Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 575
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi

Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde iulian.arg » Mie 28-Feb-2018 00:08

M-am confruntat si eu de curand cu problema blocarii climei pe rece.
Problema este clasica si e rezultatul ruperii voletului care se ocupa cu mixajul aerului cald si rece.
Principala cauza a ruperii voletului e plasticul foarte moale, o geometrie a piesei foarte fragila si pe deasupra dintr-o compozitie neomogenizata suficient (cel putin in cazul meu).

Problema e foarte frecventa si din pacate nu are o rezolvare simpla. Fie dai jos bordul si schimbi/repari voletul fie decupezi modulul de clima in zona voletului si il repari.
Insa solutia de mai jos cred ca e cea mai putin complicata si face parte din a doua categorie de reparatii, cea cu decupatul modulului de clima.

Mai pe scurt, am decupat modulul de clima cu un pistol de lipit clasic, am reparat voletul, l-am pus la loc si am lipit ce decupasem. Timp efectiv de lucru ~4 ore intinse pe parcursul unei saptamani.

In cazul meu clima s-a blocat pe rece pe partea dreapta. Pe dreapta mi se pare imposibil de bagat vre-un instrument de taiat, o panza sau vreo lama. Sunt tutoriale pe net cu unii care au reusit insa nu vad cum.
Nu recomand schimbarea voletilor decat in cazul in care sunt terminati. Majoritatea se pot repara foarte usor si simplu.

Reparatia pas cu pas si informatii de parcurs:

0. Accesorii si unelte necesare:
- genunchere
- pistol de lipit clasic, cu ansa, sau aparat de pirogravat cu ansa sau orice aparat care poate incalzi o sarma de jumate
- sursa de lumina
- lipici cu uscare rapida; recomand bicomponent gen plastilina, indiferent de firma

Imagine

Imagine

1. Se demonteaza torpedoul pentru a avea acces la zona voletului.

2. Zona de lucru dupa demontarea torpedoului

Imagine

3. Decuparea cu pistolul de lipit. E important ca decuparea sa nu includa locasurile suruburilor de prindere a motorasului (cele marcate cu sageata portocalie) Acestea vor ramane pe corpul climei (se va decupa pe langa ele). Tijele de ghidaj si stabilizare (cele marcate cu sageata bleu) nu sunt asa importante pentru stadiul asta.

Imagine

4. Decuparea la final. A se observa ca am evitat sa decupez orice element de fixare/ghidare a motorasului voletului. Asta e important pentru a fi sigur ca motorasul vine in acelasi loc si se fixeaza la fel de usor.
Se poate observa si forma finala a decupajului care este si suficienta pentru extragerea voletului si reintroducerea lui.
Durata totala ~30 minute
Imagine

5. Inevitabil vor ramane portiuni de taietura care in urma topirii se vor lipi la loc. In zonele respective se va insista cu taierea/topirea/decuparea.

6. Extragerea voletului. Din pacate nu am poza cu voletul inainte de extragere.

Imagine

Imagine

7. Zona decupata dupa extragerea voletului

Imagine


Imagine

8. Voletul a fost lipit cu lipici bicomponent, ramforsat cu un mic cornier de aluminiu si legat cu sarma. Solutii de reparare a voletului sunt multiple si daca ati ajuns pana aici, sigur nu va veti impotmoli in repararea voletului. Nu trebuie exagerat insa pentru ca fortele exercitate asupra voletului nu sunt mari deloc.

9. Voletul inapoi la loc. A fost introdus la loc in pozitia in care se vede, cu axul in sus.


Imagine

Imagine

10. Toate piesele pe pozitie pentru a se ghida unele pe altele si a capata pozitia corecta.

Imagine

11. Lipirea decupajului se face cu motorasul pe pozitie pentru a nu gresi geometria axei voletului. In materie de lipici, m-am chinuit foarte mult cu un lipici bicomponent lichid care s-a uscat foarte greu si s-a scurs in marea majoritate. Solutia salvatoare a fost lipiciul bicomponent gen plastilina cu care se lucreaza foarte usor. Dupa ce se prepara lipiciul, se fac bucati mici si se aplica pe crapatura. Se indeasa cat se poate de bine.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Astea sunt etapele esentiale in mare pentru partea pasagerului. Pe partea soferului, pozitia de lucru e mult mai simpla si accesul mai facil. Se aplica aceiasi pasi.
Partea cea mai complicata e cea cu decupajul insa cu o unealta de topit mi se pare cea mai simpla metoda de a scoate si repara voletul.

Succes!
C5 break 2.0 HDI 2007 H3+ auto
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1565
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Cateva C5-uri
2: Suzuki King Quad 700

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde sandor mihai » Mie 28-Feb-2018 08:30

Felicitări pentru tutorial.e foarte bine facut.ai avut multă răbdare. Sunt foarte curios daca soluția ta va tine.din pacate, forța pe care trebuie sa o suporte axul voletului în anumite condiții e foarte mare.altfel ar tine o vesnicie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 DISPONIBILA !!!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 575
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde iulian.arg » Mie 28-Feb-2018 09:47

Forta este intr-adevar mare in ax dar doar in proximitatea motorasului, la finalul cursei voletului in ambele sensuri. De-a lungul axei voletului, forta nu e mare deloc.
In cazul meu, dupa reparatie, am putut sa fac o cursa completa de volet, din stop in stop, cu degetul mic.
C5 break 2.0 HDI 2007 H3+ auto
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

danicroitor
pasionat
Mesaje: 156
Membru din: Dum 29-Mai-2016 23:33
Localitate: Iasi
Masina: 2009 Citroen C5 1.6 VTR+ HDI

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde danicroitor » Vin 02-Mar-2018 14:39

Super! Felicitări pentru tutorial!


Sent from my iPhone using Tapatalk

voiosu
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Joi 05-Oct-2017 09:21
Localitate: roman
Masina: citroen c5 ph1 1759cmc petrol hatchback
2: mondeo

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde voiosu » Lun 16-Iul-2018 09:34

Salutări , la mine sa blocat în așa fel încât jumătate dădea aer fierbinte și cealaltă jumătate a pasagerului băga aer rece de la condiționat . Cu greu și-a revenit . Acum mie frica sa mai umblu la butoanele de reglare a temperaturii de la clima , ca să nu se blocheze pe cald căci e vară .
E aceeași problema cu voletul ?

popa mihai
simpatizant
Mesaje: 45
Membru din: Sâm 28-Noi-2009 15:46
Localitate: bucuresti

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde popa mihai » Mie 21-Noi-2018 10:12

Tutorialul este pentru masinile cu clima ce se reglează separat stanga-dreapta. Pentru cele cu un singur reglaj este vreo diferenta?
faro958

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 747
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde urzica » Dum 25-Noi-2018 17:29

Da , ambii voleti sunt actionati coaxial de un singur motoras care se afla pe partea dreapta. dar tot trebuie desfacut bordul pentru reparatie.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1565
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Cateva C5-uri
2: Suzuki King Quad 700

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde sandor mihai » Dum 02-Dec-2018 09:43

@ voiosu.vazind la cate masini apare aceasta problema, mi am zis ca la masina mea nu mai umblu la reglarea temperaturii decît primăvară si toamna, sa nu se rupă voletii.asa ca, la o masina desfăcută, am conectat toate firele si am pornit motorul cu bordul dat jos, sa vad ce se întîmplă.din pacate, indiferent unde sunt opriți voletii, mai putin poziția de rece complet, la oprirea ventilatorului sau motorului mașinii, aceștia revin pe poziția de rece.la repornire se duc in pozitia setată. Mai mult, motorul nu stie exact cînd ajung acolo asa ca axul se torsioneaza putin la fiecare ajungere la unul din capete acesta fiind motivul pentru care se rup.eu m am gandit sa întrerup firele de masa de exemplu de la ambele motoare de mixaj, cu un intrerupator, si sa le alimentez doar cand vreau sa modific temperatura. Asa, numărul de curse pe care il fac s ar reduce enorm. Implicit si riscul de a se rupe.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 747
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde urzica » Dum 02-Dec-2018 14:16

Ok dar atunci nu mai este clima reglata automat ci este un fel de reglaj manual... :). Iar in legatura cu "motorul nu stie cand a ajuns la capat" te contrazic, motorasul cand va ajunge la capat de cursa forteaza putin, curentul cerut de motoras va creste iar calculatorul de clima va comanda oprirea acestuia. De fapt asta se intampla la ruperea voletilor, motorasul prin reductor are o forta multiplicata, si putin cate putin forteaza in axul voletului ceea ce cauzeaza ruperea lui. Voletul nou ca piesa de schimb, vine cu o ranforsare pe ax pentru a preveni ruperea pe viitor.

Imagine
Volet original rupt


Imagine
Volet tip nou si ax volet vechi se observa ranforsarea pe voletul nou

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1565
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Cateva C5-uri
2: Suzuki King Quad 700

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde sandor mihai » Mie 05-Dec-2018 08:13

Decat sa dau bordul jos ma lipsesc de funcția auto.(functia auto nu e suficient de " desteapta". Nu pentru drumuri scurte, cand ti e frig. Sunt multe de discutat legat de asta.personal o consider total inutilă.)Intr adevăr, calculatorul detectează creșterea de curent , dar cand axul voletului se " inmoaie", aceasta crestere se face intr un interval tot mai lung, calculatorul intirzie putin oprirea forțînd si mai mult axul deja slăbit.
Adevarata cauza pentru care se rup este de fapt slăbirea opritoarelor de capăt de cursa.acolo trebuie intervenit făcînd cât mai solid acel suport de plastic. Eu fac asta cu niste șuruburi.miscarea voletului trebuie să se oprească cât mai aproape de motor si cît mai brusc, nu la nivelul aripioarelor de cauciuc de la extremitati.daca se intampla asa, axul , după proeminentele care l opresc la capete, poate fi si din brânză ca nu se mai rupe n veci. Sper ca m am făcut inteles.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1565
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Cateva C5-uri
2: Suzuki King Quad 700

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde sandor mihai » Mie 05-Dec-2018 08:17

Încă ceva. Mai demult am pus si voletii noi. Din cauza faptului că oprirea nu se făcea în acei suporți, fiind rupti parțial, bineînțeles că axul s a rupt din nou, dar după partea întărită. De atunci, folosesc voletii vechi.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 DISPONIBILA !!!

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 443
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde PEDROS69 » Mie 19-Dec-2018 10:45

De curand am fost nevoit sa schimb si eu voletul de amestec aer cald de pe partea soferului, de ce probleme m-am lovit: daca dai numai bordul jos respectiv il tragi spre inapoi ca sa ai acces la aeroterma, nu o sa poti monta voleti noi intregi decat daca o desfaci si pe aceasta de pe masina, deoarece cei noi nu pot fi centrati fara sa rupi axul. Pe langa suruburile care sunt la vedere in interior, bordul e prins exact deasupra motorului stergatoarelor cu 2 suruburi care se desfac dupa ce in prealabil demontezi grila, stergatoarele si motorasul stergatoarelor. Alt aspect, ca sa poti cobori coloana de directie fara sa mai demontezi volanul si toate firele electrice trebuie decupat exact pe mijloc sub airbag-ul pt. de sub volan o bucata care sa permit trecerea coloanei prin bord. Personal am folosit un volet nou pt. partea stanga taind axul dar in partea opusa motorului de actionare si apoi intarindul pe toata lungimea cu un profil U patrat din aluminiu achizitionat de la hornbach si prins cu bride de cuplare(soricei), mare grija la pozitionarea dupa strangere a acestora capetele de cuplare trebuie musai orientate in jos in interiorul voletului alfel se blocheaza voletii mici de directionare a aerului cand se monteaza pe pozitie. Din probele pe carele-am facut cu motorasul de actionare scos pe liber afara acesta se misca intre 2 limite sus jos si se opreste singur cand ajunge intr-o pozitie de max sau minim. axul se rupe deoarece cauciucul de pe margine voletului se blocheaza din cauza prafului sau impuritatilor in carcasa in care lucreaza, motorasul merge un numar stabilit de pasi si se opreste dupa ce torsioneaza si rupe axul voletului. Eu banuiesc si din cauza ca am dat cu spuma activa de curatae a inst. de climatizare aceasta a inmuiat depunerile si sau scurs exact in partea de jos lipind voletul de carcasa si ultrior rupandu-l. cam ata ar fi dac mai vrea cineva amanunte va stau la dispozitie.
MESERIAS

vasyy_2005
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 15-Iun-2016 22:13
Localitate: Sighet
Masina: citroen c5

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde vasyy_2005 » Sâm 19-Ian-2019 21:27

Sal
Sti cumva cum pot sincroniza motorasul cu voletul ca nu mai sunt pozitie, si motorasul ii dat peste cap parca.
MS

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 443
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde PEDROS69 » Dum 20-Ian-2019 13:05

Scoti motorasul de actionare de pe carcasa din cele 2 suruburi, pornesti motorul si il comanzi din climatronic odata la MaX si il urmaresti daca se opreste, apoi dai pe minim si il urmaresti daca se opreste la capat de cursa, daca se opreste il comanzi sa fie la jumatatea intervalului dintre mini si max, opresti motorul si aduci manual voletul pe pozitie, cuplezi motorasul pui la loc suruburile si asta este tot. Oricum daca e motorasul de pe partea soferului trebuie sa te inarmezi cu rabdare, nu ai pozitie deloc sa dasfaci cele 2 surubele care tin motorul de carcasa si nici nu vezi bine cand voletul ajunge cam la jumate. Eu am incercat sa-l pun ori in pozitia maxima ori pe minim dar nu reusesti deoarece voletu se misca usor din cauza greutatii proprii si nu reusesti, cel mai bine la jumatae deoarece voletul este in partea de jos.
MESERIAS

vasyy_2005
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Mie 15-Iun-2016 22:13
Localitate: Sighet
Masina: citroen c5

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde vasyy_2005 » Dum 20-Ian-2019 15:32

Ms mult. Cineva zicea ca se reglează automat cand ajunge la capătul cursei max/minim. La mine este pe partea dreapta.


Înapoi la “Tutoriale-C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 184272
    Total subiecte 17691
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 88
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 32
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10177
    Cel mai nou membru Sorin C elysee