revizie masina= distrugere masina!

revizii, si campaniile de rechemare

Moderator: Echipa Tehnica

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

revizie masina= distrugere masina!

Mesajde usernome » Vin 16-Mar-2007 21:55

m-am dus sa imi fac ITP la masina citroen berlingo diesel
am ajuns sperand sa termin repede si sa imi vad de drum
am lasat-o sa se incalzeasca ca asa se face la masina diesel inainte sa se ia noxe.
s-a suit meseriasul in masina a urcat cu ea pe rampa,
si s-a apucat sa tureze masina la blana.
dupa 15 secunde se rupe cureaua la alternator loveste un furtun si incepe sa curga antigelul pe jos.
se da jos nervos din masina ca el numai face revizia si ca .....

intrucat am cumparat curea si am dat 2.400.000 lei, intrebarea mea este:
cine plateste daunele?

Avatar utilizator
bebe
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Vin 03-Iun-2005 13:02
Localitate: Targoviste
Contact:

Mesajde bebe » Vin 16-Mar-2007 23:05

Paguba este pentru proprietar. Pe fluxul de revizie exista un afis,pe care se specifica ca unitatea in cadrul careia se face inspectia,nu raspunde pentru problemele ce apar in timpul reviziei. In mod normal,o statie care se respecta trebuie sa aiba un generator de impulsuri,special conceput pentru motoarele pe motorina,nemaifiind nevoie sa tureze,motorul ramanand in relantii. Turatia se da din generator. Multi nu practica acest lucru, deoarece contravine normelor RAR,cu toate ca sunt constienti ca acea ,,talpa'' este fatala.
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Vin 16-Mar-2007 23:22

m-a duc sa fac inspectia tehnica, nu sa imi distruga masina.
masina mea merge, merg cu ea sa o inspecteze sa vada daca pot circula cu ea in conditii sigure. daca nu corespunde o fac sa corespunda.
cand cineva vine la mine si imi spune: verifica aparatul asta, ma uit la el, masor si constat, nu il stric ca omul ma pune sa platesc.
ma duc cu masina functionala si plec cu ea de acolo "impingind" la ea.
pe mine asta ma deranjeaza.
eu nu circul cu masina prin oras la 5000 ture ca tin la masina aia, nu i-am dat niciodata de cand am luat-o talpa la maxim.
masina are 140.000km sunt constient ca nu are 10.000 si ca trebuie schimbate curele, filtre si alte consumabile.

(borna de baterie are un capac de plastic care cand ridici de el se largeste,
un meserias de acolo mi-a spus ca e slaba ca are joc si ca ard computerul de bord, asta ca sa vezi ce meseriasi sunt acolo.)

sunt curios ce spune legea in asemenea situatii, ma gandesc ca se putea intampla ceva mai grav, poate rupea cureaua de la distributie si pa motor.
atunci ce faceam!??
tot eu plateam?
oricum am platit cureaua si nu ma asteptam sa isi asume responsabilitatea,
dar vreau sa stiu daca pot sa comentez sau nu!? si daca pot sa ii trag de urechi macar sa le spun cand revin ca daca mai strica ceva la masina sa plateasca daunele care le produc!
Ultima oară modificat Vin 16-Mar-2007 23:55 de către usernome, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 16-Mar-2007 23:38

OPC ?
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Sâm 17-Mar-2007 00:14

OPC si da si nu, sunt satul de plimbari aiurea, daca recuperez banii ma mai gandesc :D, mai mult ca sigur ca nu o sa ajung.
masina are acum curea noua care probabil se va schimba peste 60.000km
sau la urmatorul ITP! :evil: :evil:

nu sunt absurd, nu zic ca respectiva curea nu era uzata; si aia noua care am montat-o azi e deja "uzata"....
vreau sa stiu daca am sau nu dreptate sa fac scandal.
pentru ca si eu platesc cand sunt incompetent in meseria mea si eu am reclamatii la OPC mai mult sau mai putin indreptatite :lol:
astept parerea voastra...

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 17-Mar-2007 00:41

la revizia ITP sunt verificate noxele,motorul trebuie turat pana la limita maxima data de producator.
Daca aveai curelele de transmisie ,si se rupeau ,motorul pa vina ta.

Avatar utilizator
bebe
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Vin 03-Iun-2005 13:02
Localitate: Targoviste
Contact:

Mesajde bebe » Sâm 17-Mar-2007 07:55

Normal ca ai dreptate,numai ca ei prin acel anunt ies din culpa. Eu am asistat la o asemenea situatie,de motor cu bloc spart. Primul lucru pe care l-am spus,a fost ca daca era masina mea,ii luam la bataie,asta in conditiile in care sunt bun prieten cu administratorul acelui service. Cand au vazut ca nu este de gluma,pentru ca nu le convenea nici lor situatia,au apelat la mine sa le realizez acel generator de impulsuri de care vorbeam. Nici eu nu inteleg,dar normele RAR ii avantajeaza!
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Sâm 17-Mar-2007 10:59

daca masina scoate noxe 0.03 la 1000 de turatii
la 5000 de turatii va scoate 0.15 da sau nu?

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Dum 18-Mar-2007 00:11

procedura in cazul motoarelor diesel si turbo diesel prevede prelevarea noxelor la turatia motorului peste 4500rpm.
la benzina sau GPL in turatia de ralanti dupa specificatia producatorului.
la motoarele diesel, emisia de noxe creste proportional cu turatia, motiv pentru care trebuie turat, de regula, la maxim.
nu exista nici o parghie legala prin care tu poti invinovati ''meseriasul'', ba mai mult, oriunde in alta parte te-ai duce cu masina pentru ITP, ai avea parte de aceias procedura de verificare a noxelor. PUNCT
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Lun 19-Mar-2007 08:41

am urmarit cu interes acest topic, deoarece si eu m-am revoltat la auzul unei astfel de intamplari. depinde acum de modul meseriasului de testare, dar daca procedura de testare prevede blana in acceleratie, si cureaua nu a rezistat inseamna ca e bine ca a cedat acolo, pe bancul de probe, si nu in trafic...
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Lun 19-Mar-2007 10:01

daca cureaua era veche si nu rezista la 5000 de ture ok sunt de acord,
dar nu imi convine sa imi strice masina, eu ma duc sa faca o inspectie tehnica daca se rupea cureaua la distributie si se alegea praful de motor?!
eu ce faceam? pe mine asta ma intereseaza si ma deranjeaza!
cine plateste? prostul normal...
eu i-am dat cheia la masina a suit-o pe stand.
cand s-a suit in masina aceasta mergea, nu am dus-o impinsa acolo!
eu nu am semnat nimic cand i-am dat masina,
nu mi-a spus nimeni nimic ca daca se rupe ceva sunt bun de plata,
nu m-a avertizat nimeni
si nu mi-a aratat nimeni un afis, nu era nici un afis care sa scrie ca sunt bun de plata daca se strica ceva in timpul testelor!
ei se spala pe maini ca nu e masina buna.... nu e normal.

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Lun 19-Mar-2007 10:07

Nu cred ca ai dreptate aici. Cand duci masina la ITP ea trebuie sa se inscrie in parametrii declarati de producator. Daca producatorul scrie in cartea masinii ca motorul poate functiona la 5000 rotaii/min si al ITP ti se rupe cureaua la 4000, inseamna ca masina nu este ok din punct de vedere tehnic. Daca tu tii motorul in maxim 2000-3000 rotatii este optiunea ta personala si un standard in industrie sau limita maxima la care poate merge motorul. Cred ca ar trebui sa zici mersi ca nu te-au denuntat la RAR ca masina este neconforma si sa te puna de mergi pt ITP direct la RAR.
Fun Citroen

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Lun 19-Mar-2007 10:36

un mecanic de acolo a ridicat capacul de la o borna de la baterie;
clema care strange borna se slabeste in momentul in care ridici capacul
el imi spune ca are joc borna si ca ard calculatorul :-)
asta ca sa vezi ce meseriasi sunt!

daca ei sunt incompetenti si imi strica masina nu sunt de acord,
nu imi convine sa las masina pe mana la niste "meseriasi" si sa dea in masina mea talpa ca oricum daca se strica ceva fraierul plateste!

eu inainte sa repar ceva ma uit si verific, nu ma apuc sa stric de tot si dupa aia sa spun las ca oricum era veche si ceda.... ii spun omului dinainte ca poate ceda si nu o sa mai mearga deloc.

ma lasi si pe mine sa iti verific masina?! ii dau talpa si iti zic daca e buna!

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Lun 19-Mar-2007 11:36

dacĂŁ ĂŁia de la itp voiau sĂŁ testeze centurile Âşi airbagu ce fĂŁceau, dĂŁdeau cu maÂşina ĂŽn zid?
existĂŁ Âşi alte metode ca sĂŁ-i arĂŁĂži omului cĂŁ are maÂşina defectĂŁ, nu-i dai talpĂŁ cĂŁ zevzecu la relanti(nici nu-i bine sĂŁ turezi maÂşina ĂŽn gol)
Âşi oricum, cine poate spune cĂŁ a dat 4500 de ture Âşi nu 6000?

la dacie când fãceam noxele, pãi se uita nea gicã mai Întâi sub capotã, mai meºterea el p-acolo pe la avans ceva(tot tacâmu) ca sã fie conformã :D

e ca ºi când i-ai zice unuia - frate ai cauciucu desumflat, da ca sã fiu sigur cã-l schimbi Þi l-am tãiat eu acuºi :)

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Lun 19-Mar-2007 14:49

Eu am vazut afisat clar acolo unde am facut ITP-ul ca la diesel masina trebuie turata la maxim. Asa e procedura; plus ca nu se depaseste turatia maxima admisa. Se specifica clar ca daca se intimpla ceva nu ei sint responsabili.


Înapoi la “Revizii si rechemari”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv