Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

landadev
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Lun 19-Noi-2018 22:39
Localitate: București

Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde landadev » Vin 23-Noi-2018 00:40

Sunt hotărât să iau un C5 break, motor pe benzină, cu Hydractive.

Întrebări:
1. De unde o cumpăr?
Ca tot românul știu de Germania și mobile.de. De pe forumuri înțeleg că vânzătorii sunt obligați de lege să-ți răspundă dacă mașina a fost lovită și dacă are kilometrajul real. Când aleg pe mobile.de ”full service history” rămân cu puține rezultate, majoritatea de la dealeri. Sunt dispus să fac o excursie în cam orice țară ”vestică” din care să mă întorc cu mașina, cu toate cheltuielile implicate de asta.

2. E mai bine să iau motorul 2.0 MPI sau 1.6 THP? Menționez că fără discuție îi montez GPL.
2.0 MPI: e motor clasic aspirat deci teoretic cu mai puține probleme potențiale și e mai ieftină instalația GPL.
1.6 THP: mai multă putere, EURO 5, mașini mai noi. Dezavantaje găsite: instalația GPL e ~2000 de euro (pentru injecția directă), curățarea periodică a supapelor, posibile probleme cu distribuția.

3. Aș vrea niște păreri (subiective) despre diferența dintre echiparea Confort și Exclusive.
Mă atrag echipări ca geamurile laminate, luminile direcționale și scaunele cu reglaj electric, dar nu am avut unde să încerc și nu știu dacă merită diferența.

Buget: maxim 10000 de euro.

Mulțumesc

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde kady28 » Vin 23-Noi-2018 11:50

Ca sfaturi ce pot da la pct. 2 si 3 ar fi:
2. Daca bagi GPL alege motorul 2.0 MPI. THP-ul e un motor bun dar se pare ca au mai fost prb cu distributia iar instalatia GPL e prea scumpa pt un motor care ar necesita reparatii in timp.
3. Sigur merita diferenta dar nu e un must, poti trai si fara xenoane, reglaje electrice, etc..

Buget ai destul.
Depinde pentru ce cumperi masina. Daca e pentru plimbari cu familia/prieteni recomand sa aiba cat mai multe optiuni. Cutia automata si suspensia H3+ sunt combinatia perfecta.
Daca vrei sa te duci la munca zilnic (mai ales in Buc) personal nu mi se pare o masina potrivita pt. asa ceva. E mare, e grea...

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde iulian.arg » Sâm 24-Noi-2018 00:19

Salut
Ma uit si eu de ceva vreme cam dupa ce te uiti si tu si am ajuns la urmatoarele concluzii:
- cel mai bine e de asteptat sa vedem care v-a fi noua taxa/impozit auto si motorizarea aleasa ca sa se plieze pe aceasta; s-ar putea sa fie mai rentabil sa-ti iei 1.6 pentru taxarea mai avantajoasa sau sa-ti iei 2.0 pentru instalatia GPL mai ieftina; sau s-ar putea sa fie mai rentabil sa-ti iei diesel euro 5.
- ca destinatii eu ma uit la Franta (leboncoin.fr), Italia (autoscout24.ro), Germania (mobile.de)
- proportia benzina/diesel e cam de 1/20; daca vrei benzina asteapta-te sa ai mult de cautat.
- motorul 2.0 este euro 4 si s-a pus pe C5 doar in 2008-2009 deci masinile ar fi destul de vechi; Trebe avut mare grija cu motoarele astea ca scot o tona de CO2 si daca vine taxarea in functie de emisii, o sa fie deranj mare.
- motorul de 1.6 e de generatie noua, destul de fâșneț, cu putere si cuplu decente insa cu instalatii GPL foarte scumpe. Ce am gasit eu ajunge pe la 7000 lei si nici nu stiu cat de fiabile sunt datorita pompei de presiune suplimentara.
- echiparea Exclusive merita pentru geamurile laminate in special. In rest poate fi si cu tapiterie textila si ecran monocrom adica nu-i o garantie de echipari superioare. La xenoane nici nu m-as gandi. Un far nou costa ~1000 euro, un bec xenon 200 lei. In plus, mecanismul de ajustare a nivelului si cel ce face curba sunt o complexitate inutila. Farurile cu halogen sunt arhisuficiente. Scaunele electrice sunt cam inutile insa incalzirea in scaune e indezirabila. Avem 4 luni bunicele de iarna.
- cutia automata pentrue mine este un must have.
- bugetul e foarte bun si realist. Sunt sanse la un C5 in jur de 100k km si echipare superioara. Am vazut inclusiv un 1.6 thp la 9500 euro, echipare de varf cu panoramic, piele pe bord, automata, sistem hifi.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

landadev
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Lun 19-Noi-2018 22:39
Localitate: București

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde landadev » Sâm 24-Noi-2018 22:05

Mulțumesc mult pentru linkuri și sfaturi, o să încerc să fie Exclusive. E ok că e o mașină grea, în oraș nu prea port mașina, și tot mare și grea e și asta de acum.

@iulian.arg - ai idee dacă în Franța se aplică aceeași lege de a menționa accidentele în contract?

La 2.0 aș pune GPL pentru economie, la 1.6 din motive de poluare (mă râcâie rău că GDI-urile scot particule, iar cu GPL scad de vreo 10 ori). Diesel evit tot din motive de poluare.

Offtopic: pentru sănătatea mea locuitor în Bucureștiul ăsta prăfuit, sper nu pună taxe fix pe CO2. Să fie pe capacitate, putere, normă euro, orice. Din ce emite o mașină fix CO2 și metanul nu-s otrăvitoare, ci doar au efect de seră, otrăvitoare-s restul (particule, ozon, oxizi de azot, CO, hidrocarburi). Ne-am concentrat pe a scădea un amărât de 20% CO2 emis de mașini și am ajuns la nebunia de acum: mașini care depășesc de zeci de ori nivelul oficial NOx și dieseluri cu filtrul de particule scos.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde iulian.arg » Mar 27-Noi-2018 18:05

Mai asteapta un pic .. in vreo 2 saptamani apar noile norme de taxare a masinilor si atunci o sa vedem ce renteaza si ce nu.
Nu stiu nimic de trecutul accidentelor in contract.
1.6-ul nu e vre-un campion la consum. Papa un 7% in exterior in conditiile in care un diesel scoate 5.5-6%. Deci GPL-ul pe 1.6 e si pentru consum. Cat priveste particulele, inafara celor emise de motoare mai sunt si cele generate de cauciucuri si de placutele de franare. Ca sa eliminam particulele in totalitate, ar trebui eliminate masinile in totalitate.
In ce priveste poluarea din orase, cauza e aproape pierduta. Stocul de masini poluante este foarte mare si nu pot fi scoase sau interzise peste noapte. Si sincer sa fiu nici nu stiu cat de corect ar fi sa fortezi casarea unor masini euro 4 sau 5 de 5-10 ani din moment ce le-ai permis si incurajat cumpararea.
Tot ce poti face ca autoritate e sa fii foarte riguros cu ITP-ul. E singura modalitate in care s-ar elimina de la sine masinile care nu reusesc sa-si pastreze emisiile si starea din momentul cumpararii. Si ar fi si cinstit fata de posesorii masinilor pentru ca e datoria ta sa-ti pastrezi masina ta in parametrii buni de functionare. Dar nu vad cum s-ar putea forta sa se faca ITP-ul pe bune la noi. Doar sa adopte un sistem mai sofisticat cu ceva informatii luate in timp real de la teava de esapament si de la mufa OBD, si in acelasi timp un algoritm de detectie a fraudelor de genul compararii graficelor de acceleratie cu graficele de pe esapament la milisecunda si sa dea respins daca ai pus mufa la o masina si testerul de esapamant la alta sau la un simulator. Si sa-ti citeasca si VIN-ul de pe OBD ca sa nu poti pune testerul pe alta masina decat cea careia vrei sa-i faci ITP-ul. Nu stiu cat de viabil ar fi sistemul in materie de difersitate a modelelor de masini si a citirii informatiilor de pe OBD. Nu stiu daca informatiile de pe can-bus sunt standard pe orice masina dar ma gandesc ca din moment ce exista OBD readere universale bluetooth la 30 de lei, n-ar fi nici dificil, nici scump de implementat.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

landadev
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Lun 19-Noi-2018 22:39
Localitate: București

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde landadev » Vin 04-Ian-2019 11:24

Am luat C5-ul, motorul e cel vechi, EW10 A, am făcut +3000 km. În general e cam ce mă așteptam:
- urăsc geamurile mici (dar mă consolez că așa au multe mașini moderne, e doar un trend prostesc)
- e chiar mai greu de parcat decât mașina veche -> o să merg și mai puțin prin oraș decât până acum
- suspensia e cum așteptam: aproape că-mi place să trec prin gropi. Nu știu cât mă ține entuziasmul, dar abia aștept să plec din nou în excursie cu mașina!

Acum trebuie montat GPL-ul. Ce service îmi sugerați? Din ce găsesc pe internet instalația cea mai potrivită ar fi BRC Secvent Plug&Drive (eventual Prins VSI 2.0). Montatori am găsit:
- Pro Gaz - Buzău (e pomul lăudat, ar nu aș consuma o zi liberă doar să pun GPL la mașină)
- AGR (doar Prins)
- Andrei GPL (doar Prins)
- Auto Gilex

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde iulian.arg » Lun 07-Ian-2019 14:36

Ce echipare, din ce an, cati km si cat ai dat pe ea?

Cat despre GPL, cere toate detaliile despre cum functioneaza instalatia. Am montat recent pe un logan din familie si nu-s multumit de cum merge. Intra greu pe gaz si doar dupa o anumita turatie. Daca o lasi la relanti, chiar daca e motorul cald, nu trece pe gaz. In accelerari puternice trece pe benzina si se simte un soc puternic cand trece. Am avut in trecut masina cu Tomaseto stag-300 si mergea brici. Trecea si la relanti pe gaz cand ajungea la temperatura potrivita si de turatii nu mai zic ca ducea si 7000 de ture pe gaz.
Ar fi bine sa-i intrebi toate astea si sa alegi instalatia in cunostinta de cauza.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

landadev
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Lun 19-Noi-2018 22:39
Localitate: București

Re: Sfaturi de cumpărare Citroen C5 III break benzină

Mesajde landadev » Joi 10-Ian-2019 22:59

Exclusive (dar fără opționale în plus), 2008, 100000, 6500.

GPL: montez aceeași marcă ca pe mașina veche. Trece pe gaz strict în funcție de temperatură și mașina se comportă identic pe benzină și pe gaz.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv