Sfaturi achizitie C5

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Mihai831
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Mar 30-Apr-2019 12:22
Localitate: Calarasi

Sfaturi achizitie C5

Mesajde Mihai831 » Mar 30-Apr-2019 12:28

Buna ziua, tuturor

Intentionez sa cumpar un C5 III, de preferat cu Hydractive, avand un buget de 10k EUR. Totodata ma gandeam la motorizarea 160 cp HDI, eventual si automata, dar nu e musai. Nelamuririle mele vin din zona costurilor de intretinere ale suspensiei mentionate, daca cunoasteti, si costuri in ceea ce priveste mentenanta masinii in general. De asemenea, daca aveti sfaturi privind achizitia acestei masini, va rog, dati le aici, poate sunt chiar posesori care vor sa se desparta de un model cu specificatii similare.
Multumesc anticipat.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde iulian.arg » Joi 02-Mai-2019 22:19

La 10k te poti gandi la un Euro 6 deja adica 2015-2016.
Trebuie sa iei cu suspensie H3 categoric si automata daca gasesti.
Costurile articulatiilor sunt relativ mici si se cam schimba toate piesele de uzura. Nu trebuie sa schimbi un brat pentru o bucsa, schimbi doar bucsa.
Hidraulica nu prea pica, stai fara grija.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Mihai831
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Mar 30-Apr-2019 12:22
Localitate: Calarasi

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde Mihai831 » Vin 03-Mai-2019 13:22

Am căutat, dar cel mai nou model pe care l am găsit la achiziție a fost din 2015. Într adevăr, și eu ochesc suspensia hydracrive, dar la fel și aici, foarte puține modele cu dotarea asta. Multe 1.6 hdi, care pe o caroserie precum cea a lui c5, e leneș, și foarte multe cu un 2.0 dar nu din dotarea exclusive, adică fără h3.
Oricum, mulțumesc pentru răspuns.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde THUNDER77 » Sâm 16-Noi-2019 21:51

Salutare! Stie cineva ceva de masina asta? https://www.olx.ro/oferta/citroen-c5-20 ... d0z0p.html
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde iulian.arg » Lun 18-Noi-2019 17:12

Din poze pare ca farul din dreapta e cu lumina de zi incandescenta si farul din stanga e cu banda led.
Dupa anul fabricatiei ar trebui sa fie cu lumini de zi led.
In rest, grija mare sa nu fie prea forjata. Pretul e mic.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

zoly
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Joi 12-Apr-2007 09:06
Localitate: lugoj

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde zoly » Mie 20-Noi-2019 13:18

Acum două luni am achiziționat un C5 2011 Hidroactiv 2.0 L.103kw.Am căutat si am văzut nouă mașini din Resita si pînă la Cluj,m-am oprit la una din Oradia ,masina bună!
Înainte s-o plătesc am făcut o programare la reprezentanța PSA cu diagnoza dupa seria VIN.Costa 140Ron ,după nota diagnozei am platit masina.Este ce-a mai sigura metoda de achizitie
Xantia 2.0 HDI 80 Kw 1999
C5 Turer Exclusiv 2010 Hidroactiva
Yamaha TDM 850

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde iulian.arg » Joi 21-Noi-2019 01:24

Este sigura atunci cand e complementata si de o inspectie si o cantarire proprie.
Am cautat si eu de curand o masina in Romania si am vazut 6 la numar. Care mai de care cu probleme.
Insa una mi-a placut mult si parea in regula la prima vedere.
Era un CrossTourer 2.0 bluehdi 181 CP automat echipare excelenta; practic lipsea doar pachetul Luxus cu panoramic si piele naturala in rest avea cam tot ce se poate pune pe ea. Am vizitat-o de doua ori. A doua oara am avut si diagnoza cu mine. Si aici a inceput sa scartaie la chestii subtile. Masina era masluita bine la kilometraj si cam la toate chestiile care puteau da de banuit inclusiv incarcare filtru de particule. Avea in bord cifra magica de 193k km. Asta a fost primul semn de intrebare.

Al doilea semn de intrebare a fost ca avea 12 reseturi ale intervalului de service ceea ce inseamna ca daca servisarea s-a facut la fiecare 25k km insemna 300k km. Daca servisarea s-a facut la fiecare 30k km insemna 360k km. In carnetul de service nu avea trecut nimic semn ca servisarea s-a facut in regie proprie (masina de flota cu contract de intretinere la un garaj agreat).
Masian avea 3 ani si 3 luni de la achizitie. 3 luni sigur a durat vanzarea/actele/adusul in Romania din Franta/cosmetizarea la noi/punerea la vanzare. Deci in 3 ani a rulat 300k km adica o medie zilnica de 274 km.
Counterul de start-stop indica o medie de 10 opriri/porniri pe zi ceea ce nu e mult dar nici putin daca masina a rulat in fiecare zi de la achizitie.
Al treilea semn de intrebare a fost ca desi motorul era evident spalat, avea pete de ulei si praf in zona cutiei unde nu a ajuns detergentul la spalare. Tamponul de sus fusese schimbat cel pution odata. Turatia varia cu 15-20 rpm (la C5-ul vechi din 2007 turatia la relanti e intepenita la 800 rpm). Evacuarea insa era curata semn ca filtrul de particule era in regula si la locul lui. Presiunea diferentiala pe filtru era maxim 300 mbar pe loc.
Cutia avea o foarte foarte mica ezitare la trecerea din 2 in 3 dupa ce se incalzea. Probabil uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata.
Ultimele semne de intrebare au fost de la interior cu scaunul soferului fara uzura dar cu niste cute cum n-am mai vazut la tapiseria Claudia Mistral; un element de la bancheta din spate care este atins fara exceptie cand cineva urca sau coboara din masina era uzat pe ambele parti semn ca s-au perindat multe persoane pe bancheta din spate. De aici am dedus ca masina cel mai probabil a facut taxi sau vtc.
Raportul AutoDNA nu a aratat nimic in neregula; era masina achizitionata de companie. Pretul initial 37500 euro. Pretul cerut de samsar 8500 euro. Pretul unei masini echivalente in Franta 10k euro. Diferenta de pret evident ca venea din kilometraj.

O diagnoza si un raport in reprezentanta nu-mi scoate detaliile astea si nici nu poate trage concluziile pe care le-am tras eu. Asa ca eu merg mai bine pe propria judecata si evaluare critica.
Intre timp am schimbat obiectivul de achizitie, marja de pret si aria de cautare.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

zoly
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Joi 12-Apr-2007 09:06
Localitate: lugoj

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde zoly » Joi 21-Noi-2019 10:57

Da! Corect, în cazul tău stai bine! În cazul meu am ales aceasta opțiune. Mu e perfecta mașina dar sper sa am noroc, ultima revizie 07.10.2017
Xantia 2.0 HDI 80 Kw 1999
C5 Turer Exclusiv 2010 Hidroactiva
Yamaha TDM 850

unasro
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Lun 09-Dec-2019 19:52
Localitate: Constanta
Masina: Skoda Octavia 2, 1.9TDI

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde unasro » Lun 09-Dec-2019 20:02

Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un Citroen C5 in limita a 10K Euro si nu imi dau seama ce alegere este mai buna dintre urmatoarele doua:
- Citroen C5 2.0 BlueHDi (180 Hp) S&S Automatic (anii 2015-2017)
- Citroen C5 2.0 HDi (163 Hp) Automatic (anii: 2012-2015)

Va rog sa ma ajutati cu doua sfaturi:
- ce motorizare este mai fiabiala?
- ce varianta sa aleg daca gasesc xenon doar pe a varianta cu 163 Hp?

PS: am incercat sa ma inspir putin de aici dar sunt doar date oficiale (nu din experienta de exploatare)
https://www.auto-data.net/en/compare?ca ... rId3=21108

Multumesc frumos!

unasro
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Lun 09-Dec-2019 19:52
Localitate: Constanta
Masina: Skoda Octavia 2, 1.9TDI

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde unasro » Lun 09-Dec-2019 22:26

unasro scrie:Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un Citroen C5 in limita a 10K Euro si nu imi dau seama ce alegere este mai buna dintre urmatoarele doua:
- Citroen C5 2.0 BlueHDi (180 Hp) S&S Automatic (anii 2015-2017)
- Citroen C5 2.0 HDi (163 Hp) Automatic (anii: 2012-2015)

Va rog sa ma ajutati cu doua sfaturi:
- ce motorizare este mai fiabiala?
- ce varianta sa aleg daca gasesc xenon doar pe a varianta cu 163 Hp?

PS: am incercat sa ma inspir putin de aici dar sunt doar date oficiale (nu din experienta de exploatare)
https://www.auto-data.net/en/compare?ca ... rId3=21108

Multumesc frumos!


PS: ce ofera optiunea / eticheta "executive"? intreb asta pentru ca nu gasesc motorizarea de 180 Hp (Euro 6) Executive si vreau sa stiu daca se merita sa ma reorientez catre versiunea de 163 Hp (Euro 5). Multumesc!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi achizitie C5

Mesajde iulian.arg » Vin 13-Dec-2019 16:22

Executive din cate stiu e o terminologie folosita pentru anumite piete (Italia) si e inferioara sau egala echiparii Exclusive.
Din cate am vazut pe Leboncoin.fr sunt multe exemplare ok pana in 10k euro.
Si de banii astia as merge clar pe o motorizare Euro 6. Va fi mai pregatita pentru viitoarele posibile eco-orientari ale conducerilor actuale/viitoare.
2.2-ul este doar E5.
Euro 6 este doar motorizarea de 2.0 in variantele blueHDI de 150 si 180CP
Motorizarile E5 sunt 2010+ si au 136cp (Belgia), 140CP sau 163CP.
Cat priveste motorizarea 2.0 E6 fata de E5 e destul de schimbata si optimizata la nivel periferic cel putin: are start&stop, alternator reversibil, baterie marita, termostat si pompa de apa controlate electronic , SCR + adblue etc.
Cutia automata e la a 3-a sau a 4-a iteratie (E6) si nu are probleme deosebite.
As merge clar pe Euro 6 insa cifrele de acceleratie si consum de pe Auto-Data pentru E6, nu le vei regasi in totalitate si in viata reala. Am condus una E6 si nu m-a dat pe spate nici la acceleratie nici la consum.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv