Cruise Control

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Dum 28-Mai-2006 22:16

Bravo Ovidiu! Se vede ca tot Banatul si Ardealul e fruntea! :lol:
Tre' sa ma fac si eu de un drum la Tg. Mures, neaparat. Apropo, Geza mi-a zis ca trebuie si un releu, ceva de genul asta, pus pe firul ala. Stii ceva de asta?

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Lun 29-Mai-2006 16:02

Mersi! :wink:

Nu stiu sigur cum e la benzinare, dar la HDI-uri algoritmul de "cruise control" este implementat in ECU-ul de injectie. BSI-ul (sau posibil direct COM2000-ul) doar ii transmite pe CAN comenzile de la butoane.

Algoritmul asa cum il stiu eu este urmatorul:
---------------------
daca ((frana nu este apasata ) si (ambreiajul nu e apasat) si (viteza > 40 km/h) si (treapta de viteza >= a 4-a))
atunci
(autorizeaza functia de cruise)
---------------------
Frana si ambreiajul sunt considerate ne-apasate cand pe doi pini de la ECU-ul de injectie este prezent un VBAT (plusul de la baterie).
La HDI ambreiajul este deja legat la pinul corespunzator pentru ca este folosit si de alte functii. La benzinar trebuie verificat.
Frana are deocamdata un contact care comanda lampile de stop dar care este pe invers decat este nevoie pentru cruise. Adica ii da VBAT(+) abia cand se apasa pedala, si nu cand este libera. Semnalul asta merge direct in BSI si de acolo spre stopuri.

Asa ca solutia optima este cea propusa de Geza cu un releu care sa inverseze acest semnal. Dar eu am facut aici o smecherie, ca nu am avut rabdare sa imi adaptez un releu (nu eram prea convins ca o sa merga doar de la asta). Asa ca am facut un scurt intre cei doi pini mentionati de pe ECU si acum ambii primesc plusul de la ambreiaj, iar de la frana nu am deocamdata un feed back direct la injectie. Asa ca logic ar fi ca sa se decupleze cruise-ul doar la ambreiaj si la frana nu. Dar in realitatea se decupleza si la frana (probabil primeste redundant informatia despre frana de la BSI, pe CAN). Asa ca functioneaza complet si fara releu. :o

Bezz: Daca vrei sa incerci si tu aceeasi metoda da-mi un mesaj privat si iti dau numarul meu de telefon sa vorbim mai detaliat.

Adytzu: O sa incerc sa fac rost de o schema electrica pentru motorul tau. Daca o ai deja da-mi de stire si ma uit pe ea sa vad daca gasesc ceva asemanator cu a mea.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Lun 29-Mai-2006 17:29

OVI: Trimis PM :yawinkle:
Cosmin
high energy music expression

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 01-Iun-2006 15:17

bezz scrie:@costin: am incercat regulatorul de viteza si la mine (alta varianta decat la adytzu) si TOT nu merge, desi am xsara 3, 2004, cu codul acela 9954 etc
ramane sa ne lamureasca mugurel [-o< sau OVIDIU :lol: :prayer:


ce sa va lamuresc?
1.exista numai xsara I sau xsara II.
2. NU AM MAI PUS NICIODATA REGULATOR PE XSARA! dar nu este nimic imposibil. Varianta de regulator pe care a pus-o colegul nostru se refera la masinile cu cablu de acceleratie, nu la cele care au COM2000.
3. Atata timp cat COM2000 este acelasi pentru C5 cat si pentru Xsara cu regulator, nu vad de ce nu s-ar face.
4. Am mai spus in mesajele private la toata lumea ca noi putem incerca sa pacalim COM-ul fara sa-l schimbi. Solutia inlocuirii o pot face PRIN INCERCARI cu unul de C5 pe care il am aici de la alta masina!
5. Ramane sa-si asigure cineva dintre toti doritorii sa isi piarda 1-2 zile la valcea, atunci cand avem timp, si va spun sigur ca o s-o fac sa mearga.
6. Daca trebuie inlocuit COM 2000 atunci pentru urmatoarele masini recomandarea din start va fi cumpararea acestiu COM.

Sper ca am fost destul de explicit.

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Dum 04-Iun-2006 22:38

Bezz, Adytzu: Ce mai e nou? Ati reusit sa faceti cruise-ul sa mearga si la voi?

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mar 06-Iun-2006 23:46

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:2. NU AM MAI PUS NICIODATA REGULATOR PE XSARA! dar nu este nimic imposibil. Varianta de regulator pe care a pus-o colegul nostru se refera la masinile cu cablu de acceleratie, nu la cele care au COM2000.


Daca eu sunt "colegul nostru" :) atunci trebuie sa precizez ca:
1. masina mea are intr-adevar cablu de acceleratie, dar acest cablu actioneaza un traductor din care pleaca patru conductori electrici, legatzi la exact aceeasi pini de la ECU-ul de injectie ca si la modelele mai noi, care au traductorul similar direct la pedala de acceleratie. Ca functionalitate nu este nici o diferenta intre aceste 2 solutii, doar ca a doua este o optimizare de costuri.
2. Am COM2000 pe masina deci asta nu se potriveste cu ipoteza lui Mugurel.

Cum am mai spus, ce ii lipseste lui BEZZ ca sa ii mearga cruise-ul este doar un "plus" la un pin de la injectie, el stie deja la care. Fara acest "plus" functionalitatea de cruise vede pedala de frana apasata mereu si nu se poate activa.
Asta este tot :!:

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Lun 19-Iun-2006 20:09

Dupa lupte seculare am si eu regulatorul functional, multumita sfaturilor lui adytzu si ovicti dar si a unui baiat de la ats :drinkers: care mi-a facut strapul intre E3 si E4 pe din-afara mufei, in manunchiul de conductori, inserand si o dioda pe el.Legaturi cositorite, varnis termocontractibil, o bucata de izolatie sa fixeze un capat al strapului in mufa ECU si GATA!
O iau la proba si nu merge! :cry: Datorita faptului ca exista o a treia activare a regulatorului de viteza la sectiunea ECU (injection :wink: ) unde nu i-a trebuit decat un prezent ca sa mearga.
Senzatia la accelerare din + este foarte misto (totusi nu ca la opel :cry: ) si la mine se activeaza la peste 40 km/h, insa in viteza a patra.
Imi va lua cateva zile sa ma obisnuiesc cu el si sa ma dumiresc cum e cu memorarea de viteze, ca aici am niste dubii.
Multumesc baieti! :partyman: ramane sa va prind la o bere, ca-s bun de cinste.
La ATS exista scheme electrice si nu este o problema sa se dumireasca ce conexiuni sunt necesare la ECU de 1.6 benzina.Aviz amatorilor!
Cosmin

high energy music expression

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Mie 21-Iun-2006 15:14

Bravo Bezz! :D
Il asteptam si pe Adytzu cu vesti bune.

Tastele "+" si "-" au si la mine o reactie cam intarziata, dar oricum scopul primordial (sa tina viteza constanta) este atins.
Si acceleratia dupa "resume" mi se pare putin cam fortata. Eu sunt ceva mai bland cand accelerez din pedala.
Consumul inca nu m-am lamurit daca e mai mic. Pe sosea perfecta e OK dar daca sunt denivelari atunci are tendinta sa ii dea gaz oarecum haotic.
Pacat ca nu merge si in a 3-a, pentru ca in a 4-a e cam subturat la 50 (pentru a evita radarele).
Mai este ciudata senzatia de viteza constanta in curbe, cand un sofer are tendinta sa o lase mai moale.

Sper sa ne vedem la ceva intalnire sa mai povestim.

Ieri a fost la Timisoara o intalnire a baietilor de la Clubul Peugeot si m-au chemat si pe mine. Din pacate ne-a cam plouat (razbunare ca ne-am spalat masinile) dar a fost fain.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 22-Iun-2006 18:21

si tu fugi la leutzi? :cry:
mie chiar imi place senzatia data de acceleratia automata si ce vreau sa-ti spun (am verificat pe portiuni scurte din pacate, in trafic de bucuresti) mentinerea vitezei constante mi se pare destul de lina (de fapt +/_ insesizabil, poate in curba sa simti ceva, dar nu-s sigur).singurul mare dezavantaj mi se pare ca nu afiseaza nicaieri activarea regulatorului, lucru ce mi s-ar fi parut de bun simt; ca o comparatie cu vectra, xsara icneste parca mai usor cand dezactivez regulatorul, in schimb la opel parca e mai ergonomic si mai simplu de utilizat; nu va spun ca am inceput sa ma incurc in maneta cand vreau sa semnalizez, si de multe ori ma las pagubas :oops:
nu vad de ce te chinui sa mentii la 50 viteza, baga 60 linistit (dupa cadran, ca nu te opresc garciosii) si asteapta constructia de autostrazi :supz:
Cosmin

high energy music expression

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Dum 25-Iun-2006 21:41

](*,) problema!
vineri seara, pe autostrada, pe la lehliu, dupa ~20 min de cruising frana mai serioasa (totusi fara avarii) si cand sa-i dau resume dupa tasta mare, surpriza, nu a mai vrut s-o ia, nici dupa on/off/on nici dupa oprit motor.am fost convins ca s-a strapuns dioda, numai ca surpriza, a doua zi pilotul mergea din nou, si azi la fel, fara probleme, numai ca din pacate nu am dispus de perioade lungi de functionare.
ovi? iti suna cunoscut? :?:
Cosmin

high energy music expression

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 27-Iun-2006 11:58

bezz, m ai convins sa nu mi pun regulator. :wink:

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Vin 30-Iun-2006 16:17

:lol: nu te cred :!: pe bune?
de trei ori s-a repetat problema in 7 zile, insa CRED ca este treaba de soft, nerezolvabila la ALPHA motors :P ca nu prea cred sa stie ei cu ce se mananca;totusi de fiecare data dupa ce am oprit motorul mai mult de 1 ora (zic si eu, un interval ceva mai lung) pilotul s-a reinitializat si a mers fara probleme;
in rest regulatorul merge smooth si vreau sa va spun ca mi-a scazut consumul de la 6,6 la 5,8 (si merg totusi urban prin constanta);
spun ca este problema de soft pentru ca s-a umblat pe la bsi si IN PLUS nu-mi merge tasta - (de deccelerare) :evil: totusi cred ca se rezolva.
Cosmin

high energy music expression

Avatar utilizator
ovicti
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
Localitate: Timisoara
Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
2: Citroen Xsara 1.6 16V
3: Citroen Xsara 2.0 HDI

Mesajde ovicti » Lun 03-Iul-2006 22:36

Eu nu am avut inca nici o problema cu CC-ul.

Dar revenirea cred ca ar putea avea o legatura cu resetarea ECU-ului de injectie (sau mai corect cu revenirea din sleep-mode).
Intrarea in "sleep-mode" cred ca se intampla cam la 30 de secunde dupa ce tai contactul, cand se stinge afisajul din bord si ledurile din butoanele de la geamuri. Revenirea: cand pui contactul din nou.

Eventual daca o mai patesti, poti incearca sa astepti cu motorul oprit (si cheia scoasa) vreo 2-3 minute, ca sa apuce ECU-ul sa se reseteze (e posibil sa aiba ceva condensatori ce il mai tin alimentat o scurta vreme) ca sa nu mai astepti o ora. Poti sa decuplezi eventual si bateria (tot asa 2-3 minute) dar apoi trebuie sa reglezi data/ora si nu cred ca e neaparat nevoie. :)

Nu stiu ce problema poate sa fie, dar banuiesc ca se memoreaza o eroare (DTC) si nu se mai permite functionarea CC-ului pana cand eroarea este invalidata. Poate ai ceva pana de contact - de aici legatura cu socul de la franare. In celelalte cazuri cum a aparut? O groapa, ceva?

La mine consumul e pe la 5,7-afara si nu pot sa zic ca merg foarte tare. Deci macar la consum tu stai super, Bezz.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Vin 03-Noi-2006 23:36

azi m-am jucat mai mult cu regulatorul
daca apas 2s (ceva mai lung) se activeaza fara probleme
daca apas 1s cam o incercare din 3 e ratata (nu se activeaza, desi am zvacnetul de regulator in motor)
sper sa fie asta si nu altceva mai serios, nu ma deranjeaza sa apas mai lung.
in weekendul viitor plec la ct, mai experimentez pe autobahn.
Cosmin

high energy music expression

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Sâm 04-Noi-2006 10:53

Am un prieten care a folosit "chestia" asta de 2 ori in 4 ani !! A spus ca lui i se pare inutila , bine nici nu are drumuri in afara foarte multe , citeam undeva ca e daunatoare motorului folosita in execes ASA ESTE ??


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv