Schimbarea unghiului de cadere la rotile din spate

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Sâm 04-Iul-2009 20:35

multumesc frumos pentru raspuns
Visez la un C4 WRC...Imagine

psa106
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Dum 05-Iul-2009 17:05
Localitate: bucuresti

Mesajde psa106 » Dum 05-Iul-2009 17:21

salut! POTI LORICE PUNTE SPATE DE PEUGEOT 106 DUPA 1996, SAU SAXO! SUNT IDENTICE LA TOATE MODELELE (ma refer la axele puntii nu si la brate, bari de torsiune, frane, etc)

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mar 07-Iul-2009 15:06

Da ok, de acord, dar de unde stiu ca nu iau acelasi lucru(punde defecta) cu ceea ce am eu. Majoritatea, vand puntile complete si nu stii ce se ascunde sub bratze. Momentan fac experienta cu bucsile astea de bronz. Am montat puntea pe masina ma scutura de ma ia naiba. Cred totusi ca am facut bucsele prea fixe din frica de a nu avea prea devreme joc. Mecanicul cu care am colaborat spune sa mai merg putin sa vedem daca isi dau "drumul". Acum am sa vad ce se intampla si am sa iau masuri mai departe.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mie 15-Iul-2009 11:10

am si eu o nelamurire legata de uzura puntii spate si anume: daca lagarele rulmentilor se uzeaza si unghiul de cadere se modifica, normal nu ar fi sa apara joc in bratul de suspensie? nu ar trebui sa trancane la socuri mai dure macar?
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mie 15-Iul-2009 20:21

Sincer, eu nu mi-am dat seama decat cand rotile au devenit destul de evident " cracanate".
Cred ca nu troncane din cauza ca sta greutatea masinii pe ele. Nu pot sa-mi explic.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Joi 30-Iul-2009 22:36

Acum ca am rezolvat complet problema, am sã detaliez exact cum ºi ce am fãcut. Nu ºtiu dacã este cea mai indicatã metodã, dar pânã acum funcþioneazã. În cazul în care apar efecte negative am sã postez aici în continuare. Pânã una alta detalii, cãmãºile mele interioare:
Imagine Imagine
Dupã cum se vede treaba cu axul (cãmaºa interioarã) e varzã. Au rãmas efectiv urmele de la acele rulmenÞilor adânc imprimate. Nu micã mi-a fost surpriza când pe telescoape am gãsit inscripÞia peugeot.
Am dat puntea jos, am demontat braĂžele, le-am bucÂşat.
Acum, bucÂşele bĂŁgate ĂŽn braĂž:
Imagine
Am montat puntea pe maºinã. IniÞial am bagat braÞele prea strâns ºi maºina a rãmas fãrã suspensie, braÞele erau blocate. Asta din frica de a nu monta din start ceva cu joc. Apoi am dat braÞele afara de pe punde dar fãrã a mai demonta puntea complet, am luat de jur Împrejur foarte fin bucºele ºi acum suspensia κi face datoria ireproºabil.

Pentru cã rulmenÞi nu mai puteam pune, bucºele mi s-au pãrut o soluÞie de cârpealã idealã pt bugetul meu. Teoretic, bronzul este mai moale decât oÞelul din care e confecÞionat axul, dar totuºi destul de dur pentru a-ºi face datoria la care este supus. Practic voi vedea rezultatul dupã prima mie de km.

Cam asta am fĂŁcut, Âşi cred ca dacĂŁ ĂŽn braĂže existau niÂşte gresoare, Âşi dacĂŁ semeringurile nu s-ar fi mĂŁcinat, nu ar fi existat aceastĂŁ problemĂŁ.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Joi 30-Iul-2009 22:47

jgr1001 MulÞumesc din suflet pentru informaÞii! Au fost corecte ºi de mare ajutor, mai ales cea vis-a-vis de bara stabilizatoare m-a ajutat mult. De asemenea mulÞumesc tuturor celor ce au sãrit În ajutor. Sper ca toÞi membrii, Împreunã, sã facem acest forum sã fie cât mai activ ºi mai util.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 31-Iul-2009 06:28

Pt nimic :wink:

Cum am mai zis, la mine carpeala e facuta prin incarcare cu sudura si apoi rectificare la cota initiala+rulmenti noi. Inca merge... :roll:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 31-Iul-2009 10:19

multa munca pentru rezultate modeste. din principiu nu are cum sa tina cu bucsi pentru ca ar trebui o sursa constanta de ungere. ca sa nu mai zic ca imperfectiunea din bucsile din punte le va toca rapid, cel putin pe zona aia, dar spanul va afecta si restul ansamblului. ma rog, prefer varianta lui JGR cu sudura+rectificat, cred ca e mai cinstita

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Vin 31-Iul-2009 16:09

de multe ori cirpeala tine mai mult decit te astepti.o idee ar fi fost sa faci in bucsile de bronz un fel de canal in spirala,ceva cu rol de ungere.si apoi sa pui cumva un semering ,ceva sa poti pune un ulei mai gros acolo.la sfirsit un gresor si gata.sa ne spui peste un timp daca tine treaba.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Schimbarea unghiului de cadere la rotile din spate

Mesajde toro » Vin 31-Iul-2009 22:41

Daca ai facut bucsa din Bz.-Grafitat o sa ai un pic de ungere(tine cat tine) ,ai un pic de ungere ,dar puteai confectiona bucsa cu rezultate mult mai bune din Teflon grafitat sau chiar Tefal. Rezista mult mai mult la frictiune si este si ca duritate mai bun . Din metal se poate confectiona din OLC55A-OLC45-OL60 sau din otel aliat ca CrNiMo(se poate face coacere pt.prelucrare si recoacere pt.revenire la duritatea initiala)
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Joi 06-Aug-2009 18:08

Bucsele sunt din bronz grafitat. in bratz am bagat destul de multa vaselina speciala, o vreme ar trebui sa mearga. Multumesc tuturor pt idei si pareri.
Visez la un C4 WRC...Imagine

gigalux
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Sâm 28-Mar-2009 20:52
Localitate: petrosani

puntea deteriorata

Mesajde gigalux » Mar 29-Mar-2011 14:36

aceeasi problema am avut-o si eu.a trebuit sa dau puntea jos,sa o incarc cu sudura,luata la strung,si o am de un an si jumate,si nu am nici o problema cu ea acum,iar kit-ul parca de la snr,nu mai tin minte

raicasilviu
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mar 31-Mar-2009 19:11
Localitate: cluj

Mesajde raicasilviu » Joi 23-Aug-2012 08:37

oare crististanciu sau oricine nu ati putea da imi dati dimensiunile (diametrul ext si cel int) la bucse? ca as vrea sa-mi fac si eu din teflon aditivat.
Saxo VTS 1.4 75CP

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Dum 26-Aug-2012 13:46

Din pacate povestea asta a fost cam de mult la mine si nu te pot ajuta cu un raspuns concret. Cred ca ai ales o varianta foarte buna pt reparatie. Iti doresc succes!
Visez la un C4 WRC...Imagine


Înapoi la “Suspensie - Saxo”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv