Istoria Citroen-ului Traction Avant

Povestea acestei marci, chevroane şi a "parintelui" sau Andre-Gustave Citroën.

Moderator: Echipa Tehnica

razzwan
pasionat
Mesaje: 1985
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Istoria Citroen-ului Traction Avant

Mesajde razzwan » Mar 04-Noi-2008 15:42

ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine ImagineImagine
Adevarata revolutie tehnica, modelul Traction Avant a primit cele mai multe elogii de la prezentarea sa presei in anul 1934: "atat de noua si e curajoasa, atat de bogata in solutii originale, atat de diferita de ceea ce a fost fabricat pana in prezent."



La acea vreme alti constructori incercasera deja conceperea unui aeemenea automobil care sa fie propulsat de sasiul din fata, cum ar fi germanul Adler, dar cu un motor mult prea puternic care dauna habitaclului. Automobilele de la acea vreme erau in modul de propulsie normala « impinse » de sasiul din spate.


In plus structura lord in lemn acoperita cu table fixate pe un sasiu este fixat cu buloane direct de motor. Vehiculul este asadar deosebit de greu si cu directie rigida. Provocarea tehnologica a constat in a fixa ansamblul motor-cutie de viteze pe rotile din fata, care devin astfel si roti motoare si de directie. Adaugandu-se un centru de greutate al vehiculului mai jos, tractiunea pe fata permite o tinuta excelenta de drum care va transforma acest vehicul intr-unul foarte apreciat. Aceasta noua arthitectura mecanica nu este singura surpriza oferita de acest vehicul.



Totul este inovator: o caroserie completa din otel cu un singur habitaclu autoportant (formula abordata inainte de Citroen de catre Lancia), asadar nu de sasiu, intr-un ansamblu mult mai usor. Caroseria beneficiaza, multumita inginerului Andre Lefebvre si stilistului Flaminio Bertoni, de un aport aerdinamic: o forma foarte bine studiata, o repartizare foarte buna a maselor, o scurgere a fluxului de aer care favorizeza viteza.




La origine Andre Citroen prevazuse chiar si o cutie de viteze automatica, dar probleme de etanseitate l-au determinat sa adopte in ultimul moment o cutie mecanica, conceputa in secret de inginerii prevazatori. De altfel inovatiile modelului Traction sunt si aventuri de natura tehnica foarte riscante, cu nevitabile deceptii. Modelul este cu adevarat definitivat din punct de vedere tehnic abia dupa cateva luni.



In anul 1936 este inca imbunatatit: suspensia cu bare de torsiune este inlocuita cu amortizoare hidraulice, este instalata de asemenea directia cu cremaliera.
Ultimul model Traction Avant iese pe poarta uzinei din Javel la data de 25 iulie 1957. cu 759 123 de vehicule, a cunoscut 23 de ani, 4 luni si 15 zile deproductie: record mondial de longevitate pentru epoca sa!



Inca un model mitic modelul Traction a deschis calea automobilelor moderne. Impatimitii si colectionarii pastreaza inca modele autentice Traction in stare de functionare!
Foarte devreme, Citroen s-a interesat de suspensii. Legatura dintre automobil si sol trebuie sa garanteze de altfel siguranta si confortul pasagerilor.



Cu suspensia hidropneumatica, arcurile mecanice traditionale sunt inlocuite cu doua lichide: unul (ulei mineral) si un gaz (azot). Gazul reprezinta elementul elastic. Lichidul, care nu poate fi comprimat, asigura legatura dintre organele mecanice de suspensie in miscare si gaz (arc).



Suspensia hidropneumatica permite obtinerea unei mari flexibilitati si a unei inaltimi constante, indiferent de sarcina.



Aparuta pe modelul traction Avant 15/6 H, si popularizata apoi pe modelul DS, suspensia hidropneumatica a asigurat incepand din anul 1954 suprematia Citroen in ceea ce priveste tinuta de drum si confortul.

Motorul flotant este o inventie franceza in lumea automobilului: reia in mod imperceptibil vibratiile motorului si creste silentiozitatea masinii.



Acest sistem se sprijina pe doua principii:


Desolidarizarea motorului sasiului prin puncte de legatura suple
Suspenda motorul in functie de axele speciale dintre care unul trece prin centrul de greutate

La inceputul anilor 20, in Europa exista obieceiul de a construi toate caroseriile din lemn acoperit cu panouri din tabla sau din otel, sau mai rar din aluminiu.



Caroseriile complet metalice realizate numai in numar de cateva zeci de exemplare sunt exercitii de sitl carora nu le este data viata lunga caci productia de serie nu este atat de dezvoltata.



Totusi Andre Citroen a realizat repede care sunt avantajele pe care le prezinta o caroserie completa din otel. Caroseria din lemn suporta suporta aceleasi uzuri ca si sasiul si se uzeaza in general mai repede.

In schimb o caroserie din otel este totodata mai robusta, mai spatioasa si mai usor de inbtretinut ramand insa si eleganta. In plus ea este mai putin demformabila si mai putin inflamabila, siguranta fiind maxima multumita rezistentei otelului la socuri; vizibilitatea este crescuta multumita finetei montantilor; reparatiile fiind mai usor de efectuat multumita garniturilor.



Aceasta tehnica este aplicata in avanpremiera europeana pe modelul Citroen B10 in anul 1924.

Înapoi la “Istoria CITROEN”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 183408
    Total subiecte 17528
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 90
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 32
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 9944
    Cel mai nou membru Daniel Iustin