probleme cu hidraulica la XM

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

fvio10
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 14-Iun-2009 17:35
Localitate: hargita romania

probleme cu hidraulica la XM

Mesajde fvio10 » Dum 14-Iun-2009 18:34

buna ziua. Sunt un nou posesor de citroen XM si nu prea cunosc bine sistemul hidraulic, dar este evident ca sunt probleme cu acesta, deci un mic diagnostic ar fi... Masina este foarte rigida, la pornire mai intai se ridica fata dupa care spatele(este normal?), tacane enervant de des undeva in fata motorului iar pe fond se aude un fasait.
VA rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi si lamuriri Multumesc anticipat

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Dum 14-Iun-2009 19:12

Salut! Bine ai venit pe forum!
Rigiditaea suspensiei este de la sferele descarcate. Daca nu s-a mers prea mult cu ea in starea asta, sunt sanse sa poata fi reincarcate. Daca nu, iti trebuiesc alte sfere. Daca este hydractiva, sunt 6 sfere pentru suspensie.
Tacanitul pe care-l sesizezi in fata vine de la sfera acumulator care este decarcata sau sparta. Pe langa zgomotul deranjant pe care-l produce, mai oboseste inutil si pompa hidraulica.
Ridicarea mai greoaie a partii din spate poate fi de la respectivul corector de inaltime care poate fi mai murdar (in interiror) decat cel de pe fata. Se poate demonta si curata sau si mai bine, se poate folosi lichidul special de curatare a instalatiei hidraulice ce foloseste LHM, hidraurincage.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 14-Iun-2009 21:15

Bine ai venit pe forumul clubului.

Sper sa gasesti cat mai curand solutie la problemele tale.

Am mutat eu subiectul la locul cuvenit. Spor!
Ultima oară modificat Lun 15-Iun-2009 09:55 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

fvio10
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 14-Iun-2009 17:35
Localitate: hargita romania

Mesajde fvio10 » Lun 15-Iun-2009 00:49

am uitat sa va spun eu mai am un xm dezmembrat care era in stare impecabila. l-am adus din franta personal, mergea pe autostrada cu 180 km/ora fara prea mult efort si avea o stabilitate de invidiat, Daca transfer piesele de pe xm - ul din franta pe cel pe care l-am cumparat in romania (e vai de capu lui dar este imnatriculat la noi) o sa am sansa de a avea o suspensie buna si stabilitatea normala unui xm?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 15-Iun-2009 01:05

poti sa faci treaba asta, dar... daca nu te pricepi iti recomand sa nu te bagi la hidrulica; daca ai totusi vointa si vrei sa o faci, ia si citeste documentatia masinii mai intai.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 15-Iun-2009 08:38

daca ai unul adus de afara si cu hidraulica f buna, chiar iti sugerez sa faci transplantul de piese necesare.
Chestia e in primul rand sa ai spatiu, niste scule, vointa si sa te pricepi un pic.
Studiaza insa ce piese ar trebui schimbate...(sferele ar trebui schimbate primele..tu sigur le ai pe toate sparte si risti sa rupi ceva pe acolo mergand asa).Tacanitul ala nu e numai de la sfera..(asa e teoretic sa fie, insa in practica de cele mai multe ori sunt si alte componente de vina datorita uzurii masinii).(tacanitul ala nu iti afecteaza stabilitatea masinii..etc..decat ca uzezi fff mult pompa hidraulica si creezi si vibratii la conducte)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 15-Iun-2009 13:45

sferele trebuiesc verificate, pt ca nu se stie nimic, poate nu mai au presiunile necesare; in alta ordine de idei, daca una dintre masini are hydractive si cealalta nu, sferele nu se potrivesc de la una la alta, decat acumulatorul; dei, dupa cum am spus, treaba nu este asa de simpla cum pare; trebuie documentatie, rabdare, si.... vointa; ce motoare au masinile?

iar raspunsul la intrebarea ta este ca se poate; da, vei scoate o masina buna dupa ceva munca, dar cred ca merita; la fel am facut si eu, si sunt multumit;
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 15-Iun-2009 15:00

daca esti din Harghita ia legatura cu userul Awar de pe forum, sigur te va ajuta sa transferi piesele de pe una pe alta

fvio10
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 14-Iun-2009 17:35
Localitate: hargita romania

xm

Mesajde fvio10 » Mie 17-Iun-2009 01:14

xm - ul din romania are motor Turbodiesel 2000 12 valve, iar cel din Franta motor pe benzina 2000
multumesc pentru sfaturi, intre timp am luat legatura cu 'awar', care este dispus sa ma ajute in limita timpului sau liber.
eventual o sa mai revin cu intrebari daca o sa fie cazul.Multumesc inca o data tuturor

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mie 17-Iun-2009 19:20

nu poti sa-l inscri pe cel din franta, daca are motor de doar 2000? cat e taxa?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 18-Iun-2009 19:16

banuiesc ca este serie 1, asa ca este cel mult euro1... iar taxa ar fi prea mare la el; daca daca era sa fie serie 2, cred ca il inmatricula pana acum...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

fvio10
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 14-Iun-2009 17:35
Localitate: hargita romania

Mesajde fvio10 » Vin 19-Iun-2009 21:55

dj01fad are dreptate, xm - ul din franta ma costa sa-l inmatriculez cca 740 euro asa ca m-am gandit ca la banii astia imi iau un xm deja inmatriculat la noi si in plus am o gramada de piese de schimb, plus de asta cel din franta era pe benzina iar cel achizitionat aici este TD 12 valve,
Dar cum spuneam acuma am cateva probleme cu hidraulica dar de cand vorbesc aici cu voi am mai invatat cate ceva si o sa revin cand ma mai "izbesc" de probleme.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 19-Iun-2009 23:58

sincer, preferam pe cel pe benzina, dar acum fiecare cu preferintele lui :lol:
din ce an este cea adusa din franta?
daca vrei sa te apuci sa o faci pe asta inmatriculata ca la carte, iti sugerez sa iti cumperi si sa schimbi urmatoarele pentru inceput: toate articulatiile de pe fata; 5 litrii lhm; verifici si daca e nevoie schimbi (cu unii noi!) rulmentii de la bratele de pe spate; verifici si daca este cazul schimbi flansele de la telescoapele de pe fata cu cele de la cealalta, asta in cazul in care or fi bune si alea, iar daca nu... e destul de nasol pt ca sunt foarte scumpe; mai sunt si mai departe, dar pe parcurs; bineinteles, schimbi sferele, dar cum am spus, daca una este hydractive si una nu, nu se potrivesc;
P.S. cel pe benzina de 2000cmc face 200 pe autostrada fara batai de cap, chiar si pe gaz :lol:
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Sâm 20-Iun-2009 06:55

plus ca are impozitul mai mic benzina la 2000, fata de la 2100 (unde va fi dublu, ca de la 2000 cmc in sus se dubleaza impozitarea pe fiecare 200cmc) ... eu recomand, daca nu te-ai apucat deja sa desfaci xm-u' din franta, sa vinzi td-ul si sa-l inmatriculezi in .ro
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

fvio10
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Dum 14-Iun-2009 17:35
Localitate: hargita romania

Mesajde fvio10 » Vin 26-Iun-2009 22:31

sa fiu sincer si eu m-am gandit acum ca era mai bine sa-l inmatriculez pe cel din franta dar acum este prea tarziu, ASTA ESTE am mai avut cateva probleme la hidraulica cum ar fi ....... se lasa jos fara sa piarda lhm deloc dar se pare ca a prins aer undeva Awar m-a ajutat foarte mult in multe probleme. Inca o data multumesc frumos fara voi nu reuseam sa fac nimic cu masina asta. Acum incep sa inteleg de ce fuge toata lumea de masini cu hidraulica, dar pe mine inca nu m-a speriat asa de tare cu toate ca este destul de scump........


Înapoi la “Hidraulica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv