Electroventilator

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 11-Iun-2013 22:16

Cand spui mufa verde, te referi la mufa mare, cu 16 pini din dreapta?
Daca da, te referi la cele doua fire din capatul dinspre baterie?
Daca da, acelea sunt pentru motorul de la aeroterma, nu au legatura cu ventilatorul de la motor.

Si da, e normal sa se opreasca imediat compresorul, pentru ca iti creste presiunea in instalatie, din cauza ca se incalzeste si ventilatorul nu merge.

Imagine

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Mie 12-Iun-2013 09:02

am inteles!

cu toate astea....ieri a mers fara nici o problema!
aerul a functionat , apa nu s-a incalzit! dar electroventilatorul tot nu a functionat!

la un moment dat, iar a urcat apa, a inceput sa bage aer conditionat fierbinte, apoi a facut o chestie ciudata...
pe panoul de climatizare, era butonul AUTO aprins....s-a aprins si ECO si nu s-a mai putut umbla la panou pana in dimineata asta!
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 13-Iun-2013 08:35

pam pam!
am pus si pe direct ventilatorul si nimic....
l-am dat jos, am desfacut motorul, curatat de praful de carbuni, smirgheluit putin rotorul, pus la loc!
a pornit in tromba! :lol:
oricum, la cum arata carbunii , cat de curand va trebui schimbat!

sunt curios daca ar merge platoul de carbuni de la electromotorul de servodirectie de Clio...
pare la fel!
Imagine

singura diferenta este la mufa! dar se poate schimba cablajul!
ce parere aveti?
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 13-Iun-2013 12:40

ViperDodo scrie:
la un moment dat, iar a urcat apa, a inceput sa bage aer conditionat fierbinte, apoi a facut o chestie ciudata...
pe panoul de climatizare, era butonul AUTO aprins....s-a aprins si ECO si nu s-a mai putut umbla la panou pana in dimineata asta!



Nu e deloc ciudat.
Pentru ca nu ti-a mers ventilatorul, temperatura in circuitul climei a crescut, crescand astfel presiunea.
Cand s-a intamplat asta, calculatorul ti-a blocat accesul la comenzile climei si ti-a aprins becul eco.

Platoul ar trebui sa mearga, pentru ca nu are regulator de turatie.
Vad ca la tine este altfel decat la mine, la var I.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 13-Iun-2013 13:19

da, nu stiu de ce am zis "ciudat"....era logic!

am sa incerc poate gasesc pe undeva de cumparat un platou pe care-l pot compara inainte sa-l cumpar! pare la fel, dar poate nu vine cum trebuie pe urechile alea...

momentan merge, dar mai bine previn decat sa dau din colt in colt cand o crapa definitiv!
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 13-Iun-2013 14:00

Mie imi pare usor ciudat platoul din poza ta, pentru ca al meu arata altfel.
Din cate stiu eu, nu prea ai cum sa gasesti tot platoul, dar poti incerca la dezmembrari.
Carbunii nu pot fi schimbati pe platoul tau?

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 13-Iun-2013 18:32

poza pe care am pus-o este de la un platou pentru Renault Clio! sau Kangoo, etc. ..toate care au servodirectia electro-hidraulica!

eu am zis ca poate se potriveste! normal ca se pot schimba si carbunii...dar de unde gasesc eu carbuni de dimensiunea si duritatea care trebuie?
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 13-Iun-2013 18:37

Acum am inteles, crezusem ca asta ai scos tu de pe masina ta.
SI nu, nu se potriveste, cel putin atat cat vad eu din poze.

Iata cum trebuie sa arate platanul:


Imagine



Imagine


Eu am schimbat carbunii cam acum un an de zile. Am folosit carbuni de alternator de Dacia. Din aia veche, nu Logan.
Au mai trebuit piliti un pic, dar cred ca merita avand in vedere cat costa un ventilator nou, iar daca iei unul second, este posibil sa ai aceeasi problema peste ceva timp.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 13-Iun-2013 20:21

exact aceiasi poveste o incercasem si eu la Clio! aia cu carbunii de dacie!
pana la urma a gasit un prieten de-al meu, electrician auto, de la nu stiu ce imprimanta...sau ma rog!
de mers mergea saraca pompa...dar era prea tarziu pentru caseta de directie!
mersesem vreo 40.000 km fara servo!

mie in continuare imi par foarte asemanatoare! rau de tot! doar ca poza mea e invers!
uite si o poza cu ea pe partea cu carbunii! fiind noua, imi aduc aminte ca avea o chestie in mijloc care tinea carbunii departati...ajuta si la montaj!


daca nu merge aia...uite aici!
http://www.pieseauto.ro/alte-piese-elec ... 55585.html
s-ar putea sa se pupe si mufa
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 13-Iun-2013 20:29

Da, exact asa este. Ar trebui sa se potriveasca. Nu stiu marimea daca e aceeasi, forma sigur e sau asa pare.
Incearca, daca ai vreun platan din asta.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 13-Iun-2013 20:35

nu mai am...dar vreau sa gasesc unul pe net, sa vb cu omu sa imi ingaduie o mica incercare...macar ochiometrica!
Citroen BX 17. TD '89

crysti79
pasionat
Mesaje: 673
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Citroen C3 1.4 HDI Enterprise 2008

Mesajde crysti79 » Vin 10-Ian-2014 12:06

mesersmith scrie:Acum am inteles, crezusem ca asta ai scos tu de pe masina ta.
SI nu, nu se potriveste, cel putin atat cat vad eu din poze.

Iata cum trebuie sa arate platanul:


Imagine



Imagine


Eu am schimbat carbunii cam acum un an de zile. Am folosit carbuni de alternator de Dacia. Din aia veche, nu Logan.
Au mai trebuit piliti un pic, dar cred ca merita avand in vedere cat costa un ventilator nou, iar daca iei unul second, este posibil sa ai aceeasi problema peste ceva timp.


Am si eu o intrebare: cum se realizeaza lipirea noilor perii?
Am demontat si eu motorasul de la electroventilatorul meu si am constatat ca au acelasi mod de lipire, cred ca prin presare la cald, nu cositorire.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 10-Ian-2014 15:28

Da, sunt sudati prin presare si prin trecerea unui curent foare mare printr-o zona foarte mica, ce duce la topirea superficiala a celor doua suprafete.
Poti incerca sa le lipesti cu un ciocan de lipit tabla pe casa, nu cu letcon sau pistol de lipit pentru electronica.
Adica, trebuie sa fie un ciocan de lipit cu putere ceva mai mare.
Apoi, vei folosi o bara de cositor din cea mai proasta pe care o poti gasi in lumea asta.
Logica este ca, cu cat e mai prost cositorul, cu atat va avea mai putine aliaje in el si astfel, temperatura lui de topire va fi mai mare.
In niciun caz sa nu folosesti fludor, cu atat mai mult sa nu folosesti fludor de calitate. Acestea contin staniu si nu stiu ce alte componente, care ii scad temperatura de topire si tu vrei exact contrariul.

crysti79
pasionat
Mesaje: 673
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Citroen C3 1.4 HDI Enterprise 2008

Mesajde crysti79 » Vin 10-Ian-2014 15:46

Multumesc!
Eu ma gandeam si la taierea firelor existente la periile actuale si cuplarea lor la firele noilor perii. Nu stiu cat de buna este ideea, dar as evita problemele legate de lipire.

crysti79
pasionat
Mesaje: 673
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Citroen C3 1.4 HDI Enterprise 2008

Mesajde crysti79 » Vin 10-Ian-2014 20:23

Am vrut sa cumpar in seara aceasta perii de alternator de Dacie. Problema este ca acele perii aveau dimensiuni mult mai mici decat cele originale. Daca le cumparam si montam, aveau joc foarte mare in locasurile respective.
Am cerut si perii de electromotor, acelea erau mult mai mari. Asta nu ar fi fost o problema pentru ca le aduceam eu la dimensiuni, dar m-am gandit ca este posibil sa aiba alta compozitie si sa nu fie pentru utilizare indelungata. Electromotorul functioneaza doar la pornire, dupa aceea se decupleaza, la electroventilator ar fi functionat mult mai mult.
Stie cineva ce perii as putea folosi?


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187740
    Total subiecte 18608
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11695
    Cel mai nou membru Tony 77