CITROEN in presa romaneasca !

Zvonuri si noutati despre informatiile prezentate de Citroën

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 30-Apr-2012 15:00

http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 44420.html

Citroen DS5 - 1.6 THP 200 Sport Chic = 4,10 puncte

Hatchbreak

Avem în faþã al treilea reprezentant al gamei premium Citroen DS. Constructorul francez a abordat sistematic fiecare clasã importantã, începând cu DS3, reprezentantul Citroen în clasa micã premium, continuând apoi cu DS4, care încearcã sã atragã clienþi din clasa compactã, iar acum avem DS5, pentru cei care doresc un automobil de segement D, sau clasã medie. Însã este greu sã clasifici noul DS5. Este la limita dintre o compactã ºi un automobil mediu, iar platforma pe care a fost construit este aceiaºi cu cea folositã de modelele Citroen C4/ DS4 sau C4 Picasso. În plus, designerii francezi au creat un automobil aflat undeva între hatchback, break ºi shooting break. Deci, avem de a face cu un... hatchbreak. Unul elegant, însã!
Citroen DS5
1.6 THP 200 Sport Chic

Pret de pornire 35.800 €
Pret model testat 38.650 €
Taxa auto 265 €



Motor / Transmisie

Citroen DS5 este un automobil cu douĂŁ personalitĂŁĂži. Totul depinde extrem de mult de ce alegem sĂŁ avem sub capotĂŁ. Am avut ocazia sĂŁ ĂŽncerc douĂŁ versiuni de motorizare, iar caracterul maÂşinii este complet diferit ĂŽn funcĂžie de motor. Cel mai bun propulsor ĂŽncercat este deja celebrul THP. Motorul turbo pe benzinĂŁ de 1.6 litri este excelent din toate punctele de vedere. Pe DS5 este disponibil ĂŽn douĂŁ variante de putere: 155 Âşi 200 CP, iar noi l-am testat ĂŽn versiunea de top. Este cea mai bunĂŁ alegere pentru DS5. Motorul este suficient de puternic, iar sunetul este pe mĂŁsurĂŁ. DS5 este un automobil destul de masiv, dar cei 200 CP sunt suficienĂži pentru da un stil destul de sprinten. Transmisia este asiguratĂŁ ĂŽn standard de o cutie de viteze manualĂŁ cu Âşase trepte, precisĂŁ Âşi plĂŁcutĂŁ la utilizare.

Ca o parantezã, am putut merge ºi cu versiunea hibrid a modelului DS5. Sistemul folosit se numeºte Hybrid4 ºi pune alãturi un motor 2.0 HDi de 163 CP ºi un motor electric Bosch de 37 CP. Total: 200 CP. Motorul termic trimite puterea cãtre puntea faÞã, În ce propulsorul electric se ocupã de puntea spate. La nevoie pot acÞiona simultan ceea ce transformã automobilul Într-unul 4x4. Din pãcate, sistemul nu este reuºit. Automobil se simte greoi ºi lent, iar cutia robotizatã cu ºase trepte nu ajutã deloc situaÞia. Citroen insistã sã foloseascã aceastã cutie lentã În schimbarea treptelor, motivând cã este mai ieftinã decât una automatã clasicã. La preÞul unui DS5, poate cã ar fost mai bine sã ofere ºi opÞiunea pentru o cutie automatã clasicã pentru modelul hibrid.
Consum

Pentru motorul pe benzinĂŁ de 200 CP, consumul mediu de carburant anunĂžat de producĂŁtor este de 6,7 l/100 km. Pe parcusul traseului nostru de test (350 de kilometri), noi am ĂŽnregistrat un consum mediu de 7.8 l/100 km. Ce-i drept, am parcurs mai mult de o treime ĂŽn regim de autostradĂŁ, ceea ce a ĂŽnsemnat un consum mai mare. Chiar Âşi aÂşa, consumul este bun pentru un automobil de 200 CP destul de masiv cu o greutate de 1.505 kg. ConcurenĂža premium afiÂşeazĂŁ cifre de consum ceva mai mare, dar motoarele folosite de Audi A4 Âşi Mercedes C-Klasse au capacitĂŁĂži cilindrice mai mari.

DezamĂŁgirea mai mare a fost consumul ĂŽnregistrat de modelul hibrid. Acesta este sensibil mai greu, având 1.735 kg, iar la viteze de autostradĂŁ motorul electric nu ajutĂŁ deloc. Practic avem un diesel de 163 CP ce remorcheazĂŁ un set de baterii. Consumul mixt anunĂžat de Citroen este de 4 litri/100 km, dar consumul mediu ĂŽnregistrat ĂŽn test a fost de 8.5 l/100 km. Vom reveni ĂŽnsĂŁ asupra hibridului ĂŽntr-un test ulterior adițional.


PerformanĂže

Citroen DS5 THP200 oferĂŁ performanĂže bune. Viteza maximĂŁ este de 235 km/orĂŁ, iar acceleraĂžia de la 0 la 100 km/h se face ĂŽn 8.2 secunde. Aceste performanĂže sunt eclipsate de modelul Audi A4 Avant cu motor TFSI de 211 CP. Acesta afiÂşeazĂŁ un sprint de 6.6 secunde. Mercedes-Benz C-Klasse Estate de 184 CP atinge "suta" ĂŽn 8.4 secunde.
Interior

Gama DS de la Citroen a vrut mereu sĂŁ ofere o alternativĂŁ premium chic la oferta concurenĂžei. Iar capitolul unde Citroen stĂŁ cel mai bine este cel al designului. Atât exterior, cât Âşi interior. Pentru DS5, designerii au ales un stil cockpit de avion. Și au reuÂşit sĂŁ recreeze acest feeling ĂŽn mare mĂŁsurĂŁ. Cel de la volan este ĂŽnconjurat de comenzi amplasate pe consola centralĂŁ Âşi pe plafon, iar planÂşa de bord este ĂŽmpĂŁrĂžitĂŁ ĂŽn trei zone distincte. DouĂŁ dintre ele, cele din lateral, sunt ecrane digitale. În mijloc avem un vitezometru analogic dublat de un afiÂşaj digital ĂŽn partea de jos unde este afiÂşatĂŁ viteza de rulare.

Pe portierã nu existã nici un buton, comenzile pentru geamurile electrice sunt pe consola centralã, iar cele pentru oglinzi, În stânga volanului. Plafonul poate fi din sticlã ºi are trei pãrÞi distincte, fiecare cu propria perdea electricã.

Materialele sunt de bunĂŁ calitate, plasticele sunt moi Âşi plĂŁcute la atingere, dar cel mai impresionant lucru este tapiĂžeria de piele. Designul de tip curea de ceas, de exemplu, aratĂŁ foarte bine. Mai sunt Âşi elemente comune cu alte modele Citroen, cum ar fi maneta cutiei de viteze pilotate, dar putem ierta acest aspect.

Pe bancheta din spate pot lua loc confortabil doi, sau chiar trei pasageri. Portbagajul este Încãpãtor, având un volum de 468 litri. Trebuie spus cã versiunea hibrid plãteºte tribut bateriilor, volumul portbagajului fiind redus la 325 litri.


PreĂž de achiziĂžie

DacĂŁ punem ĂŽn comparație preĂžul lui Citroen DS5 cu cel al concurenĂžei premium din Germania, Citroen-ul este cel mai ieftin. ÎnsĂŁ preĂžurile sunt destul de piperate pentru publicul clasic Citroen. Modelul THP 200 are un preĂž de bazĂŁ de 35.800 euro. Modelul testat de noi avea câteva opĂžiuni care au dus preĂžul la 38.650 euro (TVA inclus). Pentru modelul Hybrid4, preĂžul de bazĂŁ este 40.650 euro, iar modelul testat de noi costa 42.750 euro. (TVA inclus).


SiguranÞã

Citroen DS5 a fost testat de cãtre EuroNCAP În cadrul testelor de impact. Cel mai mare model din gama DS de pânã acum a oÞinut scorul maxim de cinci stele cu un grad de protecÞie de 89% pentru pasagerii adulÞi. DS5 este oferit cu ºase airbaguri În dotarea standard: douã frontale, douã laterale ºi douã cortinã. Sistemele ESP ºi ASR sunt ºi ele oferite În echiparea de bazã.


Þinutã de drum

Citroen vrea ca modelele DS sã comunice un feeling sportiv combinat cu eleganþã. Iar pentru a transmite acest lucru, alege setãri prea ferme pentru suspensie. Dacã la DS3 mã pot împãca cu acest lucru, la DS4 e o chestiune de gust, deja la DS5 este prea mult. În aceastã clasã e mai important sã ai o suspensie perfectã care sã filtreze bine denivelãrile drumului ºi sã ofere satisfacþie celor din habitaclu. DS5 are o suspensie mult prea tare. Un alt minus este greutatea. DS5 este un automobil greu ºi acest lucru se simte pe viraje. Iar direcþia nu este cea mai precisã. Feedback-ul este limitat, ºi acest lucru se datoreazã asistãrii electro-hidraulice. De asemenea, puntea spate beneficiazã de suspensie independentã decât în cazul modelului Hybrid4. Restul versiunilor au o suspensie cu punte rigidã în spate. Un reglaj ceva mai permisiv pentru suspensia lui DS5 ar face o pereche mai bunã cu motorul THP 200.


Vizibilitate

În Citroen DS5 stai destul de sus la volan. Deºi avem montanþi dubli în partea din faþã, spaþiul dintre ei este vitrat ºi nu sunt probleme foarte mari la vizibilitatea frontalã. Geamurile laterale nu sunt foarte mari, dar te poþi obºnui. În spate, însã, e altã poveste. Hayonul este facut din douã bucãþi de sticlã. În spate vedem prin cea mai micã dintre ele ºi vizibilitatea este limitatã. În plus, ºtergãtorul este foarte mic ºi curãþã o bucatã infimã în caz de ploaie, dezvoltând un soi de vizor redus. Cel de la volan trebuie sã se bazeze mai mult pe oglinzile retrovizoare laterale atunci când plouã.


Tehnologie

La capitolul tehnologie, DS5 stĂŁ bine. Începând cu planÂşa de bord ĂŽnĂžesatĂŁ cu ecrane digitale Âşi terminând cu sistemul Head-up Display pe care este afiÂşatĂŁ viteza de rulare, DS5-ul nu duce lipsĂŁ de gadgeturi la bord. Avem sistem de conectare a telefonului prin bluetooth, sistem audio bun, prize de 12V, USB, navigaĂžie, climatizare automatĂŁ bi-zonĂŁ Âşi multe altele. Când stai la volan, ai o adevĂŁratĂŁ senzație de cockpit aviatic. Cele trei zone ale planșei de bord, dintre care douĂŁ sunt digitale și Head-Up ce poate fi dezactivat la atingerea unui buton contribuie la acest feeling aviatic. O caracteristicĂŁ a noului DS5 este faptul cĂŁ nu existĂŁ nici un buton pe partea interioarĂŁ a portierelor. Toate comenzile sunt pe consola centralĂŁ, chiar și pentru locurile din spate. Și da, geamurile din spate se pot deschide. Spre deosebire de DS4 unde acest lucru nu este posibil din cazua designului ușilor.


Design

Citroen DS5 uimeºte la prima apariÞie. Designul exterior este complex ºi dramatic. Factorul "wow" este ridicat, DS5 Întorcând toate capetele pe unde am trecut. Este interesant cã nu prea poÞi pune o categorie pe acest design. Este un fel de hatchback Încuciºat cu un break. De aceea, noi l-am numit hatchbreak. Unii spun cã seamãnã mai degrabã cu un coupe cu patru uºi, În stilul Audi A5 Sportback sau Volkswagen CC. Oricum ar fi, Citroen a reuºit sã creeze ceva original. ªi cu o imagine ce atrage multã atenÞie din partea fanilor. Dacã Citroen a reuºit sã ÎmbunãtãÞeascã un capitol, acesta este cel al designului. La aceastã orã, francezii construiesc automobile extrem de atrãgãtoare din acest punct de vedere.

Ne-a placut:

Motor THP 200 CP
Design
Calitate

Nu ne-a placut:

DirecĂžie lipsitĂŁ de feedback
Suspensie prea rigidĂŁ


=====================================

Daca aveti timp, puteti lasa niste comentarii la articol, sunt MULTI care nu cunosc marca/modelul!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 03-Mai-2012 11:29

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44498.html

Citroen C5 Âşi Opel Insignia vor fi produse pe aceeaÂşi platformĂŁ

PreÂşedintele PSA Peugeot-Citroen a anunĂžat recent cĂŁ modelele de segment D ale Opel Âşi Citroen vor fi construite pe aceeaÂşi platformĂŁ odatĂŁ cu lansarea noilor generaĂžii.


Colaborarea dintre PSA ºi General Motors, semnatã oficial În cursul lunii februarie a acestui an, ar putea schimba traiectoria de viitor a modelelor de segment D pe care Citroen ºi Opel le aruncã În arena astãzi sub formã de concurenÞã directã. Conform publicaÞiei franceze La Tribune, Opel Insignia ºi Citroen C5 vor deveni fraÞi de platformã Începând cu anul 2015, cel al lansãrii noilor generaÞii ale acestor modele, producÞia viitorului C5 fiind, de altfel, Întârziatã cu ºase luni din aceastã cauzã. InformaÞia vine dupã ce Phillippe Varin, preºedintele grupului francez, a anunÞat acest lucru Într-o Întâlnire recentã cu oamenii cu putere de decizie din cadrul alianÞei.

Jurnaliºtii din Hexagon susÞin cã schimbarea nu va reprezenta o simplã modificare de platformã, C5 urmând sã fie construit Într-una dintre fabricile Opel, pentru ca toate costurile sã fie ÎmpãrÞite de cei doi producãtori. Cel mai probabil, Insignia ºi C5 vor fi asamblate Împreunã la Russelsheim, fabrica germanã urmând sã aibã astfel garantatã capacitatea maximã de producÞie În urmãtorii 10 ani.

În acest moment, Citroen C5 este produs alãturi de "fratele" Peugeot 508 la uzina PSA din Rennes. Informaþia publicatã de La Tribune a stârnit rumoare printre angajaþii acestei fabrici, care vãd logicã ºi mutarea lui 508 în Germania în condiþiile în care modelele vor avea aceeaºi platformã. Conform purtãtorilor de cuvânt ai sindicatelor muncitorilor din Rennes, este gfoarte probabil ca PSA sã mute la Rennes producþia altor modele ale alianþei, deci o decizie legatã de eventuala închidere a uzinei este foarte puþin probabilã.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 04-Mai-2012 14:25

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44522.html

Citroen ar putea oferi un SUV ĂŽn gama DS

Citroen C4 Aircross ar putea primi o versiune DS, spun italienii de la Motori Online. Modelul respectiv ar putea debuta ĂŽn 2015 Âşi primeÂşte schimbĂŁri la interior Âşi la exterior, platforma tehnicĂŁ nefiind modificatĂŁ.


Citroen C4 Aircross, modelul prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012, ar putea primi o versiune DS. Crossoverul franÞuzesc bazat pe Mitsubishi ASX va primi un interior nou, cu materiale ºi finisaje de calitate superioarã, alãturi de un exterior cu un design mai extravagant, caracteristic modelelor DS de la Citroen. Platforma tehnicã a versiunii DS a lui C4 Aircross nu va fi modificatã În niciun fel odatã cu intrarea modelului În gama premium a constructorului francez. Potrivit italienilor de la Motori Online, cei care au prezentat ipoteza SUV-ului din gama DS, modelul va debuta pe piaÞã În 2015.

Versiunea DS a lui Citroen C4 Aircross va fi comercializatã iniÞial pe piaÞa din Europa, dar modelul va fi introdus rapid În China ºi În Rusia, pieÞe avide de SUV-uri premium. Cei de la Citroen ar putea profita de cererea mare de SUV-uri de pe aceste pieÞe, iar gama DS poate puncta o nouã reuºitã alãturi de acest model. Pânã la versiunea DS a lui C4 Aircross, italienii anunÞã o versiune decapotabilã a lui DS3, model care ar putea sã atragã clienÞii care ºi-ar fi cumpãrat În mod normal un cabrio de la Mini. Potrivit surselor citate de aceºtia, respectivul model va fi lansat pânã la finele acestui an.

Recent, Citroen aniversa 200.00 de unitãÞi DS vândute În doi ani. Pe lângã DS3, DS4, DS5, versiunea DS a lui C4 Aircross ºi versiunea cabrio a lui DS3, cei de la Citroen vor sã construiascã ºi o versiune de serie a lui DS9. Cel de-al ºaselea model, DS9, va fi oferit pe piaÞa din China. Unele surse anunÞã ºi o versiune DS a lui C1.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 11-Mai-2012 07:05

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44628.html

Citroen desparte birourile de design ale gamei normale Âşi ale liniei DS

Pentru a realiza o diferenĂžiere acutĂŁ ĂŽntre cele douĂŁ game paralele de modele pe care le are ĂŽn dezvoltare, Citroen va despĂŁrĂži echipele de designeri. Linia DS va avea, astfel, un grup dedicat de designeri.

Citroen a anunÞat astãzi oficial cã gama clasicã ºi gama DS vor avea echipe de design complet diferite, membrii acestora urmând sã lucreze exclusiv pe proiectele pe care sunt desemnaÞi. Logica francezilor este aceea de a diferenÞia ºi mai mult cele douã game de modele ºi sã-i imprime liniei DS un feeling superior cu tendinÞe premium.

Filosofia brandului este una sãnãtoasã ºi vizeazã astfel diferenÞierea unor modele care au tendinÞa sã se canibalizeze. Astfel, conform planului Citroen, C3 ºi DS3 sau C4 ºi DS4 vor urma sã fie privite ca modele complet diferite, fãrã ca vânzãrile unuia sã afecteze vânzãrile celuilalt.

Scindarea direcÞiilor de design va fi realizatã Începând cu 1 iunie 2012. ªeful gamei clasice de la Citroen va fi Alexandre Marval - cel care a supervizat anterior dezvoltarea lui C5 ºi a lui DS5, În timp ce linia DS va fi condusã de Thierry Metroz.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 18-Mai-2012 15:00

http://www.evz.ro/detalii/stiri/citroen ... 82106.html

Citroen, singura marcã popularã de la vârful clasamentului vânzãrilor cu rezultate pozitive

Volkswagen continuĂŁ sĂŁ vândĂŁ cele mai multe autoturisme ĂŽn Europa, chiar și pe scĂŁdere. Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurii producĂŁtori din Top Zece care au ĂŽncheiat luna trecutĂŁ pe creștere.
Cel mai recent model ”aproape premium” lansat de marca francezĂŁ

Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurele mĂŁrcii dintre primele zece care au reușit o creștere a vânzĂŁrilor luna trecutĂŁ, pe o piațĂŁ auto europeanĂŁ ĂŽn continuĂŁ scĂŁdere.

Volkswagen a rĂŁmas lider autoritar, cu 139.124 de mașini comercializate, chiar și dupĂŁ un regres de 8 procente (ĂŽn comparație cu luna aprilie 2011), noteazĂŁ ”Automotive News”.

Ford și Renault, ocupantele pozițiilor doi și trei (ĂŽn aceastĂŁ ordine), cu 79.632, respectiv, 70.654 de unitĂŁți, au ĂŽnregistrat scĂŁderi ĂŽncĂŁ și mai mari, de zece, respectiv, 17 procente.

Creșterile bifate de Citroen, Audi, BMW și Mercedes-Benz (ĂŽn aceastĂŁ ordine, pe locurile 6, 7, 8 și 10) au variat ĂŽn intervalul 3-5%.


TOP VÂNZÃRI
Europa, aprilie 2012

1. Volkswagen - 139.124 unitĂŁți (-8%)
2. Ford - 79.632 (-10%)
3. Renault - 70.654 (-17%)
4. Peugeot - 70.557 (-5%)
5. Opel - 68.798 (-16%)
6. Citroen - 61.782 (+5%)
7. Audi - 61.171 (+4%)
8. BMW - 55.574 (+3%)
9. Fiat - 55.008 (-11%)
10. Mercedes-Benz - 50.896 (+5%)

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Sâm 16-Iun-2012 14:56

http://www.auto.ro/stiri/noul-citroen-c ... clus-.html


Noul Citroen C1, in Romania incepand de la 8.800 euro (TVA inclus)



Citroen a lansat pe piata din Romania noul C1. Cel mai mic model al francezilor poate fi achizitionat la un pret de pornire de 8.800 de euro TVA inclus, valabil pentru versiunea C1 in 3 usi, 1,0i 68 CP, nivel de echipare Attraction si 9.100 de euro TVA inclus pentru aceeasi versiune de echipare si motorizare in 5 usi.

Noul Citroen C1 este disponibil in Romania cu doua niveluri de echipare (Attraction si Seduction) si vine cu noi atuuri: emisii reduse pana la 99g de CO2/km, lumini de zi cu LED-uri integrate armonios in partea frontala, un sistem audio CD cu Connecting Box si cutie manuala pilotata (BMP) cu padele la volan.

La capitolul motorizari, se remarca unitatea 1,0i 68 CP, care inregistreaza un consum mixt de 4,3 litri /100 km si emisii de 99 g de CO2/ km, devenind astfel primul model din gama Citroen cu motorizare pe benzina si cu emisii sub 100 g de CO2/ km.

Din punct de vedere stilistic, modelul beneficiaza de o bara de protectie fata complet redesenata, care integreaza proiectoarele de ceata si doua luminile de zi cu LED-uri. Noul Citreoen C1 are o culoare de lansare speciala, Bleu Botticelli. Gama de culori mai include Rouge Scarlet, galben Tritium, bleu Electra, alb Lipizan, negru Caldera si doua nuante de gri (Gallium si Carlinite).

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 02-Iul-2012 14:26

http://www.auto.ro/citroen-c5/citroen-c ... 53714.html

Citroen C5 primeste noi tehnologii


Citroen aliniaza modelul C5 la noua filosofie de stil prin modificarea partii frontale. In plus, autoturismul primeste o serie de tehnologii noi, printre care suspensia Hydractive III+ si un nou sistem de navigatie.

Citroen imbunatateste oferta C5 atat la nivel estetic, cat si la nivel de dotari. Astfel, autoturismul se remarca printr-o parte frontala mai rotunjita si un nou model de jante din aliaj de 17 inch, denumite "Egee", propuse in standard in functie de nivelul de echipare.

Totodata, modelul este oferit cu o noua culoare de caroserie, brun "Guaranja ". La interior, pe nivelul de echipare Exclusive, Citroen C5 propune o noua tapiterie mixta piele/textil si noi decoruri.

Francezii propun un nou sistem de navigatie, eMyWay cu Connecting Box, care intregreaza priza Jack, conexiune USB si Bluetooth. Citroen C5 Tourer beneficiaza de acelasi sistem de navigatie dotat cu o camera pentru marsarier. Noutatile nu se opresc aici, masina fiind disponibia cu tehnologiile CITROËN eTouch sau suspensia Hydractive III+.

De la lansarea sa din 2008, Citroen C5, disponibil in versiunea Berlina si Tourer, a fost vandut in peste 400.000 de exemplare.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 23-Iul-2012 12:20

http://0-100.hotnews.ro/2012/07/23/peug ... ru-toyota/

Peugeot-Citroen a semnat un acord prin care va construi vehicule utilitare usoare pentru Toyota

Grupul PSA Peugeot-Citroen si Toyota au semnat o intelegere prin care din 2013 francezii vor construi pentru Toyota vehicule comerciale usoare ce vor avea la baza modelele Citroen Jumpy si Peugeot Expert. In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.

Cele doua grupuri au anuntat ca PSA va furniza Toyota utilitare de clasa medie pe care japonezii le vor vinde in Europa. Productia va incepe in al doilea trimestru din 2013 si Toyota va participa direct atat la dezvoltarea acestor vehicule, cat si la nvestitiile industriale necesare. Utilitarele au la baza modelele Peugeot Expert si Citroen Jumpy, iar acordul dintre cele doua grupuri cuprinde dezvoltarea unor noi generatii ale modelelor si este valabil pana in 2020.

In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.

PSA, care foarte recent a anuntat ca va renunta la 8.000 de oameni si ca va inchide in 2014 uzina din Aulnay, a facut o analiza si asupra sitului din Hordain, iar conditia esentiala pentru mentinerea uzinei era gasirea unui partener care sa ia locul Fiat. Cu aceasta conditie indeplinita, uzina are mari sanse de a rezista.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 23-Noi-2012 11:15

Citroen DS5

2.0 HYbrid4 Airdream Sport Chic BMP6 4WD


http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 48089.html


Ne-a placut

Design exterior
Interiorul futurist
Materiale de calitate

Nu ne-a placut

Diesel zgomotos
Suspensie prea rigidĂŁ
SpaĂžiile de depozitare

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 03-Dec-2012 13:32

http://www.auto-iasi.ro/internationale/ ... -1-2-litri

Gama noua de motoare de la Citroen : PureTech cu trei cilindri de 1.0 si 1.2 litri

Citroen introduce noua sa gama de motoare eficiente pe benzina, cu trei cilindri, botezata PureTech. Pentru inceput ea include doua unitati de 68, respectiv 82 de cai putere.

Citroen se aliniaza trendului actual de downsizing si promite doua noi propulsoare cu trei cilindri in gama sa, botezate PureTech. Constructorul francez anuntase aceasta mutare inca de la mijlocul anului, insa dezvoltarea unitatilor nu fusese finalizata.

Acum se pare ca motoarele pe benzina sunt gata, ele fiind deja introduse pe actualele C3 si DS3.

Francezii incearca sa reduca emisiile si consumul cu o unitate de un litru si una de 1.2 litri, ambele cu trei cilindri si puteri cuprinse intre 68 si 82 de cai. Inginerii din Hexagon s-au straduit sa obtina o reducere a consumului de combustibil cu 25%. Masa totala a motorului a fost si ea redusa cu aproximativ 20-25 de kilograme.

Citroen promite ca, in ciuda reducerii capacitatii cilindrice, motoarele vor putea oferi performante de putere si cuplu similare vechilor agregate aspirate de 1.4 si 1.6 litri. Motorul de un litru VTi 68 de cai putere, propus mai intâi pe C3, vine cu o cilindree de 999 cmc. Unitatea imbunatateste viteza maxima a versiunii cu 8 km/h si reduce timpul acceleratiei de la 0 la 100 de km/h cu 2.3 secunde.

Consumul este redus si el cu 27%, echivalentul a 1.6 litri, ajungând la o valoare medie de 4.3 litri/100 km. si emisiile scad cu 38 de g/km, pâna la limita de 99 g/km.

Cel de-al doilea motor PureTech, VTi 82 de cai putere, are o cilindree de 1199 cmc. Spre deosebire de motorul de 1.4 litri pe care il inlocuieste, noul VTi ofera cu 9 cai putere in plus. Chiar si asa, consumul de carburant se reduce cu 25%, echivalentul a 1.5 litri. Media ajunge sa se opreasca la 4.5 litri, in vreme ce emisiile declarate sunt de 104 g/km, cu 35 de grame mai mici.

Prestatiile sunt imbunatatite si ele, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizându-se cu 1.9 secunde mai repede. Viteza maxima creste si ea cu 11 km/h.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Dum 16-Dec-2012 14:29

http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 48631.html

Citroen C6 iese din producÞie la sfârºitul lunii decembrie

Citroen va scoate din producÞie modelul C6 la finele lunii curente. Modelul este printre ultimele berline din acest segment vândute de o marcã franÞuzeascã ºi nu va avea un succesor.

Citroen C6 va fi eliminat din portofoliul mãrcii franþuzeºti la finele anului curent. Aceastã decizie se va materializa prin oprirea producþiei de C6 la finele lunii decembrie, anunþã automotive News. În primele zece luni ale anului curent, Citroen a vândut doar 556 unitãþi C6 pe piaþa din Europa, fãcând acest model neprofitabil pentru concernul PSA Peugeot-Citroen, lovit sever de situaþia economicã din Europa. Marca sorã a celor de la Citroen, Peugeot, a renunþat de multã vreme la echivalentul lui C6 în gama proprie, preferând sã lanseze modelul 508, care promitea sã înlocuiascã atât 407, cât ºi 607, fiind încadrat între cele douã în materie de dimensiuni.

În timp ce francezii renunþã treptat la acest segment, producãtorii germani dominã de la distanþã clasa berlinelor mari. BMW Seria 5 este cel mai bine vândut model în primele zece luni ale anului pe întreaga Europã, cu 101.600 unitãþi, urmat de Audi A6 ºi Mercedes-Benz E-Klasse. E-Klasse va da naºtere unui nou model în acest segment, construit de francezii de la Renault, care va fi comercializat sub marca Initiale Paris, spun cei de la Automotive News.


Citroen C6 era oferit pe piaÞa din România În compania unei motorizãri V6 Hdi de 3.0 litri, care dezvolta 240 CP ºi 450 Nm. PreÞul de bazã al acestui model era de 50.320 de euro cu TVA inclus, iar versiunea superioarã, Exclusive, pleca de la 53.970 euro cu TVA inclus. Acest model venea În standard cu o transmisie automatã cu ºase trepte, Înregistra un consum mixt de 7.3 litri la sutã ºi era capabil sã accelereze de la 0 la 100 km/h În 8.5 secunde. Deºi avea 1.948 kilograme, Citroen C6 era capabil sã atingã o vitezã maximã de 235 km/h, iar modelul avea o autonomie de aproape 1.000 kilometri graÞie rezervorului sãu de 72 de litri.

=================================

http://www.automarket.ro/stiri/peugeot- ... 48611.html

Peugeot va concedia Încã 1500 de muncitori pânã În 2014

Pe lângã cei 8000 de angajaÞi pe care a anunÞat deja cã Îi va concedia, PSA Peugeot-Citroen va mai reduce numãrul personalului cu alÞi 1500 de oameni pânã În 2014.

În luna iulie a acestui an, grupul francez PSA Peugeot-Citroen a anunþat cã va renunþa la 8000 de angajaþi, o decizie ce a stârnit rumoare în rândul personalului ºi chiar al guvernului local. Se pare cã nu a fost singura veste proastã pentru conglomeratul din Hexagon. Peugeot ºi Citroen au anunþat ieri cã vor mai concedia 1500 de oameni pânã în 2014, marcând o scãdere a personalului cu 17% în 2012.

Unul din liderii de sindicat PSA, Christian Lafaye, declara ieri cã În 2014 numãrul total al angajaÞilor va ajunge la doar 55.900, aºadar cu 17 mai puÞini decât În 2012.


Tot pentru a reduce costurile, PSA va renunÞa la fabrica din Aulnay ºi la cei 3000 de muncitori care asambleazã În prezent C3, Încercând totodatã Încheierea unei alianÞe strategice cu General Motors. Americanii sunt Însã reticenÞi din cauza scãderilor Înregistrate de acÞiunile PSA ºi preferã sã aºtepte.

În ultimul an, Peugeot a pierdut câte 200 de milioane de euro pe lunã. În octombrie, oficialii francezi anunþau cã pierderile vor ajunge la 3 miliarde de euro la sfârºitul lui 2012, deºi în iulie fusese prognozatã o cifrã de 2.5 miliarde.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 11-Ian-2013 11:48

http://www.informatiiauto.ro/citroen-a- ... 11203.html

Citroen a vândut În 2012 cu 11,9% mai puÞine maºini

În 2012, Citroen a lansat cu succes trei noi modele (C4 Aircross, C4 L ºi C-Elysee), 6 restilizãri (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo ºi Jumpy), noi servicii ºi al 8-lea titlu de Campion Mondial în WRC. Cu toate acestea, vânzãrile au scãzut cu 11,9%.

Anul trecut a marcat de asemenea ºi extinderea În afara Europei, cu vânzãri ofensive În China, a doua mare piaÞã a brandului francez. Simultan, Citroen ºi-a consolidat mutarea pe pieÞele superioare, atât cu linia DS, din care a vândut 300.000 unitãÞi, cât ºi cu gama C, mai bogatã ºi mai contemporanã ca niciodatã.

În 2012, Citroen a vândut 1,26 milioane de maºini în toatã lumea, în scãdere cu 11,9% faþã de 2011.

Vânzãrile Citroen în afara Europei au totalizat 36% din total, în creºtere cu 3% faþã de anul trecut. În China, Citroen a livrat 224.000 unitãþi, în creºtere cu 2,5% graþie unei reþele de dealeri dedicatã. De asemenea, anul trecut, Citroen a lansat 2 sedan-uri compacte, create special pentru clienþii internaþionali: C-Elysee, lansat în Turcia, România ºi Algeria, ºi C4 L, pentru China.

Citroen a anunÞat o creºtere cu 3% a vânzãrilor din gama premium (DS, C5, C6, C4 Aircross ºi C-Crosser), ce acum conteazã cu 18% din vânzãrile totale ale brandului.

Linia DS are 10% din vânzãrile globale ale Citroen ºi 18% din comenzi sunt realizate În Europa.

În gama vehiculelor hibride, Citroen DS5 are 25%, fiind echipat cu sistemul hibrid diesel-electric ºi emite doar 91 g CO2/km, adicã un consum de 3,5 litri/100 km. Vânzãrile modelului electric Citroen C-ZERO s-au dublat faþã de 2011, ajungând la peste 6.000 comenzi de la lansare.
DS + PEUGEOT & CITROEN ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/543791945662860

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 14-Ian-2013 08:06

http://www.automarket.ro/stiri/expertii ... 48971.html

Fiat Âşi PSA Peugeot-Citroen vor fi concernele cu cele mai mari pierderi ĂŽn anul 2013,estimeazĂŁ experĂžii din industrie citaĂži de Automotive News.


Concernele Fiat ºi PSA Peugeot-Citroen sunt cele care vor simÞi cele mai puternice scãderi În decursul anului 2013, anunÞã Automotive News. PublicaÞia a citat mai mulÞi experÞi din industria auto, care spun cã ambele concerne sunt sensibile la scãderi pe piaÞa din Europa deoarece depind de aceasta Într-o proporÞie prea mare, În special pe pieÞele din sudul Europei, unde mai multe mãsuri de austeritate luate de guverne iau proporÞii ºi reduc cheltuielile populaÞiei, iar automobilele noi sunt printre primele elemente care dispar din planurile consumatorilor aflaÞi În aceastã situaÞie.

Experþii spun cã Fiat ar putea suferi deoarece nu are foarte multe produse noi pentru anul 2013, deoarece Sergio Marchionne a amânat investiþiile în noile produse pentru a conserva lichiditãþile grupului italian. Între timp, PSA Peugeot-Citroen a lansat produse noi, dar compania nu a reuºit sã profite pe deplin de acestea deoarece "rãzboiul preþurilor" din Europa a dus la vânzarea automobilelor noi cu discount-uri serioase pe multe pieþe, ceea ce a redus dramatic profiturile operaþionale ale concernului francez.


Potrivit analiºtilor de la Bernstein Research, producãtorii de volum din Europa vor înregistra pierderi în valoare de opt miliarde de euro în anul fiscal 2012. Printre producãtorii cu pierderi se numãrã Fiat, Opel, PSA Peugeot-Citroen ºi Ford. Fiecare dintre concernele de mai sus a anunþat mãsuri pentru reducerea cheltuielilor în urmãtorii ani, iar aproape toþi se aºteaptã sã obþinã profit pânã la jumãtatea deceniului curent. Între timp, reprezentanþii unor mãrci premium precum Volvo ºi BMW spun cã piaþa din Europa va avea un an 2013 dificil, iar analiºtii din industrie considerã cã producãtorii de volum de mai sus sunt prea optimiºti în previziunile lor.

====================

Ce treaba au expertii din SUA cu ce se intampla in Europa ?

========================

Si o stire mai veche:

http://www.automarket.ro/stiri/cine-cu- ... 48386.html


Cine cu cine colaboreazĂŁ ĂŽn industria auto? Ghidul complet al parteneriatelor

PSA Peugeot-Citroen


Are ĂŽn proprietate: Peugeot 99,99%, Citroen 99,99%, Gefco 99,99%

Mai deĂžine: Faurecia 57,4%

Proprietari: AcĂžionari 65%, Familia Peugeot 25,4%, GM 7%, AngajaĂži 2,6%

Joint venture: Fiat Sevelsud, Italia; Toyota, Cehia; Societe de Transmissions (Renault), FranĂža; Francaise de Mechanique (Renault), FranĂža; Changan PSA Automobile, China; Dongfeng Peugeot Citroen, China; Mitsubishi, Rusia

Contracte de asamblare: Toyota, FranĂža (din 2013)

AlianĂže tehnice: BMW, motoare pe benzinĂŁ - FranĂža Âşi Germania; Ford, motoare - FranĂža Âşi Marea Britanie; Fiat Âşi Tofas, utilitare - Turcia; Mitsubishi, automobile electrice - Japonia; GM, platforme, achiziĂžii - Global.
DS + PEUGEOT & CITROEN ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/543791945662860

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Sâm 19-Ian-2013 10:54

negasind catalogul cu 3003 teste scos de AUTOMOTORSISPORT la 25 de lei, m-a "mancat" undeva si am dat 35 de lei ( plang si acum dupa ei :( ) pe catalogul cu 345 teste de la TOP GEAR.
multe greseli tehnice, prezentari si comentarii la misto, note puse din burta, prezentari pe cate o pagina A4 la masini care nu-si au rostul si altele, interesante pentru piata romaneasca, le-au bagat cate 8 buc/pagina, etc

SFAT = nu dati banii degeaba, ca nu aveti ce pierde

M-am uitat mai ales la modelele HONDA si CITROEN dupa teste, iar cele din urma au primit urmatoarele note:

citroen C1 - pag 12 = 7/10
c3 - pag 36 = 5/10
c3 picasso - pag 169 = 7/10
c4 - pag 56 = 5/10
c4 picasso - pag 160 = 6/10
c5 - pag 82 = 7/10
c5 tourer - pag 100 = 6/10
c-zero - pag 225 = 4/10
ds5 hybrid4 - pag 225 = 7/10
ds3 - pag 25 = 8/10
ds4 - pag 43 = 7/10
ds5 - pag 89 = 6/10
DS + PEUGEOT & CITROEN ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/543791945662860

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 734
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Dacia
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 24-Ian-2013 14:41

PSA Peugeot-Citroen va lansa un hibrid fãrã baterii pânã În 2016

http://www.automarket.ro/stiri/psa-peug ... 49278.html

Francezii de la PSA Peugeot-Citroen vor lansa o versiune de serie a hibridului fãrã baterii dezvoltat Împreunã cu Bosch pânã În 2016.

PSA Peugeot-Citroen va alnsa, în termen de patru ani, un hibrid care funcþioneazã cu aer comprimat. În comparaþie cu un hibrid benzinã-electric sau diesel-electric, sistemul Hybrid Air eliminã necesitatea acumulatorilor ºi a motoarelor electrice pentru o reþea pneumaticã bazatã pe aer comprimat. Sistemul a fost dezvoltat alãturi de nemþii de la Bosch ºi este mai uºor decât un hibrid benzinã-electric. Atât Peugeot, cât ºi Citroen vor folosi noul sistem hibrid dezvoltat alãturi de Bosch ºi îl vor lansa simultan pe modelele lor. Existã posibilitatea ca modelele GM sã beneficieze ºi ele de noul sistem hibrid, în baza alianþei pe care au semnat-o cu francezii.

A doua veste bunã legatã de noul sistem este cã acesta aduce costuri mai reduse, ceea ce înseamnã hibrizi mai accesibili. În plus, sistemul nu foloseºte metale rare, reducând poluarea apãrutã în urma producþiei de acumulatori pentru actualii hibrizi care folosesc un motor cu combustie internã ºi un acumulator. Însã, lipsa acumulatorului duce la imposibilitatea încãrcãrii de la prizã a acestui tip de hibrid, dar aceasta este o facilitate nouã în rândul hibrizilor de pe piaþã. Prototipul Hybrid Air, bazat pe un Peugeot 208, emite 72 de grame de CO2 pe kilometru, o reducere importantã de la cele 104 grame emise de versiunea standard a vehiculului pe baza cãruia a fost construit acel prototip.

Sistemul Hybrid Air cântãreºte aproape 100 kilograme, ceea ce îl face cu 50% mai uºor decât actualele sisteme hibride de pe piaþã, spun cei de la Bosch. Acesta oferã trei moduri de funcþionare ºi obþine aer comprimat atât la frânare, cât ºi în timpul funcþionãrii motorului cu ardere internã. Însã, dupã cum au specificat cei de la Bosch, sistemul prezintã o serie de provocãri tehnice. Acestea ar putea fi legate atât de durabilitate, implicând o serie de rezervoare ºi de legãturi care sã menþinã presiune, cât ºi de reducerea costurilor de producþie ale acestor elemente. Primele estimãri ale reprezentanþilor PSA anunþã o versiune Hybrid Air a lui Peugeot 208 cu un preþ de pronire de aproximativ 20.000 de euro.
DS + PEUGEOT & CITROEN ROMANIA - https://www.facebook.com/groups/543791945662860

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/


Înapoi la “Noutati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 185877
    Total subiecte 18025
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 30
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 17
    Posts per topic: 10

    Total membri 10636
    Cel mai nou membru enache88