Consum real mare
Scris: Mar 12-Iun-2018 18:25
Salut
Ma confrunt si eu de o perioada buna cu o problema cam sacaitoare.
Pe de o parte consumul real la pompa e destul de mare si pe de alta parte diferenta dintre consumul real la pompa si cel din bord e si ea mare.
Mai exact pentru un consum in bord de 7.4, am un consum real de 9. Adica fac ~700 km cu 63 de litri de motorina in majoritate exterior si periurban mers relaxat, fara accelerari si franari inutile in conditiile in care imediat dupa ce o luasem (~97 de mii), facusem in prima vacanta 1100 km cu un plin de 65 de litri adica un consum de ~6% si batea destul bine cu cel din bord.
Pe sprintmonitor.de consumurile de 6-7.5% sunt aproape regula pentru modelul meu si chiar si pentru 2.2-uri auto.
Erorile de masurare sunt cam excluse pentru ca fac de fiecare data plinul si diferente de minim un litru la suta intre bord si pompa persista de foarte mult timp (cel putin 30-40 mii km).
Conditiile problemei:
- schimburile de ulei si filtre facute odata pe an la 10-12-14 mii; dupa fiecare schimb, nici o schimbare nu apare la consum;
- anvelopele in general au fost si sunt premium, touring sau sport, tot timpul umflate la presiunea nominala de 2.5 (cu senzori de presiune ce ma avertizeaza sub 2.1 sau 2.2 bari)
- Am schimbat EGR-ul tot cu un original nou anul trecut datorita unor probleme de pulsatii de putere pe vreme calda (mult mai vizibile la automata); problema nu s-a rezolvat prin schimbarea EGR-ului.
- Am curatat profi filtrul de particule datorita presiunii diferentiale mare pe care o facea filtrul de particule de aproape 1000 mbar (era colmatat); dupa curatare presiune maxima pe care o mai face nu mai sare de 100 mbar; curatarea asta aparent a fost cea care a rezolvat problema pulsatiilor de putere. Media regenerarilor a crescut de la 80 km la 600 km.
- Cat a fost FAP-ul la curatat, am mers fara filtru si la accelerari bruste fumul nu era deloc excesiv semn ca nici motorina in exces nu este.
- Sistemul de franare e in regula fara roti fierbinti sau macar calde la mers normal.
- Hidraulica e in regula, pompa porneste normal, masina nu pierde inaltime in repaus.
- A primit un carlig de remorcare grelut dar a pierdut o roata de rezerva.
- Are cel putin 2 bujii incandescente nefunctionale pe care le simt iarna sub -10 grade;
- Porneste foarte usor si vara si iarna (la peste -5 grade)
- Pe diagnoza la injectie si admisie nu imi sare nimic in ochi ca ar fi neinregula.
- dezamorsari ale motorinei nu am si nici bule pe traseu.
In toate conditiile si cu toate schimbarile enumerate mai sus, problema persista. Cifrele de 7.4% in bord si 9% la pompa sunt ultimele cifre si judecand dupa drumul facut, ar fi trebuit sa fie in jur de 7.5 nu 9.
Conduc in general linistit insa cifrele reale nu reflecta deloc asta.
Orice idee vis-a-vis de ce as putea sa varific/fac pentru rezolvarea problemei, este binevenita.
Ma confrunt si eu de o perioada buna cu o problema cam sacaitoare.
Pe de o parte consumul real la pompa e destul de mare si pe de alta parte diferenta dintre consumul real la pompa si cel din bord e si ea mare.
Mai exact pentru un consum in bord de 7.4, am un consum real de 9. Adica fac ~700 km cu 63 de litri de motorina in majoritate exterior si periurban mers relaxat, fara accelerari si franari inutile in conditiile in care imediat dupa ce o luasem (~97 de mii), facusem in prima vacanta 1100 km cu un plin de 65 de litri adica un consum de ~6% si batea destul bine cu cel din bord.
Pe sprintmonitor.de consumurile de 6-7.5% sunt aproape regula pentru modelul meu si chiar si pentru 2.2-uri auto.
Erorile de masurare sunt cam excluse pentru ca fac de fiecare data plinul si diferente de minim un litru la suta intre bord si pompa persista de foarte mult timp (cel putin 30-40 mii km).
Conditiile problemei:
- schimburile de ulei si filtre facute odata pe an la 10-12-14 mii; dupa fiecare schimb, nici o schimbare nu apare la consum;
- anvelopele in general au fost si sunt premium, touring sau sport, tot timpul umflate la presiunea nominala de 2.5 (cu senzori de presiune ce ma avertizeaza sub 2.1 sau 2.2 bari)
- Am schimbat EGR-ul tot cu un original nou anul trecut datorita unor probleme de pulsatii de putere pe vreme calda (mult mai vizibile la automata); problema nu s-a rezolvat prin schimbarea EGR-ului.
- Am curatat profi filtrul de particule datorita presiunii diferentiale mare pe care o facea filtrul de particule de aproape 1000 mbar (era colmatat); dupa curatare presiune maxima pe care o mai face nu mai sare de 100 mbar; curatarea asta aparent a fost cea care a rezolvat problema pulsatiilor de putere. Media regenerarilor a crescut de la 80 km la 600 km.
- Cat a fost FAP-ul la curatat, am mers fara filtru si la accelerari bruste fumul nu era deloc excesiv semn ca nici motorina in exces nu este.
- Sistemul de franare e in regula fara roti fierbinti sau macar calde la mers normal.
- Hidraulica e in regula, pompa porneste normal, masina nu pierde inaltime in repaus.
- A primit un carlig de remorcare grelut dar a pierdut o roata de rezerva.
- Are cel putin 2 bujii incandescente nefunctionale pe care le simt iarna sub -10 grade;
- Porneste foarte usor si vara si iarna (la peste -5 grade)
- Pe diagnoza la injectie si admisie nu imi sare nimic in ochi ca ar fi neinregula.
- dezamorsari ale motorinei nu am si nici bule pe traseu.
In toate conditiile si cu toate schimbarile enumerate mai sus, problema persista. Cifrele de 7.4% in bord si 9% la pompa sunt ultimele cifre si judecand dupa drumul facut, ar fi trebuit sa fie in jur de 7.5 nu 9.
Conduc in general linistit insa cifrele reale nu reflecta deloc asta.
Orice idee vis-a-vis de ce as putea sa varific/fac pentru rezolvarea problemei, este binevenita.