Eroare P0234 si P11aa

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Cata Gil
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 07-Aug-2018 09:50
Localitate: Suceava
Masina: Citroen C5 Executive 2.0 HDI 2011 136CP (RHR-E5)
2: Peugeot 307 2.0 HDI 136CP (RHR)

Eroare P0234 si P11aa

Mesajde Cata Gil » Mar 07-Aug-2018 10:13

Fara sa fiu specialist in domeniu (am inceput sa devin de cand umblu prin service-uri) as vrea sa va cer o parere despre aceste erori care apar pe rand atunci cand dau de un deal mai lung si o tin accelerata pe la 50-60% din pedala pentru mai mult de 6-10 secunde.
Am fost la Reprezentanta Peugeot si m-au facut sa schimb acea electro-valva care comanda turbo de doua ori, prima piesa am luat-o de producator (Pierburg), urmatoarea am achizitionat-o tot Pierburg, dar originala. Au masurat deasemeni daca geometria turbo merge liniar (cu ajutorul pompei de vacum si cu laptop-ul cuplat sa vada valorile) si au zis ca e ok.
Daca inainte imi aparea eroarea P11aa, dupa ce am schimbat electrovalva imi apare P0234 (presiune prea mare pe turbo).
Am schimbat service-ul, si am inaintat in sapaturi. Am considerat ca poate fi o pierdere de presiune de la turbo pana la senzorul care masoara presiunea (cel de pe galeria de admisie) si de asta imi da eroare. Am gasit putin ulei in jurul turbo si atunci mecanicul (nr.2) mi-a zis sa schimbam garniturile de la teava de iesire spre intercooler si acel oring de cauciuc de pe intrarea in turbo. Le-am schimbat (sa eliminam pierderile), si aceeasi P0234. Intre timp am schimbat si senzorul de presiune de pe galeria de admisie cu unul de pe o masina functionala, crezand ca acest senzor poate fi decalibrat, dar aceeasi eroare (nu stiu daca Citroen-ul necesita vreo invatare de senzori atunci cand ii schimbi, sau isi face singur noile masuratori). Fiind depasit si el, m-a trimis la mecanicul 3 (o firma super-specializata doar pe turbo) care, din cate vad nici ei nu prea reusesc sa-i dea de capat. Au luat-o de la inceput, cu senzori curatati, au lungit putin tija la supapa de pe turbo (sa nu-i mai dea overboost), dar degeaba...eroare revine, acum ultima data dand iar P11aa.
Precizez ca masina este 2.0 HDI 136CP motor RHR cu Delphi an 2010-2011, km 120.000, acea combinatie de motor ca si euro4, doar ca a mea este euro 5.
Rog o parere de specialist, sau poate ati mai intampinat astfel de erori. Daca aveti sugestii rapide, puteti sa ma si sunati pe 0722.317.078. Multumesc.

corsicanu33
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 21-Mar-2018 16:53
Localitate: Baia Mare
Masina: Citroen c5

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde corsicanu33 » Mar 07-Aug-2018 14:29

daca te ajuta cu ceva si eu am avut aceste erori. E drept eu aveam mai multe dar toate s-au rezovat dupa schimbarea turbo-ului. La mine cel putin a fost clar ca geometria variabila era blocata. Eu nu puteam misca acea tija deloc. Dupa schimbare toate erorile au disparut. Probabil ca la tine o curatare a geometriei variabile ar fi de ajuns. Nu stiu cum un mecanic poate verifica 'linearitatea' geometriei variabile la temperatura de lucru a turbo-ului.

Cata Gil
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 07-Aug-2018 09:50
Localitate: Suceava
Masina: Citroen C5 Executive 2.0 HDI 2011 136CP (RHR-E5)
2: Peugeot 307 2.0 HDI 136CP (RHR)

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde Cata Gil » Mie 08-Aug-2018 11:09

La mine tija se misca foarte bine, arcul e ok, geometria lucreaza bine la testele cu pompa de vacuum...iclusiv inginerul de la firma de turbine (cu multa experienta) a zis ca e ok. Am facut probe in mers cu valorile afisate in fata, a mers cu 2000-3000-4000 ture, el a zis ca totul e ok. Doar ca masina simte acea diferenta mica de presiune si intra in 'limp'. Am stat aseara cu el pana tarziu, vazand ca are timp, si am tot facut probe. Concluzia la care a ajuns el este ca ori e o problema de soft, ori o problema electrica. M-a trimis la un tip care face mapari (eu unul nu prea am incredere in valorile ce le pun ei acolo 'la ochi'), dar cel mai probabil o sa merg la Citroen sa-mi faca un update de soft sa vedem ce pot ei face, iar in ultima instanta probabil o sa ma duc la tipul cu maparile sa-i modifice putin valorile la care intra in limp...sa setam diferenta de presiune de la 100 la 300 mbari, iar maximul aceeptat de turbo sa-l urce pana pe la 2800 mbari. Nu stiu cat e de corect sau ce se poate intampla (in afara sa crape vreun furtun), iar daca e cineva specialist in valori de mapare si poate sa-mi dea o sugestie, o astept cu placere. Multumesc.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde dj01fad » Mie 08-Aug-2018 12:53

Cata Gil scrie:Daca inainte imi aparea eroarea P11aa, dupa ce am schimbat electrovalva imi apare P0234 (presiune prea mare pe turbo).

verifica sa nu fie infundata teava/furtunul prin care se elibereaza vacuumul.

Cata Gil scrie:au lungit putin tija la supapa de pe turbo (sa nu-i mai dea overboost)

nu e bine ca au umblat acolo, turbinele astea nu se regleaza dupa ureche, ca poate nu mai face overboost... acum ar trebui sa te duci cu ea la verificat/reglat.

sigur nu e din soft, este problema mecanica. daca te mai duci sa modifici si softul, o sa o faci varza.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

glasses
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Dum 01-Noi-2015 14:41
Localitate: Germania, Junkerath
Masina: Citroen C5 III 1.6 Hdi Tourer

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde glasses » Joi 09-Aug-2018 00:28

Intreb si eu ceva deoarece si la mine sunt urme de ulei in jurul turbinei. Ce simptome are masina cu aceste doua erori?
Pentru ca Citroen

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde WLD » Joi 09-Aug-2018 08:33

Cata Gil scrie: iar maximul acceptat de turbo sa-l urce pana pe la 2800 mbari.


Senzorul MAP de pe masina e de 2500mbar. Daca cineva iti zice ca poate rezolva problema trecand in soft o valoare mai mare decat suporta fizic senzorul, atunci este un fel de vrajitor.
Nu poate fi problema de soft. Codul nu se uzeaza in timp.

Cata Gil
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 07-Aug-2018 09:50
Localitate: Suceava
Masina: Citroen C5 Executive 2.0 HDI 2011 136CP (RHR-E5)
2: Peugeot 307 2.0 HDI 136CP (RHR)

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde Cata Gil » Joi 09-Aug-2018 12:44

„verifica sa nu fie infundata teava/furtunul prin care se elibereaza vacuumul.”
Te referi poate la acel furtun (la treilea) ce iese din electrovalva de comanda turbo si are un filtru mic de burete in capat? - acel filtru l-am luat nou, crezand si eu ca nu descarca la timp aerul din electrovalva. Daca te referi la alt furtun care elibereaza vacuumul, te rog sa-mi faci o descriere mai exacta si o sa incerc sa-l suflu.
Referitor la tija de pe turbo, stiu ca a fost o greseala sa umblu la ea (am si manualul masinii unde scrie clar ca nu se umbla), dar am facut-o la indrumarea specialistului in turbine la care am ajuns ultetior, iar acesta mi-a spus ca, dupa valori, reglajul actual e ok (stiu ca se face pe banc acel reglaj, dar e foarte greu de dat turbo jos si cam toti fug sa se apuce de treaba).
Referitor la simptome, intre 1700-2000 ture am 1-2 intreruperi mici (aproapre insesizabile) in sarcina usoara, eu dand totusi vina pe momentul cand se inchide EGR-ul, iar atunci cand urc un deal mai lung si o tin accelerata constant vreo 10 secunde, intra in limpmode. Am un programel pe mobil, FAP se cheama, acesta masoara mai multi parametri, inclusiv ”TurboPress” si ”TurboInstr”, aceste valori aratand la relanti aprox.980mbari ambele, valorile urcand in accelerare egal, dar la capat TurboPress ajunge la 2494 si TurboInstr doar la 2294...de aici apare si eroarea.
Incep sa cred ca s-ar putea sa am eu o problema la cap...dupa cum spun mecanicii...deci s-ar putea sa trebuiasca un RMN.
O zi usoara la toti si multumesc de sfaturi.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde WLD » Joi 09-Aug-2018 13:04

Ai cumva FAP anulat?

Cata Gil
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 07-Aug-2018 09:50
Localitate: Suceava
Masina: Citroen C5 Executive 2.0 HDI 2011 136CP (RHR-E5)
2: Peugeot 307 2.0 HDI 136CP (RHR)

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde Cata Gil » Joi 09-Aug-2018 13:15

Nu. FAP-ul mi-au zis ca e ok...si in plus, masina are 120.000km, deci nu cred sa fie probleme, iar lichid i-am completat eu 1 litru sa fiu sigur ca are.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: Eroare P0234 si P11aa

Mesajde WLD » Joi 09-Aug-2018 13:22

Te-am intrebat pt ca overboost-ul apare uneori in cazul anularii incorecte a acestuia.


Înapoi la “Mecanica - C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973