aeroterma defecta

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

mouse88
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mie 18-Ian-2012 15:22
Localitate: spania

aeroterma defecta

Mesajde mouse88 » Mie 18-Ian-2012 15:32

salut!am si eu un citroen zx 1.9d avantage din 92 la care a incetat sa imi mai functioneze aeroterma nu stiu ce ar putea sa aibe...sa intamplat brusc...inainte de asta in momentu care o porneam chiar de era data pe caldura dadea aer rece daca era oprita intra aer cald in masina...ideea e ca nu primeste curent am verificat siguratele toate(nu stiu care e cea de la aeroterma) is in regula am desfacut jumatate din bordul masinii!!!nu stiu ce sa ii mai fac....daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi v-as fi recunoscator!!!multumesc anticipat!

leo
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 16-Apr-2008 19:14
Localitate: salerno-IT

Mesajde leo » Mie 18-Ian-2012 20:20

am avut si eu problema asemanatoare aici:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... c&start=15
daca pui ventilatorul pe direct si merge ,aproape sigur e reostatul ala...m-a costat 80 ron anu' trecut unu' nou...
cat despre faptul ca iti baga aer rece cand e pornit si aer cald cand e oprit nu-mi vine nici o idee decat ca ar putea botonu' ala de-i dai drumu' sa fie sucit invers...bafta...

mouse88
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mie 18-Ian-2012 15:22
Localitate: spania

Mesajde mouse88 » Mie 18-Ian-2012 20:34

nu e de la ala nu imi ajunge curent in el... :|

leo
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 16-Apr-2008 19:14
Localitate: salerno-IT

Mesajde leo » Mie 18-Ian-2012 20:36

pai de unde stii?ai pus ventilatorul pe direct si ai vazut ca merge...?

mouse88
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mie 18-Ian-2012 15:22
Localitate: spania

Mesajde mouse88 » Mie 18-Ian-2012 23:25

dap am pus ventilatorul direct la baterie si am verificat in mufa aia daca cu aparatu de masura si nimic in nici o pozitie....

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Joi 19-Ian-2012 08:19

Salut!
Nu stiu cum este alimentata aeroterma la ZX, dar din ceea ce am vazut aici: http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=15032 problema poate aparea, ca la Xantia din interiorul butucului contactului. Mai precis partea electrica a contactului este oxidata si nu mai face contact. Poate ca acesta este motivul pentru care nu vin 12V pt alimentarea ventilatorului.
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

mouse88
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mie 18-Ian-2012 15:22
Localitate: spania

Mesajde mouse88 » Joi 19-Ian-2012 13:32

nu cred ar trebui sa cedeze mai multe functii daca era de la contact ideea e ca nici nu prea am acces sa vad de unde se alimenteaza :|

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 19-Ian-2012 13:40

DacĂŁ nu ai acces, te uiĂži pe schema electricĂŁ... nu este obligatoriu sĂŁ nu-Ăži meargĂŁ mai multe "funcĂžii".

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 19-Ian-2012 15:15

Din schemĂŁ reiese cĂŁ ZX-ul are contactul identic cu cel de Xantia, deci, dacĂŁ nu ai tensiune pe siguranĂža F1 (ar trebui sĂŁ aibĂŁ tensiune la punerea contactului) ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ problema este de la contact.
Pentru a verifica acest lucru, scoÞi mufa corespunzãtoare circuitului de climatizare (la xantia este o mufã maron cu 2 fire roºii groase; cel mai probabil, contactul de ZX are 3 mufe / una gri ºi 2 maron); pentru a fi sigur cã ai scos mufa corectã, mãsori dela siguranÞã (F1) la mufa scoasã - pe unul din fire ar trebui sã existe continuitate.
Apoi faci un ºtrap cu o siguranÞã de 30 Amp la mufa scoasã (capãtul caremerge spre circuitul maºinii, nu la contact) ºi verifici dacã merge aeroterma. Dacã funcÞioneazã, repari contactul sau Înlocuieºti partea respectivã a contactului cu un releu (cel puÞin 30 amp), astfel:
- cele 2 fire de la mufa merg la contacĂžii releului;
- un fir prins undeva unde ai masĂŁ bunĂŁ - la unul din pinii bobinei releului;
- un fir de la contact, care are tensiune la punerea contactului - la celĂŁlalt pin al bobinei releului.
Sper sĂŁ te ajutĂŁ:
Imagine


Înapoi la “Electrica - ZX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv