Cum sa maresc puterea motorului de 1.6i 16v

personalizarea masinii, de la styling pana la tuning extrem

Moderator: Echipa Tehnica

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Lun 17-Noi-2008 20:16

Din ce am citit pana acum am inteles ca poti creste puterea la un motor care nu are turbo, asa cum este al meu, cu un chip cu 8-12%din puterea motorului.Nu este mult dar e ceva, 120 cp din asta merge, mai e un pic pana la 140cp :lol: :lol: :lol: Nu prea cred ca poti creste doar cu 2 cp in cazul asta nu stiu cine ar mai face modificarea asta nu cred ca se mai merita investitia.Tot citind despre chip am inteles ca resoftarea calculatorului nu afecteaza viata motorului caii pe care ii da in plus pot fi dati din fabrica acest lucru nu se intampla tocmai din simplul motiv ca producatorul isi lasa o marja la care recurge in momentul in care scoate un model putin mai imbunatatit.Nu stiu cat poate sta in picioare aceasta explicatie tocmai de aceea am lansat aceasta discutie, dorinta fiind aceea de a nu face un lucru de care nu am nevoie sau care nu ma ajuta cu nimic.In alta ordine de idei stie cineva cam cat rau ar produce instalarea unui turbo pe un motor de 1,6i pt buzunar :D (cat de scum e) cat si pt motor si daca am sanse sa fac operatia asta intr-un service din bucuresti?As prefera un service care a mai facut asta , nu as vrea sa invete odata cu mine :D Multam mult :)

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 17-Noi-2008 21:18

nu stiu sa iti zic un pret pt tot ce vrei sa faci dar iti zic din start ca nu se merita zic asta ca manopera o sa te stoarca de bani plus piesele ..daca pui un kit turbo trebuie sa-i schimbi si pistoanele (din titan parca ) si multe alte nebunii arcurile de la supape , supapele (sa reziste la temperaturi inalte )....

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

ce filtru sport pot pune pe 1,6i

Mesajde pitonul » Lun 17-Noi-2008 22:10

Am inteles ,recurg la echiparea clasica :D chip ,filtru si evacuare.Voi continua cu filtru pe care am in plan sa il achizitionez in week end ,motiv pt care ma gandeam sa fac o vizita pe la ausgburg.Am inteles ca un filtru ok ar fi cel de la K&N dar am inteles ca nu merge pt 1,6icitroen.Asadar va rog daca aveti idee daspre ce filtru ar merge spuneti-va parerea.Multam mult :D

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Lun 17-Noi-2008 22:50

Inainte sa arunci banii aiurea pe filtre nu stiu de care, mai bine te uiti la o admisie directa si un filtru de bun simt...
Pe ClubC4 sunt vreo 2, 3 care si-au pus admisie directa costurile totale fiind undeva pe la 400 RON parca!!

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 18-Noi-2008 00:44

eu cred ca si o evacuare directa, fara sonde lambda si alte nebunii (sau sa fie cumva "optimizata" sonda.... de fapt informatiile primite de ECU sa fie folosite in primul rand pentru cresterea randamentului, si apoi pentru nenorcile alea de emisii) si bineinteles fara cat ar duce la o crestere de putere relativ spectaculoasa. Bine, nu prea o sa mai iei ITP-ul, dar cred ca se storc usor 20-30 de caluti asa.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 18-Noi-2008 08:46

Cu ce usurinta vorbiti de 20-30CP la un motor aspirat de 1.6!!

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mie 19-Noi-2008 14:19

propunerea mea era mai mult teoretica, pentru ca ar implica noxe mult mai multe ... dar fara catalizator / sonda lambda, adica de la galeria de evacuare sa fie o "tzeava" directa pana in toba finala, se poate obtine acel surplus ... my 2 cents.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Mie 19-Noi-2008 16:43

Am inteles, pt mine la modul cum utilizez masina ar merge o admisie directa. Intrebarea e urmatoarea; unde pot face asta si ce filtru sa pun,'' unul de bun simt'' :D.Pretul care s-a spus de 400 ron mi se pare ok asta daca montarea lui este facuta intr-un loc unde sa mi se ofere si garantie pt ceea ce au facut si asupra calitatii pieselor.Piese despre care inca nu stiu nimic in sensul ca daca citind am ajuns la concluzia ca un filtru sport ar fi ok , iar cel de la K&N ar fi ceea ce mi-ar trebui acum aprofundand am aflat ca nu se face si pt motoarele 1,6i benzina :D si oricum cadea pt ca am ales varianta cu admisie directa.Concluzia e urmatoarea;ce marca si tip de admisie s-ar potrivi pt motorul meu 1,6 benzina si unde as putea cauta?Ma gandeam sa incep cu ausgburg cautarile!?!?Ideea e daca exista un service in bucuresti care m-ar putea ajuta cu problema asta.Merci

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Mie 19-Noi-2008 17:04

Chiar daca nu are legatura cu se s-a postat pana acum referitor la subiectu cu tuning-ul uni motor 1,6i de C4 si imi cer scuze pt asta vreau sa va intreb si eu ceva.Cat de normal vi se pare voua ca in treapa a 5-a de vitaza la 100 Km/h eu am 3.100-3.200 r/min masina mergand in linie dreapta viteza fiind tinuta constan de pilotul automat.Toate masinile pe benzina cu care am mers inregistrau 110 Km/h la 3.000 r/min asta fiind si o metoda de a-ti verifica kilometrajul.Cei de la citroen cand le-am spus asta au dat din umeri motiv pt care va intreb si pe voi daca este la fel la toate masinile c4 cu aceeasi motorizare, in conditiile date ma intreb cand mai atinge cei 200 Km/h care sunt trecuti in talon, mai exact 210 Km/h pt ca in talon este trecuta viteza reala ,iar dupa cum bine se stie masina inregistreaza o viteza mai mare decat cea reala de deplasare.Astept raspuns pt ca sunt tare curios si ma macina problema asta de cand am cumparat-o.Apropo, mi-au zis ca in rodaj sa nu sar de 3.500 sau 130Km/h.Tin sa zic ca la 130 Km/h sar bine de 4000 r/min asa ca sa fie ei sanatosi cu 3.500 la 130 Km/h, pate la motorina :lol: :lol: :lol:

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Joi 20-Noi-2008 11:59

Fiecare masina are cutia etajata intr-un fel anume, in functie de curbele de cuplu si putere ale motorului si multe altele.
La 3000rpm in treapta 5 la 1.6i ai fix 96Kmph. La 4000 ai 128Kmph, la 5000 ai 160, la 6000 ai 192Kmph.

Vezi ce admisie directa ii pui sa nu pocnesti MAF-ul (Mass Airflow Sensor) care e chiar dupa caseta de admisie.

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Joi 20-Noi-2008 17:17

Tocmai de aceea doream sa stiu si daca exista in Bucuresti un service care sa poata sa faca aceasta modificare fara sa distruga masina :D si sa imi poata garanta calitatea lucrarii.Eu de capul meu clar nu ma voi apuca :D

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 24-Noi-2008 07:52

in loc sa faci tuning la motor nu mai bine iti faci un aerograf ? 8) :D

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 24-Noi-2008 07:52

cred ca ai fost la tuning festival nu ?

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Lun 24-Noi-2008 16:55

E in plan si asta dar dupa ce termin cu motorul :D .Nu vreau sa fac o masina care sa arate ca una de curse si sa mearga ca o bicicleta.Nu zic ca prin ceea ce vreau eu sa fac va deveni o masina extrordinar de sportiva dar va fi peste una abia iesita din fabrica.Cam asa ma gandesc sa fac pe capota dar asta din primavara.Poza asta e facuta de uni de pe Sos Giurgiului.Faza cu tunatul masini e relativ noua si a venit in urma faptului ca nu am putut sa o vand si atunci am zis sa o fac asa cum imi place.Anul asta vreau sa ii schimb evacuarea si sa inlocuiesc filtrul aer cu unul sport.Inca nu m-am hotarat daca sa pun admisie directa sau sa pastrez filtrul cu carcasa in care se afla :?: :?: :?: :D
Imagine
P.S. Multumesc am gasit acele sercice-uri care ma pot ajuta cu evacuarea si cu filtrul.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Vin 28-Noi-2008 06:12

Pitonule, eu as incepe cu un filtru de aer sport (deci folosind caseta de admisie deja existenta) si chip tuning. Te poti gindi si la admisie directa insa e complicat de exploatat masina pe vreme umeda, sau daca pozitionezi filtrul undeva unde e mai ferit e posibil sa il pui sa traga aer prea cald.

Arunca un ochi si aici: http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=12&t=1242&start=0


Înapoi la “Tuning/Audio C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv