Tutorial demontare pompa hidraulica.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Tutorial demontare pompa hidraulica.

Mesajde mesersmith » Vin 01-Mar-2013 00:55

Deseori, se intampla sa nu se mai ridice sau nu mai coboara masina.
De cele mai multe ori, se intampla asta foarte brusc si fara anuntari prealabile.

Uneori de arde siguranta de 40A, a 8-a, cea din BSM. Acesta se afla intre baterie si parbriz.
Dupa ce dati capacul jos, veti vedea un bloc electronic cu multe sigurante si mufe. Acolo veti gasi doua cleme in partea stanga, sus si jos. Cu o surubelnita lata se departeaza putin acele cleme si se trage de tot blocul in sus, asa cum se vede in poza urmatoare.

Imagine


Imagine

Verificati siguranta a 8-a. Daca este arsa, puteti sa incercati sa o schimmbati si sa mai incercati o data, poate aveti noroc, desi acea siguranta, la cat e de mare, nu prea are cum sa se arda aiurea. Dar s-a mai intamplat.

Daca se va arde din nou, e clar ceva in interiorul pompei hidraulice. Fie sunt terminati carbunii si s-a pus ceva in scurt, fie s-a ars regulatorul electronic de pe motor, fie s-a topit platanul care sustine carbunii. Aceasta ultima varianta este cea mai grava.

Oricare ar fi dintre cele trei cauze, trebuie data pompa jos, desi am inteles ca un tip care m-a sunat pentru ceva indicatii, spunea ca a reusit sa dea motorul de pe pompa fara demontarea acesteia.

Pentru cei care nu reusesc, in secial la varianta I, iata cateva indicatii pentru a va usura munca.

Prima data, se demonteaza roata dreapta fata si se suspenda masina pe un suport sigur, nu pe cric.
Se demonteaza jumatatea dinspre fata a alveolei de plastic din interiorul locului rotii.
Sub aceasta alveola, veti gasi un furtul care iese din vasul rezervor de LDS.

Indicat ar fi sa nu recuperati spre folosinta ulterioara acest LDS, pentru ca orice impuritati sau umiditate, poate atrage dupa ele defectarea pompei.
Totusi, daca vreti sa-l recuperati, asigurati-va ca recipientul in care veti face asta este ultra curat si mega uscat si ca n-o sa va cada impuritati deloc in el in timpul manipularii.

Dupa ce curge tot uleiul din rezervor, desfaceti cele doua tevi metalice care intra si ies din pompa.
Atentie foarte mare la aceasta operatie, aceste tevi au in capul lor cate un inel de cauciuc, o-ring, alb, de vreo 5-6mm in diametru, foarte usor de pierdut.

Dupa ce se demonteaza pompa cu motorul atasat de ea, se desfac cele 3 suruburi dintre pompa si motor, numai daca vreti sa schimbati motorul. Dupa desfacerea suruburilor, se desfileteaza axul motorului tinand de colectorul acestuia, dupa ce dati capacul din spate.
Prinderea dintre motor si pompa este una de tip elastic si NU trebuie sa trageti sau sa fortati. Acolo exista un ax de 6 sau 8 filetat, cu filet normal ca sens.

Imagine




Imagine


Altminteri, demontati capacul din spate de la motor si vedeti in ce stare se afla carbunii, platanul si colectorul motorului.


Imagine

Imagine


Daca sunt carbunii uzati, va trebui sa-i schimbati si nu prea se gasesc, poate doar la reprezentanta.
Eu am luat carbuni de alternator de Dacia, i-am taiat de-a lungul lor, ramanand astfel cate doi carbuni, fiecare cu fir leonic dupa el.
Eu i-am lipit cu cositor din ala de lipit tabla pe casa, in niciun caz fludor pentru lipituri in electronica. Acesta din urma are temperatura de topire foarte mica.

In cazul in care lucrurile sunt ceva mai grave si platanul este ars (acesta are niste trasee metalice prin el), va trebui sa gasiti un alt platan, de la un alt motor.
Puteti sa folositi platanul de la un motor second hand de la radiatorul de c5 I sau II.
Motorul seamana, insa platanul este identic.


Imagine


Dupa ce terminati cu reparatiile in motor, refaceti toate operatiile in sens invers, cu mare atentie sa nu patrunda mizerie niciunde pe acest circuit.

Pentru alte informatii despre reamorsare, discutam aici pe forum.

Înapoi la “Tutoriale-C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv