Probleme cutie automata

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Probleme cutie automata

Mesajde MachinaII » Joi 20-Noi-2014 09:49

Salut,

de cateva saptamani am inceput sa am probleme cu cutia, in sensul ca la schimbul intre treptele 2, 3 si 4 turatia oscileaza foarte tare - probabil patineaza - iar la decelerare simt cate un mic soc la schimburile inferioare. Soc simt uneori si la trecerea din P in R. In plus, cutia incepe sa aiba delay din ce in ce mai mare.. . Mentionez ca am facut schimb de ulei in cutie si update de soft la calculatorul cutiei. Operatiunile astea au remediat problemele pentru aprox o saptamana.

Mi-e teama ca ma asteapta cheltuieli mari cu cutia.. Oricum la service mi-au spus ca nu da erori si ca sa merg cu ea asa ca e ok...

Totusi, aveti idee unde as putea sa merg sa imi spuna cam ce ar fi de facut? Mi-e teama ca daca mai merg cu ea asa o sa ma trezesc cu probleme si mai mari.

Multumesc!

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Vin 21-Noi-2014 20:30

fara suparare, daca este masina care o mentionai la inceput ca vrei sa o iei se pare ca asta este motivul pentru care ai primis sfaturi sa o lasi balta. defecte ascunse, sau defecte cunoscute ce ar trebui sa apara. prezinta masina, numar km, probleme pana acum. baga un search, baga un service, daca nu rezolvi, baga o intrebare. sfaturile de la utilizatori se regasesc in topicuri dedicate.
Imagine

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Sâm 22-Noi-2014 14:03

paulsebastiant scrie:fara suparare, daca este masina care o mentionai la inceput ca vrei sa o iei se pare ca asta este motivul pentru care ai primis sfaturi sa o lasi balta. defecte ascunse, sau defecte cunoscute ce ar trebui sa apara. prezinta masina, numar km, probleme pana acum. baga un search, baga un service, daca nu rezolvi, baga o intrebare. sfaturile de la utilizatori se regasesc in topicuri dedicate.


Salut, nu e nici o suparare. masina a fost alegerea mea si mi-o asum in totalitate. Ma gandeam ca asta e rolul unui forum, sa impartasesc cu ceilalti useri anumite probleme, in speranta ca ei pot ajuta prin experienele proprii.

Si acum mai on topic: masina are 150 000 km, in 6 luni de cand o am nu a avut probleme, nu are nici o eroare in bord. Cu problema enuntata mai sus am fost la service unde am schimbat ulei si facut update de soft. Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

Cu stima,

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Sâm 22-Noi-2014 21:03

MachinaII scrie:
paulsebastiant scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

Cu stima,


Pune un filmuletz sa ne lamurim.

Are vreo legatura cu acest comportament?

https://www.youtube.com/watch?v=zOHBWBXz9iQ

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Dum 23-Noi-2014 09:22

MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului
Imagine

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Dum 23-Noi-2014 11:07

lucianmarius scrie:
MachinaII scrie:
paulsebastiant scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

Cu stima,


Pune un filmuletz sa ne lamurim.

Are vreo legatura cu acest comportament?

https://www.youtube.com/watch?v=zOHBWBXz9iQ



Salut,
o sa pun un film marti cel mai probabil. E ceva in genul filmului postat de tine. La mine cand schimba dintr-a doua intr-a 3-a respectiv a patra si a cincea sare turatia cam cu 400 de ture, moment in care masina pierde putere. Un alt fenomen pe care l-am observat este ca in treapta a 4-a, spre exemplu, turatia cade - ca si cum ar schimba viteza- dar pe bord ramane tot treapta 4.

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Dum 23-Noi-2014 11:38

paulsebastiant scrie:
MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului


Salut Paul,

masina imi place mult, am gasit si oamenii care lucreaza cu pasiune la masinile Citroen - baietii din Ploiesti, insa legat de cutie, stiind ca e o aspect delicat am mers la reprezentanta Citroen, care, evident a ridicat din umeri.

Voi lua legatura cu cei de la Totcitro si sigur ii voi da de cap. Cu orice pret :)

Multumesc pentru feedback!

Stefan

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Dum 23-Noi-2014 12:24

paulsebastiant scrie:
MachinaII scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

este raspunsul care il primesc de cele mai multe ori de la mecanici, pe care ii cunosc de mult timp si merg pe mana lor. asa face ea, doar e citroen, ce sa-ti fac daca ai ales citroen, poti sa cumperi 10 piese noi nu va merge ca inainte, ca doar e citroen, lucru care ma amuza dar pana la urma masina merge, asa ca nu te speria, trebuie sa gasesti omul dedicat muncii dar si Citroenului


Cred ca glumesc baietii. Orice mecanism din care se schimba piesele/soft-ul stricat va merge 95%-100% ca nou. Daca un mecanic nu are pregatirea necesara sa faca asta, va zice ca asa sunt ele si alte prostii. Pentru cei ce nu stiu, aceleasi cutii de pe C5 se folosesc si pe Volvo, Mazda, Ford, Peugeot, Renault, Opel, Alfa Romeo. Cutiile de pe C5-C6 sunt recunoscute pentru finete.

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Mar 25-Noi-2014 09:30

lucianmarius scrie:
MachinaII scrie:
paulsebastiant scrie:Concluzia in service a fos: asa sunt ele.

Cu stima,


Pune un filmuletz sa ne lamurim.

Are vreo legatura cu acest comportament?

https://www.youtube.com/watch?v=zOHBWBXz9iQ


Salut,

am reusit sa fac un filmulet, asa cum am promis. Din el se vede ca la schimburile de trepte cutia ezita, fapt ce face ca masina sa piarda din putere. Au fost momente cand ,,sariturile'' in ture au fost mai mari, dar cand am facut eu filmarea, astea au fost manifestarile.

https://www.youtube.com/watch?v=VGlsW0hmMoM


Multumesc,
Stefan

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Mar 25-Noi-2014 15:49

Acest videoclip este privat.

Ne pare rĂŁu.
Imagine

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Mar 25-Noi-2014 16:34

paulsebastiant scrie:Acest videoclip este privat.

Ne pare rĂŁu.


A, scuze, l-am urcat de pe telefon.

Acum e public.

http://youtu.be/VGlsW0hmMoM

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 25-Noi-2014 23:22

Salut,

Nu e foarte vizibila problema din video-ul tau. Trebuia sa accentuezi fix problema cu variatia.
Mai degraba se vede mai bine in video-ul de mai sus.
Din descrierea problemei, mi se pare ca am avut si eu comportamentul asta odata.
A fost asta vara dupa ce am facut 3 km intr-o ora jumate la iesirea de pe autostrada spre Mangalia, perioada in care am stat permanent in D cu frana apasata si cu ac-ul pornit.
Dupa ce am putut sa prind viteza am observat comportamentul asta, cu variatii de turatie intre 1500-2000 de ture in treptele 3-4 si o mica agatare la retrogradare in frana de motor.
Comportamentul nu se reproducea cand treceam in modul secvential, probabil pentru ca in modul M intervenea Lock-ul mult mai devreme in turatii (cred ca undeva pe la 1300 - 1400 ture convertorul de cuplu face lock si motorul e direct conectat la roata).
De atunci am mai facut ~5000 km si nu am mai intalnit problema chiar si dupa urcari sustinute pe munte.

Nu mi-e foarte clar ce a determinat comportamentul ala dar inclin spre o supraincalzire.
Variatia aia de turatie imi pare ca e in principal din convertorul de cuplu si un fenomen care se produce in interiorul lui.

Ma gandeam la un moment dat sa sun pe la cei care ofera reparatii la cutii si sa le descriu comportamentul poate imi dau vre-un hint.
Oricum daca comportamentul nu a reaparut, nu m-am mai animat.

In cazul tau variatia de turatie apare imediat ce ai plecat de pe loc? Apoi se reproduce permanent?
Incearca modul M sa vezi daca mai variaza turatia.

O sa mai arunc cate un ochi pe aici poate elucidam problema.
Btw .. masina mea are 111 mii in momentul de fata si nu a aveut nici un schimb de ulei la cutie.

MachinaII
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 05-Mai-2014 14:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde MachinaII » Mie 26-Noi-2014 09:29

iulian.arg scrie:Salut,

Nu e foarte vizibila problema din video-ul tau. Trebuia sa accentuezi fix problema cu variatia.
Mai degraba se vede mai bine in video-ul de mai sus.
Din descrierea problemei, mi se pare ca am avut si eu comportamentul asta odata.
A fost asta vara dupa ce am facut 3 km intr-o ora jumate la iesirea de pe autostrada spre Mangalia, perioada in care am stat permanent in D cu frana apasata si cu ac-ul pornit.
Dupa ce am putut sa prind viteza am observat comportamentul asta, cu variatii de turatie intre 1500-2000 de ture in treptele 3-4 si o mica agatare la retrogradare in frana de motor.
Comportamentul nu se reproducea cand treceam in modul secvential, probabil pentru ca in modul M intervenea Lock-ul mult mai devreme in turatii (cred ca undeva pe la 1300 - 1400 ture convertorul de cuplu face lock si motorul e direct conectat la roata).
De atunci am mai facut ~5000 km si nu am mai intalnit problema chiar si dupa urcari sustinute pe munte.

Nu mi-e foarte clar ce a determinat comportamentul ala dar inclin spre o supraincalzire.
Variatia aia de turatie imi pare ca e in principal din convertorul de cuplu si un fenomen care se produce in interiorul lui.

Ma gandeam la un moment dat sa sun pe la cei care ofera reparatii la cutii si sa le descriu comportamentul poate imi dau vre-un hint.
Oricum daca comportamentul nu a reaparut, nu m-am mai animat.

In cazul tau variatia de turatie apare imediat ce ai plecat de pe loc? Apoi se reproduce permanent?
Incearca modul M sa vezi daca mai variaza turatia.

O sa mai arunc cate un ochi pe aici poate elucidam problema.
Btw .. masina mea are 111 mii in momentul de fata si nu a aveut nici un schimb de ulei la cutie.


Salut,

intr-adevar, in momentul in care am filmat cutia s-a comportat putin mai bine. Sunt momente in care se manifesta mai accentuat de atat, insa nu am reusit sa leg manifestarile respective de ceva anume. Pot spune doar ca in momentul in care am schimbat uleiul din cutie(ma rog, doar 4 litri din 8 ), masina a mers perfect pentru cam o saptamana, dupa care - incet incet a inceput sa se degradeze. Pot sa spun ca face aproximativ la fel si cu motorul rece, dar si cand se incalzeste.


In modul M nu are absolut nici o problema. Adica schimbul se face lin si nu exista variatiuni de turatie. Din cate m-am documentat, se pare ca ar putea fi, intr-adevar convertorul de cuplu, insa nu am gasit niciun mecanic care sa imi spuna lucrul asta cu certitudine.
Am fost si la un service specializat in cutii automate, undeva in Crangasi, unde mi-au pus testerul pe cutie si nu a aparut nici o eroare. In consecinta mi-au recomandat un ,,flush,, - adica un schimb complet de ulei. Si aici au spus ca e preferabil sa evit/aman o demontare a cutiei - ceea ce imi doresc si eu.

Multumesc pentru feedback,
Stefan.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 26-Noi-2014 21:15

Din cate am vazut si stiu eu, sunt 3 posibile variante:

1) Uleiul era foarte ars de aceea a mers bine dupa ce l-ai schimbat si ulterior nu. Mai fa 2 schimburi , poate scapi. Cu flush-ul, doar daca iti garanteaza baietii ca nu e nici o problema fa-l, altfel schimba in trepte de mai multe ori. La mine era ezitarea asta dintr-a 3-a intr-a 4-a pana am schimbat uleiul. Mai este si acum foarte putin, dar mai trebuie schimbat o data uleiul.

2) Soft-ul nu este cel corect

3) Convertizorul de cuplu este uzat

4) Insista ca o rezolvi!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Joi 27-Noi-2014 22:53

Salut.

As zice si eu, ca si colegul lucianmarius ca poate niste schimburi repetate ale uleiului ar putea rezolva. Defapt asta nu mai reprezinta chimb ci mai degraba reprezinta flush :).

O alta posibila cauza ar fi unul din nenumaratele actuatoare care dirijeaza fluxul de ulei pe anumite trasee.
Convertorul de cuplu e greu sa se fi defectat pentru ca nu prea sunt piese in frecare in el iar ambreiajul care face lock se testeaza trecand cutia in secvential. Ambii am testat si functioneaza perfect in lock-ul in secvential.

Astea-s doar presupuneri pentru ca-s departe de a avea o intelegere in profunzime a functionarii cutiilor automate.

Mi-am amintit ca atunci cand am intampinat problema, am pus cutia in sport si a functionat perfect; a tinut turatia mai sus si cam atat; nu a avut simptomele din D. Nu am avut din pacate, inspiratia s-o trec in snow sa vad cum se comporta.
As putea zice ca simptomele de variatie a turatiei sunt cele ale trecerii din modul normal in snow si inapoi in standard.

Apropo, de unde ai luat uleiul pentru cutia automata?
Cutiile astea au filtru de ulei sau se bazeaza doar pe o filtrare magnetica?
Au joja cutiile astea?

As aprecia niste detalii in sensul asta daca tot ai trecut recent prin schimbarea uleiului.

Ms.


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv