Aerisirea sistemului de racire la XM 2088 cmc

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

iliescu sorin
pasionat
Mesaje: 225
Membru din: Vin 09-Iul-2004 12:47
Localitate: Constanta
Masina: C 5 Break 2,0 . hidramata, an 2004
2: CX 2,0 Break. an 1989
3: Xsara 1,4 i , an 2002

Aerisirea sistemului de racire la XM 2088 cmc

Mesajde iliescu sorin » Joi 28-Oct-2010 15:24

Am rugamintea sa-mi descrie si mie etapele de parcurs la aerisirea circuitului de racire la un Xm 2088 , an 1990 ca sa stiu daca am procedat corect deoarece nu am caldura suficienta in interior .

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 28-Oct-2010 17:40

pai se desfac toate aerisitoarele, se toarna antigelul si pe masura ce incepe sa dea pe la fiecare se string pe rind. nu mai stiu daca are sau nu robinet la interior, dar pentru siguranta operatiunea se face cu caldura pornita. apoi se porneste motorul si se asteapta deschiderea termostatului si se mai face o aerisire pentru ca aerul care ar fi putut ramine in spatele termostatului sa iasa, si cam asta e tot
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

iliescu sorin
pasionat
Mesaje: 225
Membru din: Vin 09-Iul-2004 12:47
Localitate: Constanta
Masina: C 5 Break 2,0 . hidramata, an 2004
2: CX 2,0 Break. an 1989
3: Xsara 1,4 i , an 2002

Aerisire xm

Mesajde iliescu sorin » Joi 28-Oct-2010 20:43

Multumesc Khan !
Minunea este la aerisitoare ; spre exemplu eu am doua Xm-uri , la iesirea din bloc motor a furtunului care pleaca spre interiorul masini la una am un fel de ventil chiar la plecare din bloc iar la cealalta in afara de acesta pe furtunul respectiv mai este un alt aerisitor . In mare am procedat asa cum ai scris tu , dar nu prea am caldura in masina . M - ar ajuta daca as sti pe ce parte a aerotermei interioare se afla motorasul care actioneaza robinetul acesteia ca sa verific daca este complect deschis . Stiu ca la Cx este pe partea dreapta cum stai pe scaun .

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

parere

Mesajde xxla20 » Joi 28-Oct-2010 21:43

Parerea mea este ca lichidul de racire nu a ajuns peste tot, ar fi bine sa descrii si ce operatii ai efectuat pe masina in cauza pentru a putea primi un sfat cat mai bun, in cazul in care ai golit tot lichidul din instalatie e cel mai simplu, pentru ca bagi inapoi tot aceeasi cantitate, dar in cazul in care ai deschis undeva si ai lasat sa curga o cantitate care nu poate fi determinata e mai greu sa iti dai seama daca ai pus suficient sau nu, iar al doilea lucru esential, asa cum spunea khan, este sa astepti pana cand temperatura ajunge undeva la 88-90 de grade pentru ca termostatul sa poata deschide si aerul de acolo sa poata fi inlocuit de lichid. Daca nu ai asteptat ca temperatura sa ajunga la 90 de grade macar odata dupa efectuarea unor operatii care implica pierdere si recompletare de lichid e cam inutil sa astepti sa ai caldura. De asemenea unele xm-uri(sau poate chiar toate) au acel senzor care detecteaza temperatura din habitaclu(care ce-i drept nu prea se defecteaza din cate stiu) dar se poate verifica. Despre ce motoras spuneai acolo cu robinetul si aeroterma? eu am demontat aeroterma/caloriferul, ventilatorul si conductele din interior dar nu am vazut nici un astfel de motoras ??

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 29-Oct-2010 11:25

masinile cu ac si clima au motoras la voletul de caldura... acesta este in bord... pe partea soferului; o sa fac o poza la un grup de caldura, poate intelegi asa.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

aerisire

Mesajde xxla20 » Vin 29-Oct-2010 11:42

Eh, se vede cine cunoaste bine citroenul, Lucian e vechi in d-astea! ce-i drept pe partea soferului eu n-am desfacut nimic la a mea, Sorin zicea de un robinet inchis de vreun motoras pe care eu stiam sigur ca nu l-am vazut si care din cate realizez nici nu exista, dar e ceva de luat in calcul: caldura functiona inainte sa-i schimbe omul radiatorul ? eu nu prea cred ca are sens sa desfaca si sa caute dupa motorasul acela. N-ar fi mai simplu sa verifice in partea stanga sub torpedou daca tevile care intra in calorifer sunt calde sau doar "dezmortite"?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 29-Oct-2010 20:28

robinet nu are...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]


Înapoi la “Mecanica - XM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv