cum rezista articulatiile/suspensia in timp???

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

cum rezista articulatiile/suspensia in timp???

Mesajde XENON » Mie 22-Aug-2007 21:48

cei care aveti mai multi kilometri, v-as ruga sa-mi spuneti cum se prezinta suspensia, cam la ce gropi a rezistat masinuta etc.
ideea e ca fiind o suspensie asa de sportiva( a se citi "tare") nu stiu cum rezista in timp. am auzit de la prieteni cu masini mai "smechere" ca din contra, o suspensie tare ar rezista chiar mai bine in timp, dar mi-e greu sa cred, pt ca nu mi se pare logic. adica eu personal consider ca fiind mai rigida absoarbe mai greu socurile, deci se uzeaza mai repede (parerea mea).
de exemplu astazi dimineata am mers pana la Constanta si imediat cum am intrat pe podul de la Cernavoda de peste ecluza, am zburat peste primul rost de dilatatie (care arata ca un mic sant, dar cu marginile FOARTE line), am simtit un mic soc si 5 min. mai tarziu cand am facut un popas, am observat capacul de la roata stanga fata care avea o indoitura asa incat marginea lui ajunsese din exteriorul jantei pe interiorul muchiei jantei (sper ca m-am exprimat clar), deci se indoise un pic spre interior in urma turtirii la impact a cauciucului. culmea este ca janta pare neatinsa, ceea ce e bine.cel putin la ochi, poate pe centrifuga se vede altceva-o sa verific.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 22-Aug-2007 22:02

teoretic, daca suspensia este mai tare, amplitudinea miscarilor pieselor mobile ce compun ansamblul mecanic, este mai mic. Adica - pivotul se misca mai putin, la fel si bucsele de bascula...automat uzuri mai mici. Exista si o vorba...doare la fund dar nu doare la buzunar...
Nu este aplicabil in 100% din cazuri, dar orice legenda are si un sambure de adevar.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 22-Aug-2007 22:15

sper sa se aplice si la C1...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 23-Aug-2007 13:31

...si tot din cauza ca suspensia are cursa scurta si amortizarea e slaba, socurile de la drum sint preluate de pivoti, bucsi, bielete, etc. si finalmente de sofer.
Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.
Pivotul are in interiorul burdului vaselina, nu se freaca pe uscat (idem la bielete), iar la bucsi se uzeaza partea de cauciuc, nu aia de metal.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 23-Aug-2007 14:00

Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.

Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea :lol:

gabi.r
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Mie 14-Feb-2007 15:10
Localitate: Ploiesti

Mesajde gabi.r » Joi 23-Aug-2007 15:36

eu cred ca japonezii si cei de la PSA au studiat bine suspensia si articulatiile.Intr-adevar masinuta e rigida, dar mai degraba dau vina pe drumurile noastre decit pe suspensie.
Sigur cind au proiectat suspensia nu au tinut seama de drumurile din RO.
Eu am pina acum 9200 km si "zdruncina" la fel ca la inceput :lol:

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Joi 23-Aug-2007 16:56

19.000 km intr-un an si totul e ok.

Am mers pe drumuri de pamant (dar incet) pe niste coclauri de imi era frica sa nu raman pe burta :).


Ce pot sa spun e ca suspensia nu mai este asa tare ca la inceput.... s-a mai lasat putin, in rest totul ok, nu se aud zgomote suspecte si nu au aparut jocuri ciudate la articulatii.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 24-Aug-2007 13:37

sorin. scrie:
Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.

Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea :lol:


Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Vin 24-Aug-2007 17:46

nicum scrie:
sorin. scrie:
Ideea e ca toate masinile mici sint rigide, pentru ca altfel ar fi instabile, datorita masei mici.

Fals. Sunt rigide pt. ca daca urci 5 persoane si suspensia ar fi moale, ar merge cu burta pe sosea :lol:


Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice :wink:


corect! de ex are un prieten renault espace si are suspensia foarte moale si urcam 7 pers in ea :lol:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 24-Aug-2007 17:48

Sint masini mari si moi in care urci 5 persoane si nu dai de pamint. Cum argumentezi chestia asta? Si nu vorbesc aici de masini hidraulice

Foarte greu :lol: Masinile mari sunt mai grele goale.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 24-Aug-2007 18:56

intrebare: daca janta nu are o indoitura vizibila, e posibil sa se vada altceva pe aparat la vulcanizare si sa trebuiasca echilibrata??? (ca de indreptat nu prea se poate - daca nu se vede nmk n-ai ce sa indrepti)
sa nu ma duc degeaba :?: :!:

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Vin 24-Aug-2007 18:57

se simte ceva in volan la viteza mica ?? ai janta de otel sau aliaj ?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 24-Aug-2007 19:01

si haideti mai bine sa vorbim strict de C1 si ale sale suspensii ca eu despre asta deschisesem subiectul (experiente traite cu C1) :wink:

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 24-Aug-2007 19:02

janta otel nu sse simte absolut nmk nici la 160
e vorba de dambul din topic, care mi-a indoit capacul, janta m-am uitat mult si vizual pare absolut ok

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Vin 24-Aug-2007 19:08

scuze, am uitat care este ideea topicului.
Ca sa nu fiu total offtopic spun si eu o patanie cu c1: intr-o seara veneam pe dn1 dinspre sibiu (facusem aprox 500 de km in ziua aia + semafoarele alea idioate) si mergeam in spatele unui logan (sofer idiot) cu aprox 120 km/h si dintr-o data vad ca franeaza apoi trece peste o cale ferata cu aprox 100 km/h iar calea ferata era jalnica. am apasat pedala de frana cat am putut si am ajuns cam la 80 de km/h apoi am dat drumul la frana in dreptul ei iar masina s-a cutremurat toata, pana si bordul s-a auzit si nu a patit nimica nici pana in ziua de astazi. jentile de otel sunt mai rezistente :wink:


Înapoi la “Suspensie - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv