salut, ma confrunt și eu cu problema la Citroen ul meu C5 II 2005, mai precis ventilatorul din fata radiatorului pornește când pornesc ac și se oprește în câteva secunde. apoi iar pornește și tot asa.
o alta problema am avut cu el, când au fost temperaturile mari din zilele trecute și am fost pe transalpina și nu a pornit ventilatorul și mi a apărut în bord Service. am tot cautat pe net soluții, am verificat celebra rezistenta de 50V și e ok. nu știu ce sa ii mai fac. sunt deschis la orice părere din partea voastră
problema ventilator
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Re: problema ventilator
La ventilator sunt 2 rezistente din cate imi amintesc.
Sigur ai verificat amandoua care trebuie ?
Sigur ai verificat amandoua care trebuie ?
Re: problema ventilator
gropitzabogdan scrie:La ventilator sunt 2 rezistente din cate imi amintesc.
Sigur ai verificat amandoua care trebuie ?
Am verificat siguranta galbena de 50V si releu G.Cartier din poza de mai jos. Functioneaza.
O alta siguranta nu gasesc. Am inteles ca exista si o " rezistenta treapta", nu o gasesc.
Intre timp, am comandat un ventilator nou si maine imi soseste. Va tin la curent.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: problema ventilator
Eu zic sa schimbi ventilatorul, problema este el.
Cauza.:
- carbuni tociti.
- rotor cu rezistivitrate scazuta sau infranat.
- porneste pe prima treapta merge 5sec-5min... incearca sa intre in treapta 2 releul decupleaza instalatia pentru a nu arde siguranta si cablaje, bobina rotor treapta 2 sau 3 in scurt.
Modulul gmv este incorporat neservisabil.
Cauza.:
- carbuni tociti.
- rotor cu rezistivitrate scazuta sau infranat.
- porneste pe prima treapta merge 5sec-5min... incearca sa intre in treapta 2 releul decupleaza instalatia pentru a nu arde siguranta si cablaje, bobina rotor treapta 2 sau 3 in scurt.
Modulul gmv este incorporat neservisabil.
Re: problema ventilator
calorifer4 scrie:Eu zic sa schimbi ventilatorul, problema este el.
Cauza.:
- carbuni tociti.
- rotor cu rezistivitrate scazuta sau infranat.
- porneste pe prima treapta merge 5sec-5min... incearca sa intre in treapta 2 releul decupleaza instalatia pentru a nu arde siguranta si cablaje, bobina rotor treapta 2 sau 3 in scurt.
Modulul gmv este incorporat neservisabil.
Multumesc pt raspuns. Azi vine ventilatorul (800 ron ) si va spun cum se comporta.
Re: problema ventilator
am pus ventilatorul și funcționează f bine,clima pornește imediat și ventilatorul se învârte nu se. mai oprește . de reparat bănuiesc ca e greu..
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: problema ventilator
Din cate stiu, pe C5 sunt 2 tipuri de ventilatoare:
- cu trepte de turatie (cred ca 2)
- fara trepte dar cu turatia controlata procentual din ECU intre 0-100%.
Eu am avut ventilatorul defect (model cu turatie variabila procentual) si am umblat sa-l repar fara succes. In final l-am schimbat cu unul de pe un 407 iar pe cel defect l-am vandut pentru o suma modica, probabil pentru a fi reparat de catre cineva care stie despre ce e vorba.
Ventilatoarele cu turatie variabila sunt foarte scumpe (~300 euro cand am avut eu nevoie) iar cele sh se dau foarte repede mai ales in timpul unui val de caldura cand toata lumea isi da seama ca nu le merge ventilatorul si implicit clima.
PS: Daca stie cineva, sa explice succint principiul de functionare al ventilatoarelor astora variabile, cine le controleaza si cum e facuta variatia turatiei. Multum ;)
- cu trepte de turatie (cred ca 2)
- fara trepte dar cu turatia controlata procentual din ECU intre 0-100%.
Eu am avut ventilatorul defect (model cu turatie variabila procentual) si am umblat sa-l repar fara succes. In final l-am schimbat cu unul de pe un 407 iar pe cel defect l-am vandut pentru o suma modica, probabil pentru a fi reparat de catre cineva care stie despre ce e vorba.
Ventilatoarele cu turatie variabila sunt foarte scumpe (~300 euro cand am avut eu nevoie) iar cele sh se dau foarte repede mai ales in timpul unui val de caldura cand toata lumea isi da seama ca nu le merge ventilatorul si implicit clima.
PS: Daca stie cineva, sa explice succint principiul de functionare al ventilatoarelor astora variabile, cine le controleaza si cum e facuta variatia turatiei. Multum ;)
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: problema ventilator
Eu am norocul ca fratele meu are un magazin de piese auto si nu cumpar cu adaos. Oricum , ce am luat e aftermarket. Este o diferenta intre oem si aftermarket (6 paleti, in loc de 7 paleti), insa cel mai important e ca functioneaza.
O sa imi prind azi urechile in asta vechi, mai ales ca asta vechi nu e mort total , mai functioneaza cateodata...
Baietii care se ocupa de dezmembrari si au ventilatoare SH, stiu ca sunt scumpe oem si nu scad pretul sub 450 lei . Asa ca mai bine nou...
AFTERMARKET
ORIGINAL
O sa imi prind azi urechile in asta vechi, mai ales ca asta vechi nu e mort total , mai functioneaza cateodata...
Baietii care se ocupa de dezmembrari si au ventilatoare SH, stiu ca sunt scumpe oem si nu scad pretul sub 450 lei . Asa ca mai bine nou...
AFTERMARKET
ORIGINAL
Re: problema ventilator
pana la urma am găsit original, la dezmembrări cu 200lei. dacă dorește cineva ventilatorul vechi, sa mi lase pm. numai bine!
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187743
Total subiecte 18609
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru lucicv