Pagina 3 din 4

Scris: Vin 07-Mar-2014 10:26
de Keket
Eu am KYB toata masina inclusiv arcuri si sunt mega multumit de ele.
Amortizoarele sunt made in JAPAN nu in alta parte.
Sunt un pic mai tari ca cele originale dar la drum intins absorb perfect denivelarile .
Sachs sunt de obicei la fel ca cele originale ale masinii ca si confort.

Ca si tara de fabricatie toate aceste marci se produc in mai multe locuri.
Sachs se face si in romania, turcia, spania, germania, etc
KYB in spania si japonia in general
Monroe in lumea pieselor auto nu prea mai au cautare....
Bilstein de obicei mai ieftine dar nu prea vin pe retur.

Scris: Vin 07-Mar-2014 10:44
de crysti79
Multumesc pentru informatii!
Cu cine am vorbit despre piese si de la care am tot luat tot felul de filtre si alte chestii pentru masina, mi-a spus ca cele KYB vin numai din Spania. El mi-a recomandat Bilstein, cele normale, parca B4. Dar pe forumurile altor marci am vazut ca sunt multi nemultumiti de ele chiar de noi, mai ales de cele de pe spate. Spun ei ca ar fi zgomotoase, bat sau sunt prea rigide.
Voi vedea in continuare spre ce ma orientez. Monroe sau KYB.

Scris: Vin 07-Mar-2014 11:09
de Keket
Eu le am de cand am lucrat la importator de piese auto si imi adusesem sachs si kyb sa le vad si sa le aleg.Sachs avea tubul de sus al amortizorului de spate din plastic si erau facute in romania, KYB avea tubul metalic si stantat made in JAPAN. Am ales KYB pentru ca aratau mai bine facute.Acum lucrez tot in domeniu de import piese auto si nu vin Bilstein pe retur dar sunt considerate mai proaste.

Scris: Vin 07-Mar-2014 18:37
de crysti79
Asta in mare parte datorita faptului ca sunt fabricate in Romania. Daca scria pe ele Made in Germany, cred ca toti spuneau ca sunt printre cele mai bune.

Scris: Lun 10-Mar-2014 14:38
de Gozmin
Eu am Bilstein pe Logan fabricate in RO ºi sunt foarte mulþumit. În schimb, poate aºa a fost ghinionul meu, KYB nu sunt ceea ce am sperat pentru C3. Îmi par mult inferioare celor stock SCHIMBATE (adicã sub pragul celor uzate !).

Scris: Mar 03-Iun-2014 18:48
de u061308020
Pentru punte spate, Nu m-am lamurit ce sa aleg:
1. Bilstein B4,
2. Kayaba (KYB)
3. Sachs
Ma ajuta cineva care le are montate de 1-2 ani .... folosesc masina mai mult in oras

Scris: Mie 09-Iul-2014 12:03
de crysti79
Eu cred ca o sa merg pe originale comandate din reprezentanta. Pretul este aproximativ la fel cu mare parte din cele aftermarket. Daca m-au tinut pana acum, sper sa am noroc tot cu originale. Nu am reusit sa ma hotarasc asupra unei marci anume aftermarket, parerile celor care le-au schimbat sunt destul de putine si foarte impartite.

Scris: Lun 20-Iul-2015 19:47
de crysti79
Pana la urma am comandat Monroe Reflex, erau la promo. A durat cateva zile pana au venit pentru ca au zis ca vin din Austria. Pe cutie nu scrie absolut nimic legat de provenienta. Aparatoarea tijei este din metal nu din plastic.

Scris: Joi 13-Aug-2015 17:16
de crysti79
Azi am vrut sa schimb singur amortizoarele spate. Piulita de jos s-a desfacut usor, axul de sus la fel, in schimb axul de jos parca e sudat. Am tras in fel si chip, am bagat cricul sub cheie si am ridicat, am batut cu ditamai ciocanul, nici o sansa sa se desfaca. Asta a fost pe dreapta, pe stanga nici nu am mai incercat ca eram plin de nervi. Maine nu sunt hotarat ce sa fac, sa iau un prelungitor mai lung de la cineva sau sa merg la service. Daca trag de el si se foarfeca in interior am incurcat-o. E dificil oricum fara rampa sau elevator.

Scris: Lun 28-Sep-2015 21:13
de crysti79
Am schimbat pana la urma singur amortizoarele.
Ca prim sfat pentru cei care vor sa le schimbe singuri ar fi sa mergeti la o vulcanizare, chiar de tiruri daca la una obisnuita nu au pistol mare.
Eu am reusit sa misc un ax batand cu ciocanul, dar cateva ore. La al doilea nu am mai repetat figura si am mers la vulcanizare unde pistolul normal nu a reusit sa-l miste. A trebuit unul mare. Axul era gripat atat in punte cat si in bucsa. A mai fost nevoie sa bat in el ca sa iasa de pe bucsa.
Amortizoarele originale sunt Delphi, erau bune, asa cum mi se spusese la ITP cand s-a facut testul de amortizoare, dar bucsile din partea de sus parca erau din guma de mestecat. Nu erau rupte, doar foarte moi, putand sa le misc cu mana foarte usor.

Scris: Lun 26-Oct-2015 13:20
de crysti79
La aproape o luna dupa ce am montat amortizoarele Monroe Reflex, ma declar oarecum nemultumit de ele. Pe denivelari sunt cam zgomotoase, probabil din cauza ca sunt mai rigide. Am crezut ca am roata de rezerva slabita si joaca in locas, dar nu era asa. Am strans carligul hayonului ca era putin slabit si exista joc intre el si incuietoare. Se aud cum bat la denivelari, masina fiind usoara pe axa spate. Ramane sa fac o proba cu ceva greutate in portbagaj.

salut

Scris: Lun 26-Oct-2015 19:07
de George RTL
Verifica si toba sa nu fie cumva vreun tampon slabit rupt,poate atunci cand lanseaza masina loveste toba de ceva,chiar asa slabutze calitativ sa fie amortizoarele,doar le-ai pus noi!!pe caroserie la punte ai si 2 tampoane acolo la suspensie,palea le-ai schimbat??

Scris: Lun 26-Oct-2015 20:20
de crysti79
Toba este fixa, am tras de ea si nu se misca decat in limitele normale.
Probabil sunt mai rigide, am comandat Reflex in loc de Original. Dar, oricum ar fi, mi se par cam zgomotoase. Mai bine luam originale din reprezentanta.
Nu stiu la ce tampoane te referi, banuiesc ca la cele care se prind pe caroserie deasupra puntii. Alea au doar rol de limitare in caz de suprasarcina, in rest nu folosesc la nimic.

salut

Scris: Lun 26-Oct-2015 21:03
de George RTL
Da la alea ma refeream!!la tampoanele alea de vin pe caroserie!!

Scris: Joi 12-Noi-2015 17:47
de crysti79
A mai montat cineva Monroe Reflex? In special pe puntea spate m-ar interesa. Si daca se poate niste detalii despre cum se comporta in special in orase unde drumurile sunt cum sunt.
Eu am in continuare impresia ca sunt prea tari pentru oras. Zgomotele care existau cu amortizoarele vechi au disparut, in schimb cand trec cu viteza putin mai mare peste denivelari mai pronuntate se aude cum ar bate ceva. Ca si cum cineva ar bate cu un ciocanel in oalele spate in zona unde sunt prinse.
Am demontat din nou aparatorile de noroi, am pus un fel de folie care se pune sub parchet, dar mult mai groasa si compacta, cam de 2 cm pe zonele unde erau foarte apropiate de tabla. Acum sunt fixe, nu mai ating pe nicaieri.
Am demontat din nou suruburile superioare ale amortizoarelor deoarece aveau oarece joc in locas si am zis ca bat pe suruburi sau in acel locas. Am facut in asa fel incat bucsile superioare ale amortizoarelor sa intre fix in acele locasuri apoi am strans suruburile.
Tot exista niste zgomote la trecerile peste anumite denivelari. Repet, la trecerile peste denivelari minore/marunte unde cele vechi clantaneau continuu, cu acestea este liniste. Masina este mult mai stabila, mai ales in curbe, dar ma calca pe nervi acele zgomote.