Consum C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Citeam acum discutiile despre consum.
Eu am fost in august pana in Croatia,Insula KRK.
Am plecat din Bv si pana la Arad mi-a consumat 7.1 in conditiile in care drumul este asa cum este pana la Sibiu.
Din Arad in schimb pana pe Insula KRK, in conditiile in care am mers pe autostrada cu 130km/h mi-a consumat 5.9
Si bineinteles ca a mers in permanenta climatizarea pe ambele zone,dar data doar pe prima dreapta.
Eu am fost in august pana in Croatia,Insula KRK.
Am plecat din Bv si pana la Arad mi-a consumat 7.1 in conditiile in care drumul este asa cum este pana la Sibiu.
Din Arad in schimb pana pe Insula KRK, in conditiile in care am mers pe autostrada cu 130km/h mi-a consumat 5.9
Si bineinteles ca a mers in permanenta climatizarea pe ambele zone,dar data doar pe prima dreapta.
Consum nejustificat
Salut, e primul meu post pe forumul citroen. Ma invart de ceva vreme sa imi gasesc o masina si tot scormonesc pe site-uri si forum-uri. De curand am dat si peste C5. Masina arata superb, interiorul este foarte bine desenat, scaunele confortabile, multe butoane si vizibilitatea este buna. Ce ma nelinisteste pe mine este consumul. Daca la design, francezii stau bine de tot pe felie, la capitolul motorizare vad ca sunt sub concurenta si asta cu mult. Compar doar datele de pe site date de producatori care, chiar daca sunt eronate, sunt eronate la toti cam in aceeasi masura. Daca-l comparam cu BMW, lucrurile stau cam asa.
Masina Cilindree Putere Greutate Consum(urban/extraurban/mixt)
BMW 318D 1995 143 1505 5.7/4.1/4.7
BMW 320D 1995 177 1505 6.0/4.1/4.8
BMW 325D 2993 197 1600 7.6/4.6/5.7
BMW 330D 2993 245 1610 7.3/4.8/5.7
BMW 520D 1995 177 1585 6.5/4.3/5.1
BMW 525D 2993 197 1655 8.2/5.0/6.2
BMW 530D 2993 235 1655 8.6/5.1/6.4
C5 2.0HDI 1997 138 1608 7.9/4.9/6.0
C5 2.2HDI 2179 173 1729 8.8/5.2/6.5
C5 2.7HDI 2720 208 1766 11.9/6.5/8.5
BMW 530i 2996 272 1605 10.9/5.8/7.7
Deci, daca ne punem sa comparam masinile astea la cilindree, la 2 litri, bmw scoate 177 cai cu un consum mixt de 4.8 respectiv 5.1 la suta ce kilometri in timp ce la 2 litri, citroen vine cu 138 de cai si un mixt de 6 litri la suta si asta pentru 160 de kile in plus, adica 2 oameni normali. daca urc 2 oameni intr-un bmw n-o sa-mi scoata consumu lu citroen si nici n-o sa traga ca un citroen. Mai mult, la varianta de top diesel, citroenul consuma mai mult decat un 530i, o masina de aproape 300 cai pe benzina. Am luat in calcul doar datele date de producator, consumurile reale sunt mai mari dar procentual vorbind, la aceeasi cilindree, un citroen consuma cu 30 pana la 80% mai mult decat un bmw de putere similara. Daca luam in calcul C5 2.0HDI versus 318D, 2 masini de putere similara si cilindree similara, diferite doar prin greutatea cu 100kile mai mica in cazul bmw, la un pret al litrului de motorina de 44 mii lei, cu bmw, suta de kilometri va costa cu 167 mii de lei mai putin, adica fro 4.4 litri de motorina, adica aproximativ jumatate din consumul lui C5. Nu vreau sa fiu carcotas, dar oamenii astia de la citroen ar trebui sa puna niste ingineri la treaba si sa scoata si ei niste motoare mai eficiente, nu numai design. Si zic asta din postura de posesor de masina gurmanda care a vazut ce inseamna tehnologia. Am un 535i E39, benzinar, care, in bucuresti imi consuma in jur de 20-25 litri la suta de kilometri. De curand tata si-a luat un Lexus LS460, masina mai grea cu 400 kile, cu motor cu cilindree mai mare cu 1.1 litri si 140 cai in plus, care, culmea, consuma mai putin decat a mea. la drum intins, la 130 la ora mie imi ia 10.5-11 iar lu tata 9-9.5. Acum ramane sa calculam daca diferenta de consum, dinamica si confortul contracareaza designul interior mai reusit la c5, designul exterior la fel de reusit, si diferenta de pret sesizabila la nivele de confort similare.
Masina Cilindree Putere Greutate Consum(urban/extraurban/mixt)
BMW 318D 1995 143 1505 5.7/4.1/4.7
BMW 320D 1995 177 1505 6.0/4.1/4.8
BMW 325D 2993 197 1600 7.6/4.6/5.7
BMW 330D 2993 245 1610 7.3/4.8/5.7
BMW 520D 1995 177 1585 6.5/4.3/5.1
BMW 525D 2993 197 1655 8.2/5.0/6.2
BMW 530D 2993 235 1655 8.6/5.1/6.4
C5 2.0HDI 1997 138 1608 7.9/4.9/6.0
C5 2.2HDI 2179 173 1729 8.8/5.2/6.5
C5 2.7HDI 2720 208 1766 11.9/6.5/8.5
BMW 530i 2996 272 1605 10.9/5.8/7.7
Deci, daca ne punem sa comparam masinile astea la cilindree, la 2 litri, bmw scoate 177 cai cu un consum mixt de 4.8 respectiv 5.1 la suta ce kilometri in timp ce la 2 litri, citroen vine cu 138 de cai si un mixt de 6 litri la suta si asta pentru 160 de kile in plus, adica 2 oameni normali. daca urc 2 oameni intr-un bmw n-o sa-mi scoata consumu lu citroen si nici n-o sa traga ca un citroen. Mai mult, la varianta de top diesel, citroenul consuma mai mult decat un 530i, o masina de aproape 300 cai pe benzina. Am luat in calcul doar datele date de producator, consumurile reale sunt mai mari dar procentual vorbind, la aceeasi cilindree, un citroen consuma cu 30 pana la 80% mai mult decat un bmw de putere similara. Daca luam in calcul C5 2.0HDI versus 318D, 2 masini de putere similara si cilindree similara, diferite doar prin greutatea cu 100kile mai mica in cazul bmw, la un pret al litrului de motorina de 44 mii lei, cu bmw, suta de kilometri va costa cu 167 mii de lei mai putin, adica fro 4.4 litri de motorina, adica aproximativ jumatate din consumul lui C5. Nu vreau sa fiu carcotas, dar oamenii astia de la citroen ar trebui sa puna niste ingineri la treaba si sa scoata si ei niste motoare mai eficiente, nu numai design. Si zic asta din postura de posesor de masina gurmanda care a vazut ce inseamna tehnologia. Am un 535i E39, benzinar, care, in bucuresti imi consuma in jur de 20-25 litri la suta de kilometri. De curand tata si-a luat un Lexus LS460, masina mai grea cu 400 kile, cu motor cu cilindree mai mare cu 1.1 litri si 140 cai in plus, care, culmea, consuma mai putin decat a mea. la drum intins, la 130 la ora mie imi ia 10.5-11 iar lu tata 9-9.5. Acum ramane sa calculam daca diferenta de consum, dinamica si confortul contracareaza designul interior mai reusit la c5, designul exterior la fel de reusit, si diferenta de pret sesizabila la nivele de confort similare.
si eu am consumurile care le listeaza in general lumea pe aici, oricum nu aveam iluzii in diretia asta Dar ceea ce m-a uimit cel mai mult a fost pe autostrada cand am mers cu pilotul automat/130 kmh in a 6 -a consumul instant s-a invartit tot timpul in jur de 4 la suta! Ma gandeam eu ca e mai eficient pilotul decat mine, ca eu chiar si fara sa vreau variez acelleratia si asta nu face bine consumului, dar nu ma asteptam la o diferenta asa mare.
C5-II 2.0 HDI 138 CP Atitude
Re: ;))
Looney scrie:schimb ce cu ce? ;)) Daca ai C5 modelu asta nou cu aproape tot pe el, si vrei 535-u meu, batem palma ;))
Daca dai un E 60 mai discutam , la urma urmei tre sa fie generatie apropiata, c5-ul meu 1 e cam din aceeasi generatie cu E 39 al tau ;)
-
- simpatizant
- Mesaje: 87
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
- Localitate: Bucuresti
Ca sa iti raspund, relativ, la intrebare:
1. Eu nu merg sportiv dar nici nu dorm, am masina C5 1.6HDI 110 FAP 5 trepte si are cca 1500Kg (+- cateva zeci), am urmatoarele consumuri:
a. oras (Bucuresti) 6.6% @ medie de cca 24 Km/h
b. afara mereu am consumat cca 5% media
c. pe autostrada la 130 Km/h consuma cca 5.9%
d. pe autostrada la 110 Km/h consuma cca 5%
e. pe autostrada la 70 Km/h @5 treapta - cca 2.8%
f. consumul mediu de cand am masina - 6.5% aprox 20.000 Km.
Daca crezi ca te pacalesc in vre-un fel ne putem vedea oricand sa vezi computerul de bord.
Alte detalii ar fi ca mereu am condus dieseluri si in afara unui oltcit care il conduc relativ des nicio benzina.
Schimb treptele cand simt ca imi cere masina in functie de tipul de acceleratie si viteza maxima prin oras de 70Km/h (oricand este posibil).
Daca accelerez la capacitate maxima consumul instant imi creste si la 27%.
Daca accelerez la nivel sportiv dar nu maxim de acceleratie (fara liniute dar plecand primul de la semafor) consumul testat pe parcurusul a catorva zeci de km in Bucuresti se ridica cam la 8%.
In alta ordine de idei vezi ce consum ai la masinile tale si compara cu ceea ce ti-a dat producatorul. Citroen are motoare Peugeot si cum am vazut ca ai si unu' d-ala iti poti da singur seama cam spre ce consum te invarti.
1. Eu nu merg sportiv dar nici nu dorm, am masina C5 1.6HDI 110 FAP 5 trepte si are cca 1500Kg (+- cateva zeci), am urmatoarele consumuri:
a. oras (Bucuresti) 6.6% @ medie de cca 24 Km/h
b. afara mereu am consumat cca 5% media
c. pe autostrada la 130 Km/h consuma cca 5.9%
d. pe autostrada la 110 Km/h consuma cca 5%
e. pe autostrada la 70 Km/h @5 treapta - cca 2.8%
f. consumul mediu de cand am masina - 6.5% aprox 20.000 Km.
Daca crezi ca te pacalesc in vre-un fel ne putem vedea oricand sa vezi computerul de bord.
Alte detalii ar fi ca mereu am condus dieseluri si in afara unui oltcit care il conduc relativ des nicio benzina.
Schimb treptele cand simt ca imi cere masina in functie de tipul de acceleratie si viteza maxima prin oras de 70Km/h (oricand este posibil).
Daca accelerez la capacitate maxima consumul instant imi creste si la 27%.
Daca accelerez la nivel sportiv dar nu maxim de acceleratie (fara liniute dar plecand primul de la semafor) consumul testat pe parcurusul a catorva zeci de km in Bucuresti se ridica cam la 8%.
In alta ordine de idei vezi ce consum ai la masinile tale si compara cu ceea ce ti-a dat producatorul. Citroen are motoare Peugeot si cum am vazut ca ai si unu' d-ala iti poti da singur seama cam spre ce consum te invarti.
Si al meu, cel de 1.6, consuma tot asa! Si nu scad sub 2000 ture, schimb la 3000. Doar iarna ia un pic mai mult pentru ca il folosesc mai mult pt. servici si nici nu apuca motorul sa se incalzeasca pana ajung la destinatie! Dar dupa ce se incalzeste, consuma foarte putin in raport cu greutatea masinii si aglomeratia din oras! Eu folosesc numai motorina euro5. Am incercat sa bag o data euro4, dar merge ca dracu', trepideaza mai mult, consuma mai mult si nu trage deloc!
Passion pour C5
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Parerea mea este ca e un pic subiectiva chestia cu consumul pt ca difera in functie de conditiile de trafic f mult si cel mai important :de sofer.Ce parere aveti de 7,9 media pe 5000 km(pana in Germania, vizitat Budapesta, Viena si alte mari orase, tinand cont de semafoare, bagajele noastre, clima non stop,fiind vara, motor pornit noaptea din cand in cand pt a ne incalzi,cat am dormit etc), mai ales ca am cam jaruit-o(<160kmH Ungaria,Austria) iar Germania pana la 185kmH,nefiind limita de viteza acul nu prea scadea sub 160 decat cand imi statea cate unul in fata, si dupa cum stiti prea bine cum e cu sangele latin, cam putini m-au depasit.La noi, pt un mers "normal", am scos recent 6,6 l/100km, fiind 4 pers in masina.Ce mai au de zis carcotasii la pt un motor de 2000cc?Oricum, ca o concluzie, voi puteti sa renuntati la placerea care ti-o ofera un C5 hdi in favoarea unui litru de motorina castigat?Felicitari, pt ca eu nu cred ca o sa reusesc prea curand.Cu respect!
C5 1,6 HDI, consum pe primii 10 000 km 7,1, apoi pe urmatorii 10 000 6,8. Il folosesc preponderent extraurban(80% din drumuri), in Bucuresti mananca de rupe, la stilul meu cred ca sare de 9,5-10. Extraurban merg si destul de incarcat, 2 adulti, copil, caine 40 kg, si multe bagaje.
Alta e povestea la 110km/h, in jur de 4-4,5.
Nici o problema in 28 000km!
Alta e povestea la 110km/h, in jur de 4-4,5.
Nici o problema in 28 000km!
consum
La ce consumuri dati ai pe forum aveti la picior marime mare.Am fost recent la Viena pe autostrada si am testat consumul indicat de compiuterul de bord si anume pe pilot automat la viteza de aprox.108km/h un consum de 5l/100km cu mici deviati 4.7, 4.8 ....5.2 5.3 cu pante/rampe neperceptibile.
La viteza de 130km/h consumul s-a ridicat la 6.8l/100km cu mici deviatii+-0,3l %:am mers o mare parte din drum cu 5l/100km ,la sfirsitul calatoriei imi afisa un consum mediu de 5.5l/100km.La Cenad am alimentat pina-n gura am mers aprox 1300km iar la revenire la iesire din Timisoara desi nu eram inca pe rosu.In concluzie coteaza ce tip de conducere abordezi.
La viteza de 130km/h consumul s-a ridicat la 6.8l/100km cu mici deviatii+-0,3l %:am mers o mare parte din drum cu 5l/100km ,la sfirsitul calatoriei imi afisa un consum mediu de 5.5l/100km.La Cenad am alimentat pina-n gura am mers aprox 1300km iar la revenire la iesire din Timisoara desi nu eram inca pe rosu.In concluzie coteaza ce tip de conducere abordezi.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187743
Total subiecte 18609
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru lucicv