Una mica si-una mare

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 20-Iun-2016 10:08

Ieri am mai bagat o mica tura de material insonorizant. De data asta mai putin STP si mai multa spuma cu celula inchisa de 10mm grosime. Am bagat un strat de spuma din asta in portbagaj, de fapt in locasul rotii de rezervat. Toba de esapament este fix sub ea (poza), iar locasul ala e facut din tabla subtire care suna ca dracu'. Am banuit ca n-are cum sa strice un al doilea strat. Primul - cel de stp fiind bariera si al doilea de spuma absorbant.

Am mai bagat un strat dublu (spuma acoperita de STP) si intre motor si habitaclu. Insa doar cam pe jumatate din suprafata, sau chiar mai putin, in dreptul pasagerului, unde am avut acces usor (poza). Aproximativ 0.25mp in total (un pic mai putin de doua foi de 30x30cm). STP-ul avand si rol de protectie termica in mintea mea.

Pus apoi de un mic test - cam 25km de autostrada, dintre care ultii 10 facuti cu viteze asa-zis ridicate (pentru trotineta asta), aka la 160km/h pe ceas (cam 153 reali). Zgomotul a ramas in zona acceptabilului, iar la 120 e chiar decent, poti discuta fara sa ragusesti. Am masurat apoi in diferite puncte temperatura cu un termometru cu infrarosul. Izolatia mea sub 30 grade, motorul e bine facut, partea "rece" fiind spre habitaclu si cea fierbinte - galerii de evacuare, catalizator in partea dinspre radiator. M-am gandit ca poate se raceste bine la viteze ridicate, asa ca am gasit o parcare privata goala si am lasat-o pe fiica-mea sa conduca de la mine din brate cu 15-20km/h prin parcare, in tr1, cam 15 minute (in ideea sa generez caldura insa ventilatia sa fie slaba) si am repetat masuratorile, insa fara diferente notabile. In mare cam peste tot pe partea dinspre habitaclu as putea pune mana, deci nu prea e risc sa se intample ceva cu "firewall-ul" meu, aparent indiferent de regim.

Acum ultimile fantezii ramase pe partea asta de insonorizare ar fi urmatoarele

1. Ridicat masina pe doua cricuri, dat jos rotile, dat jos aparatorile din plastic si pus un strat dublu prin exterior pe oale din fata. Si eventul cu ocazia asta s-ar putea elibera accesul si pentru bagat ceva intre habitaclu si motor pe partea soferului. Oalele din spate sunt neprotejate, as putea baga ceva destul de usor, trebuie doar curatate bine ca sa adere.

2. Plafonul si eventual stalpii. Insa probabil efectul (daca exista) ar fi la viteze mari unde bate vantul, insa ajunge rar la viteze mari. Sau cand ploua, asta fiind mai frecvent pe aici :D

3. O toba Klarius, care se lauda ca reduce zgomotul cu 1Db. Ar fi cam 60€ cu tot cu transport. Insa nu sunt convins ca ar mai avea prea mare efect, acum, cand partea din spate e izolata binisor.

Si daca as reusi sa conving ecologista, as face o vizita tunerului de la amersfoort... aia 10-12CP cu care se lauda ar fi perfecti ca sa compenseze cutia automata, cele ~10kile de izolant si climatizorul, ca acusi vine vara si la mine, si cine stie, poate tine chiar 3-4 zile...
Imagine

Imagine

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Vin 08-Iul-2016 13:40

Aia mica a primit si ea revizia, la 51.000km, in doua etape:

Etapa 1, in regie proprie: Filtru de aer si filtru de polen Mahle (ala de aer inca era OK, cel de polen muci desi are doar un an), igienizarea instalatiei de climatizare cu spuma, si bujii NGK. Bujiile anterioare aratau inca bine (poza), insa distanta intre electrozi ajunsese pe la 1.35mm (mai mult de 1.3, insa mai putin de 1.4, mai precis n-o pot masura) in loc de 1.1 cat e dat in carte, iar electrozii in sine aveau forma putin schimbata, suprafetele lor nu erau paralele . Bujiile NGK au venit pre-reglate la 1mm, insa e OK si asa. Pe la 65kkm le desfac iar si le verific distanta, si pe la 80k o sa le schimb, nu vreau sa le mai las atat de mult desi in carte zice schimbare la 60kkm. Tinand cont ca face kilometri de oras banuiesc ca se uzeaza mai repede. Dupa schimb mi se pare ca merge mai rotund la relenti, insa e posibil sa fie placebo.

Cu lira asta sterlina slaba am luat de la englezi filtru aer + filtru ulei + filtru polen (toate Mahle) + 3xbujii Ngk cu 36€ + 16€ transport. Fltrul de ulei mi-a ramas, il folosesc la urmatorul schimb in regie proprie.

Etapa a 2-a a insemna ulei si filtru de ulei + verificari la reprezentanta. Au descoperit ca sunt uzate placutele de frana fata si vor 290€ pentru asta... le-am zis pas. Scorurile sunt asa:


1.6€ garnitura de buson de ulei
14€ filtrul de ulei
49€ 3L ulei Total Ineo Ecs
69€ manopera.
3€ Taxa ecologica
4.5€ "Mici furnituri"

Total 171€

Adica cam dublu cat m-ar costa sa o fac singur, iar ca timp pierdut ar fi tot cam aia, ca si la garaj trebuie sa ajung sa o las, si apoi sa trec s-o iau (ca nu o face pe loc). Pe de alta parte insa mergand la garaj pot beneficia de ceva recalluri facute de uzina (pana acum n-a fost cazul la citronel).

Placutele de frana o sa le verific singur si daca sunt uzate le schimb la un service generalist, probabil o sa iasa pe la 100-120€.

Pentru cine e curios cum arata preturile la manopera pun inca o poza proaspata. Pretul cu tot cu TVA e in coloana a doua.

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Vin 08-Iul-2016 13:47

LE
La Auto5 (in Romania se cheama Norauto) cica la masini sub 1300cc fac schimbul de placute de frana si eventual montaj de disc cu 85€, cu setul de placute incluse (insa fara discuri). Parca e altceva decat 290....

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Vin 08-Iul-2016 14:11

Trebuia sa te muti si tu in Serbia. Ieftin acolo domnule. Masini ieftine, mai ales cea nationala. Piese la fel. M-a costat 95 euro pompa de apa cu manopera cu tot. Ca bonus mi-au sudat si urechea de la toba de esapament care s-a rupt exact seara la 22, inainte de a porni la drum, asa ca am legat-o cu cablu de frana de bicicleta deoarece dimineata am pornit devreme si nu mai aveam timp de service.

Imagine


Imagine

La un moment dat aveam vreo 4 in jurul meu. :)
Citroen C1 1.0 Sensodrive

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Vin 08-Iul-2016 15:23

Bine ca poti sa te tii dupa bolizii aia:D

Pompa de apa incepe de pe la 35€ una mai no name si ajunge pe la 50 una valeo. Nu costa foarte mult. Probabil la sarbi si manopera are un pret decent. Insa nici nu e foarte complicat de schimbat, multi o fac "in fata blocului".

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Vin 08-Iul-2016 16:43

Daca eram acasa o rezolvam si eu in spatele blocului, dar asa...
Oricum 95 euro pompa cureaua si sudura la toba e ok.
Mi-au pus Japanparts pompa si cureaua continental din cate imi aduc aminte.
Apropo de bolizi. Am inteles ca le-au fabricat pana in 2008. Inseamna ca sunt masini serioase nu gluma.
Citroen C1 1.0 Sensodrive

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Vin 08-Iul-2016 16:54

Daca inca merg or avea ele ceva calitati. Modelul original de fiat a fost considerat foarte reusit si unii spun ca nemtii dupa el s-au inspirat cand au scos primul golf.

Interesant ca au 770kile... sunt mai usoare decat citronelele noastre desi sunt ceea ce pe vremuri s-ar fi incadrat la "masini de familie".

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Vin 08-Iul-2016 22:58

Au varianta si mai mica, Yugo. Era plin de ele. Cineva mi-a explicat ca e masina ieftina, e masina lor nationala si ca sunt mandrii de ea.
Citroen C1 1.0 Sensodrive

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 11-Iul-2016 22:58

Citronelul și-a primit plăcuțele noi (ferodo) ca sa nu zică ca n-am grija de el. 79 euroi cu tot cu montaj.
Maine după petrolierul la completat cu freon, ca am senzația ca ac-ul nu mai e ce-a fost. Și dacă mi se pare ca face greu fata la 28 grade, mi-e teama sa nu fie aspru la 38... Ca vara asta îl așteaptă un drum lung prin tari calde...

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Mar 12-Iul-2016 15:32

Petrolierul e ala mare? Drumul lung il faci cu "ala" Fun to drive , sau cu "ala" boring to drive :)
Citroen C1 1.0 Sensodrive

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Mie 13-Iul-2016 09:49

Daaa, petrolierul e aia mare. Buna pentru genul de drumuri din zona mea, adica unde faci 90% din km pe autostrada unde nu prea se pune problema de "fun to drive" ci doar de cat de flexibil interpretezi "limita legii" in privinta restrictiilor de viteza.
Fun to drive e Transfagarasanul, Stelvio, etc nu E40...

Aia mare si-a primit completarea/curatatarea circuitului de freon. Treaba asta e facuta de o masinarie care cred ca e automata, am impresia ca Dorel nu prea poate schimba nimic la program, ceea ce cumva e si normal, ca nu vrei sa-l lasi sa umble cu chestii care dau gauri in stratul de ozon. Dorel doar se mai uita la ea din cand in cand si zicea ca treaba e buna, ca presiunile sunt OK, diferenta intre ele in parametri si ca ar trebui sa mearga bine climatizorul. O sa verific la 30 grade, deocamdata am 13...

Am facut si o igienizare a instalatiei, cu un fel de vaporizator gen aromoterapie mare conectat la bricheta in care au bagat un produs adus direct de la cernobil ca sa omoare microbii. Dracia aia facea vapori care erau absorbiti (clima data la maxim, si pe recirculare), care ajungeau pe condensator si s-a facut o balta serioasa sub masina. I-am intrebat daca nu vand si separat poloniu din ala care sa-mi igienizez singur din cand in cand instalatiile cu vapoziratorul neveste-mii insa cica nu se vinde decat la profesionisti, nu la toti pitigoii....

5 minute mai tarziu m-am razbunat si eu pe ei. La un moment dat a venit o bunaciune de vreo 19 ani care cumparase un scuter. Astia il pregateau pentru livrare (pus oglinzi, chestii din astea). Cand sa-l porneasca, canci. Dupa vreo 5 minute de chin a aparut a doua bunaciune, care o adusese pe prima cu masina. Deja se stransesera toti din atelier in jurul scuterului ala. I-am lasat sa se mai chinuie inca vreo 5 minute, apoi le-am spus sa verifice daca nu cumva motorul era taiat de la butonul de pe ghidon (toate chinezariile au un buton care taie motorul, nu stiu din ce motiv). A pornit din prima.... si mi-am castigat admiratia bunaciunilor, a caror varsta probabil adunata nu da cat a mea insa care nu mai aveau ochi decat pentru mine, nu si pentru dorei... Daca am avut si eu scuter din ala, daca e bun de ceva, daca se strica des, daca sunt scumpe piesele de schimb, etc. Cand le-am spus si ca sunt atat de genial incat daca vreau in maxim 30s le elimin restrictia de 45km/h si-l fac sa urce la 60-65 (si chiar e adevarat, nu trebuie decat taiat un fir) mai ca picasera in limba. Daca stiam ca scuterele chinezesti sunt aspirator de pustoaice nu-l mai dadeam pe al meu :D

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Dum 24-Iul-2016 15:44

Acum trei zile petrolierul a implinit 80kkm. Si de atunci a mai facut vreo 2500, dintre care o parte in Romania. Si-o sa mai faca :D
Imagine

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Lun 25-Iul-2016 14:17

La multi KM. Baga-i petrol ca da spre rosu. Pe unde prin Romania?
Citroen C1 1.0 Sensodrive

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Re: Una mica si-una mare

Mesajde james kilowatt » Lun 25-Iul-2016 16:36

Initial in zona cazanelor dunarii, acum in zona bucuresti, si cateva zile din nou spre iesire, spre vest... insa inca nu m-am hotarat pe unde. Apropo, am vazut ieri C1 rosu cu nr de buc iesit la ecomarathon pe A3.... matale erai?

Cat am stat prin zona (adica o zi jumate :D) am facut si o mica operatiune care imi statea pe creier: vopsit jantele. Toate 4 aveau zgarieturi, nimic grav, doar inestetic. Operatia a fost facuta la topwheelsauto.ro, si prima impresie e foarte pozitiva. Sa vedem si cum rezista in timp. Niste poze inainte si dupa:
Imagine


Imagine

Avatar utilizator
Lotg
pasionat
Mesaje: 145
Membru din: Mar 19-Ian-2016 21:06
Localitate: Târgu Mureș
Masina: Citroen C1 1.0 68hp Sensodrive 2006

Re: Una mica si-una mare

Mesajde Lotg » Joi 28-Iul-2016 12:33

Nu, eu sunt cu numere de Mures.
Citroen C1 1.0 Sensodrive


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973