Pagina 5 din 5

Scris: Mie 18-Sep-2013 17:53
de toro
@ Cosmin !... ai omis un lucru esential si anume schimbarea in acelasi timp si a rulmentilor de presiune. Blocarea acelor rulmenti este factorul principal la ruperea arcurilor .

Scris: Mie 18-Dec-2013 12:04
de bogdancraciun
S-a rupt arcul fata dreapta la c3-ul din semnatura.
Dimineata in parcare, la virare..pac.

A sarit de la locul lui, a indoit bieleta antiruliu , si tinea foarte intinse furtunul de la frana si cablul acela electric (probabil de la ABS).
Masina are aproape 10 ani si 223.000 km, iar schimbarea rulmetilor de sarcina nu s-a efectuat.

Morala, schimba-ti rulmentii de sarcina de la amortizoare preventiv.

Scris: Mar 07-Ian-2014 10:49
de Aztek
Salut, aseara m-am dus la masina si o vad putin pleostita. Cauza? Arc fata dreapta rupt. Se poate recomanda un producator mai bun? (de arcuri nu de autovehicule :D) Multumesc.

Inca ceva, banuiesc ca difera arcurile in funtie de motorizari nu? Este vorba de un C3 1.1 fabricatie 2003.

Scris: Mar 07-Ian-2014 17:01
de toro
Sa mai scris despre ruperea arcurilor !. Bine inteles ca difera arcurile de la motorizare la motorizare si chiar si la cele sport. Arcul tau a ramas in tensiune(roata virata) datorita rulmentului de presiune uzat sau blocat . Probabil se va rupe si perechea sa daca nu se schimba acei rulmenti odata cu schimbarea arcului (lor). Pentru fiecare model-tip de masina , de regula arcurile sunt marcate cu bare cod. In cazul tau ,recomand schimbul ambelor arcuri (si rul.). E gresit a inlocui cu prod. SH si asta deoarece cele SH sunt uzate fizic si risti sa nu aiba masina ta o garda perfecta. Ca recomandare (dupa buget) -- TRW -472 mm / 300 ron sau Monroe -472 mm/197 ron . Mai sunt si altele printre care ROC dar nu cunosc calitatea lor. TRW este No 1. Inca ceva : daca arcurile tale nu au cod sau sunt sterse (ruginite) ia un subler si masoara diametrul spirei , si cate spire are.

Scris: Mar 07-Ian-2014 17:38
de Aztek
Este vorba de rulmentii din capul amortizorului nu? Din ce stiu eu au mai fost schimbati pe la 40k, masina are acum 120k. Am mai intrebat prin alt topic dar nu s-a raspuns, cum pot sa verific acesti rulmenti?

Scris: Mar 07-Ian-2014 19:25
de crysti79
Singura modalitate de a-i verifica pe masina este sa o urci pe un elevator sau sa suspenzi cumva ambele roti fata si sa faci curse complete de la stanga la dreapta si invers. Vezi daca se aud zgomote suspecte in capetele amortizoarelor, cum ar fi huruit.
Mai poti scoate capul de bara din fuzeta si invarti cu mana de fuzeta, rotind astfel amortizorul. Vezi daca se misca sacadat sau daca se aude vreun zgomot. Alte variante nu prea ai in afara demontarii ansamblului arc-amortizor.

Scris: Mie 08-Ian-2014 09:19
de Aztek
Am inteles, multumesc. Oricum cred ca ajunge in service, oricat de mult ma opun eu, nu am nici presa pentru arc nici chei nici garaj si mai e si frig. :roll:

Re: arc fata rupt

Scris: Joi 28-Apr-2016 09:04
de testerics
Citroen C3 1.4 HDI, 2008, cu trapa si cutie automata.. Acum 3 zile a ramas fara arcul de pe dreapta fata, in parcare. Unde gasesc o pereche de arcuri care sa se pupe la modelul asta? Majoritatea producatorilor stipuleaza: "pentru autovehicule fara plafon panoramic" :(
Multumesc.

Re: arc fata rupt

Scris: Joi 28-Apr-2016 20:26
de crysti79
Daca suspensia este normala si nu ranforsata sau suprainaltata, sunt la fel pentru toate 1.4 HDI. Nu cred ca este un criteriu ca arcurile sa fie diferite din cauza ca masina are trapa sau nu. Vezi ce culoare are pe spire.

Re: arc fata rupt

Scris: Mar 21-Iun-2016 22:36
de pixule
salutare. am patit-o si eu, am gasit masina in parcare lasata pe stanga fata,arcul era cazut in jos peste suportul sau. mecanicii nu au zis ca ar fi fost afectat si altceva. oricum, le-am schimbat pe ambele si macar acum masina e orizontala, nu lasata de fata ca inainte, de imi era frica sa trec peste denivelari mai mari. dar am impresia ca nu au montat bine partea de deasupra, unde e rulmentul de sarcina, in sensul ca la capul drept de amortizor, boltul ala mic ce iese in sus, e in gaura din exterior(spre aripa), iar la capul stang de amortizor, e in gaura spre interior(motor) si cand ma uit printre aripa si roata, mi se pare ca arcul nu e centrat pe amortizor, ci e deplasat spre botul masinii? :-k
c3 1,4hdi 2005/12, 120000km
multumesc anticipat pt orice sfat :mrgreen:

Re: arc fata rupt

Scris: Mar 15-Ian-2019 19:09
de crysti79
Din pacate, acum o saptamana, am intrat si eu in clubul "fericitilor" carora le cedeaza arcurile in parcare. Sambata seara mi-a pocnit arcul pe dreapta, facand si pagube colaterale, in speta senzorul ABS. Deci inca 100 de lei in plus (pe langa cei 100 pentru platforma).
Am pus arcuri Bilstein, cam singurele disponibile la marile magazine care se bat cu pumnii in piept ca aduc orice. Am intrebat de TRW, nu exista in tara, imi aduceau numai mizerii gen QWP sau alte no-name-uri. Pana la urma am pus Bilstein si flanse complete Lemforder (desi pe rulment este inscriptionat SNR).
Momentan, masina sta o idee mai ridicata de fata, nu foarte mult si parca amortizarea e mai buna, au disparut niste zgomote. Poate vechile arcuri erau obosite, desi la 130.000 de km e cam putin, alte masini cum este al doilea C3 al meu avand 220.000 si nici o problema de genul asta, desi este mult mai alergata.

Re: arc fata rupt

Scris: Vin 25-Ian-2019 17:59
de Gozmin
Și mie mi s-a rupt pe stânga fata, fără alte daune. Le-am schimbat pe toate 4 acum o săptămâna. Am pus Magnum, singurele care sunt la fel cu ce am avut. Restul, gen KYB, pe același cod de produs sunt diferite și nu potrivesc. E mai rigida acum mașina si parca mai înaltă.

Re: arc fata rupt

Scris: Vin 08-Noi-2019 16:36
de crysti79
Am montat arcuri Bilstein la momentul respectiv, avand neaparata nevoie de masina. Am mers pe mana unuia de la Autokarma care mi-a garantat 100% ca acela este arcul, luand in considerare seria de caroserie si codul pe original furnizat de mine. Nu am avut timp sa verific personal codul respectiv pe Bilstein si bineinteles ca arcurile nu sunt cele care trebuie.
Initial, am crezut ca in service nu au montat ceva cum trebuie, sunt momente cand vibreaza si se aud zgomote. Am polizat putin si din talerele de pe amortizoare pentru ca ultima spira loveste in muchia talerelor. Dupa ce am facut cautari mai amanuntite, am constatat ca pe codul acela de la Bilstein vin niste arcuri mai scurte, cu diametrul spirei mai subtire si sunt date ca "heavy duty suspension".
Mi-am comandat niste arcuri Eichbach, deoarece TRW nu aduce nimeni. Astea vad ca respecta dimensiunile arcurilor originale, cel putin scriptic. Astept sa vina.
Mi-au mai "recomandat" unii niste arcuri Lesjofors, am citit ca ar fi suedeze, dar n-am riscat. Pe alte forumuri, unii le lauda, altii se plang ca s-au lasat prea tare dupa ceva timp de la montare.