"Economy mode active"
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 486
- Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
- 2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive
"Economy mode active"
Obisnuiam sa vad mesajul asta de fiecare data cum se lasa frigul afara/ lasam avariile pornite mai mult de 5 min/ deschideam si inchideam portbagajul de mai mult de 3 ori.
Initial nu stiam ce sa cred mai ales ca bateria era noua, Bosch 77Ah, pana cand la un momendat am citit pe forum ca daca valoarea bateriei este alta decat cea stock(65Ah in cazul meu) trebuie declarata si in in softul masinii.
Am facut si asta doar ca intre timp a venit caldura si nu s-a mai intamplat sa vad mesajul decat foarte rar, mi-am spus: Gata, problema rezolvata.
A venit din nou frigul si dupa doua nopti petrecute in varf de munte pe viscol la drumul de intoarcere m-a lasat alternatorul si dupa ce s-a golit si bateria s-a oprit si masina de tot.
Am schimbat alternatorul, am incarcat bateria si de atunci indiferent cat de frig a fost afara nu am mai vazut mesajul.
Motivul postului:
Aparent in cazul meu frecventa cu care primeam acest mesaj, desi bateria era noua si valoarea corecta setata, a prevestit defectarea iminenta a alternatorului.
Poate experienta mea ii poate ajuta pe altii sa nu ramana cu "caruta-n drum" cum am patit-o eu
Initial nu stiam ce sa cred mai ales ca bateria era noua, Bosch 77Ah, pana cand la un momendat am citit pe forum ca daca valoarea bateriei este alta decat cea stock(65Ah in cazul meu) trebuie declarata si in in softul masinii.
Am facut si asta doar ca intre timp a venit caldura si nu s-a mai intamplat sa vad mesajul decat foarte rar, mi-am spus: Gata, problema rezolvata.
A venit din nou frigul si dupa doua nopti petrecute in varf de munte pe viscol la drumul de intoarcere m-a lasat alternatorul si dupa ce s-a golit si bateria s-a oprit si masina de tot.
Am schimbat alternatorul, am incarcat bateria si de atunci indiferent cat de frig a fost afara nu am mai vazut mesajul.
Motivul postului:
Aparent in cazul meu frecventa cu care primeam acest mesaj, desi bateria era noua si valoarea corecta setata, a prevestit defectarea iminenta a alternatorului.
Poate experienta mea ii poate ajuta pe altii sa nu ramana cu "caruta-n drum" cum am patit-o eu
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: "Economy mode active"
Multumim!
-
- just curious
- Mesaje: 10
- Membru din: Vin 22-Apr-2016 10:44
- Localitate: hunedoara
- Masina: citroen c5 (3)
- 2: Reno megane 2
Re: "Economy mode active"
Si la mine se intampla la fel ,doar ca nu sa defectat alternatorul. Poate ca in cazul meu ar fi o ideie sa o pun bateria pe redresor si sa o incarc la capactatea ei maxima. Multumim pentru postare !
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: "Economy mode active"
Cred ca mesajul apare in functie de valoarea tensiunii la borenele baterie. Toti acumulatorii de 12V indiferent de capacitatea lor au o anumita tensiune la borne in functie de starea acumulatorului si temperatura ambientala.
Cu cat acumulatorul este incarcat mai putin cu atat tensiunea la bornele lui va fi mai mica si la un anumit prag definit in BSI apare mesajul "economy" si taie cat mai multi consumatori.
Bineinteles ca daca alternatorul este bun si mesajul apare repede inseamna ca bateria nu mai e la capacitatea ei initiala.
Zilele astea deoarece am un munte de zapada in fata masinii si nu am putut sa o scot la plimbare am luat bateria in casa si am incarcat-o. Nu vreau sa fac publicitate dar cine vrea redresor sa ia cu mare incredere de la lidl..are program de incarcare si de mentinere a baterie.
Pt. cei ce vreti sa incarcati bateria cu motorul pornit pe loc recomand sa opriti de tot ventilatorul si clima. Astfel nu va mai porni incalzirea auxiliara ~1000w si bateria se incarca mai bine.
Cu cat acumulatorul este incarcat mai putin cu atat tensiunea la bornele lui va fi mai mica si la un anumit prag definit in BSI apare mesajul "economy" si taie cat mai multi consumatori.
Bineinteles ca daca alternatorul este bun si mesajul apare repede inseamna ca bateria nu mai e la capacitatea ei initiala.
Zilele astea deoarece am un munte de zapada in fata masinii si nu am putut sa o scot la plimbare am luat bateria in casa si am incarcat-o. Nu vreau sa fac publicitate dar cine vrea redresor sa ia cu mare incredere de la lidl..are program de incarcare si de mentinere a baterie.
Pt. cei ce vreti sa incarcati bateria cu motorul pornit pe loc recomand sa opriti de tot ventilatorul si clima. Astfel nu va mai porni incalzirea auxiliara ~1000w si bateria se incarca mai bine.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: "Economy mode active"
Incalzirea auxiliara are in general 150W nu 1000W. Daca ar avea 1000W, fie ti-ar rupe alternatorul fie ar avea un alternator de 2 ori cat cel de acum. In rest, are sens ce zici cu oprirea consumatorilor pentru incarcarea bateriei.
Apoi "Economy mode" nu prea are elgatura cu iminenta caderii alternatorului. Economy mode, la fel cum zice colegul Kady, apare atunci cand voltajul bateriei scade sub un anumit prag.
Alternatorul este pe duca atunci cand nu mai reuseste sa tina voltajul bateriei chiar si la relanti peste 14 Volti indiferent de cati consumatori electrici sunt porniti.
Apoi "Economy mode" nu prea are elgatura cu iminenta caderii alternatorului. Economy mode, la fel cum zice colegul Kady, apare atunci cand voltajul bateriei scade sub un anumit prag.
Alternatorul este pe duca atunci cand nu mai reuseste sa tina voltajul bateriei chiar si la relanti peste 14 Volti indiferent de cati consumatori electrici sunt porniti.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: "Economy mode active"
Cand ma conectez cu diagbox la masina imi arata pe undeva, nu mai tin minte exact, auxiliary heating 1000W.
Din cate m-am mai documentat chiar este de aceasta putere dar nu este manageriata de vreun ECU.
Ca fapt divers de curand am reparat pt. un coleg rezistenta auxiliara la un passat si pe testerul lor se vede cat consuma si daca are coduri de eroare. La temperaturi sub -5 grade consuma mai mult de 1000w...cablurile de conectare sunt groase cat cele de la electromotor
La mine la relanti palpaie putin becul de la plafoniera cand porneste auxiliara, se simte si in mersul motorului la relanti...isi schimba tonalitateai.
Din cate m-am mai documentat chiar este de aceasta putere dar nu este manageriata de vreun ECU.
Ca fapt divers de curand am reparat pt. un coleg rezistenta auxiliara la un passat si pe testerul lor se vede cat consuma si daca are coduri de eroare. La temperaturi sub -5 grade consuma mai mult de 1000w...cablurile de conectare sunt groase cat cele de la electromotor
La mine la relanti palpaie putin becul de la plafoniera cand porneste auxiliara, se simte si in mersul motorului la relanti...isi schimba tonalitateai.
-
- pasionat
- Mesaje: 486
- Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
- 2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive
Re: "Economy mode active"
iulian.arg scrie:Incalzirea auxiliara are in general 150W nu 1000W. Daca ar avea 1000W, fie ti-ar rupe alternatorul fie ar avea un alternator de 2 ori cat cel de acum. In rest, are sens ce zici cu oprirea consumatorilor pentru incarcarea bateriei.
Apoi "Economy mode" nu prea are elgatura cu iminenta caderii alternatorului. Economy mode, la fel cum zice colegul Kady, apare atunci cand voltajul bateriei scade sub un anumit prag.
Alternatorul este pe duca atunci cand nu mai reuseste sa tina voltajul bateriei chiar si la relanti peste 14 Volti indiferent de cati consumatori electrici sunt porniti.
In DiagBox incalzirea auxiliara apare cu aceasta valoare, 1000w, ceea ce daca stam sa ne gandim putin nu este chiar atat de iesit din comun pt. un sistem de incalzire bazat pe rezistente electrice (aerotermele acelea micute au 1000w).
In afirmatia mea de mai devreme, intentia nu a fost sa afirm ca aparitia mesajului "Economy mode" cu certitudine prevesteste defectarea alternatorului, el poate aparea si daca te joci prea mult la haionul electric, doar ca in cazul in care bateria este noua si "in putere", corect setata dar totusi mesajul apare des, merita sa verifici si alternatorul pt. ca problema ta poate fi de acolo
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: "Economy mode active"
Nu neg ca ar fi 1000W desi eu tin minte ca citisem undeva de 2 praguri 150 si 300 W.
La 1000W tensiune de 14V, curentul tras din baterie e de 71 Amperi ceea ce mi se pare destul de mare daca stau sa ma gandesc. Inseamna aproape 1.4 CP luati din motor.
La 1000W tensiune de 14V, curentul tras din baterie e de 71 Amperi ceea ce mi se pare destul de mare daca stau sa ma gandesc. Inseamna aproape 1.4 CP luati din motor.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: "Economy mode active"
Anyway. la mine Economy mode a devenit mai frecvent dupa ce am schimbat bateria cu acelasi model de baterie cu acelasi amperaj.
Cea veche rezista mai mult pana sa dea Economy mode. Dar s-a strapuns vara intr-o noapte si gata a fost.
Asta noua e vizibil mai sensibila.
Cea veche rezista mai mult pana sa dea Economy mode. Dar s-a strapuns vara intr-o noapte si gata a fost.
Asta noua e vizibil mai sensibila.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 486
- Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
- 2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive
Re: "Economy mode active"
Alternatorul schimbat de mine are 180A, si la 140-180CP (in fct. de motorizare) 1.4CP nu ar fi o pierdere prea mare.
Acum treaba asta cu acumulatorii noi mai tine si de norocul fiecaruia, poti oricand sa cumperi un produs(indiferent de natura sa) nou si sa fie substandard sau chiar defect, totul e facut cat mai ieftin si mai rapid in anii recenti si multi fac rabat la calitate.
Acum treaba asta cu acumulatorii noi mai tine si de norocul fiecaruia, poti oricand sa cumperi un produs(indiferent de natura sa) nou si sa fie substandard sau chiar defect, totul e facut cat mai ieftin si mai rapid in anii recenti si multi fac rabat la calitate.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: "Economy mode active"
Nu stiam ca-s asa de puternice alternatoarele. N-am avut treaba cu vre-unul pana acum.
Inseamna ca e plauzibil sa ai consumatori de 1000W sau mai mult pe masina.
180A x 14V = 2520W puterea maxima a alternatorului ceea ce se traduce in aproximativ 3.4 CP
La relanti puterea motorului e undeva pe la 10 CP deci daca alternatorlul e solicitat la maxim, o treime din puterea teoretica a motorului poate fi luata de alternator. Asta-i un calcul sumar fara date concrete de putere, pierderi si tensiuni exacte. Si nu stiu daca amperajul maxim e indiferent de turatia masinii sau dependent de ea.
Bateriile intr-adevar tin si de noroc dar mai tin si de utilizare. La mine a tinut suficient. 5.5 ani e ok pentru o baterie.
Inseamna ca e plauzibil sa ai consumatori de 1000W sau mai mult pe masina.
180A x 14V = 2520W puterea maxima a alternatorului ceea ce se traduce in aproximativ 3.4 CP
La relanti puterea motorului e undeva pe la 10 CP deci daca alternatorlul e solicitat la maxim, o treime din puterea teoretica a motorului poate fi luata de alternator. Asta-i un calcul sumar fara date concrete de putere, pierderi si tensiuni exacte. Si nu stiu daca amperajul maxim e indiferent de turatia masinii sau dependent de ea.
Bateriile intr-adevar tin si de noroc dar mai tin si de utilizare. La mine a tinut suficient. 5.5 ani e ok pentru o baterie.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 234
- Membru din: Dum 01-Noi-2015 14:41
- Localitate: Germania, Junkerath
- Masina: Citroen C5 III 1.6 Hdi Tourer
Re: "Economy mode active"
Eu am un voltmetru montat in mufa de la bricheta. Ieri dimineata mi-a arata Economy mode. In prima faza bricheta nu avea curent deci nu am vazut ce voltaj avea bateria dar imediat ce a pornit indica 10,7V. In secunda urmatoarea a urcat la 14.3V. Deci cam asta este tensiunea la care masina intra in Economy mode.
Pentru ca Citroen
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Re: "Economy mode active"
Cel mai probabil au pornit bujiile incandescente cand ai pus contactul si din cauza asta ai vazut tensiunea de 10.7v
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm 27-Mai-2017 00:05
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen c5
Re: "Economy mode active"
Salutare colegi .de câteva luni mai exact 5 sunt posesorul unui citroen C5 din 2012.si mi se întâmplă dedtul de des sa nu imi deschida mașină din telecomanda, semnal il da cheia in calculator se aude un clic dar nu deschide. Asta se intsmpla după mai bine de 1 minut de cand cobor fin mașina, in intervalul unui minut circa imi inchide si deschide insa după un timp mai mult de pauza nu merge. Știe cineva ce ar putea fi???
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187743
Total subiecte 18609
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11700
Cel mai nou membru Eduard1973