cum sa schimbi un telescop de BX

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

cum sa schimbi un telescop de BX

Mesajde abarth_mcm » Sâm 22-Mai-2010 18:13

M-am gandit sa va explic cum se schimba un telescop la BX, informatie care poate fi folositoare:
1 pas:
se pune un cric sub bascula
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

se desface piulita de la antiruliu:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

se desface si piulita de la cilindru
Imagine

Uploaded with ImageShack.us


se indeparteaza antiruliu de sus si se scoate cilindrul dupa ce s-a desfacut si surubul de la el.(am uitat sa fac poza, insa e clar despre ce vorbesc) (in prealabil se dau si retururile jos)
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Montarea este inversa:
-se pune cilindrul si se monteaza returile folosind colier, fie el de metal fie de plastic
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

-se ridica cricul si se strange antirului, totodata se strange si surubul care tine cilindrul
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

In final se strange piulita de sus de la cilindru, punanad o pana de lemn.
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Poate oi fi scapat vreun mic detaliu, insa sper sa va fie de folos informatiile!.

Nota: nu se desface sfera si nici flansa de la cilindru :!: Nu se da nici pivotul jos sau mai stiu eu ce :!:


Continui si cu alte informatii:
cam asa arata in mare un cilindru desfacut:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Defectiunile cele mai des intalnite:
-tije ruginite (astea care le-am pozat sunt cele mai rele) In general tijele prezinta uzura si daca mai pot fi folosite se slefuiesc cu pasta verde :!: . Atentie: daca tijele prezinta uzura degeaba se pune kit nou de reparatie!
Cele din poza clar nu mai pot fi folosite
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

-cam toate prezinta uzuri la ciuperca. Voi pune o poza cu o ciuperca faramata la maxim!
Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Alte defectiuni intalnite, dar mai rar insa: bucsa de jos sparta sau cu uzura. Am uitat sa fac poza.
Bineinteles si celelate componente se uzeaza, insa in o masura mai mica si nu conteaza asa de mult ca cele prezentate de mine. (cel putin asa cred)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 22-Mai-2010 19:34

Poza cu o alta ciuperca, un pic sectionata..la fel..inutilizabila.
Chiar daca nu sunt rupte sau sectionate, pe multe se observa uzura..

Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Sper sa fie de folos informatiile.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Dum 23-Mai-2010 11:14

sa nu-mi spui ca eu te-am inspirat sa faci topicul asta! :lol:

eu le-am dat jos cu tot cu ciuperca, am dat si sfera jos ... si pivotul si antiruliu e, asta este :roll:
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 23-Mai-2010 12:58

Da, m-ai inspirat :lol:
Stai linistit, ca si eu am dat flansa jos prima data..pana sa imi dau seama cum e mai simplu de scos cilindrul.
Asa ca daca e cineva care vrea sa demonteze vreun cilindrul pt prima data, ii recomand sa citeasca topicul 8)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Dum 23-Mai-2010 17:27

:) Foarte frumos .... doar nu cred ca e bine de scos returul de pe cilindru acolo in pozitia aia... e mai usor de facut treaba asta pe banc...
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 23-Mai-2010 20:05

Da, ai dreptate..sunt mai usor de pus pe banc retururile :)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

susansebi
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Dum 24-Ian-2010 03:48
Localitate: arad

Mesajde susansebi » Joi 10-Iun-2010 23:41

salutate
daca se poate va rog sa-mi explicati cum se schimba cilindrii din spate.
va rog sa-mi spuneti cum pot afla daca citroenul meu este model 1 sau 2.
este fabricat in 1984 si avea motor de 1900 cmc pe benzina,la ora actuala motorul este schimbat cu unul de 1,8 D (161A).
va multumesc

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 11-Iun-2010 08:37

1984=Seria 1
Punte spate serie 1 identica cu punte spate serie 2.
De ce vrei sa schimbi cilindrii spate?adica spre deosebire de alte componente ei rezista mai mult. Pai bagi masina pe canal..dai sfera jos..dai tija jos..conducta..retururile.. Nu e greu, dar cam inghesuit.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 11-Iun-2010 11:23

cum se comporta fata la astfel de uzuri? mai exact, ce anume te-a determinat sa schimbi telescoapele?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 11-Iun-2010 16:48

Pai daca sunt uzate incepe sa se lasa de fata si sa arunce retururile in ultima instanta daca uzura e si mai mare.Sau alt simptom: la isi mai modifica singura garda la sol(salta de fata)(asta oricum poate sa fie si din cauza corectorului sau a uleiului necorespunzator)
Se gaseste kit de reparatie (170lei per cilindru), dar nu am cumparat.
Ca sfat: kitul de reparatie il cumperi doar dupa ce demontezi cilindrul. Uita-te de ex la tijele pozate de mine: clar ele nu mai erau bune chiar daca se puneau garnituri noi.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

susansebi
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Dum 24-Ian-2010 03:48
Localitate: arad

Mesajde susansebi » Sâm 12-Iun-2010 07:06

nu vreau sa-i schimb cilindrii spate numai ca sant curios cum se demonteaza si cum arata acei cilindrii.
am o problema-de cateva zile incoace cand merg pe un drum cu denivelari masina sare de fata in functie de denivelari (parca topaie)oare ce o fi?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 12-Iun-2010 07:48

Cei de pe spate sunt mult mai simpli ca cei de pe fata. Nu sunt deloc complicati...pe spate e un telescop mic cu o tija.
Iti topaie pe fata din cauza sferelor.
Fa un test..incearca sa apesi pe o aripa din fata. Daca masina e tare ca un lemn, inseamna ca ai sferele sparte.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

susansebi
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Dum 24-Ian-2010 03:48
Localitate: arad

Mesajde susansebi » Sâm 12-Iun-2010 08:22

suspensia este destul de rigida,am sunat un mecanic si zice ca este posibil ca sferele sa se fi descarcat si de aceea face asa.
cum pot sa verific daca sferele sant sparte sau numai descarcate?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 12-Iun-2010 08:36

Pe aparat se masoara.

Totusi..verifica cum ti-am zis eu..apasa cu mana fiecare aripa in parte!! Daca nu poti sa apesi deloc, inseamna ca le ai sparte!!
Sau..cand le dai jos...vezi cat ulei curge din ele..daca va curge f mult, inseamna ca iarasi sunt sparte. Sau poti baga o sarmulita in sfera..daca intra mai mult, inseamna ca iarasi e sparta. daca niciuna din ipotzele de mai sus nu se aplica, atunci sunt doar descarcate.
Daca sunt iarasi prea descarcate, sa nu le mai incarci pt ca o sa se sparga in final.
La magazin o sfera techonsir e in jur de 100-120 ron/buc si contrar altor opinii eu nu am avut nicio problema cu ele.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

susansebi
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Dum 24-Ian-2010 03:48
Localitate: arad

Mesajde susansebi » Joi 17-Iun-2010 14:11

salut,am sa schimb sferele ptr.ca am circulat cu masina un timp asa (goale) si nu vreau sa am surprize,multumesc de sfaturi.
daca mai am probleme am sa mai revin cu unele intrebari.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv