Lipsa frana XM...

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 09-Ian-2009 22:05

am obsevat asta, dar a precizat ca daca pleaca cu masina din loc pierde franele, iar daca sta cu ea pe loc franeaza...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 10-Ian-2009 08:46

:D pai daca sta pe loc... ce mai trebuie sa puna frana .... ?
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 10-Ian-2009 08:54

stan cristian scrie:fenomenul se manifesta cu masina ridicata , inseamna ca pompa face destula presiune chiar daca mai greu , daca deja a ridicat masina si becul de presiune ulei e stins insemna ca este suficienta presiune pentru frana ...

daca masina e ridicata nu inseamna ca trebuie sa aiba si frina.in cazul asta frineaza doar spatele care ia presiune direct din suspensia spate,asta ca masura de siguranta. daca pompa se dezamorseaza spontan sau din alte cauze nu mai e presiune,si la 1 tona jumate nu prea se simte frina pe o singura punte..trebuie verificate si sitele din vas.eu cred ca pompa hidraulica e de vina.verifica simplu,vezi daca masina tacane constant.daca nu tacane inseamna ca nu se face destula presiune.din 2 cauze:pompa nu baga destul sau pierderile sunt mai mari decit debitul pe care-l baga pompa.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 10-Ian-2009 09:00

in nici un caz nu e de la aer in sistem mai ales ca a mai fost aerisit.asa cum zice si dj 01 fad masina frineaza chiar si cu foarte mult aer dar cu intirziere.am avut si eu o problema mai demult pe care am expus-o si pe forum(la xm).absolut aleator nu frina spatele.am schimbat dozator problema a ramas.am schimbat bloc abs, parea ca problema a disparut dar a reaparut .nu e logic ce se intimpla pt. ca vana de la abs pt.spate trebuie sa fie deschisa.acum vreau sa ocolesc abs-ul cu teava care merge in spate dar trebuie o reductie ca teava intra cu olandeza de 8 si pleaca spre spate cu9.daca aveti idei ...
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 10-Ian-2009 19:04

Mai Mihai , se pare ca nu vorbim aceiasi limba in materie de hidraulica , vino si tu cu solutiii, nu inventii si presupuneri .... si ar fi bine sa citesti mai cu atentie ce se scrie pe aici :idea: .
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 10-Ian-2009 20:26

mai cristi chiar nu stiu la ce te referi.pot sa zic ca am 15 ani de practica in hidraulica asa ca am fost putin surprins de raspunsul tau.si eu am fst tentat sa-ti zic sa te mai documentezi dar din politete nu am facut-o.spune-mi exact la ce inventii te referi.teorie stie toata lumea dar practica e mult diferita.da, imi place sa experimentez tot felul de chestii mai ales la hidraulica,sa-i aduc imbunatatiri avind in vedere uzura sistemelor majoritatii masinlor cu care circulam.de exemplu recent am desfintat hidractivul de la xm-ul meu si sunt foarte multumit de rezultate.
daca esti asa pregatit da-mi un raspuns la problema expusa .(la masina mea).sunt deschis si curios sa aud si parerea ta daca e la subiect.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 10-Ian-2009 20:38

si inca ceva ,ca sa vi cu solutii trebuie sa stii mai multe detalii,dar ruian nu le poate da pt.ca probabil nu se pricepe.
si 2,din cauza atitudinii unora ca tine evit de multe ori sa particip la diverse discutii de pe forum.
multe lucruri la citroen sunt ciudate si atipice mai ales la hidraulica de aceea trebuie sa avem in vedere mai multe posibile cauze.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 10-Ian-2009 21:31

ok. fara suparare , chiar crezi ca ai facut o inbunatatire atunci cand ai amputat hidractivul si a ABS,ului la masina ta ? In discutie a fost o problema de franare la xm , nu e normal sa faca intai o aerisire corecta a sistemului ? mai ales ca ultima * aerisire* s-a facut doar prin strangerea pistonaselor ? am recomandat treaba asta nu din auzite... chiar am avut cateva situatii asemanatoare la XM , s-a rezolvat prin aerisire , ramane de vazut ce rezultat o sa obtina ruian prin aerisirea sistemului .
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 08:44

n-ai inteles.abs-ul nu vreau sa-l desfintez.teava care merge in spate vreau sa n-o mai trec prin abs doar ca sa vad daca mai apare fenomenul ala(lipsa frina pe spate,aleator-masina se pune pur si simplu in cap frinind doar fata.la urmatoarea frina se poate sa prinda.e la asta inca n-am gasit rezolvare).cit despre problema lui ruian daca citim primul post vedem ca problema i-a aparut pe drum de unde deduc ca pina atunci avea frina,deci nu e problema de aerisire.ce n-a zis e daca se aprinde sau nu becul de la lipsa presiune hidraulica.
de hidractiv chiar nu aveam nevoie.am pierdut doar posibilitatea de a face suspensia mai rigida,ceea ce nu era cazul. dar am cistigat timp la ridicare(acum se ridica in max 10 secunde),am anulat o parte din pierderi(pe retururile de la electrovalvele fata spate-tacane o idee mai rar.in plus daca pina atunci masina era pe treapta a 3-a sau maxim si opream motorul(sa zicem ca vroiam sa schimb o roata) fata pica instantaneu-nu cred ca era normal.si asta a disparut.acum am suspensie moale permanent.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 11-Ian-2009 10:53

mihai, legat de simptomul tau cu frana de pe spate, este posibil sa fie din cauza abs-ului. si eu am patit ceva similar: are abs-ul o eroare la unul din senzori, si cateodata, cand nu da eroare, imi decupleaza franele la masina... ori pe toate, ori decat spatele. in momentul in care spune abs failure, am frane perfecte. cred exista o posibilitate sa fie si la ruian ceva de genul. incercati sa scoateti releul de la abs sa vedeti amandoi ce se intampla. eu la mine banuiesc ca face figuri unul din senzori, dar pe vremea asta nu am mai stat sa descopar si merg deocamdata cu releul scos. e periculos de mers cu ea facand figuri, pt ca deja am scapat din 2 situatii misto la semafor. culmea e ca imi face figuri numai la viteze sub 20km/h...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 11-Ian-2009 11:21

frineaza doar spatele care ia presiune direct din suspensia spate,asta ca masura de siguranta. daca pompa se dezamorseaza spontan sau din alte cauze nu mai e presiune,si la 1 tona jumate nu prea se simte frina pe o singura punte

Frâna spate nu este alimentatã din suspensia spate pentru siguranÞã ci pentru a se asigura compensarea iar frânarea cu presiune de lucru normalã pe acestã punte se face numai când maºina este ridicatã la maxim nu În poz. de mers normal.
Pentru siguranĂža Âşi gestionarea presiunii hidraulice ĂŽn funcĂžie de prioritĂŁĂži se ocupĂŁ altĂŁ componentĂŁ hidraulicĂŁ.
Aºa cum spune ºi Cristi, atât timp cât maºina este ridicatã ar trebui sã fie ºi presiune pe circuitul de frânare dacã nu sunt obturate cãile de acces. ªi eu aº Începe cu aerisirea frânelor mãcar pentru a determina dacã debitul ºi presiunea lichidului la frânare sunt unele normale.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 12:33

MARIAN scrie:
frineaza doar spatele care ia presiune direct din suspensia spate,asta ca masura de siguranta. daca pompa se dezamorseaza spontan sau din alte cauze nu mai e presiune,si la 1 tona jumate nu prea se simte frina pe o singura punte

Frâna spate nu este alimentatã din suspensia spate pentru siguranÞã ci pentru a se asigura compensarea iar frânarea cu presiune de lucru normalã pe acestã punte se face numai când maºina este ridicatã la maxim nu În poz. de mers normal.
Pentru siguranĂža Âşi gestionarea presiunii hidraulice ĂŽn funcĂžie de prioritĂŁĂži se ocupĂŁ altĂŁ componentĂŁ hidraulicĂŁ.
Aºa cum spune ºi Cristi, atât timp cât maºina este ridicatã ar trebui sã fie ºi presiune pe circuitul de frânare dacã nu sunt obturate cãile de acces. ªi eu aº Începe cu aerisirea frânelor mãcar pentru a determina dacã debitul ºi presiunea lichidului la frânare sunt unele normale.

de acord cu tine marian dar daca sa zicem masina e ridicata pe normal iar pompa nu mai baga din diverse motive(lipsa ulei,dezamorsare,aer fals) ,becul de presiune e ars , dupa ce se epuizeaza presiunea din sfera centrala frina nu mai e decit pe spate(posibil cazul lui ruan pt ca nu zicea nimic de becul de presiune).
cit despre alimentarea frinei spate din suspensie mie personal mi se pare si o masura de siguranta, fiind ultima care mai tine la pierderea totala a uleiului.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 11-Ian-2009 12:40

sandor mihai scrie:cit despre alimentarea frinei spate din suspensie mie personal mi se pare si o masura de siguranta, fiind ultima care mai tine la pierderea totala a uleiului.

inseamna ca nu stii cum functioneaza vana de securitate!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 12:53

dj01fad scrie:mihai, legat de simptomul tau cu frana de pe spate, este posibil sa fie din cauza abs-ului. si eu am patit ceva similar: are abs-ul o eroare la unul din senzori, si cateodata, cand nu da eroare, imi decupleaza franele la masina... ori pe toate, ori decat spatele. in momentul in care spune abs failure, am frane perfecte. cred exista o posibilitate sa fie si la ruian ceva de genul. incercati sa scoateti releul de la abs sa vedeti amandoi ce se intampla. eu la mine banuiesc ca face figuri unul din senzori, dar pe vremea asta nu am mai stat sa descopar si merg deocamdata cu releul scos. e periculos de mers cu ea facand figuri, pt ca deja am scapat din 2 situatii misto la semafor. culmea e ca imi face figuri numai la viteze sub 20km/h...

n-am incercat cu releul scos,dar abia astept sa vad.inafara de blocul abs nu prea mai are ce sa fie.desi cam mare coincidenta,am pus unul identic si face la fel.
dar in cazul unei proaste functionari n-ar trebui sa se aprinda becul galben de la abs?
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 13:02

khan scrie:
sandor mihai scrie:cit despre alimentarea frinei spate din suspensie mie personal mi se pare si o masura de siguranta, fiind ultima care mai tine la pierderea totala a uleiului.

inseamna ca nu stii cum functioneaza vana de securitate!

ba stiu perfect.de fapt unde nu esti de acord cu mine?sa ajungem odata la un consens.uite,sa luam o situatie rara si putin probabila:in mers,se rupe cureaua de la pompa,becul de presiune nu se aprinde(e ars).dupa ce sfera centrala s-a golit , logic dozatorul nu mai e alimentat pt.etrierii din fata dar spatele fiind inca sus cei din spate mai au inca suficienta presiune pt. citeva frinari deci pt. a opri in siguranta.gresesc?daca da spune-mi unde.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Hidraulica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv