Inlocuire compresor climatizare bx

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Inlocuire compresor climatizare bx

Mesajde mbc » Joi 21-Mai-2009 18:35

se poate inlocui compresorul de aer conditionat de la bx cu ceva cu un randament mai mare? (ceva mai nou)? Ar fi preferabil fara modificari.
Nemultumirea mea: mananca prea mult din puterea motorului si nu da aer destul de rece (nu am freon destul sigur)
Merci
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 22-Mai-2009 07:17

Pai intii completeaza cu freon.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 22-Mai-2009 15:36

voi completa cu freon (imediat ce gasesc pe cineva SERIOS care sa imi execute aceasta operatiune), dar problema cu solicitarea motorului ramane.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 22-Mai-2009 15:51

Atunci poate ai o problema la compresor. Prin Bucuresti o incarcare cu freon costa in jur de 150 de ron, dar depinde si de cantitate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 22-Mai-2009 15:55

pentru a fi complet: la plecarea de pe loc se simte cel mai mult lipsa de putere a motorului cu compresorul de ac pornit. Fiind un motor diesel, ar trebui sa se simta mai putin. Nu cred ca completarea cu freon ajuta acest aspect. Partea nasoala ca nu pot compara cu alt bx pentru ca nu stiu pe nimeni cu bx cu ac si TD. In comparatie cu cielo (motor pe benzina), procentual consuma mult mai multa putere a motorului. Si la noi tot cam 150 e incarcatul cu freon, dar multi nu au partea de conectare la compresorul bx-ului, iar altii nu au freon 12.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 22-Mai-2009 20:00

si la mine e la fel, il cam suge de vlaga, si eu am 1.9 TD. ma rog, mai degraba e vorba de faptul ca asta fiind un motor cu gestiune exclusiv mecanica, nu poate compensa in vreun fel puterea absorbita de un compresor de AC, lucru care se intimpla insa la toate masinile cu electronica. si in alta ordine de idei, eu am pus R134 direct fara nici o alta interventie si a mers bine merci, atita doar ca s-a slabit un holender de la o conducta si am pierdut freon, altfel a functionat fara probleme un an intreg. l-am reincarcat acum si merge f bine. nu e la fel de eficient ca la masinile moderne, dar tocmai am aflat o cale prin care sa il fac sa raceasca mai bine. din pacate asta va crea solicitari in plus la motor si tot restul, dar sint pregatit sa accept decit sa ma coc

Avatar utilizator
bebe
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Vin 03-Iun-2005 13:02
Localitate: Targoviste
Contact:

Mesajde bebe » Sâm 23-Mai-2009 05:05

In momentul in care faci trecerea de pe R12 pe R134, trebuie neaparat sa schimbi filtrul de AC. Faceti acest lucru si sa vedeti racire!
CX-ul meu? O pasiune pentru mine. C1-masina perfecta pentru o zi intreaga! Parerea mea.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 23-Mai-2009 15:21

pai la mine e nou, l-am schimbat cind am suit instalatia pe masina. oricum, odata depresurizata instalatia, se poate verifica, daca e infundat chiar si putin, se schimba, daca nu, nu e cazul

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 28-Mai-2009 16:36

am facut o constatare zilele trecute, cind, deranjat de un scirtiit discret la ralanti am decis sa iau la verificat toti rulmentii insirati pe cureaua de accesorii. fulia e relativ noua (sept 2008), alternatorul revizuit complet cam acum 1 an, rulmentul de la compresor tot cam 1 an, o rola (cea de linga alternator) nu stiu ce era cu ea, dar cind am pus-o nu era in cea mai buna forma, iar cea de pe baie la fel, dar era ok la montaj, tot cam 1 an in urma. desfac si surpriza: inafara de alternator si fulie, totul era varza. fenomenul era naspa mai ales cind mergea compresorul de AC, tot motorul vibra grav si in timpul mersului taia foarte mult din elan (ma miscam in scaun cind cupla compresorul). rezultat: rola fixa, de linga alternator cu tot cu surub 550 ron, rola de jos (la mine e tot fixa, nu reglabila) alte 450 ron, rulment compresor 90 ron. am mai taiat pe la colturi, am luat rola cea mai scumpa, rulmentul de la compresor si o rola f asemanatoare pe care am pus-o in locul celei de pe baie, pastrind suportul. de atunci nu mai vibreaza nimic si greu imi dau seama cind intra compresorul in sarcina. deci ar trebui luata in calcul si varianta asta la tine, inainte de a cauta alt compresor. a doua schimbare a fost repozitionarea senzorului de temp. de pe condenser. odata scos inafara spatiului din spatele condenserului, instalatia a inceput sa faca si mai mult frig si sint f multumit acum de cum merge. ramine sa vedem cum merge pe caldurile alea mari

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 28-Mai-2009 16:48

desi nu inteleg 100% ce ai zis, ma gandesc ca cineva initiat in astea mi-ar putea face. problema mai mare este alta: momentan (acum si mai putin decat anul trecut) nu mai pot sa bag 1100 de ron in masina fara sa clipesc. Oricum, imi pare foarte bine sa vad ca cineva face chestia asta. Merci mult de informatii
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 28-Mai-2009 20:09

khan,unde ai gasit rulment la ac? eu am demontat alt compresor pt.unu.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 29-Mai-2009 11:45

la Al Padrino, in Buc, da sigur gasesti si pe la altii


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973