Surpriza rezervor aditiv

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Surpriza rezervor aditiv

Mesajde urzica » Lun 06-Noi-2017 11:29

Sa va povestesc,
Masina are 194 000 km, este a mea de noua, merge bine dar are un "lag" la demaraj mai puternic , nu am avut niciodata avertizarea de nivel minim rezervor aditiv activata. La manual zice ca la 120000 km se umple rezervorul de aditiv. In vederea reumplerii am cumparat un kit de 3 litri pentru umplerea rezervorului. Deunazi am incercat sa reumplu rezervorul de aditiv si dupa deconectarea furtunasului de umplere am observat ca nivelul aditivului este la maxim :?: :?: :?: adica masina a consumat aproape nimic din rezervor :-k :-k :-k. Cand am decuplat furtunasul de umplere s-a auzit un fel de suierat ca si cum ar fi tras aer in rezervor... Am conectat Lexia am mers la meniu testare actuatori pentru a verifica functionalitatea pompei de aditivare si am primit mesajul "Activare imposibila". ](*,)
Intrebare:
1. Rezervorul are cumva o supapa de aerisire care este blocata?
2. Pompa este cumva defecta?
3. Cum de nu s-a infundat filtrul de particule pana acum?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde MARIAN » Mar 07-Noi-2017 19:02

Încearcă sa scoți mufa pompei și vezi dacă apar erorile specifice.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde urzica » Mie 08-Noi-2017 13:17

MARIAN scrie:Încearcă sa scoți mufa pompei și vezi dacă apar erorile specifice.
Ok, am sa incerc, cred ca sambata, am sa va tin la curent. Multumesc.

Avatar utilizator
julaikos
pasionat
Mesaje: 340
Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
Localitate: Potigrafu
Masina: Oltcit 12 TRS
2: Citroen BX trd break
3: Citroen c4 1.thdi

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde julaikos » Mie 08-Noi-2017 23:09

daca motorul a mers in parametri,si ai mers suficient de turat cu ea incat sa se arda mare parte din noxe atunci nu ar fi asa de neconceput sa nu fie infundat,sau macar colmatat partial cat sa mearga
Daca munca era buna o luau boierii de mult!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde iulian.arg » Joi 09-Noi-2017 09:23

Teoretic, regenerarea merge si fara aditiv dar rolul aditivului era acela de a facilita arderea depunerilor la o temperatura ceva mai joasa cu vreo 100 de grade. Adica in loc sa aiba nevoie de 550 de grade ca sa faca arderea, datorita aditivului din motorina, poate face arderea la 450 de grade.
Aparent la tine, probabil din cauza defectarii sistemului de aditivare, nu a mai ajuns aditiv in motorina insa regenerarile au functionat corect.
Norocul tau as zice :).
Poti sa faci o captura cu lexia la cele 2 pagini de parametri referitoare la filtrul de particule?

La mine nu arat aprea bine la 148 de mii km. Regenerari frecvente, presiune diferentiala mare (ajunge si la 800 mbar in sarcina), fum negru la accelerari mai puternice, consum crescut. Nu am avut avertizare de aditiv scazut pana acum dar nici nu am desfacut sa vad cat aditiv mai are. Curand o sa fac o curatare a filtrului cu demontarea lui.

Imagine

Imagine

Imagine
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde urzica » Joi 09-Noi-2017 14:56

julaikos scrie:daca motorul a mers in parametri,si ai mers suficient de turat cu ea incat sa se arda mare parte din noxe atunci nu ar fi asa de neconceput sa nu fie infundat,sau macar colmatat partial cat sa mearga

I-as face o regenerare fortata dar mi-e teama sa nu fac vre-o prostie nestiind de fapt cat de infundat este filtrul [-X [-X

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde urzica » Joi 09-Noi-2017 14:58

iulian.arg scrie:Teoretic, regenerarea merge si fara aditiv dar rolul aditivului era acela de a facilita arderea depunerilor la o temperatura ceva mai joasa cu vreo 100 de grade. Adica in loc sa aiba nevoie de 550 de grade ca sa faca arderea, datorita aditivului din motorina, poate face arderea la 450 de grade.
Aparent la tine, probabil din cauza defectarii sistemului de aditivare, nu a mai ajuns aditiv in motorina insa regenerarile au functionat corect.
Norocul tau as zice :).
Poti sa faci o captura cu lexia la cele 2 pagini de parametri referitoare la filtrul de particule?

La mine nu arat aprea bine la 148 de mii km. Regenerari frecvente, presiune diferentiala mare (ajunge si la 800 mbar in sarcina), fum negru la accelerari mai puternice, consum crescut. Nu am avut avertizare de aditiv scazut pana acum dar nici nu am desfacut sa vad cat aditiv mai are. Curand o sa fac o curatare a filtrului cu demontarea lui.

Imagine

Imagine

Imagine

Am sa fac si eu niste capturi sambata sa facem o comparatie cu ce ai tu.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 797
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde urzica » Dum 12-Noi-2017 20:27

Ultimile noutati:
Masurat impedanta pompa de aditivare: 8,2 ohmi => pompa este buna
Scos conector de la pompa de aditivare si testat cu tensiune 12 V- se aude un ticait la conectare si un ticait la deconectare =>pompa este buna
Verificat siguranta electrica pompa de aditivare, siguranta buna.
Pornit motor cu conector pompa de aditivare scoasa=> nici o alarma ???
Incercat testare pompa fara succes.
M-am documentat:
1 Masina nu are calculator de aditivare separat
2 Aditivarea este gestionata de calculatorul de injectie

Nu stiu ce sa-i mai fac => reprezentanta?
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde iulian.arg » Lun 13-Noi-2017 14:57

Eu zic sa nu-ti faci griji. Returneaza kitul de aditiv si stai linistit. Regenerarile in principiu merg si fara aditiv si la tine vad ca merg foarte bine.
Ai 1400 Km distanta medie intre regenerari ceea ce e excelent. Cred ca asa e la un filtru nou. La mine dupa cum se vede, regenerarile sunt foarte dese, in jur de 80-150 km adica filtrul e destul de infundat, indiferent ca ECU vede 42% colmatare.
Mai ramane sa-i faci un test de presiune diferentiala in mers in conditii de forta. Asta e testul definitoriu. Daca presiunea diferentiala e normala (cred ca maxim 200-300 milibari), sistemul de filtrare e in regula si poti merge linistit in continuare.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

eogen
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Mar 07-Noi-2017 15:20
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Masina: Citroen xsara picasso
2: Suzuky jimny

Re: Surpriza rezervor aditiv

Mesajde eogen » Lun 13-Noi-2017 21:05

Buna seara,
Sunt posesor de citroen xsara picasso, 2.0 HDI ,an 2002, in bord ultimul martor mi s-a spus ca este pentru aditiv si se cam aprinde cateodata. Fiind posesor de doar o luna a acestei marci intreb si eu acest tip are rezervor de aditiv si unde este amplasat.
Multumesc.


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973