Care se tuneaza mai bine / usor / ieftin?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Care se tuneaza mai bine / usor / ieftin?
Se poate alege intre motorul 1.9TD XUD9 sau motorul 2.0HDI 90 cp. Carui motor se pot creste performantele mai usor si cat mai eficient dpdv al costurilor? Mentionez ca motorul 2.0 HDI 110cp nu este disponibil pe masina in cauza. Ca si acceleratie din fabrica, masina cu motorul 1.9 td e mai rapida cu jumatate de secunda pana la suta decat motorul HDI. Cu toate aceste motorul HDI pare a fi un pic mai rafinat.
"If in doubt, flat out!"
1.9 td este mai ieftin ... eliminand costurile unei remapari
Practic 1.9 td cu admisie , evacuare , intercooler si pompa modificata se incadreaza in pretul unui soft de calitate
Motorul hdi pe langa o remapare sufera de racire neavand intercooler (deci automat ar trebui unu custom) automat atrage de la sine o admisie si o evacuare un pic mai permisiva
Acum depinde si cat de sus vrei sa ajungi ... dar punctul care ar trebui ochit totusi ... hdi`ul are de partea sa consumul chiar si dupa modificari ... pe cand un td nu are aceasi eficienta (dar totusi va fi mai rapid)
Eu votez td ... elimini anumite costuri in cazul in care se defecteaza ceva
(nu are legatura ca eu am asa ceva... mi`as fi dorit un hdi ... insa in romania ma voi lovi de soft , nu prea exista persoane care sa faca un soft custom dupa cum vreau eu ... sau daca gasesti este un pret astronomic ... asadar ramanem la clasice , in anglia chiar sunt populare )
Practic 1.9 td cu admisie , evacuare , intercooler si pompa modificata se incadreaza in pretul unui soft de calitate
Motorul hdi pe langa o remapare sufera de racire neavand intercooler (deci automat ar trebui unu custom) automat atrage de la sine o admisie si o evacuare un pic mai permisiva
Acum depinde si cat de sus vrei sa ajungi ... dar punctul care ar trebui ochit totusi ... hdi`ul are de partea sa consumul chiar si dupa modificari ... pe cand un td nu are aceasi eficienta (dar totusi va fi mai rapid)
Eu votez td ... elimini anumite costuri in cazul in care se defecteaza ceva
(nu are legatura ca eu am asa ceva... mi`as fi dorit un hdi ... insa in romania ma voi lovi de soft , nu prea exista persoane care sa faca un soft custom dupa cum vreau eu ... sau daca gasesti este un pret astronomic ... asadar ramanem la clasice , in anglia chiar sunt populare )
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
eu as vrea sa ma duc pana undeva la 150 cp. Asta ma gandesc acum. Dar in cazul in care mai tarziu vreau mai mult, nu vreau sa fiu limitat. Intercoolerul stock de pe 1.9td e ok pentru 150 cp? costurile grosso-modo care ar fi pentru un 1.9 dus la puterea asta? La hdi ce am gasit e cam 2000 euro pentru vreo 200 cp, dar mi s-a atras atentia ca nu contine upgrade pentru cutia de viteze (ma rog, diferential, ce o fi) si mi-a zis sa iau in considerare si faptul ca ar trebui sa imi schimb franele.
Mai jos un copy paste (in pret e inclusa resoftarea)
stage2:
200-220 cp
turbo
intercooler
downpipe
injectoare
Pret : 2000 euro
Mai jos un copy paste (in pret e inclusa resoftarea)
stage2:
200-220 cp
turbo
intercooler
downpipe
injectoare
Pret : 2000 euro
"If in doubt, flat out!"
in acest caz cu ambele esti cam limitat ...
Un 1.9 td cu turbina stock nu ai ce sa ii ceri mai mult de 120 de cai iar dupa aia in functie de turbina puterea poate creste insa din cate am citit chiuloasa nu prea tine safe peste 150 de cai si nici blocul nu prea e ok (bine acum sunt mult mai accesibile kiturile water/meth) insa aici vorbim de o masina care va trebui sa functioneze zilnic
La hdi sta mai bine treaba... cam ai de unde sa alegi , insa nu stiu daca internele sunt asemanatoare cu cele mai noi (din care s`a scos putere mai mare) Insa si cel de 90 de cai este destuld e greu de urcat extrem de sus , am vazut 2.0 hdi de 90 dus la 170 de cai , dar cu modificari marisoare .Dar repet ... in romania te vei lovii de partea software care nu este explorata prea mult pe partea psa ...
Despre ce masina este vorba , pentru ca in functie de asta poti vedea cam ce ai putea sa faci si ce ai la indemana
Dupa o sa te lovesti de problemele de transmisie , cu multa putere o sa se rupa lucruri ... iar la citroen nu prea este roz treaba pentru ca e lipsa de upgrade hardware , la aceasta putere va trebui sa te gandesti la un LSD , pentru ca sigur vei rupe diferentialul , iar cu foarte mult cuplu daca depasesti limita va fi necesar un ambreiaj ceramic si nu va fi foarte placut in oras (experienta ) si tot asa ....
Despre ce masina este vorba ?
Un 1.9 td cu turbina stock nu ai ce sa ii ceri mai mult de 120 de cai iar dupa aia in functie de turbina puterea poate creste insa din cate am citit chiuloasa nu prea tine safe peste 150 de cai si nici blocul nu prea e ok (bine acum sunt mult mai accesibile kiturile water/meth) insa aici vorbim de o masina care va trebui sa functioneze zilnic
La hdi sta mai bine treaba... cam ai de unde sa alegi , insa nu stiu daca internele sunt asemanatoare cu cele mai noi (din care s`a scos putere mai mare) Insa si cel de 90 de cai este destuld e greu de urcat extrem de sus , am vazut 2.0 hdi de 90 dus la 170 de cai , dar cu modificari marisoare .Dar repet ... in romania te vei lovii de partea software care nu este explorata prea mult pe partea psa ...
Despre ce masina este vorba , pentru ca in functie de asta poti vedea cam ce ai putea sa faci si ce ai la indemana
Dupa o sa te lovesti de problemele de transmisie , cu multa putere o sa se rupa lucruri ... iar la citroen nu prea este roz treaba pentru ca e lipsa de upgrade hardware , la aceasta putere va trebui sa te gandesti la un LSD , pentru ca sigur vei rupe diferentialul , iar cu foarte mult cuplu daca depasesti limita va fi necesar un ambreiaj ceramic si nu va fi foarte placut in oras (experienta ) si tot asa ....
Despre ce masina este vorba ?
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Peugeot 306. Da, neaparat va trebui sa functioneze ca si masina de zi cu zi, altfel nu ma intereseaza. Probabil ca voi lua in considerare si variantele pe benzina, eventual dupa o documentare mai buna, sa vad daca careva ar fi un inlocuitor bun. Totusi, diesel imi place pentru consum redus si fiabilitate (in principiu) mai mare.
"If in doubt, flat out!"
bun deci , deja intram si in alte chestii
Caii multi uneori nu te ajuta , trebuie sa te gandesti la anumite chestii precum lag si cum se va comporta in traficul de zi cu zi Din propria experienta iti spun ca nu neaaparat puterea multa te ajuta , 306 fiind o masina relativ usoara se descurca foarte bine chiar si cu putere mica .
Degeaba ai 220 de cai daca in demaraj 1-2 stai pe loc (evident cu slickuri se rezolva problema , dar aici nu vorbim de o masina de concurs ci una de zi cu zi)
Eu bat masini mai puternice ca mine ... tocmai pentru ca eu chiar daca am putin jos pun totul jos
Costuri greu de zis unde ajungi dar sa incercam
De modificat pompa (mana pompagiului daca te duci cu ea jos) 100 euro
Intercooler - 150 de euro (cel stock nu face fata !) si te mai costa traseul ... depinde cat de mofturos esti
Turbina - in functie de cum te decizi ... ideala ar fi una cu geometrie variabila (pentru daily use) inca studiez aceasta arie pentru ca as vrea sa fac experiment intre 200-250 de euro
Esapamentul -teava goala 150 de euro din inox ... mult mai ieftin daca faci din teava normala (si aici ma refer tot de la downpipe la final)
Gandeste`te ca daca te apuci la o chestie d`asta motorul respectiv nu va mai fi la prima tinerete si ar fi util de refacut (eventual chiuloasa portata pentru a permite mai mult aer in camera de ardere ,ceva de neconceput in zilele de astazi printre tuneri software )
Ambreiajul este in jur de 200 de lire un upgrade organic
Iar un diferential te costa 600 de euro Quaiffe !
Pe langa astea este manopera celui care pune toate modificarile cap la cap si face sa se miste treaba bine .
Oferta aia suna bine ... dar mai exista vr`una facuta sub acea reteta ? sau sunt doar cai teoretici , pentru ca rezultate la vreo cursa nu am vazut nicaieri
Caii multi uneori nu te ajuta , trebuie sa te gandesti la anumite chestii precum lag si cum se va comporta in traficul de zi cu zi Din propria experienta iti spun ca nu neaaparat puterea multa te ajuta , 306 fiind o masina relativ usoara se descurca foarte bine chiar si cu putere mica .
Degeaba ai 220 de cai daca in demaraj 1-2 stai pe loc (evident cu slickuri se rezolva problema , dar aici nu vorbim de o masina de concurs ci una de zi cu zi)
Eu bat masini mai puternice ca mine ... tocmai pentru ca eu chiar daca am putin jos pun totul jos
Costuri greu de zis unde ajungi dar sa incercam
De modificat pompa (mana pompagiului daca te duci cu ea jos) 100 euro
Intercooler - 150 de euro (cel stock nu face fata !) si te mai costa traseul ... depinde cat de mofturos esti
Turbina - in functie de cum te decizi ... ideala ar fi una cu geometrie variabila (pentru daily use) inca studiez aceasta arie pentru ca as vrea sa fac experiment intre 200-250 de euro
Esapamentul -teava goala 150 de euro din inox ... mult mai ieftin daca faci din teava normala (si aici ma refer tot de la downpipe la final)
Gandeste`te ca daca te apuci la o chestie d`asta motorul respectiv nu va mai fi la prima tinerete si ar fi util de refacut (eventual chiuloasa portata pentru a permite mai mult aer in camera de ardere ,ceva de neconceput in zilele de astazi printre tuneri software )
Ambreiajul este in jur de 200 de lire un upgrade organic
Iar un diferential te costa 600 de euro Quaiffe !
Pe langa astea este manopera celui care pune toate modificarile cap la cap si face sa se miste treaba bine .
Oferta aia suna bine ... dar mai exista vr`una facuta sub acea reteta ? sau sunt doar cai teoretici , pentru ca rezultate la vreo cursa nu am vazut nicaieri
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
tdi`urile sunt mult mai rezistente din pacate si fiind mai populare retetele sunt deja preparate ...
Ramai la clasic si nu vei regreta ... daca te apuci de un hdi ar trebui sa fi pregatit de experimente si sa ai ceva buget
Pentru nimic ... imi pare bine sa vad pe strada dieseluri rapide benzina deja nu renteaza in ziua de astazi
Ramai la clasic si nu vei regreta ... daca te apuci de un hdi ar trebui sa fi pregatit de experimente si sa ai ceva buget
Pentru nimic ... imi pare bine sa vad pe strada dieseluri rapide benzina deja nu renteaza in ziua de astazi
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Din anumite motive intr-o zi s-au schimbat cartile dintr-o data, ceea ce inseamna ca raman in Romania, ceea ce inseamna ca mi se renteaza sa tin alte masini la aceleasi costuri (c5 de ex. in Marea Britanie era scumpa asigurarea si acolo 306 era foarte ieftin). Revin cu intrebari dupa achizitionarea acestuia (nu sunt sigur cat de repede va fi).
"If in doubt, flat out!"
ah, am la indemina doar o tastatura de kko ca as avea multe de scris. promit sa revin repede si sa spun ce cred eu despre asta. miine (duminica) e tirzu?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7662
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
problema este alta: din ce stiu eu, pejo 306 nu a avut motor hdi decat pe varianta break... iti iei break?
cu toate astea, votez hdi, indiferent daca e sa il modifici sau nu.
cu toate astea, votez hdi, indiferent daca e sa il modifici sau nu.
Ultima oară modificat Sâm 17-Iul-2010 22:31 de către dj01fad, modificat 1 dată în total.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
khan scrie:ah, am la indemina doar o tastatura de kko ca as avea multe de scris. promit sa revin repede si sa spun ce cred eu despre asta. miine (duminica) e tirzu?
Super! Astept raspunsul tau.
PUG 306 este si hatch
http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ogcode=flp
"If in doubt, flat out!"
revin cum am promis
asadar prima intrebare e cit CP vrei si citi bani ai? tuning la motor ieftin din pacate nu exista. in fct de raspunsuri, eu as spune ca cel mai usor de modificat ar fi un HDI dintr-un singur punct de vedere: softul poate fi mai usor modificat decit actuatorul de pe turbina si surubul de debit + compensator de la TD, in plus de asta, valorile de pe harta se pot vedea cu okiul liber, pe cind cele facute cu cheia de 10 ramin un mister. in rest, operatiunile sint aceleasi: verificare motor, eventual refacere, portare chiulasa-galerii-turbo, adaugare intercooler, trasee aer + filtru, racire suplimentara ulei, injectoare, eventual pompa, frine, esapament, ambreiaj, eventual cutie si planetare, si o turbina mai mare. acuma, prin Buc se mai gasesc oameni pasionati care sa stea sa faca un soft pina iese exact ce trebuie, insa revenim la aceeasi problema: costuri. pe de alta parte, nu cred in cei care zic stage 1 costa atit, stage 2 atit, etc, si asta aproape fara sa tina cont de deosebirile intre masini si fara sa mai fi facut asta la motorul in cauza. cu alte cuvinte, eu unul nu prea cred ca 2000 EU e un pret realist pentru o lucrare facuta ca la carte la un HDI de 90 CP, de ex.
in alta ordine de idei te intreb de ce nu ai opta pentru o benzina mare la care sa pui turbo, acceleratiile sint mult mai puternice si in plus de asta ai putea avea avantajul de a folosi o cutie de viteze care sa si tina, practic un ML5 de la un diesel de Xantia de ex ar putea sa tina fara alte moficari la 200CP+ de benzina. in plus softul ar fi chiar si mai simplu de facut. apropo de ce spuneai ca vrei cam 150 de CP de la un TD sau HDI... mi se pare iarasi nerealist in conditii de trafic zilnic. nu zic, se pot scoate spre 170 CP de la un HDI de ex, dar nu la o masina de zi cu zi. pe cind la o benzina e mai simplu sa ai 200CP+ chiar si la o masina de zi cu zi. acuma se pune problema cum ii folosesti, pentru ca la o plecare de pe loc sint complet inutili, asta la o tractiune fata.
avind in vedere toate astea, eu daca as fi in locul tau as merge pe varianta asta:
2.0 HDI de 90 (daca pui de 110 e posibil sa te coste omologarea individuala), intercooler, turbo, trasee, filtru aer, injectoare, racire ulei, ambreiaj, esapament, frine si soft. am pus soft la coada pentru ca acela se face in fct de celelalte (ma rog mai putin de frina, dar asta e de la sine inteles) si ajungi pe la un max de 140-150 de CP. pregateste-te de cutie insa, o sa o cam schimbi pe banda rulanta, sau pune un ML5, dar apare problema ca planetarele is diferite si va trebui sa le combini prin sudare, ceea ce nu e tocmai usor, in plus, va trebui sa folosesti niste cauciucuri cu adevarat mari, cutiile de genul asta is destul de scurte pentru o masina usoara. din pacate, nu cred ca poti scoate mai mult in cond astea decit daca regindesti intregul proiect (inlusiv interne motor) sau daca te orientezi spre benzina.
sint in zona daca vrei sa mai detaliez vreun aspect
asadar prima intrebare e cit CP vrei si citi bani ai? tuning la motor ieftin din pacate nu exista. in fct de raspunsuri, eu as spune ca cel mai usor de modificat ar fi un HDI dintr-un singur punct de vedere: softul poate fi mai usor modificat decit actuatorul de pe turbina si surubul de debit + compensator de la TD, in plus de asta, valorile de pe harta se pot vedea cu okiul liber, pe cind cele facute cu cheia de 10 ramin un mister. in rest, operatiunile sint aceleasi: verificare motor, eventual refacere, portare chiulasa-galerii-turbo, adaugare intercooler, trasee aer + filtru, racire suplimentara ulei, injectoare, eventual pompa, frine, esapament, ambreiaj, eventual cutie si planetare, si o turbina mai mare. acuma, prin Buc se mai gasesc oameni pasionati care sa stea sa faca un soft pina iese exact ce trebuie, insa revenim la aceeasi problema: costuri. pe de alta parte, nu cred in cei care zic stage 1 costa atit, stage 2 atit, etc, si asta aproape fara sa tina cont de deosebirile intre masini si fara sa mai fi facut asta la motorul in cauza. cu alte cuvinte, eu unul nu prea cred ca 2000 EU e un pret realist pentru o lucrare facuta ca la carte la un HDI de 90 CP, de ex.
in alta ordine de idei te intreb de ce nu ai opta pentru o benzina mare la care sa pui turbo, acceleratiile sint mult mai puternice si in plus de asta ai putea avea avantajul de a folosi o cutie de viteze care sa si tina, practic un ML5 de la un diesel de Xantia de ex ar putea sa tina fara alte moficari la 200CP+ de benzina. in plus softul ar fi chiar si mai simplu de facut. apropo de ce spuneai ca vrei cam 150 de CP de la un TD sau HDI... mi se pare iarasi nerealist in conditii de trafic zilnic. nu zic, se pot scoate spre 170 CP de la un HDI de ex, dar nu la o masina de zi cu zi. pe cind la o benzina e mai simplu sa ai 200CP+ chiar si la o masina de zi cu zi. acuma se pune problema cum ii folosesti, pentru ca la o plecare de pe loc sint complet inutili, asta la o tractiune fata.
avind in vedere toate astea, eu daca as fi in locul tau as merge pe varianta asta:
2.0 HDI de 90 (daca pui de 110 e posibil sa te coste omologarea individuala), intercooler, turbo, trasee, filtru aer, injectoare, racire ulei, ambreiaj, esapament, frine si soft. am pus soft la coada pentru ca acela se face in fct de celelalte (ma rog mai putin de frina, dar asta e de la sine inteles) si ajungi pe la un max de 140-150 de CP. pregateste-te de cutie insa, o sa o cam schimbi pe banda rulanta, sau pune un ML5, dar apare problema ca planetarele is diferite si va trebui sa le combini prin sudare, ceea ce nu e tocmai usor, in plus, va trebui sa folosesti niste cauciucuri cu adevarat mari, cutiile de genul asta is destul de scurte pentru o masina usoara. din pacate, nu cred ca poti scoate mai mult in cond astea decit daca regindesti intregul proiect (inlusiv interne motor) sau daca te orientezi spre benzina.
sint in zona daca vrei sa mai detaliez vreun aspect
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
andrei , pompa de td si reglajele se fac pe banc .... restu care se fac pe masina se pot proba pe dyno foarte usor softul la td este un cap hidraulic mai mare + cateva schimbate si sincer un hdi nu are acelas raspuns ca un td , mi se pare cam in reluare
Cat despre spartul cutiilor , conteaza foarte mult si cat de mult o bruschezi . Urmeaza sa fac un dyno , tare sunt curios cat cuplu am , dar estimez un 300+ nm lejer si nu cred ca o sa`mi crape nimic la cutia de bx , chiar si cu slickuri
p.s. boost constant reusesc sa tin 1 bar (nu cred ca duce turbina asa mult in ture ) si cu toate astea merge destul de ok
Cat despre spartul cutiilor , conteaza foarte mult si cat de mult o bruschezi . Urmeaza sa fac un dyno , tare sunt curios cat cuplu am , dar estimez un 300+ nm lejer si nu cred ca o sa`mi crape nimic la cutia de bx , chiar si cu slickuri
p.s. boost constant reusesc sa tin 1 bar (nu cred ca duce turbina asa mult in ture ) si cu toate astea merge destul de ok
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187743
Total subiecte 18609
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru lucicv