Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Mesajde mariuss » Mar 17-Iul-2007 19:43

Ventilatorul se afla in partea dreapta,sub torpedou http://img58.imageshack.us/my.php?image=hpim0404th5.jpg .Pentru demontarea si verificarea lui avem nevoie de torx de 0.25 ,cheie tubulara sau fixa de 6 si surubelnita in cruce : http://img407.imageshack.us/my.php?imag ... 390qa2.jpg

Cu torxul desfacem cele 3 suruburi din plastic : http://img232.imageshack.us/my.php?imag ... 403ge2.jpg
Tot aici,in stanga ventilatorului ,spre sofer se gaseste filtrul de polen.

Continuam cu demontarea propriuzisa a ventilatorului.Acesta se tine in 3 suruburi pe care le desfacem cu cheia tubulara de 6 : http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 402jy7.jpg
Dupa asta deconectam mufa portocalie si extragem cu grija ventilatorul.

Odata scos,folosim surubelnita in cruce pentru desfiletare surubului care tine motorul in carcasa de plastic : http://img165.imageshack.us/img165/5392/hpim0401wg2.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/3355/hpim0392ss1.jpg

Boala lor e arderea celor 2 tranzistori ,astfel ventilatorul ramane cuplat pe pozitia maxima de functionare,indiferent de reglajul din bord . Eu i-am inlocuit cu cei 2 din poza ,au costat cam 40 ron amandoi si sunt echivalentul direct ai celor originali : http://img231.imageshack.us/img231/1938/hpim0393zd3.jpg

Tranzistorii se monteaza cu pasta pentru lipit procesoare,pentru un transfer optim de caldura si pt o racire buna.

Pe langa asta am mai avut probleme cu jocul rotorului pe verticala,practic din cauza acestui joc elicea lovea in carcasa de plastic la baza scotand un sunet f enervant .Din fericire s-a remediat usor prin apasarea sigurantei pana la reducerea jocului : http://img266.imageshack.us/img266/4893/hpim0395qc6.jpg

Mare atentie si la fulgi ,frunze,crengute si alte resturi.Inainte de montare e bine de curatat cutia in care intra ventilatorul :Imagine

E bine de verificat si starea carbunilor,precum si curatirea de praf a intregului ansamblu .

Montarea se face in ordine inversa .
Ultima oară modificat Mie 18-Iul-2007 00:34 de către mariuss, modificat de 7 ori în total.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mar 17-Iul-2007 23:33

super, poate ajung si eu sa-mi bag nasul pe acolo, sa verific daca mi-au schimbat filtrul de polen si sa dau cu spray de curatare.
sa inteleg ca pentru a scoate filtrul trebuie desfacuta carcasa ventilatorului?

:oops: cred ca o sa te caut pe mess pentru pozele operatiunii, daca esti de acord, pe saptamana viitoare, ca vreau s-o fac frumoasa inainte de concediu.
multumim pentru tutorial :!:
Cosmin
high energy music expression

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Mie 18-Iul-2007 00:11

Oricand cu placere! Pt filtrul de polen nu trebuie sa desfaci decat capitonajul de la picioare si un surub ce tine blocata carcasa lui.O sa fac un tutorial despre el in weekend sper.Oricum, e foarte simplu de inclocuit/curatat.
^
^

angeldc
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Dum 27-Iul-2008 22:44
Localitate: Iasi

Re: Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu

Mesajde angeldc » Dum 10-Aug-2008 20:07

Tranzistorii din fotografie sunt cei originali sau cei noi?
Fiindca cei originali, de pe masina mea au cod FW26925A1, iar cei din foto au codul 2N6287... sunt echivalenti?
Merci

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Lun 11-Aug-2008 13:38

Cei originali sunt FW... iar cei noi ,pusi de mine sunt 2N.... si sunt echivalentul direct al celor originali. Ideal ar fi sa pui 2N... desi colegii au folosit si alte tipuri de tranzistori .

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Lun 13-Oct-2008 13:40

salut , si eu am acceasi problema de cateva zile, era pe treapta a 2a viteza de dat aer rece si dintro data a luato razna , a inceput sa bage foarte tare in interior, am dat sa opresc ventilatia dar degeaba, baga aer in continuare cu ventilatia data pe off si am observat ca si cand dau drumu la AC se aprinde ledul verde dar nu porneste compresorul. Daca e si la mine acceasi problema ca la tine spunemi si mie de unde pot cumpara acei tranzistori, lasami si mie pe pm un numar de telefon sa te sun in caz ca intampin dificultati, pt ca eu azi as dori sa ma apuc de el ca deja nu il mai suport.

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Lun 13-Oct-2008 13:46

Tranzistori gasesti la magazinele de electronice.Cred ca tre sa faci comanda pt ca sunt destul de rari si nu prea gasesti pe stoc.La mine au venit in 4 zile.
La telefon ma gasesti la numarul 0753 8888 72

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Mie 15-Oct-2008 13:28

Am facut si eu exact cum ati facut si voi, am inlocuit tranzistorii cu unii noi cu codul MJ11015 iar acum numai merge deloc. Normal daca nu erau buni tranzistorii nu trebuia sa invarta tot la maxim ? Cred ca nu primeste curent.Idei careva?

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 15-Oct-2008 13:42

ai prins tranzistorii de radiator ?

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Joi 16-Oct-2008 10:56

da iam prins in suruburi si iam cositorit exact cum erau ceilalti.Suruburile folosite de mine au fost unele negre din metal, nu cred ca are vreo legatura.

rtrd_dud
pasionat
Mesaje: 297
Membru din: Joi 02-Mar-2006 01:56
Localitate: Bucuresti

Mesajde rtrd_dud » Joi 23-Oct-2008 09:40

gata baietii , iam dat de cap la aeroterma aseara. M-am dus la un vecin care avea un aparat de masurat curent sau ce-o fi fost ala, am desfacut iar placa de metal(radiatorul) pe care se montau tranzistorii,am scos tranzistorii de pe ea iar daca ati observat dedesupt la placa de metal e o placa cu circuite care se scoate cu grija. E pe placa accea de metal.. surpriza imi lipsea o piesa, mai exact un cerc din metal care intra intr-un lacas, seamana cu o baterie acea piesa si face legatura cu o sarma de pe placa cu circuite, la mine lipsea , imi cazuse prima oara cand am lipit tranzistorii, nu am bagat de seama si numai aveam masa. Am pus acea piesa la loc intre placa de metal si placa cu circuite , am montat tranzistorii, iam prins in suruburi si iam cositorit, am pus electromotorul la loc in cutie, l-am montat pe masina, cheie si surpriza .....LASER FRATE, imi merge ventilatia ca noua :). Am scapat de 6 mil cat era piesa cu tranzistori pe ea la ATS. Scuze daca nu m-am exprimat corect si nu ati inteles nimic din ce am scris dar acum imi da caldura pe timp de dimineata, numai fac focu pe scaunu din dreapta :) .

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Dum 25-Ian-2009 17:28

discutia asta imi este de mare folos pentru ca se pare ca patesc acelasi fenomen, ventilatorul merge la maxim indiferent de cum comut butonul pe auto/off/1/2/3/4. problema este ca nu sint deloc indeminatic in a ma baga cu sutele mele de kilograme sub bord.

daca are chef vreun meserias sa aiba piesele de schimb pregatite si sa imi ia banii intr-un weekend il rog sa raspunda aici.

multumesc

ps> deasemenea au inceput sa imi dispara liniutele din afisajul de bord, ala mare de pe consola centrala. daca se poate schimba si ala ar fi o chestie...

berzecus2003
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
Localitate: bucuresti

Mesajde berzecus2003 » Dum 25-Ian-2009 19:50

nenea cosmos scrie:discutia asta imi este de mare folos pentru ca se pare ca patesc acelasi fenomen, ventilatorul merge la maxim indiferent de cum comut butonul pe auto/off/1/2/3/4. problema este ca nu sint deloc indeminatic in a ma baga cu sutele mele de kilograme sub bord.

daca are chef vreun meserias sa aiba piesele de schimb pregatite si sa imi ia banii intr-un weekend il rog sa raspunda aici.

multumesc

ps> deasemenea au inceput sa imi dispara liniutele din afisajul de bord, ala mare de pe consola centrala. daca se poate schimba si ala ar fi o chestie...

ai de ales ori vreo 1,2 milioane ori vreo 6 la ats ...acum alegi...am zis 1,2 mil ptr ca tranzistorii sunt in jur de 500000+ posta

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Joi 29-Ian-2009 07:20

platesc, ce sa fac. despre montaj vreo idee?

ma intorc in bucuresti luni. vorbim, ca sa nu ne mai pierdem cu posta poate ne intilnim direct.

Avatar utilizator
nenea cosmos
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 23:18
Localitate: Bucuresti

Mesajde nenea cosmos » Dum 22-Mar-2009 17:37

berzecus, ti-am trimis mail, probabil ca nu l-ai citit...

mai ai tranzistorii?


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv