[Tutorial]Înlocuirea filtrului de benzinã la saxo 1,1

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

[Tutorial]Înlocuirea filtrului de benzinã la saxo 1,1

Mesajde christistanciu » Mie 04-Mar-2009 19:31

Pentru ca am Înlocuit recent filtru de benzinã, am hotãrât sã postez pe forum câteva poze ºi explicaÞii, cu riscul de a fi ridiculizat de unii cãrora aceastã operaÞiune li se pare ceva banal.

În primul rând filtrul de benzinã se aflã undeva lângã roata din spate stânga. Are douã cleme rapide-intrare/ieºire ºi este ataºat de caroserie cu un clips. La mine clipsul era rupt aºa cã la sfârºit am prins cu un colier de plastic. Atentie la sageata de sens desenatã pe filtru!

Imagine
Imagine

locul unde se aflĂŁ este cam pe aici:
Imagine
Imagine



Surpriza a fost la sfârºit de tot când am taiat de curiozitate filtrul sã vãd ce e Înãuntru... am gãsit apã ºi mâl-noroi. Acum mã bucur cã am schimbat filtrul. A costat 45 de lei este de la firma MANN(destul de renumitã pt filtre). L-am cumpãrat de la o firmã banalã ce aduce piese auto din import.
Ultima oară modificat Mie 04-Mar-2009 20:12 de către christistanciu, modificat 1 dată în total.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mie 04-Mar-2009 19:52

MANN - are printre cele mai scumpe filtre :). Dar am senzatia ca sunt foarte bune.

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Dum 29-Mar-2009 13:52

FOARTE IMPORTANT!

Verificati cu sfintenie mufele de la capetele filtrului la inlocuire.
Eu tocmai am aruncat pe asfalt benzina de 100 RON din cauza ca nu am verificat foarte bine mufele.
Ieri, in timpul mersului masina a inceput "sa-si dea in nas " si avea simptomele unei masini ce ramane fara benzina. Eu aveam peste jumatate de rezervor si pe moment nu m-a dus gandul la asta, dar am vazut acul de la benzina cum cade dintr-o data. Dupa ce am oprit mi-am dat seama ce s-a intamplat. Mi-a sarit conducta de benzina din filtru. Mufele au niste arcuri din plastic sau nu stiu cum se numesc, pe care trebuie sa le apesi ca sa poti scoate filtrul. Eu am facut urmatoarea greseala: nu am verificat daca acest arc a revenit dupa introducerea capatului de filtru. Arcul a ramas pe pozitia apasat din cauza mizeriei.

L-am curatat l-am bagat la loc am tras de el ca sa fiu sigur de data asta si totul e ok.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 29-Mar-2009 20:38

nu vreau sa par rautacios, dar sint lucruri pe care le putem face acasa fara urmari grave si altele pe care mai bine le face cine se pricepe. daca, Doamne-fereste, masina lua foc, nu iti parea rau ca nu te-ai dus la un service sa faca o operatie ca lumea, pe rampa, si pentru care ar fi raspuns ulterior, in caz ca se intimpla ceva? stiu, sint lucruri care pot parea simple si inofensive, dar care pot da mari batai de cap daca sint facute de mintuiala si fara priceperea necesara. io zic sa va ginditi de 2 ori inainte de a va apuca sa faceti ceva la masina, mai ales daca aveti 2 miini stingi, no offence, dar se poate muri dintr-o greseala banala

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Lun 30-Mar-2009 16:30

Da khan, asa e ai dreptate... Cel putin mi-am facut datoria si am postat aici cele patite pentru ca altii sa nu faca acelea-si greseli.
Totusi cred ca filtrul de benzina daca esti atent poti sa-l schimbi si acasa.
Visez la un C4 WRC...Imagine

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 30-Mar-2009 19:29

foarte bine, sper sa ii ajute pe toti sa ia o decizie corecta in sensul asta

mihai.coman
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Mar 20-Mar-2007 08:03
Localitate: Bucuresti

NU prea are legatura cu filtrul

Mesajde mihai.coman » Mar 31-Mar-2009 08:30

Ca tot veni vorba de mufe, si de verificat am avut o problema imensa. Veneam dinspre sinaia spre bucuresti pe DN1 cu faimoasa viteza de 110 km/h, cand dintr-o data a murit acceleratia si usor usor a murit motorul si nu mai pornea... am tras pe dreapta, am ridicat capota, mirosea crunt a benzina, si am obs ca sarise un furtun care aducea benzina la injectoare... f ciudat am zis initial ca s-a plesnit sau mama masii dar de fapt era doar iesit de acolo, l-am impins la loc, a facut click si gata. Ce sa fac sa evit problemele de genu (abia facusem plinul la sinaia, si facutsem cam 15 km)? e din cauza presiunii, din cauza benzinii ??
Nush din logica mea de mecanic desavarsit (NU) era o posibilitate sa i-a si foc nu ? :shock: :? . nush e ciudat

Sry ca nu e related la postul asta, dar e legat tot de alimentare de benzina si de mufe.

Inca o problema ciudata la al meu saxo, am motorul un pic murdar de ulei in partea dinspre radiator, dar nu pierd ulei pe nicaieri, o sa fac diseara sau maine de dimineata o poza si o sa urc:)

Ms. O zi buna

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Joi 02-Apr-2009 14:52

De la benzina iei foc foarte repede, din cvazimotive(tigara aruncata pe jos, ajunge benzina pe toba incinsa, scanteie de la inst. electrica, etc). Din punctul asta de vedere chiar e periculos si mai ales daca iti curg 40 de litri.

Vis-a-vis de mufe m-am mai documentat putin, teoretic se schimba acele arcuri din plastic la o anumita perioada de timp, pt ca plasticul imbatraneste si isi schimba caracteristicile. De aceea trebuie verificat cu mare atentie daca mai e sau nu elastic. Eu cand m-am vazut sub masina am luat totul prea usor. Mi-am zis ca is doua mufe scoti filtrul-bagi filtrul si gata.

Totusi trebuie sa casti ochii, daca nu... se pot intampla multe porcarii...
Visez la un C4 WRC...Imagine

rus radu florin
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Sâm 21-Mar-2009 18:01
Localitate: avrig , sibiu

arcurile de la mufele cu click

Mesajde rus radu florin » Mar 07-Apr-2009 16:36

se pot schimba numai arcurile din mufe sau cu tot cu furtunul respectiv ? astazi mi-am schimbat bujiile dupa indicatiile lui christi si una din mufele mari de la capacul chiulasei nu mai are arcul acvtiv.astept raspunsurile voastre.
SB35AXO

Avatar utilizator
christistanciu
pasionat
Mesaje: 283
Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
Localitate: Lugoj-Timis
Contact:

Mesajde christistanciu » Mar 07-Apr-2009 19:27

Da se schimba separat, se scoate cel rupt, se comprima putin intre degete cel nou si se baga in acel patrat. Trebuie rabdare, e migaloasa treaba.
Visez la un C4 WRC...Imagine

ionel_papa
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Dum 17-Feb-2008 21:32
Localitate: Turnu Magurele

Mesajde ionel_papa » Vin 01-Ian-2010 22:06

:)


Înapoi la “Mecanica - Saxo”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv