Poate injectia o improvizezi cu o reparatie de injector/pompa sau o piesa din dezmembrari dar climatizarea nu pentru ca e vorba de manopera si aia n-o iei din dezmembrari.
Sau poate te alegi cu un motor terci si nu-ti dai seama la cumparare. Stiu 2 cazuri de motoare foarte ok la cumparare dar care n-au trecut testul de sinceritate al unui ulei nou si au cerut imediat segmentare.
Este un coleg chiar pe forum cu un 1.6 segmentat la ~60 de mii din cauza lipsei cu desavarsire a intretinerii.
O masina second e un risc si trebuei sa fii pregatit sa ti-l asumi. Altfel, trebuie sa te indrepti spre o masina noua care vine cu garantie si fara prea multe riscuri date de istoricul necunoscut.
Texte de genul "am luat masina la 120 mii si de atunci am bagat doar ulei si filtre" sunt enuntate de samsari sau omuleti care vor sa-si reconfirme ca au facut o alegere mult mai buna decat o masina noua. La o masina second ai tot timpul cate ceva de facut/verificat sau ceva care-ti v-a sta pe creier ca nu e ok si poate pica in orice moment.
Unui coleg de serviciu i-a picat turbina in concediu intr-o depasire pe serpentine, insa a avut noroc ca nu era iesit din tara. A vizitat toata Baia Mare vreo 2 zile cat a stat masina in service. Masina avea ~130 mii km.
Amicului, cu care eram in concediu in vara asta, i-a sarit unul din cele 2 cabluri de la timoneria cutiei de viteza (maneta mergea doar fata spate). Am avut noroc ca am identificat problema si mai ales ca am gasit o sarma pe marginea drumului cu care am securizat timoneria pana am ajuns acasa. Altfel intram la cheltuieli serioase cu cazari neprevazute, tractari si service-uri. Asta se intampla in Bulgaria tot pe niste serpentine in coborare. Cand ii spuneam amicului sa pastreze un minim kit de urgenta in portbagaj (un patent, o surubelnita, un cablu si un soricel) ca nu strica si niciodata nu se stie ce se poate intampla, mi-a intors-o foarte prompt si sigur pe el ca "ce, asta-i dacie sa ai nevoie de trusa de scule dupa tine?", insa am reparat-o mai rau decat o dacie cu o sarma ruginita de pe marginea drumului stransa cu mana.
Astea-s intamplari de nu mai demult de vara asta.
Sunt sigur ca toti avem intampalri palpitante, patite sau auzite, in tara in care masinile sh sunt, dupa unii, mai bune decat cele noi.
Raspunsul scurt la intrebarea ta (ultima din ele) e nu, nu-s probleme cu injectoarele, iteratie euro 5 fiind destul de noua.
Cu placere

-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
maxddm scrie:Ce probleme are blocul climatronic?
Probleme cu electrica au fot semnalate la acest model?
Va multumesc.
Legat de clima este postul asta: http://clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=22630 .
Legat de electronica, stiu ca toata lumea este sceptica din cauza multor senzori si multa electronica pe acest model (nu cred ca e mai multa electronica fata de Ford Mondeo ultimul model, cunosc modelul si are cam tot ce este pe C5 III), dar nu am auzit de o problema anume care sa apara. Nu poate sa spuna nimeni ca nu mai apar probleme ca la orice alta masina, dar nu cred ca este ceva anume la ce sa apara probleme.
la motorul de 140 cp este de garret, iar ambreiajul depinde de sofer, eu am facut in jur de 1 000 000 km pana acum cu mai multe masini dar la niciuna nu ia picat ambreiajul, acum conduc o automata citroen si pot sa apun ca de aproape 200 000 km in 3 ani nu am avut probleme majore, costisitoare.
tampoane motor
ventilator
2 amortizoare si intretinerea regulata.
tampoane motor
ventilator
2 amortizoare si intretinerea regulata.
-
- pasionat
- Mesaje: 121
- Membru din: Dum 28-Aug-2011 11:26
- Localitate: Ardeal
- Masina: Masina cu 4 roti
La 2.0 HDI turbina e Garrett atat la 103kW cat si la 120kW. Ambreiaj si volanta am vazut cedate si la 60.000 km, dar am vazut destule cu peste 200.000 km si cu ambreiajul si volanta originale. Depinde cum o conduci si cum o intretii. C5-ul nu e o masina cu boli cunoscute, ca sa zic asa, cum e Insignia de exemplu cu motoarele cedate din cauza unei probleme de ungere.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
maxddm scrie:cati km rezista ambreiajul si volanta la acest model?
ce firma produce turbosuflantele pentru motorul 2.0 HDI?
va multumesc.
Daca iti faci griji de ambreiaj/volanta, ia automata si ai scapat.
Conteaza enorm modul de mers. Exemplu la Audi S5, in primii 50.000 km s-a schimbat de 2 ori ambreiaj-ul iar acum are 106.000 km si este cu acelasi.
Deci...depinde de cum se exploateaza.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Colegul Maxx cred ca vrea masina second "in garantie pe forum".
Bolile copilariei poate avea in general un copil. In cazul de fata o masina second nu mai e demult un copil.
Poate fi un adolescent problematic sau dimpotriva unul care se preocupa de crestere corecta si completa.
La fel poate fi un matur prost crescut,imprevizibil, fara principii, care a ars multe etape la viata lui si in general nu traieste dupa regului si nu le intelege.
In privinta motorizarilor HDI pe care tot incerci sa le descosi de "varsat de vant", tre sa stii ca un sfert de masinile de pe strada cu motoare diesel de 1.6 sau 2.0 sunt HDi-uri intr-o forma sau alta.
Peugeot, Citroen, Ford, Volvo sau BMW (1.6d) folosesc cam aceleasi 2 motoare de 1.6 si 2.0. Nu-i asta o garantie suficienta?
Bolile copilariei poate avea in general un copil. In cazul de fata o masina second nu mai e demult un copil.
Poate fi un adolescent problematic sau dimpotriva unul care se preocupa de crestere corecta si completa.
La fel poate fi un matur prost crescut,imprevizibil, fara principii, care a ars multe etape la viata lui si in general nu traieste dupa regului si nu le intelege.
In privinta motorizarilor HDI pe care tot incerci sa le descosi de "varsat de vant", tre sa stii ca un sfert de masinile de pe strada cu motoare diesel de 1.6 sau 2.0 sunt HDi-uri intr-o forma sau alta.
Peugeot, Citroen, Ford, Volvo sau BMW (1.6d) folosesc cam aceleasi 2 motoare de 1.6 si 2.0. Nu-i asta o garantie suficienta?
Da..este o garantie suficienta.
Manat de placerea cu care am condus Citroenul C5 dar si de parerile voastre de pe forum...am achizitionat un Citroen C5 III 2011 2.0 HDI 140 cp cu 147000 de km la bord..culoare alba...
Sincer...sunt foarte incantat de confortul care il ofera aceasta masina...si spun asta gandindu-ma la faptul ca am testat si condus destule masini in decursul anilor.
In prezent ma chinui cu alegerea unor inele de ghidaj pentru jantele din tabla pe care le-am achizitionat ( vreau sa le folosesc pentru anvelopele de iarna).
Manat de placerea cu care am condus Citroenul C5 dar si de parerile voastre de pe forum...am achizitionat un Citroen C5 III 2011 2.0 HDI 140 cp cu 147000 de km la bord..culoare alba...
Sincer...sunt foarte incantat de confortul care il ofera aceasta masina...si spun asta gandindu-ma la faptul ca am testat si condus destule masini in decursul anilor.
In prezent ma chinui cu alegerea unor inele de ghidaj pentru jantele din tabla pe care le-am achizitionat ( vreau sa le folosesc pentru anvelopele de iarna).
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
maxddm scrie:Da..este o garantie suficienta.
Manat de placerea cu care am condus Citroenul C5 dar si de parerile voastre de pe forum...am achizitionat un Citroen C5 III 2011 2.0 HDI 140 cp cu 147000 de km la bord..culoare alba...
Sincer...sunt foarte incantat de confortul care il ofera aceasta masina...si spun asta gandindu-ma la faptul ca am testat si condus destule masini in decursul anilor.
In prezent ma chinui cu alegerea unor inele de ghidaj pentru jantele din tabla pe care le-am achizitionat ( vreau sa le folosesc pentru anvelopele de iarna).
Drag coleg, te rugam frumos, sa te primim cu bratele deschis...niste poze

-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
maxddm scrie:Da..este o garantie suficienta.
Manat de placerea cu care am condus Citroenul C5 dar si de parerile voastre de pe forum...am achizitionat un Citroen C5 III 2011 2.0 HDI 140 cp cu 147000 de km la bord..culoare alba...
Sincer...sunt foarte incantat de confortul care il ofera aceasta masina...si spun asta gandindu-ma la faptul ca am testat si condus destule masini in decursul anilor.
In prezent ma chinui cu alegerea unor inele de ghidaj pentru jantele din tabla pe care le-am achizitionat ( vreau sa le folosesc pentru anvelopele de iarna).
bine ai venit in clubul posesorilor de C5. In mod normal, daca nu ai ghinion, nu ar cam trebui sa ai probleme....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo