Drive-teste cu Citroen (Grand) C4 Picasso

Forum de dicutii generale despre Citroen C4 Picaso Âşi Citroen Grand C4 Picasso, dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Drive-teste cu Citroen (Grand) C4 Picasso

Mesajde Vasea30 » Mar 22-Ian-2013 08:57

Ca sa invioram acest sector, va propun cateva drive-teste de la noi:

http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 41352.html - nota 4,10 din 5


Citroen C4 Picasso - 2.0 HDi 150 Exclusive


Ne-a placut:

Calitatea materialelor
Suspensii confortabile
Pachetul tehnologic

Nu ne-a placut:

Stabilitatea ĂŽn viraje
Ruliul

================================================

Citroen C4 Picasso:

http://www.bobbyvoicu.ro/drive-test-cit ... casso.html


=======================================

http://www.drive-test.ro/drive-test/38/ ... -test.html

Citroen C4 Picasso SX 1.6HDi 110CP - Drive test

Concluzii:

Cu Citroen lucrurile sunt foarte simple: ori iubesti aceasta marca si universul ei destul de diferit de al celorlalti producatori auto, ori nu reusesti s-o intelegi si atunci nu e cazul sa te aventurezi.

Cu C4 Picasso lucrurile sunt si mai simple: daca numarul 1 pe lista ta este confortul, daca numarul 2 este siguranta si daca in numarul 3 incap lucruri ca spatiul, 5 locuri individuale, dotari high-tech si o preocupare pentru imaginea personala, atunci aceasta masina este facuta pentru tine.

Daca insa vrei sportivitate, nu o vei gasi la C4, cel putin nu la echiparea 1.6 HDi. Tinuta de drum a masinii si pozitia de condus te vor impiedica sa-ti desfasori cunostintele in materie, obligandu-te sa conduci linistit, iar display-ul central va activa in mod sigur limitatorul de viteza asezat pe scaunul din dreapta, care va avea grija sa te atentioneze ca viteza masinii se vede MARE de catre toata lumea si ca e cazul sa o lasi mai incet... :)

Modelul nu este unul ieftin, insa abundenta de tehnologii si calitatea materialelor de la interior iti vor rasplati cu siguranta investitia. Alegerea te rugam sa o faci doar dupa ce testezi personal un exemplar, solicitand un drive-test la unul dintre dealeri.

Nota redactie = 4 stele ( 84 puncte din 100 )


==========================

http://www.auto-bild.ro/teste/test/test ... -1805.html

Test Citroen C4 Picasso 1.6 THP: Transparenta totala

Concluzia redactorului:

C4 Picasso este un van compact de familie pentru calatorii linistite. Ofera enorm de mult spatiu, este modulabil, vizibilitatea este excelenta in toate directiile, ergonomia este originala si functionala, iar motorul turbo de 1,6 litri este potent. Cutia robotizata nu aduce nimic in plus, iar trenul de rulare este prea moale si nu foarte confortabil pe drumuri proaste.

=============================


http://www.topgear.ro/masini/verdict/citroen-c4-picasso

Citroen C4 Picasso este un MPV fabulos, fie ca e in versiunea cu 5 sau 7 locuri. Este singura masina din acest segment care joaca bine pe ambele fronturi: frumusete si practicaliate.


Confort 13/20:

Suspensia setata pe confort va fi apreciata de copii tai care sigur nu vor vomita pe viraje. Interiorul este spatios si ai multe spatii de depozitare. In versiunea cu parbriz panoramic te simti exact ca intr-o masina decapotabila.


Performante 10/20:

Doua motoare pe benzina si doua motoare diesel sunt sub capota lui Picasso. Versiunile pe benzina de 1,8 litri (127 CP) si 2.0 litri sunt ok, dar mai bine alegeti versiunile diesel de 1,6 litri (110 CP) si 2,0 litri (136 CP). Toate modelele sunt dotate cu cutie semiautomata.


Cool 14/20:

Cel mai cool MPV de pe piata.




Calitate 10/20:

Citroen incearca sa scape de imaginea din trecut si acest lucru se vede si la Picasso. Plasticul va rezista atacurilor declansate de mezinii familiei.





Manevrabilitate 12/20:

Are aderenta buna si un comportament apropiat de cel al lui C4. Totusi nu este masina cu care sa te dai de-a latul pe Nurburgring, dar suspensia de la Citroen face toti banii.





Functionalitate 15/20:

Este unul din capitolele unde Picasso sta foarte bine.




Cheltuielile de functionare 14/20:

Alege un Picasso cu motorul de 2,0 litri HDi. Costurile de intretinere sunt mici, iar in aceasta perioada poti profita si de numeroasele oferte speciale.


Singurul MPV disponibil pe piata pe care atunci cand il vezi nu-ti vine sa-ti scoti ochii cu o furculita.



Nu exista alt MPV mai bun decat acesta.


Pablo Diego JosĂŠ Francisco de Paula Juan Nepomuceno MarĂ­a de los Remedios CrispĂ­n Crispiniano de la SantĂ­sima Trinidad Ruiz y Picasso. Acesta este numele complet al lui Pablo Picasso initiatorul cubismului si cel care si-a pus amprenta, virtual, pe trei modele ale constructorului francez Citroen. Xsara Picasso, care apropo va fi produs pana in 2010, Grand C4 Picasso si acum C4 Picasso. Si, sincer sa fiu, daca nu as fi testat noul C4 Picasso, probabil nu as fi aflat niciodata ca numele artistului spaniol se intinde pe doua randuri. Noua varianta ofera aceeasi senzatie ca si versiunea de sapte locuri, dar nu mai are al treilea rand de scaune si portbagajul este putin mai mic. Daca nu va asteapta insa, in fiecare dimineata, cinci copii care trebuie dusi la scoala sau gradinita atunci nu trebuie sa va faceti nici cea mai mica problema in ceea ce priveste spatiul. Plus ca C4 Picasso este mai ieftin cu aproximativ 1.000 Euro decat versiunea Grand. Primul lucru pe care l-am remarcat a fost suprafata mare de sticla. Daca iei o ruleta si te apuci de masurat o sa descoperi ca din toata masina 6,2 metri patrati sunt din sticla. C4 Picasso are 4,47 metri lungime, adica se incadreaza exact intre Xsara Picasso si Grand C4 Picasso. Cei 12 centimetri in minus fata de fratele mai mare se simt in special la spatiul din portbagaj, mai mic cu 70 de litri decat la Grand C4 Picasso. Mi-a placut mult Modubox, o geanta practica pe roti care poate fi demontata si folosita pentru cumparaturi, dupa care poate fi montata din nou in portbagaj. Partea buna este ca are si o folie iztorema care tine berea rece pana cand ajungeti la locul de picnic indiferent de cat de cald este afara. Interiorul este aproape la fel ca cel de la Grand C4 Picasso. De fapt masinile sunt identice pana la jumatate. Display-ul amplasat central mi s-a parut destul de ciudat in momentul in care m-am urcat la volan, dar pana la urma m-am obisnuit cu el. Unele butoane, pentru diverse functii, nu sunt puse neaparat in locul in care te-ai astepta, dar daca te uiti in jur si vezi cate spatii de depozitare iti ofera masina, poti trece si peste asta. C4 Picasso este plin de idei interesante care fac viata unei familii mult mai placuta. Numai eu stiu de cate ori am avut nevoie de o lanterna, cand am ajuns noaptea tarziu la munte si trebuia sa instalez cortul pe intuneric. Pentru astfel de cazuri, in portbagajul lui C4 Picasso, exista o lanterna si asta nu este singurul accesoriu care te poate scoate din multe situatii dificile. In ceea ce priveste motorizarea, cel mai mult mi-a placut motorul diesel de 2 litri care dezvolta 136 CP. Se stie ca francezii sunt specialisti in motoare diesel si asta se simte si la C4 Picasso, o masina de aproape 1,5 tone. Cutia de viteze nu este neaparat cea mai buna, dar cuplul motorului reduce din lipsa de raspuns a acesteia. Consumul este si el ideal pentru o familie cu buget mediu. Pe scurt, avem o masina de familie care nu este doar practica, ci arata si bine. E drept, tati trebuie sa uite de orice placere sportiva atunci cand se afla la volan. Dar bucuria familiei, nepretuita.

Berti Panaiot

=======================================

http://www.autosaga.ro/drive-test/c4-picasso.html

Drive Test Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive

Avantaje:

Habitaclu generos si foarte aerisit
Dotari cvasicomplete
Raport pret/dotari avantajos
Calitate buna a fabricatiei
Consum decent

Dezavantaje:

Motor lenes sub 2.000 rpm
Izolare fonica perfectibila
Ruliu maricel


NOTA = 8.3/10



SA FACEM CUNOSTINTA

Sa tot fie jumatate de ora de cand eu si George – fotograful, deh – apasam butoane, deschidem torpedouri, inclinam scaune si, in general, descoperim “chestii” cu entuziasmul unor copii sub bradul de Craciun. Din afara, parem niste hoti de masini, caci e trecut de unu noaptea si nimeni n-ar sta pe frigul asta sa cotrobaie dupa te miri ce; totusi, nu noi suntem “infractorii”. Pe durata sederii-n habitaclu, tocmai Citroen-ul C4 Picasso, ca intr-o adaptare dupa Stephen King, sustrase ceva din posesia noastra: atata atentie, cat sa pierdem notiunea timpului. Si e un monovolum, Dumnezeule…

Nu vrem sa parem patetici, dar, desi nici unul dintre noi nu este genul de om care ar aprecia un MPV de clasa compacta, reprezentantul “chevron”-ului ne-a cucerit definitiv. Stiam ca este urmasul uneia dintre cele mai apladate “familiste” europene si ca, la randul sau, se bucura de un succes apreciabil. Stiam ca are un portbagaj gigantic si unul dintre cele mai “aerisite” interioare vazute vreodata, iar, sub capota, toarce un diesel common-rail specializat in calatorii lungi, rapide si economice. Totusi, mai stiam ca are un pret care ar fi determinat noua din 10 oameni sa spuna ca prefera un C5. Printre acestia, si noi. Degeaba: doua zile mai tarziu, deveneam membrii taberei minoritare. Afla de ce, in cele ce urmeaza…

7.5/10 ASPECT

Cand am spus ca nu suntem – pardon, nu eram – genul de indivizi care ar gasi talent sub “umbrela” din tabla si sticla a unui monovolum, nu glumeam: desi este pe piata de vreo patru ani, abia acum am avut ocazia sa conducem un C4 Picasso. Noroc cu facelift-ul. Adevarul e ca nu e genul de masina care sa te atraga vizual, chiar daca francezii s-au ambitionat sa recurga la cateva artificii estetice (vezi farurile angulare, cu priviri “limpezi”, incadrand proaspata versiune a logo-ului Citroen, apoi conturul geamurilor laterale si linia sofisticata a noilor stopuri); totusi, in culoarea potrivita – rosul de fata sau azuriul promovat de modelul ante-facelift –, dublata eventual de rotile cu jante de 17 inch, Picasso tine capul deasupra apelor anonimatului. Uita ultima propozitie: are exact atata personalitate cat sa te momeasca in habitaclu…

Nu exista metoda subtila de a o spune, asa ca vom fi directi: devoratorii de croissant-e s-au intrecut pe ei insisi. Nu ne aflam intr-un reprezentant al gamei DS, dar atentia la detaliu este impresionanta. In primul rand, au facut tot posibilul sa ascunda butoanele (si, crede-ne, sunt destule). Iar unde nu au reusit, le-au grupat in cluster-e sic creionate, cu arome high-tech (vezi grupul de taste responsabile de reglarea microclimatului). Practic, singurul obiect ce face nota discordanta este volanul. Care, in ciuda farmecului inimitabil al butucului fix (ca design, este aproape identic cu cel al vechiului C4, “donatorul” platformei tehnice), este mult prea incarcat. Din fericire, exista un instrumentar de bord digital, pozitionat central, ce echilibreaza rapid “peisajul”; in plus, grafica sa este demna de orice concept-car. Cat despre calitatea materialelor, acestea… pardon, era sa sarim o etapa: spatiul interior. Unde, din nou, C4 Picasso este campion…

9.5/10 SPATIUL INTERIOR

Daca am fi avut la noi o ruleta, ai fi aflat cu exactitate grosimea “tamponului” de aer la nivelul genunchilor, umerilor si capului fiecarui pasager. Asa, va trebui sa asculti, err, un “inside-story”, ce debuteaza nu cu spatiul efectiv pus la dispozitie, ci cu… senzatia de spatiu. Care, fara a ne fi teama de cuvinte, este sideranta. Inainte de a ne urca la bordul lui C4 Picasso nu stiam ce inseamna sa traiesti intr-un acvariu urias; acum, stim. In nici o masina testata pana in prezent nu am avut parte de o asemenea vizibilitate, indiferent de partea unde am intors capul. Inclusiv spre cer, de care ne despartea un parbriz panoramic urias, continuat cu un plafon din sticla. La un moment dat insa, am inceput sa ne obisnuim cu aroma de “Papamobil”; ca atare, ne-am intors la “masuratori”.

Evident, nu ne-a luat o vesnicie sa realizam ca n-avem nimic de reprosat. Dimpotriva: in fata sau pe oricare dintre cele trei locuri individuale din spate (toate au aceeasi marime), ai atata loc cat ti-ai fi dorit. Plus inca ceva pe deasupra. Iar, nota bene: cel care va scrie aceste randuri are un gabarit peste medie. Totodata, monovolumul francez exceleaza la capitolul spatii de depozitare, avand doua torpedouri “sapate’ in bord (unul dinaintea soferului, celalalt in fata pasagerului din dreapta), plus un al treilea in zona clasica. Cat despre portbagaj, ce sa mai vorbim: desi nu mai este cel mai mare spatiu de depozitare al clasei, “haul” cascat in momentul deschiderii hayonului ramane impresionant: 500 de litri. In plus, poate fi marit suplimentar prin impingerea fiecarui scaun posterior, iar rabatarea tuturor locurilor duce la obtinerea unei adevarate “magazii” ambulante, cu o capacitate de 1.734 de litri. Cu podea plata, evident…

8.5/10 CALITATE

Nu ne pomenim foarte des in situatia de a da sfaturi despre achizitia unei masini second-hand, dar, atunci cand o facem, punem accent pe cateva lucruri (credem noi) importante. Iar unul dintre acestea este sugestia de a cumpara un model trecut de prima tinerete, eventual unul care a suferit o operatiune de facelift. Un motiv evident este rezolvarea, de catre constructor, a problemelor tehnice ivite de-a lungul intailor ani de viata; cel de-al doilea, insa, tine de calitatea materialelor si, in general, a fabricatiei. De cele mai multe ori, aceasta este mai buna decat la modelele ante-facelift, iar Citroen C4 Picasso nu face exceptie: MPV-ul din Hexagon isi trece in cont o noua bila alba, gratie plasticului fin de pe bord si atentiei acordate la asamblarea componetelor (cel putin in masina de test, nici urechile nu au fost deranjate de scartaieli, nici ochii de lufturi exagerate).

Totodata, in echiparea “Exclusive”, ai parte de scaune cu tapiterie din piele intoarsa perforata (pe numele ei, Alcantara Matinal), deosebita atat prin aspect, cat si la atingere. Atata tot ca trebuie sa platesti, in plus, 1.355 de euro cu TVA. Noblesse oblige…

9.5/10 CONFORT

Acest Citroen costa 30.530 de euro cu TVA (dupa aplicarea unei reduceri promotionale de 2.800 de euro), ceea ce, fie vorba intre noi, nu e deloc putin; pe de alta parte, exista un motiv intemeiat: echiparea masinii o rivalizeaza pe cea a unui model de lux. Ad literam. Stand pe unul dintre scaunele din fata, de exemplu, poti controla sistemul de entertainment cu DVD, astfel incat pasagerii din spate sa aiba parte de vizionarea unui film (ecranele LCD sunt ascunse in spatarele locurilor anterioare, in spatele masutei rabatabile). Apoi, pentru a nu fi deranjati (si a nu deranja pe nimeni), auditia se efectueaza cu ajutorul a doua perechi de casti wireless, continute de o gentuta speciala regasita in torpedou. Totusi, punctul culminant al acestui rasfat este asezarea “Confort”, oferita de fiecare scaun posterior: prin actionarea unei cureluse, acesta isi basculeaza usor ocupantul, conferindu-i o pozitie similara celor din avion. Data trecuta cand am fost pasagerii unei masini similar dotate, respectiva costa de patru ori mai mult…

Inutil de precizat, in conditiile date, ca un C4 Picasso Exclusive este “blindat” cand vine vorba despre, ehem, dotarile conventionale. Tempomatul, climatizarea automata bi-zonala, aerul conditionat individual pentru locurile din spate, computerul de bord, oglinzile si geamurile cu reglaj electric, sistemul de navigatie, conexiunea Bluetooth, volanul multifunctional si chiar si un buton de reglaj al luminii ambientale, pe toate le vei gasi in echiparea acestui people-carrier extrem de relaxant. Care, apropo, nu se dezminte nici atunci cand lungimea drumetiilor – sau drumurile proaste – ameninta sa strice buna dispozitie: suspensiile moi au un antidot pentru aproape fiecare tip de denivelare. Ori groapa. Pacat ca izolarea fonica nu este si ea la fel de eficienta; altfel, ai fi vazut mai sus o nota maxima…

6.5/10 MANEVRABILITATE

Spuneam ceva mai devreme despre suspensiile moi; ei bine, acestea sunt ingeri si demoni pentru MPV-ul francez. Daca, in materie de confort, e greu sa le reprosezi ceva, s-ar putea sa-ti schimbi parerea despre ele atunci cand te vei grabi. Nimeni nu-si cumpara un C4 Picasso pentru a face curse cu el, dar, pe un drum virajat, ruliul este suficient de pronuntat incat sa devina deranjat. Totodata directia, neasteptat de precisa, este “stricata” de sistemul “servo” supra-asistat, iar timoneria “manualei” cu sase trepte nu este cea mai precisa din lume. Daca ar fi sa-ti dam un sfat, probabil ca acesta ar suna cam asa: asigura-te ca pleci suficient de devreme incat sa nu fii nevoit sa forjezi masina. Desi, dupa cum vei vedea, motorul nu este indiferent provocarilor…

8.0/10 PERFORMANTE

Paleta de motorizari a lui C4 Picasso include mai multe unitati diesel si pe benzina, dar noi, evident, nu am avut ocazia sa le testam pe toate; pe de alta parte, consumatorul de motorina de doi litri, 150 CP si 340 Nm aminteste de momentul in care cineva devine microbist: de indata ce a vazut echipa favorita la lucru, nu-l mai intereseaza si alte team-uri. Practic, HDI-ul nu are decat o meteahna, de care sufera majoritatea “motorinelor” moderne: lipsa de cuplu la turatii joase. De indata ce realizezi, insa, ca trebuie sa-l muncesti dincolo de pragul celor 2.000 rpm, vei fi rasplatit cu acceleratii viguroase si reprize rapide (la acestea, contribuie si transmisia manuala, cu primele doua trepte “scurte”). Nu-ti vine a crede? Atunci arunca un ochi pe cartea tehnica: timpul de 10,1 secunde, aferent probei 0-100 km/h, este mai mult decat respectabil pentru o masina facuta sa transporte copii la scoala. Fie ei experti in Grand Turismo 5 sau nu…

8.5/10 SIGURANTA

Citroen C4 a obtinut maximum de stele la testul EuroNCAP, impresionand la capitolele la care… trebuia sa impresioneze: protectia adultilor si a copiilor. Surpriza – pentru unii, cel putin – a venit din partea categoriei “Sisteme de asistenta”, acolo unde modelul francez a obtinut un scor de 89%; pe de alta parte, parcurgand lista cu tehnologii dedicate securitatii, nu-ti mai pui intrebari. Iata ce contine: ABS, ESP, EBD (distributia electronica a fortei de franare), AFU (asistarea la franarea de urgenta), sase airbag-uri (frontale, laterale si de tip cortina), asistenta la urcarea pantelor, asistenta la schimbarea benzii si, nu in ultimul rand, sistem de intrerupere a alimentarii in caz de accident. Nici una nu te va face de neatins; in schimb, vor face tot posibilul sa pastreze linistea in paradis.

8.5/10 MEDIUL INCONJURATOR

Daca locuiesti intr-un oras mare si, zi de zi, experimentezi asa-numitul mers “bara la bara”, e posibil sa te intereseze ceea ce avem de spus in continuare. Motivul? Prima zi a testului s-a desfasurat intr-o urbe sufocanta.

Vezi tu, zapada inca ii atrage pe bucuresteni la munte, asa ca, in zonele de iesire din capitala, arterele sunt teribil de aglomerate; ei bine, noi exact pe acolo am avut treaba. Iar singurul lucru bun care s-a intamplat in tot acest timp a fost. concluzia computerului de bord: noua litri de motorina, consumati in prima suta de kilometri. Cine stie ce inseamna “pasul piticului” acompaniat de claxoane si injuraturi, va aprecia un plus de numai 1,5 litri fata de consumul oficial; totodata, e bine de stiut ca nici sofatul intr-un ritm alert nu se lasa cu “pagube economice”: in weekend, cand strazile golite ne-au permis sa ne grabim, acelasi indicator a afisat un apetit de 8,8 l/100 km. Cireasa pe tortul eficientei a fost, insa, asezata de cei cativa zeci de kilometri in regim extraurban: 5,1 litri/100 km, cu doar 0,2 litri peste ceea ce declara Citroen. Cu alte cuvinte, in functie de marimea sarcinii utile, este posibil sa parcurgi peste 1.000 km cu un singur plin. Calatorii sprancenate…


CONCLUZII:

Exista o propozitie la inceputul articolului care, teoretic, n-are ce cauta acolo: “Reprezentantul “chevron”-ului ne-a cucerit definitiv”. De obicei, chestiile de genul asta se spun despre vehicule de o cu totul alta factura, ce implica, dupa caz, un design rapitor, cateva sute de cai, dotari “SF” si un pret exorbitant. MPV-ul francezilor nu are nimic din toate acestea; deci, nici un motiv din lume n-ar trebui ne opreasca sa ne luam vorbele inapoi. Dar este unul: logica. Intr-o societate macinata de ideea ca sedanul ofera cele mai bune raspunsuri la intrebarile legate de urmatoarea masina a familiei, Citroen C4 Picasso – si alte modele de genul lui, suntem convinsi – este precum o trezire la realitate. Iar daca spatiul, confortul, dotarile, calitatea si chiar pretul (in raport, evident, cu ceea ce primesti) nu sa reusesc atarne mai greu decat impedimentul unui design tern, inseamna ca problema e la noi.

Nu trebuie sa ma crezi pe mine, printre ale carui acte personale se afla un certificat de casatorie: la ora asta, Foto, inca burlac, stie ca viitoarea masina de familie nu va fi un sedan…

==============================================
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Înapoi la “Citroen (Grand) C4 Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv