Cum sa schimbi becul de faza scurta (H7) la C4

cum schimbam un bec, cum dam bara jos si multe altele - fara a apela la service

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Cum sa schimbi becul de faza scurta (H7) la C4

Mesajde Andrei Anghel » Joi 12-Noi-2009 21:18

Imagine

1. se scoate mufa.
Imagine


2. observati clema. dupa cum se vede in poza (cand umblati la masina va fi alta perspectiva, da' intelegi voi) se apasa "pe diagonala" (deci si spre exterior) pe bratul clemei indicat.
Imagine


3. acum clema este desprinsa
Imagine


4. se basculeaza clema
Imagine


5. se scoate becul
Imagine


6. aceasta este pozitia becului in far. asadar "crestatura" aceea trebuie sa fie indreptata IN SUS. (acesta e ghidajul)
Imagine


7. daca vreti sa scoate clema ca s-o tensionati, indreptati, etc, apucati-o astfel si strangeti.
Imagine
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Vin 13-Noi-2009 14:38

Eu zic ca puteai sa deschizi acest subiect in "Tips&tricks". Felicitari pt el. =D>

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 13-Noi-2009 17:43

ai avut un virf de ac cu camera de luat vederi? sau ai demontat masina?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Sâm 14-Noi-2009 05:59

in urma unei coliziuni usoare de acu niste luni, mi s-a schimbat pe casco faru'. cel ramas era "intreg", da' spart pe dedesupt. asta e prima intrebuintare gasita, in curand o sa-l fac veioza :D

Imagine

si da, trebuia sa postez la tips and tricks, as ruga un mod sa-l mute, daca nu e cu suparare. thanx
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 14-Noi-2009 19:01

mutat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

kap
simpatizant
Mesaje: 26
Membru din: Vin 01-Mai-2009 06:24
Localitate: bucuresti

Mesajde kap » Joi 07-Ian-2010 16:17

mama si cat m-am chinuit acu vreo 2 luni sa schimb becul asta!!!! Dupa vre-o ora de nervi m-am dus la un atelier si i-am dat aluia 80 de mii si l-a montat el :roll:

brilu
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 09-Aug-2010 21:56
Localitate: bistrita

Mesajde brilu » Mie 11-Aug-2010 23:31

2 ore am stat noaptea-n frig la Tihuta pt un rahat de H7.Prost au conceput suportul becurilor!Aproape singurul inconvenient la c4,plus puntea spate care ma zdrangane :roll:

buzuramd
just curious
Mesaje: 24
Membru din: Mie 26-Oct-2011 10:19
Localitate: Cluj

Mesajde buzuramd » Vin 28-Oct-2011 22:57

toate pozele sunt corecte. dar ca sa fie si mai usor recomand demontarea farului care dureaza 1/2 ora.

1. se desfac suruburile de prindere din partea superioara (2 buc) cu o cheie tubulara 10 mm.
2. se scoate cu grija bandoul din plastic (cel negru ) de pe bara de protectie.
3. se desface surubul de prindere din partea de jos (1 buc) cu o cheie tubulara suficient de lunga (cu prelungitor ). surubul este vizibil prin gaura ramasa in urma demontarii bandoului iar cheia se introduce prin acea gaura.
4. se coate farul (cu grija), se inlocuieste becul defect conform indicatiilor de mai sus
5. se monteaza farul in opreatiune inversa fata de demontare.

Obs. aceste operatiuni se recomanda a fi facute in timpul zilei. noaptea pe Tihuta cam greu.
ascut ovaz. numai in timpul liber.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 29-Oct-2011 08:19

Eu cu nevasta-mea ne-am chinuit vreo 2 ore sa schimbam un bec de faza scurta h7 pe c5. aceeasi mancare de peste a fost: spatiu extrem de mic, acelasi sistemd e prindere, dar in final a fost totul ok.
"If in doubt, flat out!"

mike.omega
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
Localitate: Constanta
Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
2: Citroen C4 1.6 HDI
3: Citroen C3 1.1i

Mesajde mike.omega » Sâm 29-Oct-2011 20:39

Eu am dat farul jos si fara a da bandoul jos. Pur si simplu am pipait surubul de sub far si cu o cheie fixa l-am slabit, apoi desfacut cu mana ;)

PS: eu am pus Osram Nightbraker plus 8)

zalex
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Lun 24-Sep-2012 09:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde zalex » Lun 24-Sep-2012 21:13

super tare postul si foarte explicit!
desi sunt proaspat intrat in clucul c4 am reusit sa schimb abele becuri in 20 de min.
pe dreapta a fost un pic mai complicat dar mi-a iesit!
am o intrebare totusi. dupa ce am pus becurile am vazut ca se ating tablia aia din jurul becului. are ceva? becurile sunt bine pozitionate, lamela aia sta un pic in jos si se atinge de bec in partea superioara

cuculea
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Dum 31-Ian-2016 18:12
Localitate: Ploiesti

Mesajde cuculea » Dum 31-Ian-2016 18:19

Va salut
Sunt nou pe forum, permiteti-mi sa readuc in actualitate acest post
Detin un Citroen C4 sx din 2006 cutie automata, achizitionat sh

Prima data mi s-a ars becul de pe partea dreapta, tote bine si frumoase, scos conectorul, debransat clema, scos becul, inlocuit si oepratiile inverse

Acum a venit si randul becului de pe stanga. Problema e ca nu pot scoate conectorul de plastic, e pur si simplu intelepnit pe lamelele becului. Am tras cat am putut de tare (cat mi-a permis pozitia mainii), apoi am incercat sa prin cu un patent si am tras de el destu llde tare , dar nu cat sa rup ceva pe acili...nimic, conectorul parca e una cu becul. S-a deplasat vecul din far, s-a deformat putin clema dar conectorul tot nu am reusit sa il scot. Mi-a fost feama sa trag de cabluri, am vazut ca sunt insertizate in conetorul de plastic si m-am gandit sa nu le zmulg de acolo.

Ce pot face in afara de a da jos farul cu totul? Care ar fi cauza ? Conectorul se clipseaza cumva pe lamelele becului? Nu reusesc sa imi dau seama de ce nu vrea sa iasa sub nicio forma

Avatar utilizator
julaikos
pasionat
Mesaje: 340
Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
Localitate: Potigrafu
Masina: Oltcit 12 TRS
2: Citroen BX trd break
3: Citroen c4 1.thdi

Mesajde julaikos » Dum 31-Ian-2016 19:48

Uneori daca e contact prost intre mufa si terminalele becului,plasticul mufei se topeste si ingreuneaza scoaterea mufei,dar daca plasticul este intreg(se poate vedea cu o oglinda sau cu telefonul mobil pus pe camera) atunci cel mai usor de scos este sa rotesti mufa pe terminalele becului si in acelasi timp sa tragi de ea,eu asa am scos,si fara patent fiindca risti sa spargi mufa.
Daca tot suntem la capitolul "bece" , mi s-a ars becul de ceata de pe partea stanga,a schimbat cineva?inca nu am bagat capul pe sub bara sa vad ce si cum,dar vroiam sa stiu la ce sa ma astept :lol:
Daca munca era buna o luau boierii de mult!

cuculea
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Dum 31-Ian-2016 18:12
Localitate: Ploiesti

Mesajde cuculea » Dum 31-Ian-2016 22:29

Multumesc de raspuns

Am aplicat metoda cu telefonul mobil pentru ca banuiam ca s-ar putea sa se fi topit plasticul, altceva nu avea ce sa fie. Intr-adevar daca ma uit atent, se vede o mic atopitura la baza contactorului, doar la un pin al becului, dar totusi, sa fie al naibi zici ca e cementat acolo, nu se clinteste deloc. Nu pot sa imi dau seama de ce s-a topit, nu trece un curent mare prin acel contactor-lamela incat sa se incalzeasca asa de tare incat sa se topeasca, iar in jurul becului, farul (oglinda) nu e topit, m-am uitat atet, ma gandeam ca din cauza temperaturii mari degajate de bec....dar daca era asa, trebuia si plasticul farului sa se topeasca.
Foarte ciudat, e prima masina la care vad ca se intampl asta, din experienta mea

Mi-ar fi trebuit o mica ranga (surubelita ) la capat indoita in forama de L sa o fi bagat pe sub contactor , intre el si bec, si sa il imping de acolo...

Am programat-o la un service, cred ca nu scap pana nu dau tot farul jos. Poate se pricep baietii de la service mai bine si au alte metode, chestie e ca nici nu vrea sa stric contactorul, farul nici atat si vrea sa mai si functioneze becul apoi (lamelele sa ramana intacte), chiar nu vreau sa bag bani in asa ceva de gen schimbat tot farul.

Avatar utilizator
julaikos
pasionat
Mesaje: 340
Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
Localitate: Potigrafu
Masina: Oltcit 12 TRS
2: Citroen BX trd break
3: Citroen c4 1.thdi

Mesajde julaikos » Dum 31-Ian-2016 22:54

Nu cred ca e nevoie de service pentru un bec,parerea mea!
Nu de la un curent mare se incinge mufa,ci de la un contact slab,adica in timp daca unul din papuci se inmoaie si face contact pe o suprafata foarte mica o sa se incinga destul de rau fata de atunci cand contactul este ferm,si de acolo apar alte probleme.
Daca munca era buna o luau boierii de mult!


Înapoi la “Tips/Tricks C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv