Buna dimineata
Dupa 12 ani in care nu am mai condus deloc, am decis ca e momentul sa mai fac ceva ore de conducere dupa care sa imi iau o masina. Masina in cauza a costat 4500lei. Test drive + mers cu ea la mecanic, constatare defecte dupa care am batut palma.
Nu sunt mecanic, insa mai am ceva notiuni de electronica respectiv mici reparatii de natura mecanica pe ici pe colo ( biciclete, diverse electrocasnice, etc.).
Pusa pe elevator se vedeau scurgeri de ulei pe dedesubt.
Mecanicul a zis ca epuratorul ar fi de vina + garniturile, insa problema ar fi ca e incastrat in capac si trebuie inlocuit cu totul. El mi-a recomandat capac original ( 1300lei ) + 400 - 500lei manopera, iar din dezmembrari, am inteles ca nu ar fi asa wow de cumparat acest capac.
Masina o am in parcare de vreo 2 zile, nu am apucat sa fac multe chestii pe la ea, datorita muncii si a vremii, insa intentionez sa aloc mai mult timp pentru ea si sa o repar usor, usor.
Din dorinta si placerea de a repara chestii de unul singur, am inceput sa caut informatii pe youtube si mi-am facut o idee cum sta toata treaba, cu putina atentie, nu ar fi atat de speriat .
As incerca mai intai de unul singur sa schimb toate acele garnituri, furtune, valva HPV, am vazut ca e o garnitura chiar si in epurator, poate scap doar prin inlocuirea lor, fara a mai fi nevoit sa cumpar acel plastic de 1300lei...
Pe langa treaba cu uleiul ar mai fi problema la inchiderea centralizata, RAR se incuie si FOARTE RAR se descuie ( niciodata ambele ) ) ... Am inlocuit bateria din cheie, am refacut circuitele, insa nu au fost rezultate mari. Banuiesc a fi de vina si bateria masinii, respectiv treaba cu sincronizarea cheii. Daca nici astea nu sunt, atunci trebuie sa sap mai adanc prin portiere, dupa ceva contacte imperfecte, fire intrerupte... modul poate ). O sa fie aventura
In prima faza o sa incep cu verificarea bateriei si a alternatorului, si sa vad daca am ceva consumatori.
Mai e un furtun/conducta sarit/a, care duce din filtrul de aer undeva prin spatele bateriei... dar asta nu pare a fi ceva grav...
Uleiul ar fi fost schimbat de fostul proprietar insa nu avea nicio factura... distributia are o eticheta undeva din noiembrie 2020 si o hartiuta cu ceva KM trecuti pe ea... Mai planuiesc sa ii inlocuiesc uleiul si filtrele.... sa curat EGR-ul, poate data jos putin turbina pentru o inspectie / curatare daca se va putea...
Momentan in bord apare Limp Mode aprins, insa functioneaza destul de ok masina... Poate cu ajutorul tuturor operatiunilor mentionate mai sus, va disparea si eroarea respectiva. ( intre timp o sa imi iau si un tester sa vad ceva coduri de eroare daca are )
Daca a ma intampinat cineva probleme asemanatoare si poate sa imi mai dea cateva sfaturi, pareri, idei, sunt bine venite toate.
Revin si cu poz(n)e.
Bine v-am gasit pe forum.
PS: sper sa mai fie cineva activ )
Prima masina: Citroen C3 1.4HDI (2006) capac culbutori + inchidere centralizata defecta ( momentan )
Moderator: Echipa Tehnica
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187696
Total subiecte 18624
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11732
Cel mai nou membru MiguelDrurl