Eroare P0234 si P11aa
Scris: Mar 07-Aug-2018 10:13
Fara sa fiu specialist in domeniu (am inceput sa devin de cand umblu prin service-uri) as vrea sa va cer o parere despre aceste erori care apar pe rand atunci cand dau de un deal mai lung si o tin accelerata pe la 50-60% din pedala pentru mai mult de 6-10 secunde.
Am fost la Reprezentanta Peugeot si m-au facut sa schimb acea electro-valva care comanda turbo de doua ori, prima piesa am luat-o de producator (Pierburg), urmatoarea am achizitionat-o tot Pierburg, dar originala. Au masurat deasemeni daca geometria turbo merge liniar (cu ajutorul pompei de vacum si cu laptop-ul cuplat sa vada valorile) si au zis ca e ok.
Daca inainte imi aparea eroarea P11aa, dupa ce am schimbat electrovalva imi apare P0234 (presiune prea mare pe turbo).
Am schimbat service-ul, si am inaintat in sapaturi. Am considerat ca poate fi o pierdere de presiune de la turbo pana la senzorul care masoara presiunea (cel de pe galeria de admisie) si de asta imi da eroare. Am gasit putin ulei in jurul turbo si atunci mecanicul (nr.2) mi-a zis sa schimbam garniturile de la teava de iesire spre intercooler si acel oring de cauciuc de pe intrarea in turbo. Le-am schimbat (sa eliminam pierderile), si aceeasi P0234. Intre timp am schimbat si senzorul de presiune de pe galeria de admisie cu unul de pe o masina functionala, crezand ca acest senzor poate fi decalibrat, dar aceeasi eroare (nu stiu daca Citroen-ul necesita vreo invatare de senzori atunci cand ii schimbi, sau isi face singur noile masuratori). Fiind depasit si el, m-a trimis la mecanicul 3 (o firma super-specializata doar pe turbo) care, din cate vad nici ei nu prea reusesc sa-i dea de capat. Au luat-o de la inceput, cu senzori curatati, au lungit putin tija la supapa de pe turbo (sa nu-i mai dea overboost), dar degeaba...eroare revine, acum ultima data dand iar P11aa.
Precizez ca masina este 2.0 HDI 136CP motor RHR cu Delphi an 2010-2011, km 120.000, acea combinatie de motor ca si euro4, doar ca a mea este euro 5.
Rog o parere de specialist, sau poate ati mai intampinat astfel de erori. Daca aveti sugestii rapide, puteti sa ma si sunati pe 0722.317.078. Multumesc.
Am fost la Reprezentanta Peugeot si m-au facut sa schimb acea electro-valva care comanda turbo de doua ori, prima piesa am luat-o de producator (Pierburg), urmatoarea am achizitionat-o tot Pierburg, dar originala. Au masurat deasemeni daca geometria turbo merge liniar (cu ajutorul pompei de vacum si cu laptop-ul cuplat sa vada valorile) si au zis ca e ok.
Daca inainte imi aparea eroarea P11aa, dupa ce am schimbat electrovalva imi apare P0234 (presiune prea mare pe turbo).
Am schimbat service-ul, si am inaintat in sapaturi. Am considerat ca poate fi o pierdere de presiune de la turbo pana la senzorul care masoara presiunea (cel de pe galeria de admisie) si de asta imi da eroare. Am gasit putin ulei in jurul turbo si atunci mecanicul (nr.2) mi-a zis sa schimbam garniturile de la teava de iesire spre intercooler si acel oring de cauciuc de pe intrarea in turbo. Le-am schimbat (sa eliminam pierderile), si aceeasi P0234. Intre timp am schimbat si senzorul de presiune de pe galeria de admisie cu unul de pe o masina functionala, crezand ca acest senzor poate fi decalibrat, dar aceeasi eroare (nu stiu daca Citroen-ul necesita vreo invatare de senzori atunci cand ii schimbi, sau isi face singur noile masuratori). Fiind depasit si el, m-a trimis la mecanicul 3 (o firma super-specializata doar pe turbo) care, din cate vad nici ei nu prea reusesc sa-i dea de capat. Au luat-o de la inceput, cu senzori curatati, au lungit putin tija la supapa de pe turbo (sa nu-i mai dea overboost), dar degeaba...eroare revine, acum ultima data dand iar P11aa.
Precizez ca masina este 2.0 HDI 136CP motor RHR cu Delphi an 2010-2011, km 120.000, acea combinatie de motor ca si euro4, doar ca a mea este euro 5.
Rog o parere de specialist, sau poate ati mai intampinat astfel de erori. Daca aveti sugestii rapide, puteti sa ma si sunati pe 0722.317.078. Multumesc.