Date utile C3

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Date utile C3

Mesajde DanCld » Mar 08-Mai-2007 09:42

Dimensiuni ÂştergĂŁtoare:

parbriz: 600mm (24'') / 450mm (18'')
hayon: 350mm (14'')

Pe faÞã se pot folosi ºtergãtoare "din comerÞ", folosindu-se braÞul existent ºi sistemul de prindere care vine În pachet. Pe spate se pot folosi numai ºtergãtoare originale (personalizate, se pot comanda de exemplu la Augsburg sau cumpãra de la ATS) fie trebuie Înlocuitã lamela. Inlocuirea lamelei cere un minim de indemanare ºi reduce extrem de mult costul final al operaÞiunii. De asemenea eu am reuºit sã Înlocuiesc lamela la unul din ºtergãtoarele din faÞã deci nu e mare lucru.
Ultima oară modificat Sâm 04-Aug-2007 16:01 de către DanCld, modificat de 2 ori în total.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 08-Mai-2007 09:42

Resetarea indicatorului de service

In manual existã o procedurã de "reducere la 0" a indicatorului de ÎntreÞinere. Nu se specificã ce se Întâmplã mai departe Însã pare sã se ÎnÞeleagã cã dupã aceasta operaÞiune maºina nu te va mai stresa spunându-Þi cât mai ai pânã la revizie.

Deci:

1) contactul oprit (bordul "negru", poziĂžia iniĂžialĂŁ a cheii)
2) apasã pe butonul de resetare al kilometrajului temporar (cel de sub becul de semnalizare dreapta) ºi Þine-l apãsat, de preferat cu mâna stângã - poziÞia pare imposibilã, ºtiu
3) cu mâna dreaptã roteºte cheia pânã se aprinde bordul, nu mergi pânã la capãt sã demarezi!
4) aºtepÞi pânã dispare cheia ºi apare un "=0" pe bord
5) iei mâna de pe acel buton
6) roteÂşti cheia ĂŽnapoi (opreÂşti contactul)

Cam asta ar fi!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 08-Mai-2007 10:00

Becuri

I. Bloc optic fata

I.1. Lumini de intalnire - lampa H7
I.2. Lumini de drum - lampa H1
I.3. Proiectoare anti-ceata - lampa H1
I.4. Lumini de semnalizare directie fata - lampa PY 21 W (ambra)
I.5. Lumini de pozitie - lampa W 5 W

II. Bloc optic spate

II.1. Lumini de stop - lampa P 21 W/5 W
II.2. Lumini de semnalizare directie - lampa PY 21 W
II.3. Lumini de mers inapoi - lampa P 21 W
II.4. Lumini de ceata - lampa P 21 W
II.5. A 3-a lampa de stop - lampa W 16 W atenĂžie mare la acest bec, se gĂŁseÂşte fff greu! dacĂŁ lĂŁsaĂži maÂşina mai mult ĂŽntr-un service verificaĂži cĂŁ mai este ĂŽncĂŁ acolo!
II.6. Placa de inmatriculare - lampa W 5 W


III. Lumini interioare

III.1. Plafoniera - lampa W 5 W
III.2. Spoturi de lectura - lampa W 5 W
III.3. Iluminat portbagaj - lampa W 5 W

(credits go to vldst)
Ultima oară modificat Mar 13-Noi-2007 22:15 de către DanCld, modificat de 2 ori în total.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 08-Mai-2007 10:01

Inlocuirea unui bec de faza scurta

Ai 2 variante: te duci in service sau te descurci singur. Varianta cu service-ul nu stiu cate te costa, dar e cea mai sigura daca nu ai curaj sa te bagi singur. Nu e cine stie ce, dar trebuie sa fii atent la ce faci.

Primul pas: pune mana pe manual si studiaza cu atentie ce se spune la capitolul despre becuri. Lampa de faza scurta la C3 este H7. Dintre marcile existente la noi pe piata ti-as recomanda Philips (gamele VisionPlus sau NightGuide) sau Osram. Philips sunt ceva mai scumpe decat Osram, dar s-ar putea sa merite diferenta de bani. Becuri Philips gasesti la Augsburg sau in targ la Vitan. Daca poti cumpara pe firma iti recomand importatorul oficial de becuri auto Philips in Romania (www.aspad.ro). Becuri Osram se gasesc in Cora si mi se pare ca exista si un importator prin zona Pipera. Vezi sa nu faci greseala sa-ti cumperi cine stie ce chinezisme sau turcisme din piata care se lauda cu puteri de 100 de Wati sau mai mult. Poti sa prajesti usor instalatia electrica a farurilor cu astfel de becuri sau sa "afumi" farurile. Sfatul meu e sa-ti cumperi becuri de la o firma recunoscuta si sa respecti puterea becurilor montate din fabrica (60 de Wati, nu mai mult). Eu unul iti recomand sa schimbi becurile de faza scurta in pereche, adica nu doar pe cel care s-a prajit. S-ar putea sa-ti bata cam aiurea sau sa nu ai o iluminare uniforma si pe stanga si pe dreapta daca folosesti becuri diferite.

Al 2-lea pas: te inarmezi cu multa rabdare. In manual ar trebui sa ai deja niste indicatii despre modul in care trebuie schimbate becurile. Primul pas este sa dai jos capacul de plastic din spatele farului care e mentinut in pozitie de o clema de metal. Tragi de clema spre parbriz incercand sa o salti din lacasul de prindere si vei elibera capacul. E destul de simplu. Dupa ce vei inlatura capacul vei putea vedea partea din spate a farurilor cu soclurile becurilor si conectorii infipti in socluri.

Al 3-lea pas: ar fi bine ca inainte de a scoate vreun bec din far sa te asiguri ca farul este cald. Pe vremea asta rece risti sa faci condens pe fata interioara a "sticlei" farurilor si va fi nitel mai greu sa scapi de el. Aprinde faza scurta si faza lunga pentru cel putin 5 minute si verifica prin palpare ca geamul farului sa fie cat de cat caldut inainte de a trece la pasul urmator. In momentul asta asigura-te ca ai localizat foarte bine fiecare tip de bec din interiorul farului (becul de faza scurta este spre motor, in partea de sus a farului). Dupa ce farul s-a incalzit cat de cat, opreste faza scurta si faza lunga si scoate conectorul lampii de faza scurta din soclu (e simplu, trebuie doar sa tragi cu grija de el). Apoi aprinde din nou faza lunga si mai lasa 2-3 minute becul de faza scurta sa se raceasca, pentru ca s-ar putea sa te arzi daca incerci sa-l scoti acum, cand becul e fierbinte. Eu zic ca e bine sa lasi faza lunga pornita pe perioada schimbarii becului de faza scurta, tocmai ca sa mentii farul cald.

Al 4-lea pas: dupa ce becul de faza scurta s-a racit, trebuie sa desprinzi arcul de mentinere al becului. Pentru asta te-apuci si pipai bine (asta pentru ca nu poti avea vedere directa asupra partii din spate a becului) si ar trebuie sa gasesti capetele arcului de mentinere a becului de faza scurta in partea de sus a becului. E cam greu sa-ti explic, dar trebuie sa te bazezi nitel pe simtul tau tactil la pasul asta Laughing Iei pe rand fiecare capat, apesi bine pe el spre tine si il indepartezi de bec. Ar trebui ca fiecare capat al arcului sa se desprinda si dupa ce ambele au fost desprinse becul e liber si poate fi indepartat din far! Ar fi bine sa retii cum a fost montat in far becul vechi. Ai grija ca lampa H7, ca si H1, pentru faza lunga, are niste ghidaje, pentru a impiedica montarea gresita a becului. Daca-mi aduc eu bine aminte, la H7 exista 3 "liniute" dispuse in forma de triunghi isoscel pe cercul format de soclul becului. Becul nou trebuie montat cu varful triunghiului isoscel in sus. Voila, poti considera ca greul a trecut!

Al 5-lea pas: inainte de a trece la montarea becului nou, te sfatuiesc sa incerci un exercitiu de re-montare al becului vechi, ca sa te asiguri ca stii cum sa procedezi cu becul nou. Retine cum trebuie apucat becul si plasat in interiorul farului ca sa se aseze bine si sa poata fi montat corect. Daca ai trecut cu bine de faza asta premergatoare, apuca cu mare atentie becul nou si ai grija sa nu-i atingi sticla cu mana!!! E foarte importanta precizarea asta. Daca lasi urme de grasime pe sticla becului, asta poate sa afecteze durata de viata a becului. Apuca becul de partea metalica din spate (electrozi). Acum poti sa montezi becul nou dupa cum ai exersat cu becul vechi la inceputul pasului. Apoi tine becul nou in pozitie si adu arcul de mentinere eliberat anterior peste soclul becului. Pipaie din nou capetele arcului, impinge-le spre bec si apasa-le spre tine. Ca sa te asiguri ca becul e corect montat trage nitel mai tare de electrozii becului. Becul ar trebui sa ramana bine fixat.

Al 6-lea pas: opreste faza lunga si faza scurta. Fixeaza conectorul becului de faza scurta pe soclul becului nou de faza scurta (trebuie doar sa-l apesi cu grija pe electrozii becului). Aprinde din nou faza scurta si asigura-te ca becul se aprinde si nu sunt probleme. Daca totul e in regula, nu-ti mai ramane decat sa atasezi capacul farului la loc (ai grija ca garnitura de cauciuc ca capacului sa fie bine asezata) si sa fixezi din nou clema de metal ca inainte.

Cam asta e procedura de schimbare a unui bec de faza scurta. Aproximativ la fel se procedeaza si pentru becul de faza lunga. Becurile de pozitie si semnalizare se schimba mai usor. La becurile de faza scurta si faza lunga lucrurile sunt nitel mai complicate pentru ca becurile sunt fixate pe far prin intermediul arcurilor de mentinere care, din pacate, sunt nitel mai greu accesibile. In plus, becurile de faza scurta si faza lunga trebuie manevrate cu mai multa atentie, pentru a nu le atinge cu mana.

(credits go to vldst)


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv