Nu reușesc sa identific problema

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

andreiBC
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 27-Iun-2020 15:59
Localitate: Bacau / Bucuresti
Masina: Citroën C4 1.6 HDI 109 CP

Nu reușesc sa identific problema

Mesajde andreiBC » Sâm 27-Iun-2020 16:04

Salut,
Voi scrie un text mai lung deoarece trebuie sa explic cât mai detaliat tot ce s-a întâmplat, poate s-a mai confruntat cineva cu aceste probleme.
Totul a început dupa ce am avut o problema cu șaiba de la un injector, pe care am remediat-o ( un injector scuipa mâzga pe lângă el și se auzea un pufăit in permanenta), am mers la un mecanic am schimbat șaibele la toate injectoarele, numai ca acesta nu a schimbat și garniturile deoarece erau înțepenite acolo și băieții de la acel service au zis ca e doar o protecție pentru praf și ca poate sa le lase așa. După acest schimb mașina a mers bine pe un drum Bacau-Bucuresti.
La întoarcere a început distracția in sensul ca deodată după circa 150 de km, mers pe la 130-140km/h, am simțit o plafonare a mașinii, am tras pe dreapta și am repornit motorul. Am mai făcut câteva drumuri Bacau-Bucuresti și la fiecare drum îmi făcea aceasta figura o singura data, reporneam motorul și mergea perfect. Am fost la o diagnoza in Bacau, la un băiat care se pricepe bine și aveam 4-5 erori la Egr și una de aer fals. După ce am făcut diagnoza am plecat la Bucuresti și de aceasta data când m-a limitat s-a auzit un zgomot mecanic și a apărut in bord celebra Anti-pollution system faullty. Băiatul cu diagnoza mi-a spus ca ori e EGR-ul, ori e turbina și sa îmi verifice un mecanic jocul axului, pentru ca parametrii pe tester arătau bine la turbina.
Voi povesti acum despre EGR și despre turbina:
-In urma cu un an înainte sa apăra aceste probleme am schimbat EGR-ul cu unul Sh, in stare buna ( fizic) deoarece aveam erori pe egr-ul vechi și aveam aprins martorul motor și Anti pollution. După schimbare mașina a mers perfect, numai ca am după înlocuire am revenit la tester pentru a vedea dacă totul e ok și in sensul in care trebuie rescris ( nu știu exact cum se numește operațiunea). Pe tester mi-au rămas acele 4-5 erori de egr de care povesteam mai sus dar mașina mergea impecabil.
Așadar am fost cu mașina la mecanicul care a schimbat șaibele la injectoare, a dat jos EGR-ul și era blocat pe deschis, a încercat sa îl curețe dar se vedea clar ca nu era in regula, când l a pus pe mașina și i-a dat din tester On-Off nu se mișcă acel mecanism, așa ca am pus un EGR magneti marelli nou, după înlocuire au dispărut toate erorile, am mers peste 10 km pana acasa prin Bucuresti și mașina mergea foarte bine, a doua zi trebuia sa plecam la Bacau și când m-am urcat in mașina a început sa trepideze la relanti și sa se audă acel zgomot mecanic de care am povestit mai sus, dar acum se auzea destul de des in momentul in care ajungeam la 2100-2200 rpm și odată cu zgomotul se simțea o plafonare a accelerației, dar după mașina când urcam in ture mașina trăgea bine, pe la 3000 de ture in schimb simteam ori o plafonare ori o pierdere de putere ( in orice caz nu trăgea bine peste 3000).
Am mers din nou la mecanic și dădea o singura eroare, de aer fals ( P0100), am vorbit cu el și mi-a propus sa punem un debitmetrul de proba pe mașina, zis și făcut, l-a schimbat intr-o seara mașina prin oraș mergea perfect și ii dispăruse eroarea, a zis sa ma duc pe centura și sa ii dau puțin sa vedem dacă mai are ceva. In timp ce mergeam pe centura cu 120-130 km/h, s-a auzit o bubuitura in zona motorului însoțită de acel zgomot mecanic precizat mai sus și mașina s-a limitat foarte tare. Din acel moment zgomotul mecanic a apărut la fiecare accelerare când ajungea la 2100-2200 de turații. M-am întors la el, a pus testerul și apărea eroarea P0100.
Am zis ca trage aer pe undeva și am luat un intercooler cu tot cu furtunuri in stare buna, am înlocuit și era tot la fel.
- Mai rămăsese sa demontez turbina și sa o duc la recondiționat deoarece acel zgomot mecanic de care povesteam parea ca se aude din turbina, însă a venit pandemia și 3 luni de zile mașina a stat pe dreapta. Săptămâna trecută am dus mașina la service-ul unei cunoștințe pentru a face aceasta Operațiune și de când am dus mașina și am povestit toată aceasta poveste mecanicul de acolo după verificarea jocului din turbina a spus ca nu este turbina, a făcut diagnoza mașinii și a spus ca egr-ul nu era scris ( deși când a fost înlocuit acest Egr s-a făcut aeasta operatiune). Și după ce a a făcut acest lucru mașina a funcționat normal și nu mai avea nici-o eroare, și bucurandu-ma ca s-a rezolvat așa simplu am zis sa mai rezolv câte ceva pe la mașina ( am schimbat bujiile, rola intinzatoare de la curea de accesorii, pus freon in total 1300 de lei :(( ). Am luat mașina, a mers perfect 2 ore prin Bucuresti ( nu se mai auzea zgomotul mecanic și trăgea bine) și după am zis sa ma duc puțin spre Băneasa sa văd cum merge la drum întins, in momentul in care i-am dat puțină forja dintr- a patra am schimbat pe la 3000 și am ajuns intr- a 5 a când pe la 2000 și ceva de turații s-a auzit zgomotul și iar de atunci am acest zgomot și scurte reprize de mers intrerupt a motorului la relanti, in general după ce pornesc motorul.
Acum problema sta in felul următor a mai rămas sa duc turbina la recondiționat, dar am cerut la mulți mecanici păreri și toți mi-au spus ca nu sunt simptome care sa reflecte defecțiunea turbinei.
Eu zic ca pot exista 3 cauze pentru aceasta problema, ori garniturile de la injectoare care nu au fost schimbate, ori egr-ul magneti marelli este de proasta calitate, ori intr-adevăr turbina trebuie recondiționată.
Am investit destul de mulți bani in aceasta Reparatie și nu as vrea sa reconditionez și turbina și sa nu fie aceasta cauza.
Va rog sa ma ajutați cu o părere la aceasta problema. Sper sa aveți răbdare sa cititi și va mulțumesc anticipat.

andreiBC
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 27-Iun-2020 15:59
Localitate: Bacau / Bucuresti
Masina: Citroën C4 1.6 HDI 109 CP

Re: Nu reușesc sa identific problema

Mesajde andreiBC » Sâm 27-Iun-2020 16:06

Las și un link cu video in care se regăsește zgomotul mecanic.
https://youtu.be/ffQqAUGSEJM

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1601
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: Nu reușesc sa identific problema

Mesajde sandor mihai » Sâm 27-Iun-2020 20:40

Pare a fi zgomotul de la clapetele de admisie aer.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1601
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: Nu reușesc sa identific problema

Mesajde sandor mihai » Dum 28-Iun-2020 09:57

Sau,tehnic vorbind "papillon EGR".
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

andreiBC
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 27-Iun-2020 15:59
Localitate: Bacau / Bucuresti
Masina: Citroën C4 1.6 HDI 109 CP

Re: Nu reușesc sa identific problema

Mesajde andreiBC » Dum 28-Iun-2020 22:37

E ciudat totuși ca nu mai apar erori de egr, mulțumesc de răspuns!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1601
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: Nu reușesc sa identific problema

Mesajde sandor mihai » Lun 29-Iun-2020 07:55

Vana EGR e alta piesa.verifica integritatea celor 2 clapete, vezi daca nu cumva e rupt axul de la una din ele.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 186060
    Total subiecte 18069
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 29
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 17
    Posts per topic: 10

    Total membri 10693
    Cel mai nou membru ciprianxxxxx