ajtor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

ajtor

Mesajde daneugen » Dum 05-Iun-2011 16:45

Salut la toata lumea am o problema cu intinzatoru de la cureaua de la alternator.A venit un prieten care are aceias masina ca si a mea 2,5td cu clima,ca i sa retezat surubu care tine dispozitiva de intindere(ala de10mm).Mam apucat de treaba sa vad ce am de facut si am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb tot intinzator si arcu.A iesit o a mers bine cam 1 saptamina dupa care iar sa retezat surubu,am ajuns la concluzia ca sa dus si flansa de la vibrochen am schimbato si pe aia.Acu ca toates noi am zis ca fac eu testu la ia dupa 2 zile aceiasi problema si nu mai stiu ce sa fac cu ea mentionez ca toate piesele sint noi si cureaua nu are nimic,am cumparat surub separat ultima data de tari 12,9 si na tinut ce poate sa aiba?Rolade tensionare e buna nu joaca nu merge stimt,arcu a fost strins la 98 de mm ce poate sa mai fie.multam anticipat

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 05-Iun-2011 18:31

cel de origine e tot de tarie 12.9, probabil ca ceva merge greu sau nu e aliniat corect. sau poate il stringi tu prea tare...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

alexsosi
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Sâm 30-Ian-2010 23:00
Localitate: Călimănești
Masina: Citroen Xm 2.5 TD Exclusive
2: Citroen C6 2.7 HDI

Mesajde alexsosi » Dum 05-Iun-2011 19:28

si eu cam aceeasi problema , la mine s-a rupt surubul de doua ori, acum am pus unl de tarie cum ai spus tu datorita lui khan , ocazie cu care tin sa ii multumesc, dar la mine bate rau cureaua desi rola intinzatoare e la maxim. am pus curea de 1865 cred ca o sa incerc si cu una de 1863, daca nu vrea nici atunic imi raman doua lucruri de schimbat , fulia de la arbore si pompa hidraulica. tin sa va intreb cam car m-ar costa o pompa si cine are , si fulia de la arbore are pe partea cu motorul un santz pe toata suprafata , fisuri nu se vad , nu stiu de unde provine santul . sa imi spuneti daca credeti ca stricaciunea poate proveni de acolo. multmesc si scuzati pentru mesajul acesta lung.
citroen my real passion

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Dum 05-Iun-2011 20:45

ce am primit la intinzator(RUVILLE)surub era de 8.8 dar asta nu prea are inportanta ca acu e 12,9.Arcu e INA pe care e o sageata si scrie UP partea asta am montato insus,cred ca asa trebuie nu?Cureaua e una Continental(pe care scrie MADE in ROMANIA) de 1863mm.Fulia de care scrii eu nu stiu sa aiba canale in afara de cele 6,in schimb are un umar in partea dinspre motor.Fulia trebuie schimbata la 60 de mii de km ,arcu si intinzatoru la 100 asta spun cei de la citroen.EU am incerca sh la o alta masina tot un xm si nu a mers,asa ca am ajuns la concluzia ca nu se merita ca numai arunci bani afara si tot noi trebuie sa iei

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Dum 05-Iun-2011 21:16

fulia e in jur de 80-100 euro alea fara nume cea originala e in jur de 250-300 euro.Pompa hidraulica e foarta scumpa noua in jur de 500-600 de euro dar mai prost e ca nici nu prea gasesti sh in jur de 100 euro.In germania am vazut pompa nou la 455 euro acu 1.5 ani in urma.Pompele astea nu prea se duc daca se schimba lhm-ul la timp(60mii km)si nu se folosesc alte minuni,ulei comestibil,motorina,ulei hidrulic si mai stiu eu ce prosti cas mai ieftine ca hlm-ul

alexsosi
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Sâm 30-Ian-2010 23:00
Localitate: Călimănești
Masina: Citroen Xm 2.5 TD Exclusive
2: Citroen C6 2.7 HDI

Mesajde alexsosi » Vin 10-Iun-2011 09:29

fulie corteco 302 lei
optimal 262
garws 707 - calitate fabrica
cam astea ar fi preturile
citroen my real passion

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Vin 10-Iun-2011 19:06

Mam luminat.Am fost la servis si mam interesat de intinzatoru asta ce si cum e.Si miau spus cum se face:in intinzator sub gaura aia patrata de 10mm se gaseste o gaura de 4mm,iar in suport de pe bloc motor la fel e o gaura de 4mm.Trebuie sa tensionezi cureaua pina poti sa bagi o tija in ele(deci sa fie paralele)si asa fixezi rola de tensionare.Distanta intre cele 2 suruburi trebuie sa fie mai mica de 98mm.Scoti tija de 4mm dupa care trebuie sa invirti motoro atit cit cureaua sa faca o tura completa,dupa care trebuie sa bagi o tija de 2mm ingaura de 4mm si daca intra si in supotu de pe blocmotor e ok de nu mai trebuie tensionata.


ps.din cauza ca nu e tensionat destul intinzatoru se loveste de compresoru de clima la turati mari si din cauza asta se duce surubu ala de 10mm

alexsosi
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Sâm 30-Ian-2010 23:00
Localitate: Călimănești
Masina: Citroen Xm 2.5 TD Exclusive
2: Citroen C6 2.7 HDI

Mesajde alexsosi » Dum 12-Iun-2011 08:01

daneugen, incerc sa inteleg descrierea care ai facut-o dar nu inteleg deloc, e vorba de rola de pe rulmentul intinzator? gaura de care spui tu de 4 mm trebuie sa fie in spatelele rulmentului iar celalta pe motor , bun sa intelg ca pana acum ar fi ok, dar daca iau o tija si pun intre ele cum o pun cu rulmentul sus sau jos de pe masina , daca o pun de jos ar fi cat e cat ok , dar cum montez cum o mai dau jos, iara daca e pe motor cum o montez?
citroen my real passion

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Lun 13-Iun-2011 06:42

toate sint montate la loc,Eu am facut in felul urmator:am pus cureaua sus si am inceput sa tensionez din rola intinzatoare(aia de mai sus)pina am putut sa bag cheia patrata in intinzator si am continuat sa tensionez de aici,intre timp miam pregatit un burghiu de 4 mm.Cuo mina inpingeam de cheie cu cealalta inpingeam de bughiu pina a intrat,in mod normal ar trebui sa intinzi din rola aia intinzatoare dar eu nu am cheie patrata asa mica sa pot sa invitr de ea.Toate piesele sint la locu lor,cureau iti va intra ceva mai greu intre intinzator si arc.In partea unde e prns arcu acolo vei gasi gaura de 4mm si gaura patrata de 10 mm,aici poti sa bagi daca ai cheie de desfacut surubu de la baia de ulei,a mea e de 8-10 mmla baia de ulei se foloseste 8mm.
e un picam complicat mie miau aratat pe pc,si a fost un pic mai usor.programu asta pot sa til trimit are poze si explicati dar e in limba magyara si scrie de o groaza de scule la care are numa codu sau mm.e in format pdf

CROCOLINO
pasionat
Mesaje: 202
Membru din: Lun 30-Iun-2008 11:17
Localitate: suceava romania

Mesajde CROCOLINO » Lun 13-Iun-2011 07:27

sal aceeasi problema o am si io face un zgomot ciudat la relantiu de la cureaua de accesori

alexsosi
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Sâm 30-Ian-2010 23:00
Localitate: Călimănești
Masina: Citroen Xm 2.5 TD Exclusive
2: Citroen C6 2.7 HDI

Mesajde alexsosi » Lun 13-Iun-2011 08:27

am intels cat de cat, dar practic face cam acelasi lucru , eu am reusit sa strang rola intinzatoare la maxim si tot imi face belele( maxim spre stanga , nu vrea nici desfacut cu surub de tot sa se duca mai sus ) , dar cum am mai zis o sa incerc sa schimb cureaua cu una de 1860.
citroen my real passion

bebe944
pasionat
Mesaje: 314
Membru din: Joi 10-Feb-2011 18:53
Localitate: Bayern - DE

Mesajde bebe944 » Lun 13-Iun-2011 09:17

Si al meu scartaie rau la relanti si suspectez tot intinzatorul curelei de agregate...mentionez ca am un 2.1td din 1999.Aveti idee cum e la motorul de 2100?Poate am aceeasi problema si o rezolv si eu ca rade lumea de rasnita mea la semafor :D ...in ture dispare zgomotul complet.

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Lun 13-Iun-2011 15:28

bebe944 ar trebui sa imi spui codu motorului si daca ai cima sau nu zgomotu se aude din cauza ca sa dus arcu de tensionare,sau cureaua

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Lun 13-Iun-2011 15:30

am vrut sa scriu clima

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 13-Iun-2011 16:05

motorul este xud11BTE (P8C)
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]


Înapoi la “Mecanica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv