Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 532
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi

Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde iulian.arg » Mie 28-Feb-2018 00:08

M-am confruntat si eu de curand cu problema blocarii climei pe rece.
Problema este clasica si e rezultatul ruperii voletului care se ocupa cu mixajul aerului cald si rece.
Principala cauza a ruperii voletului e plasticul foarte moale, o geometrie a piesei foarte fragila si pe deasupra dintr-o compozitie neomogenizata suficient (cel putin in cazul meu).

Problema e foarte frecventa si din pacate nu are o rezolvare simpla. Fie dai jos bordul si schimbi/repari voletul fie decupezi modulul de clima in zona voletului si il repari.
Insa solutia de mai jos cred ca e cea mai putin complicata si face parte din a doua categorie de reparatii, cea cu decupatul modulului de clima.

Mai pe scurt, am decupat modulul de clima cu un pistol de lipit clasic, am reparat voletul, l-am pus la loc si am lipit ce decupasem. Timp efectiv de lucru ~4 ore intinse pe parcursul unei saptamani.

In cazul meu clima s-a blocat pe rece pe partea dreapta. Pe dreapta mi se pare imposibil de bagat vre-un instrument de taiat, o panza sau vreo lama. Sunt tutoriale pe net cu unii care au reusit insa nu vad cum.
Nu recomand schimbarea voletilor decat in cazul in care sunt terminati. Majoritatea se pot repara foarte usor si simplu.

Reparatia pas cu pas si informatii de parcurs:

0. Accesorii si unelte necesare:
- genunchere
- pistol de lipit clasic, cu ansa, sau aparat de pirogravat cu ansa sau orice aparat care poate incalzi o sarma de jumate
- sursa de lumina
- lipici cu uscare rapida; recomand bicomponent gen plastilina, indiferent de firma

Imagine

Imagine

1. Se demonteaza torpedoul pentru a avea acces la zona voletului.

2. Zona de lucru dupa demontarea torpedoului

Imagine

3. Decuparea cu pistolul de lipit. E important ca decuparea sa nu includa locasurile suruburilor de prindere a motorasului (cele marcate cu sageata portocalie) Acestea vor ramane pe corpul climei (se va decupa pe langa ele). Tijele de ghidaj si stabilizare (cele marcate cu sageata bleu) nu sunt asa importante pentru stadiul asta.

Imagine

4. Decuparea la final. A se observa ca am evitat sa decupez orice element de fixare/ghidare a motorasului voletului. Asta e important pentru a fi sigur ca motorasul vine in acelasi loc si se fixeaza la fel de usor.
Se poate observa si forma finala a decupajului care este si suficienta pentru extragerea voletului si reintroducerea lui.
Durata totala ~30 minute
Imagine

5. Inevitabil vor ramane portiuni de taietura care in urma topirii se vor lipi la loc. In zonele respective se va insista cu taierea/topirea/decuparea.

6. Extragerea voletului. Din pacate nu am poza cu voletul inainte de extragere.

Imagine

Imagine

7. Zona decupata dupa extragerea voletului

Imagine


Imagine

8. Voletul a fost lipit cu lipici bicomponent, ramforsat cu un mic cornier de aluminiu si legat cu sarma. Solutii de reparare a voletului sunt multiple si daca ati ajuns pana aici, sigur nu va veti impotmoli in repararea voletului. Nu trebuie exagerat insa pentru ca fortele exercitate asupra voletului nu sunt mari deloc.

9. Voletul inapoi la loc. A fost introdus la loc in pozitia in care se vede, cu axul in sus.


Imagine

Imagine

10. Toate piesele pe pozitie pentru a se ghida unele pe altele si a capata pozitia corecta.

Imagine

11. Lipirea decupajului se face cu motorasul pe pozitie pentru a nu gresi geometria axei voletului. In materie de lipici, m-am chinuit foarte mult cu un lipici bicomponent lichid care s-a uscat foarte greu si s-a scurs in marea majoritate. Solutia salvatoare a fost lipiciul bicomponent gen plastilina cu care se lucreaza foarte usor. Dupa ce se prepara lipiciul, se fac bucati mici si se aplica pe crapatura. Se indeasa cat se poate de bine.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Astea sunt etapele esentiale in mare pentru partea pasagerului. Pe partea soferului, pozitia de lucru e mult mai simpla si accesul mai facil. Se aplica aceiasi pasi.
Partea cea mai complicata e cea cu decupajul insa cu o unealta de topit mi se pare cea mai simpla metoda de a scoate si repara voletul.

Succes!
C5 break 2.0 HDI 2007 H3+ auto
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1537
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Cateva C5-uri
2: Suzuki King Quad 700

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde sandor mihai » Mie 28-Feb-2018 08:30

Felicitări pentru tutorial.e foarte bine facut.ai avut multă răbdare. Sunt foarte curios daca soluția ta va tine.din pacate, forța pe care trebuie sa o suporte axul voletului în anumite condiții e foarte mare.altfel ar tine o vesnicie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 DISPONIBILA !!!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 532
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde iulian.arg » Mie 28-Feb-2018 09:47

Forta este intr-adevar mare in ax dar doar in proximitatea motorasului, la finalul cursei voletului in ambele sensuri. De-a lungul axei voletului, forta nu e mare deloc.
In cazul meu, dupa reparatie, am putut sa fac o cursa completa de volet, din stop in stop, cu degetul mic.
C5 break 2.0 HDI 2007 H3+ auto
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

danicroitor
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Dum 29-Mai-2016 23:33
Localitate: Iasi
Masina: 2009 Citroen C5 1.6 VTR+ HDI

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde danicroitor » Vin 02-Mar-2018 14:39

Super! Felicitări pentru tutorial!


Sent from my iPhone using Tapatalk

voiosu
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 05-Oct-2017 09:21
Localitate: roman
Masina: citroen c5 ph1 1759cmc petrol hatchback
2: mondeo

Re: Tutorial reparatie clima blocata pe cald/rece

Mesajde voiosu » Lun 16-Iul-2018 09:34

Salutări , la mine sa blocat în așa fel încât jumătate dădea aer fierbinte și cealaltă jumătate a pasagerului băga aer rece de la condiționat . Cu greu și-a revenit . Acum mie frica sa mai umblu la butoanele de reglare a temperaturii de la clima , ca să nu se blocheze pe cald căci e vară .
E aceeași problema cu voletul ?


Înapoi la “Tutoriale-C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 182982
    Total subiecte 17452
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 90
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 33
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 19
    Posts per topic: 10

    Total membri 9834
    Cel mai nou membru felipeaguilar84