probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

stef_c
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Mie 05-Sep-2018 14:25
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 III

probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde stef_c » Mie 05-Sep-2018 15:07

Salut,
Sunt detinatorul unui citroen C5 III 2.0 HDI 136 Cp din 2009, iar recent am intampinat urmatoarea problema cu masina, respectiv, in timp ce mergeam cu aproximativ 60-70km/h masina a retrogradat (fiind cutie automata) in treapta a II-a iar pe bord a aparut mesajul engine overheating.
Evident am tras pe dreapta, am ridicat capota, motorul fierbea, am verificat antigelul-nivelul era ok, am luat toate sigurantele la rand (ambele box-uri motor/habitaclu)-nimic ars.
Long story short -am mers la reprezntanta Citroen-Cartec, constatat ca electoventilatorul este defect, pretul unuia nou apoximativ 1.800 ron :shock:, am incercat intial repararea lui in Bucuresti-probat pe baterie gmv-ul mergea, pus pe masina nu. Pasul II am cumparat un gmv de la dezmembrari (500 ron), personal dat jos de pe masina dezmembrata, probat pe baterie-mergea perfect, pus pe masina mea nu merge. In lipsa de solutii am hotarat achiz unuia nou, reprezentanta a facut comanda pentru el joi 30-aug, marti primesc telefon ca nu este disponibil si ca un termen de livrare ar fi inceputul lunii octombrie :cry: , termen care nici acesta nu este sigur (nu am comandat piese de avion sa dureze 30 zile sau posibil mai mult pentru livrare).

Intrebarea mea este, printre cei care au mai avut experiente negative cu GMV-ul, este posibil sa fie altceva (sigurante, relee, senzori, etc.) si electoventilatorul sa nu fie de vina avand in vedere ca atat cel original care a fost reconditionat cat si cel S/H nu au mers, si daca aveti vreo idee de unde pot achizitiona unul nou intr-un interval de timp rezonabil, avand in vedere ca cei de la reprezentanta efectiv au luat-o razna cu +30 zile. (oricum e ultima experinta pe care o mai am cu cei de la Cartec fiindca sunt depasiti si lipsiti de profesionalism).

Sfaturi sau alte ideii sunt binevenite.

Multumesc

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde mihaistan » Mie 05-Sep-2018 15:25

Salutare, lasa o serie de sasiu , noi de obicei punem aftermarket , la un pret okish vs oem . Noi doar cu o singura masina am avut problema , la care a fost siguranta , insa 99% din cazuri este problema la ventilator .
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

stef_c
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Mie 05-Sep-2018 14:25
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 III

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde stef_c » Mie 05-Sep-2018 15:28

Salut, ss este VF7RDRHRJ9L514048
multumesc

ionutg
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Joi 03-Aug-2017 16:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde ionutg » Joi 06-Sep-2018 11:52

Daca electroventilatorul merge cand este pus direct pe baterie atunci nu cred ca este el de vina.
Daca sigurantele sunt ok verifica si releul de la electroventilator ( este montat pe tragger-ul electroventilatorului).

Ce cod de eroare da pe tester?

stef_c
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Mie 05-Sep-2018 14:25
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 III

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde stef_c » Joi 06-Sep-2018 12:32

Din ce am discutat cu cei de la reprezentanta afirma ca nu este ars releul, iar ca electoventilatorul daca este pus direct pe baterie nu ar trebui sa porneasca, deoarece el este controlat de un calculator care se afla pe GMV si numai cand primeste semnal de supraincalzire ar trebui sa porneasca (din ce am cautat GMV este cu turatie variabila ce se ajusteaza automat de catre calculator in functie de temperatura antigelului).

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde iulian.arg » Joi 06-Sep-2018 15:39

Ventilatorul este controlat automat si are multe "chestii" de care se ocupa: racirea motorului, regenerarea filtrului de particule, instalatia de racire, cutia de viteze. Turatia variaza de la 0% pana la 100%. E o solutie mult mai eleganta decat clasicul "2 viteze".
Am avut si eu electroventilatorul dus si nu am reusit sa-l repar. l-am vandut ca defect si mi-am luat altul din dezmembrari destul de scump: ~400 lei.
Releul de obicei nu se duce prea usor.
Confirm ca ventilatorul pus pe direct nu ar trebui sa functioneze. Unul din pinii mici ai mufei se ocupa de comanda de pornire.
A dat cineva de curant un tutorial de reparare a GMV-ului in rusa. E foarte explicit.

http://autoelectric.pro/ECU_PSA_Type2_ru.html
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde mihaistan » Vin 07-Sep-2018 10:54

Din pacate momentan nu este livrabil nimic din ce stiam eu, urmeaza probabil sa intre stoc , costul unui ventilator nou variaza intre 900-1050 ron .
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: probleme electroventilator ''gmv'' C5 III

Mesajde sandor mihai » Sâm 08-Sep-2018 08:58

Salut.cum a fost verificat pe baterie ? Bănuiesc că a fost alimentat direct pe ieșirea din modulul de comanda, adică direct pe perii. Ca pe mufa nu ai cum să l alimentezi sa pornească.verifica in primul rand daca cu contactul pus ai 12v pe ieșirea din releul. Si bineinteles si masă. Verifica asta cu un bec de far, aparatul de măsură nu te ajuta în cazul unui contact imperfect.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv