Martor Check Engine aprins

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

varzanel
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Lun 30-Mar-2009 11:50
Localitate: Bucuresti

Martor Check Engine aprins

Mesajde varzanel » Lun 30-Mar-2009 12:04

Salutare,

De 3 zile sunt posesorul (mai ales sotia) unui Citroen C2 VTR 1.4 HDI achizitionat din Belgia. Masina este din Decembrie 2005 si avea 55k km la achizitie (acum cu drumul inapoi are in jur de 57500).

Si acum problema tehnica: pe drum spre Romanica la o franare mai brusca mi s-a aprins martorul check engine iar mesajul de la calculator a fost "antipollution faulty". Am mers asa cam 20 de km in regim de autostrada si am intrat in oras sa caut reprezentanta Citroen (in Germania). Am oprit pe dreapta sa caut un service pe GPS si am oprit motorul, la repornire martorul s-a stins.
Am sunat pe cineva de la o reprezentanta Citroen in RO si mi-a spus ca daca s-a stins becul mai pot merge...insa cu precautie.

Ca sa fac paranteza (acelasi lucru, acelasi mator mi s-a intamplat si anul trecut cu un Megane II 1.5 DCI, era vorba despre vana EGR, s-a stins la fel si nu s-a mai aprins; am fost la reprezentanta si mi-au spus ca am mers cu masina turata dupa o perioada lunga de mers in oras la turatii mici...)

Revenind la Citroen, in drum spre RO, la o alta franare brusca iar se aprinde martorul cu aceeasi eroare "antipollution faulty". Nu s-a mai stins nici dupa ce am oprit motorul. Am lasat-o o noapte oprita iar la pornire aceeasi eroare. Am lasat-o putin la relanti, am oprit motorul am repornit imediat si eroarea a disparut.
Pana acasa am mai patit inca o data acelasi lucru, remediat dupa procedura descoperita accidental.

Cu masina nu o sa mai merg zilele astea (trebuie sa ma ocup de acte de inmatriculare) iar primul drum o sa fie la un service Citroen pentru o diagnoza completa...trebuie sa aflu si o parere avizata pentru starea generala a masinii.

Pana atunci, mi-ar fi foarte de folos daca aflu de la voi o poveste similara sau cel putin un simptom asemanator......macar sa stiu la ce sa ma astept dupa diagnoza. O parere incipienta ar fi gunoaie in motorina (nu stiu daca e adevarat sau nu).

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Lun 30-Mar-2009 15:51

Ceva asemanator am patit si eu, franam si se auzeau 3 beep-uri urmate de aprinderea martorului antipolution fault pe bord. La mine rezolvarea a fost simpla pentru ca eu am cauzat aprinderea martorilor. Masina, second hand, avea joc mare la pedala de acceleratie (trebuia sa apas cel putin juma de cm pana incepea sa-si faca efectul) si era destul de stresant la plecarea de pe loc. Rezolvarea problemei, tipic romaneasca a fost legarea pedalei cu soricei de podea. Totul a fost ok, doar ca intr-o zi am strans mai mult legaturile, dar nu indeajuns cat sa se vada ca ar fi cu acceleratia putin calcata. Calculatorul cred ca a sesizat treaba asta si se aprindea martorul in timp ce franam. Am slabit putin colierele si n-am mai avut probleme. Alta problema de genul asta n-am avut.

Se simte ceva la drum? Pierde din putere?
Gunoaie din motorina nu prea cred din moment ce tie ti se aprind martorii cand franezi. Mi se mai aprinde martorul cand franez brusc si blochez rotile fara sa calc ambreajul; asta deoarece se opreste motorul pana eliberez un pic frana. Probabil ai ABS si n-ai probleme de genul asta.

varzanel
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Lun 30-Mar-2009 11:50
Localitate: Bucuresti

Mesajde varzanel » Lun 30-Mar-2009 16:46

Am uitat sa mentionez ca am cutie SensoDrive. Eu cred nu reuseste calculatorul sa reduca vitezele conform puterii de franare si masina da sa se inece, exact ca in situatia in care uiti sa apesi ambreiajul si sa deculpezi cutia.

Masina are ABS, din putere nu pierde (la un Renault chiar am stricat o vana EGR cu martorul aprins masina a pierdut toata puterea si inecata a fost), mie mi se pare ca merge normal.

Mi se pare ciudat insa ca martorul ramane aprins chiar dupa ce repornesc motorul. Ca o rezolvare am gasit ca este bine sa mearga la relanti 5 minute dupa care oprit si pornit imediat. Numai asa reusesc sa sting martorul si sa dispara mesajul de eroare.

Alex, tu ai computer de bord, acelasi mesaj il primesti: "antipolution faulty"?

Razvan

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Lun 30-Mar-2009 16:50

Nu primesc niciun mesaj scris doar se aprinde un bec care inseamna mai multe printre care si antipolution fault. A mea e generatie mai veche :oops:

isacos
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Sâm 05-Ian-2013 06:09
Localitate: sibiu

Re: Martor Check Engine aprins

Mesajde isacos » Joi 27-Sep-2018 08:10

Salut. Am si eu un C2 1.4hdi din 2007, si de cateva saptamani martorul check engine sta aprins si dupa pornire - atipolution system faulty. Stie cineva daca acest model are vreun senzor de presiune gaze evacuare si unde se afla localizat. Merci


Înapoi la “Mecanica - C2”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 183801
    Total subiecte 17606
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 88
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 32
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10064
    Cel mai nou membru Metafizic