Probleme frane cand se incalzesc

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

chuci99
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Lun 15-Feb-2010 11:59
Localitate: Spania

Probleme frane cand se incalzesc

Mesajde chuci99 » Lun 12-Iul-2010 21:29

Salut, am o mare problema si sper sa ma puteti ajuta.Am un ZX 1.4i si nu stiu ce se intampla cu franele.Functioneaza perfect cand plec cu ea dar dupa cativa Km 30-40 cand incepe sa se incalzeasca pur si simplu nu mai tine deloc.Am fost la mecanic(am uitat sa specific sunt in Spania si astia nu ti-o verifica k la noi)s-a uitat la ea i-a facut proba si nimik dar in drum spre casa aceeasi problema.Pastilele sunt bune nu are scurgeri(am trecut recent ITP).Va rog mult de tot daca puteti sa ma ajutati cu vreun sfat k mi-este foarte frik, aici unde stau este zona d munte si imaginativa ce inseamna sa ramai fara frane.
Va raman profund indatorat daca puteti sa ma ajutati.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 12-Iul-2010 23:01

Ai spcificat ca stai in zona de munte. Tu cobori cu frana de serviciu? Adica daca ai de mers 5 km in jos de pe un varf, ceva franezi constant? Atunci este o problema. Discurile de zx nu sunt ventilate ca si la masinile moderne, drept urmare se incalzesc mai repede (ca si la bx de altfel). Daca acesta este cazul, coboara in frana de motor si totul este ok. Pentru bx se poate face upgrade la discuri ventilate. Daca se poate si la zx si te pasioneaza, poti sa iti pui, dar o sa te coste un pic.
"If in doubt, flat out!"

chuci99
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Lun 15-Feb-2010 11:59
Localitate: Spania

Mesajde chuci99 » Mar 13-Iul-2010 11:28

mbc scrie:Ai spcificat ca stai in zona de munte. Tu cobori cu frana de serviciu? Adica daca ai de mers 5 km in jos de pe un varf, ceva franezi constant? Atunci este o problema. Discurile de zx nu sunt ventilate ca si la masinile moderne, drept urmare se incalzesc mai repede (ca si la bx de altfel). Daca acesta este cazul, coboara in frana de motor si totul este ok. Pentru bx se poate face upgrade la discuri ventilate. Daca se poate si la zx si te pasioneaza, poti sa iti pui, dar o sa te coste un pic.

Multumesc mult de tot pt raspuns cred k este cel mai elevat raspuns care l-am primit pana acum pt aceasta problema. O sa incerc si aceasta varianta, sa folosesc mai mult frana de motor sa vad ce se intampla.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 13-Iul-2010 11:39

Placutze de calitate si lichid de frana DOT 4 sau DOT 5.1
Placutzele de calitate au un liant al ferodoului care se topeste la temperaturi mai inalte decat cele ordinare. De asemenea un lichid de frana de calitate (DOT 4 sau DOT 5.1) au punctul de fierbere mai sus decat la DOT 3

Si frana de motor combinata cu cea de serviciu; la coborari prelungite trebuie doar sa temeprezi din cand in cand viteza cu frana de serviciu

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mar 13-Iul-2010 12:11

Salutare. Prima intrebare e de cat timp nu ai mai schimbat lichidul de frana? Lichidul de frana se schimba in general la 2 ani, din cauza ca e higroscopic (atrage si inglobeaza apa). Daca ai apa in instalatia de franare si franele sunt un pic murdare pe interior, atunci cand se incalzesc, ramai fara frane, pentru ca apa se evapora. pana nu schimbi lichidul de frana si nu cureti putin franele pe interior, apoi le aerisesti cum trebuie, nu scapi de problema.
A doua intrebare ar fi ce indicativ DOT are lichidul de frana pe care il ai acum? Atentie sa nu bagi DOT 5, doar DOT 5.1, DOT 5 e siliconic si nu merge.
A treia intrebare. Ai cumva senzatia ca merge infranata pana ramane fara frane? Daca da, se impune o revizie la frana de serviciu si un reglaj al franei de mana.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 13-Iul-2010 18:12

Eu zic ca raspunsurile lui cristi si al lui jgr sunt mai bune. Eu doar ti-am expus situatia pentru ca am patit si eu la fel de vreo 2 ori.
"If in doubt, flat out!"

leo
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 16-Apr-2008 19:14
Localitate: salerno-IT

Mesajde leo » Joi 22-Iul-2010 21:58

cristi_s scrie:Salutare. Prima intrebare e de cat timp nu ai mai schimbat lichidul de frana? Lichidul de frana se schimba in general la 2 ani, din cauza ca e higroscopic (atrage si inglobeaza apa). Daca ai apa in instalatia de franare si franele sunt un pic murdare pe interior, atunci cand se incalzesc, ramai fara frane, pentru ca apa se evapora. pana nu schimbi lichidul de frana si nu cureti putin franele pe interior, apoi le aerisesti cum trebuie, nu scapi de problema.
A doua intrebare ar fi ce indicativ DOT are lichidul de frana pe care il ai acum? Atentie sa nu bagi DOT 5, doar DOT 5.1, DOT 5 e siliconic si nu merge.
A treia intrebare. Ai cumva senzatia ca merge infranata pana ramane fara frane? Daca da, se impune o revizie la frana de serviciu si un reglaj al franei de mana.


exact ce anume trebuie curatat?daca te referi la conducte spune-ne te rog si cu ce se curata,vreo solutie ceva ...

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Joi 05-Aug-2010 12:43

Scuze, am uitat complet de topicul asta. :oops: Da, e vorba de interior, dar nu numai de conducte, ci mai ales de etriere (inclusiv scos garniturile de presiune (cele dintre etrier si pistonas) si curatat canalul lor. Acolo de obicei se acumuleaza mizerie cae impinge garnitura nitel in afara, aparand deplasarea greoaie a pistonasului. De obicei eu curat instalatia de franare cu 1 litru de alcool tehnic. Fiind o treaba destul de pacatoasa si complexa, e bine sa fie facuta de cineva care se pricepe, franele sunt extrem de importante. Poti incerca pentru inceput sa schimbi complet lichidul de frana, aerisesti bine instalatia, apoi vezi daca mai patesti la fel. :roll:
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100

https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

chuci99
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Lun 15-Feb-2010 11:59
Localitate: Spania

Multumire

Mesajde chuci99 » Joi 05-Aug-2010 14:26

Va multumesc mult de tot pt toate raspunsurile primite.problema am solutionato: am specificat k sunt in Spania si aici mecanici nu sunt k la noi(sunt varza si nuti verifik problema k la noi pana ti-o rezolva) problema se pare k a fost d la placute (nu inteleg de ce le-am schimbat si toate bune si frumoase)cu toate k erau noi(prima data mi-au pus placute proaste pt asta specific k nu sunt mecanici k la noi,aici doar sa iti ia banii si gata)


Înapoi la “Mecanica - ZX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187740
    Total subiecte 18608
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11695
    Cel mai nou membru Tony 77