EuroCitro 2009 - Intalnire europeana Citroen / Panhard

Evenimente Citroen si intalniri internationale

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cv2adi
pasionat
Mesaje: 614
Membru din: Joi 17-Apr-2008 14:40
Localitate: Albertirsa 2730 Ungaria
Masina: Citroen Traction avant 15 six
2: Citroen DS
3: Citroen CX

Mesajde cv2adi » Mar 08-Sep-2009 20:44

Fantastic! Bravo incå o datå pt aceastå aventurå !Nu te-ai gåndit Dane s-o editezi intr-o carte? Astept cu neråbdare continuarea!N-am prea apucat noi så vorbim chiar pe-ndelete multe chestii imi sånt noi,a fost o adevåratå AVENTURÁ! :shock:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6276
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 11-Sep-2009 16:52

continuare





Dimineata reusim sa facem plinul si plecam, ca dupa numai 500m sa ne oprim in ambuteiajul ce avea sa tina pina la St. Tropez, cit si ceva dupa. Soarele ne face cu ochiul si cu cele 38-40 grC la umbra in timp ce trecem prin Antibes, Cannes, St. Raphael, Frejus (unde ne oprim sa facem o baie pe o plaja simpatica si plina de bolovani in apa limpede, ne clatim si o luam in piept mai departe), St. Maxime si St. Tropez. Aici facem o pauza binemeritata si ne invirtim prin orasul vestit, recunoscind imediat locurile din celebra serie de filme cu jandarmi si Luis De Funes. Ne facem o poza in fata Jandarmeriei, dupa care ne mai ia o juma’ de ora sa iesim din parcare si inca o jumate pina la supermarketul de la marginea orasului. Parasim aglomeratia si o luam spre Avignon, jumate pe autostrada care ne mai usuca de niste bani si unde ajungem tirziu in noapte.





Imagine

Asa se vedea de la fereastra hotelului din Nisa





Imagine

Cannes





Imagine

Imagine

Frejus





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

St. Tropez





Dimineata croissante din nou, de data asta de la supermarketul de aseara, apoi o oprire scurta in centrul vechi, inconjurat de zidurile batrine ca timpul ale cetatii papale ce a fost odata stramutata aici. Vedem si podul frint din cintecele copiilor, dar doar pe dinafara, si o luam spre Blois, mare parte pe drumuri laturalnice si frumoase, dar care storc ultima vlaga din fiarele noastre si asa chinuite de caldura. Cu limba pe afara ne suim pe bucata de autostrada gratis ce ne iese in drum, multumind lui Dumnezeu ca scapam de suisuri, dar constatam ca autostrada sare, asa, ca de adio, inca vreo 3 sau 4 coluri, tinind motorul la 100 grC, pe pante de 7-8% lungi si de 10 kilometri. Ale noastre cad late dar nu se predau. Seara ne coboara in fata unui hotel mic si simpatic de linga gara din Blois, cu parcare, internet si zgomot de trenuri. Petrecem aici 2 nopti ca sa avem timp sa vizitam si ceva castele de pe Valea Loarei.





Imagine

Imagine

Imagine

Avignon





Chambord e cel mai vizitat castel, si, cred, si cel mai mare. Ne trebuie citeva ore bune cit si o mare cantitate de calorii sa strabatem incaperile, scara si o parte din gradina. O apucam apoi spre Cheverny, care e frumos si renumit pentru decorurile saloanelor dar mai putin spectaculos. Ne intoarcem in Blois si in colt, linga hotel, descoperim o remorca parca abandonata din care Hussein, un egipteam “aproape nascut in Franta”, ne vinde “grecques” pentru 4 euro si ne tine de vorba pina le impacheteaza, frecindu-si miinile cred pentru ca se gindeste ca n-o sa le putem minca niciodata pe de-a-ntregul. Reusim sa mincam 2 farfurii intregi din 4 si adormim cu burtile la gura. A doua zi ne facem bagajele, nu insa inainte de a face o mica pregatire a masinilor, in parcarea din spatele hotelului. Catalin schimba rotile cam vlaguite din fata cu cele din spate, eu mai adaug un releu la instalatia de A/C si imi reasez bara din spate care a scapat nevatamata dupa ce s-a proptit cineva in ea pe cind masina era parcata in fata hotelului la Avignon. Revizuiesc vizual masina si mergem sa le spalam pe ambele, asa, ca inainte de intilnire, la o spalatorie automata si proasta de la o benzinarie de linga oras. Nu ma las pina nu dau cu ceva si pe jante care nu s-au curatat mai deloc de praful de la placutele de frina si o apucam apoi spre castelele Chenonceau, poate cel mai frumos si cu pliant in limba rmana, Villandry, cu gradini spectaculoase dar cam lipsit de poveste, si Usse, castelul Frumoasei din padurea adormita pe care il gasim cam inchis si ne repliem agale spre Le Mans.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Chambord





Imagine

Cheverny





Imagine

Imagine

Chenonceau





Imagine

Imagine

Imagine

Villandry





Imagine

Imagine

Usse





Aici ne cazam la un hotel aflat la doar 4-5 km de celebrul circuit pe care sintem nerabdatori sa il vedem a doua zi. Orasul e interesant si acum aflu ca e construit in vremea romanilor, pastrind o groaza de vestigii ale vremii, atmosfera de istorie apasatoare dar si maiestoasa. In parcarea hotelului mai gasim niste Citroenuri interesante dar si locul propice pentru a schimba pompa de presiune de la XM-ul lui Catalin, care s-a dat batuta exact aici, lasind masina temporar fara servo-directie dar si pe proprietar contrariat in fata unui viraj cam strins. Testam noua pompa in timp ce mergem pina in oras si ne pierdem pina tirziu pe strazile inguste si fermecate din centrul vechi. Dimineata ne gaseste in complexul ce include celebrul circuit Le Mans, unde se tine Eurocitro din 3 in 3 ani, dupa alte citeva croissante, de data asta acompaniate si de chestii care au necesitat furculita (ohooo!!!). Locul intilnirii e intesat de masinile dragi noua, cascam gura si ochii in fata unor exemplare de revista, dar si buzunarul in fata frigiderului cu racoritoare: ½ l apa minerala = 2,20 EU, 300 ml bere = 2,50 EU. Trecem in revista locul timp de vreo citeva ceasuri in care picioarele ne implora mila, le ignoram si o luam de la capat. Facem cunostiinta si cu citiva membri ai www.bxworld.fr care nu sint la inaltimea asteptarilor, insa, spre deosebire de Philippe si Andreas, cei ce ne-au vizitat la Nationala. Privind prin parcari recunosti de la o posta o masina detinuta de un francez: de obicei e cam murdara, are urme de parcare intenziva pe colturi, o balta de ulei dedesubt si un proprietar ce corespunde intocmai descrierii de mai sus. Ma rog, aproape. La fel si tarabele francezilor din La Bourse, talciocul ad-hoc, cu siguranta ca te murdaresti daca te apuci sa cauti ceva printre “exponate”, asta spre deosebire de tarabele nemtilor sau olandezilor, pe care piesele troneaza lustruite, asezate in ordine si etichetate corespunzator. Preturile insa nu prea difera. Trecem in graba si pe linga curtea inchisa in care sint expuse citeva masini ciudate sau doar inedite ce fac obiectul unei licitatii. Ne multumim sa le apropiem cu teleobiectivul si continuam. Aici, linga, e locul de adunare al celor ce detin Traction Avant si geme de modele mai mult sau mai putin rare, dar cam toate intr-o stare de invidiat. Dincolo sint expuse modelele Propulsion (tractiune spate, fabricate inainte de razboi) si coborind pe Chemin des Boeufs (mdea, exact! Drumul Boilor!), de unde se intra pe cicuit, modelele mai noi: GS/GSA, CX, BX, Xantia si XM. Dincolo, in partea dinspre camping troneaza DS-urile si un pic mai incolo SM-urile, mai multe ca niciodata. Intre ele sint parcate multe Visa si LNA, multe 2CV mai spre dreapta cit si un mini-muzeu cu tot felul de ciudatenii provenind inca din preistoria marcii, incluzind si idei incepute si neterminate cit si vehicule celebre, participante la raiduri sau raliuri de rasunet ori prototipuri ajunse masini de succes. Ne dam complet batuti spre orele 19 cind ne impleticim inapoi spre oras, purtind mindrii bronzul de tractorist capatat de-a lungul zilei. In oras ne intimpina fetele care ne recita “par coeur” istoria orasului cu lux de amanunte si pe care le insotim intr-o plimbare istovitoare printre efecte de lumini incintatoare proiectate pe zidurile vechi de nu-stiu-ce firma. A doua zi o luam de la capat sperind ca vom avea acces pe circuitul propriuzis, nu doar prin spatele padock-urilor, si ca sa facem citeva cumparaturi. Intrarea in complex ne intimpina cu o coada interminabila de masini ce stateau pe loc, cu nervii si suspensiile la pamint. Ne ia vreo ora ca sa intram si aflam ca parada BX-urilor si XM-urilor tocmai s-a incheiat, dar din cauza bulibaselii avem si noi acces pe circuit. Dezamagitor, domnii de la organizare ne trag de urechi daca acul de la kilometraj depaseste 50 la ora. Ne invirtim plictisiti, tragem 2 poze si iesim dezumflati in soarele necrutator ca sa mai dam o raita prin jur. Facem mici cumparaturi si iata-ne pe la ceasurile 4 si ceva parasind locul, mai bogati cu un tricou sau cu stiu-io-ce alt chilipir ce ne-a iesit in cale in talcioc, dar mai saraci in aprecieri decit anul trecut la Roma, la ICCCR.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Le Mans





Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine





Drumul ne duce pe cai ocolite la Mont Saint-Michel, mai exact undeva linga, la St. Marcan, unde tragem la un han vechi si scirtiietor tinut de niste englezi cam apucati ce ne cer banii inainte sa ne dea cheia camerei. Acceptam si dupa ce caram bagajele o luam spre St. Malo, orasul piratilor de pe vremuri, superb in lumina indecisa a a serii. Recunosc promenada de linga plaja care a jucat intr-un film de arta de prin saizeci (Trouffault? nu stiu exact) si cazemata din larg. Oraselul stringe intre ziduri o forfota care insa se incheie ca la un semn in jurul orei 23 cind toti se apuca sa stringa, chit ca mai ai coniac in pahar si ca ai fi vrut sa mai comanzi unul. Lasam in urma corabia cu pinze ce ne-a intimpinat la venire si rontaim citiva kilometri de autostrada moca pina aproape de Mont Saint-Michel a carui aparitie ne face cu ochiul de dupa sarpantele din mica asezare Pontorson, pustie la ora asta. Stinca se precipita spre cer culminind cu fireturile mestesugite ale abatiei si cu flesa adaugata de curind constructiei parca impoderabile deasupra acoperisurilor celor citeva case de dedesubt. Lumina deseneaza contururi neverosimile ale alcatuirii si ma uit traznit, sprijinind aparatul de fotografiat pe capota masinii lui Catalin. Ne despartim greu de aparitia ca de himera pe cerul noptii si ne gindim cit de mult se va schimba peisajul, a doua zi pe lumina.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

St. Malo





Imagine

Imagine

Imagine

Mont Saint Michel





Revenim si ne intimpina o alta realitate: cozi imense de masini se labarteaza de-a lungul drumului din Pontorson catre citadela. Pierdem ceva timp pina sintem dirijati spre locul de parcare, aflat destul de aproape insa de intrarea in cetate. Riuri de turisti matura nisipul din jurul citadelei, mazgalindu-l cu urme de pasi si cu inscrisuri, unele deocheate sau altele pur si simplu inutile. Realizam repede ca locul e un fel de Mecca turistica, ca si Tour Eiffel sau Musee du Louvre, asa ca ne obisnuim cu aglomeratia si urcam in cetate pina sus. Balamucul e in crestere, iar autocarele cu asiatici ce fac corp comun cu aparatul de fotografiat aproape dau peste noi. Noroc ca plecam si de aici, si dupa ce ne aprovizionam cu cidru, branza gata stricata si o julitura pe aripa stanga spate a masinii lui Catalin, ne indreptam cauciucurile spre Paris, locul mult visat de catre o lume intreaga.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Mont Saint Michel





Orasul ne intimpina pe inserat, clipocind de viata si de lumina, dar si intesat de arabi, indieni si africani care parca l-au luat in stapinire. E august si parizienii sint in concediu, prilej de a rasufla usurati totusi, caci altfel am fi pierdut multe ore in trafic, care acum era nesteptat de lejer pentru renumele metropolei de creatoare de ambuteiaje. Hotelul in care stam pare ok, dar cind intram constatam ca gazduieste un numar dublu de locuri de cazare fata de cit te-ai fi asteptat de la dimensiunile exterioare ale cladirii, motiv din care holul nu permite accesul decit cu o singura valiza in mina, camera aduce ca marime cu o baie de la un hotel mai de soi, iar baia cu un lift de doua persoane, care insa nici nu urca si nici nu coboara, in care nu te poti nici macar roti in jurul propriei axe. E ieftin si bun insa, are si mic dejun si chiar si furculita. Nu ne tine inima si iesim la plimbare prin oras pina dupa miezul noptii, vizitind zona centrala cu Tour Eiffel, Champs-Elisees (incluzind si celebrul C42), Arc de Triomphe si cam atit. Pe Champs-Elisees raminem masca cind ne depaseste printul Bruneiului (sau al altui emirat saudit...) in al sau Golden Hamann Ferrari 599 GTB, aurit, unic in lume. C42 e trist si sta cu luminile stinse. Reluam de dimineata plimbarea, fiind singura zi intreaga in care avem timp sa ne invirtim in Paris. Vedem Jardin de Tuilleries, Piramida de la Louvre, L’Ile de la Cite cu Notre Dame, Pont Neuf, Jardin de Luxembourg, revenim sa vedem C42 si pe interior unde un negru urit si impertinent ne face vint afara cu un sfert de ora inainte de inchidere. Mai pe seara ne oprim la coada de la Tour Eiffel unde avem un noroc chior si chiar inainte sa ajungem la casa de bilete se deschide accesul la ultimul etaj, de altfel plin si aproape inaccesibil in perioada asta. Noaptea ne prinde exact in lift, in timp ce urcam la 300 de metri, de unde Parisul e incredibil si pare interminabil, acompaniat si de luminitele ce licare la fiecare ora fixa pe constructie. Pierdem nu mai putin de 3 ore in turn dar cistigam o experienta pe care altii nu o au intr-o viata intreaga, chiar daca, marturisesc, mi-au cam tremurat gladiolele la apropierea de balustrada parca prea fragila pentru haul de dedesubt. Ne intoarcem rupti la hotel, in umbra noptii, ultima perecuta in Paris si in Franta. A doua zi ne asteapta drumul pina la Eisenach in Germania, care trece prin Luxemburg. Tara, nu gradina, de data asta.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Paris





Parasim Parisul dupa ce ne facem o poza cu masinile in dreptul Turnului si ne promitem sa ne intoarcem curind sa vedem si restul si o apucam pe linga autostrada catre Luxemburg. Drumul ne scoate din Franta in pragul serii. Facem plinul in Luxemburg la LukOil, pentru cam aceiasi bani ca si in Romania, si traversam tara asta in miniatura, fapt ce ne costa cam un sfert de ora din viata, si asta doar pentru ca in centru orasului ne incurcam cu o intersectie. Pe autostrada viteza e restrictionata la 90km/h in perioada asta “din cauza poluarii”. Ne intrebam ce inteleg astia prin poluare in timp ce trecem frontiera in Germania, cu autostrazile ei moca si pe care viteza nu e limitata pe alocuri. Facem vreo 30 de km timp in care ma indepartez de Catalin dupa vreo doua talpi ce m-au dus la 190 km/h, si, impachetat in aroma serii ma pregatesc de urmatoarea talpa in timp ce in fata mea se deschide un palier drept atit cit vezi cu ochii si eu rulez pe banda a treia la 140 km/h, gata de acceleratie. Intorc capul in oglinda sa ma asigur ca nu ma asteapta nimeni in spate si in momentul acela masina da puternic in nas, cu pedala la podea, remorcind instantaneu o dira groasa de fum negru dupa ea. Mintea mi se intuneca, in masina patrunde un fum aproape la fel de negru ca si cel din spate, asta in timp ce calc ambreiajul si tai contactul in speranta ca ceva mai poate fi salvat. Anca ma priveste nedumerita si cu o urma de groaza pe chip in timp ce ma tirasc spre marginea drumului cu frina apasata si cu statia in mina urlind la Catalin sa incetineasca ca se intimpla ceva grav cu masina mea. Imi marturiseste ulterior ca n-a auzit nimic in statie. N-apuc sa ma opresc cind imi dau seama ca am un noroc incredibil si ca nu va trebui sa platesc pentru ca masina sa fie scoasa de pe austrada, lucru ce ar fi costat aprox 300 de EU, si asta pentru ca in fata mea e intrarea intr-o parcare, un “rastplatz” cum zic nemtii. Sar din masina si trag capota ca sa vad ce s-a intimplat. Catalin trage si el in spatele meu. Din pacate nu am avut inspiratia sa fac o poza, si nici ceilalti, dar situatia era destul de incurcata ca sa ne mai stea mintea si la asta: in locul in care ar fi trebuit sa fie fulia care antreneaza pompa de la suspensie atirna o tandara de axa cu came, cazuta intr-o parte si sprijinind in cureaua de la pompa. Mi se inmoaie picioarele pe loc la gindul ca s-ar putea sa nu mai pot recupera nimic din motor pentru a ma putea intoarce acasa, in conditiile in care masina era plina de bagaje, deci nu se puteau transfera la Catalin pentru ca si a lui era plina ochi, alte variante de a ne intoarce acasa din locul repectiv mi-erau complet necunoscute, nu stiam daca am vreo sansa sa o repar sau daca pot sa imi permit sa o aduc acasa pe platforma macar, nu stiam unde sa o las pina ma intorc dupa ea… Gindurile imi umbla de-a valma prin cap in timp ce ne grabim sa impingem masina in rastplatz, inainte sa apara politia si sa ne puna sa o scoatem cu platforma de pe autostrada. Trag pe margine si scot trusa de scule ca sa vad ce se mai poate face. Intercoolerul e jos, constat ca un singur surub mai tine capacul tachetilor si dupa ce il inlatur in fata mi se deschide o priveliste pe care nu o doresc nimanui: doua capace de axa sparte in bucati si imprastiate peste tacheti si axa cu came rupta in trei. Uleiul din motor e curs prin deschizatura aparuta si inveleste toate in jur, cit si teava de esapament, bine incinsa, de unde si fumul care intrase si in masina. Picioarele mi se inmoaie a doua oara si pesimismul se aseaza pe fetele tuturor, ca dupa un verdict de la tribunal. Oare se mai putea face ceva?


va urma
Ultima oară modificat Sâm 12-Sep-2009 15:41 de către khan, modificat 1 dată în total.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 672
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Vin 11-Sep-2009 20:25

Am ramas fara cuvinte... Felicitari! Ma bucur ca ati ajuns pe acolo si ati vazut atatea locuri minunate. :).

Vazand pozele, reiese foarte clar ca in Franta, cei 90 de ani au fost sarbatoriti ca atare...

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2554
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Vin 11-Sep-2009 22:04

p.s. si la noi s`a sarbatorit :lol: cu scheme de marketing :wink:

Hai andrei ... termina poveste !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6276
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 12-Sep-2009 17:49

ok nu va mai perpelesc

continuare





Ne vine insa ideea sa incercam sa vedem daca se misca supapele, lucru surprinzator de altfel, acestea fiind intacte judecind dupa cit de usor se misca. Mi-e greu sa inlatur capacele de la cureaua de distributie, dar ca sa vedem daca mai exista bag in viteza si ne apucam sa impingem masina. Ne surprinde din nou faptul ca bucata de axa ramasa, si care acopera 5 supape se misca usor si la unison cu motorul. Nu stiu daca mai e la punct, dar speranta reinvie pe chipurile noastre si incepem sa ne intrebam daca nu cumva sint sanse mari sa plec cu masina pe roti. Da! Dar de unde alta axa cu came? Intre timp Carmen suna la prietenii din Eisenach sa ii anunte ca “intirziem”. Ne apucam sa mutam ce n-are nevoie Catalin in masina mea si ce am eu nevoie in masina lui, judecind ca mergem la Eisenach, 350 de km mai incolo, si ne intoarcem cit de repede dupa masina cu o platforma sau cu piesele ce necesita inlocuirea. Ne ingramadim cu bagaje pe bancheta din spate la Catalin si Anca ma tine de mina ca sa ma consoleze: dar de ce s-a rupt? Eh, uite, asta nu stie nimeni, o fi poate de la o anticamera cazuta din chiulasa si asta e ffff grav, o fi de la fulia pompei care batea usor… si ne apucam sa facem scenarii, intrerupte de cele citeva telefoane pe care le dau ca sa incerc sa fac rost de cele necesare sau macar de o informatie. Nu ma poate ajuta nimeni la ora 11 noaptea si ma las pagubas, dar cu speranta ca a doua zi problema se va rezolva. Ajungem tirziu la Eisenach unde cadem lati si ingindurati in pat.




Facusem cunostiinta cu Steffen, sotul Carolinei, in noaptea sosirii, dar acum, dimineata, am apucat sa il vad mai bine. Steffen e un om mare, are o casa mare, de fapt doua case mari, o pajiste mare intre ele, o masina mare, de 7 locuri, VW Sharan, prevazuta cu cirlig, si se vede treaba ca la toate astea e nevoie si de o inima mare, care lui Steffen nu ii lipseste defel. Doar sotia si copii (gemeni, Christian si Hans) sint mici, sotia ca marime, si copii si ca marime si ca virsta, dar sufletul le e la fel de mare. Steffen rupe ceva pe romaneste si din cind in cind urla “Linischte!!!” la copii in ton de teuton de se cutremura strada, iar copii dispar. Se invirte de doua ori prin casa cu telefonul in mina si ne spune jumate in romana, jumate in germana ca problema transportului e pe cale sa se rezolve, atita doar ca trebuie sa mai sune sa vada unde se pot gasi piesele necesare. Ii dau datele de care e nevoie, aflu de pe google translate ca la axa cu came ii zice die nockenwelle in germana si se pune pe transa a doua de telefoane, fapt care insa esueaza. Cum? Pentru BX… n-avem asa ceva. Raspunsul se repeta de citeva ori si sprincenele ni se incrunta la toti. “Hai mai bine sa cautam o masina” imi ia Catalin vorba direct de pe limba si o pune imediat in aplicare pe www.mobile.de . Gasim undeva la 250 de km de noi un BX diesel rosu, break, din 1990, cu 500.000 km la bord. Cam multi. “Porneste? Da! Dar are garnitura de chiulasa arsa. Axa cu came e ok? Cred ca da. Miine vor veni doi baieti impreuna co sotia mea ca sa o ia. Cit costa? 132 de EU…” Lasam internetul si plecam cu Steffen in masina lui spre un loc din oras de unde inchiriem cu 50 de EU/zi cu factura cu tot o platforma basculanta de toata frumusetea. O agatam si pornim la un drum de aproape 800 km pina la locul unde e masina si inapoi. Ne ia o zi intreaga si seara ne intoarcem fericiti acasa, cu masina dupa noi, in starea in care am lasat-o. A doua zi Steffen e la serviciu unde duce si o tandara de axa. Noi mergem cu Carolina la Autohaus Wild GmbH pe Buchener Straße 41, 74731, WalldĂźrn, in apropiere de Wurzburg unde facem cunostinta cu patronul unui Autohaus Citroen mic dar prosper si cu batrinul BX de 500.000 km. Se odihneste impasibil in parcarea din spatele atelierului. Nu stie ca mai are un pic si ia drumul concasorului, pentru a deveni materie prima pentru vreun VW sau Opel sau BMW. Ma intristez la gindul asta dar ma bucur in speranta ca voi putea repara masina care sa ma duca acasa. Ii spun omului ce s-a intimplat si ma priveste dintr-o parte, dar ma intelege cind ii spun ca vreau sa platesc masina intreaga dar sa iau doar ce am nevoie de la ea. Se descurca el cu epava, nu e nici o problema, ma asigura. Ajungem la masina care porneste cu ultimii 3 volti rataciti din baterie. Merge bine si nu scoate fum, in ciuda garniturii de chiulasa ciupite. Se ridica, o mutam pe un loc mai potrivit ca apoi sa ne apucam de demontat. Ne facem un plan de bataie, nu putem sa caram foarte multe din cauza spatiului limitat. Dau jos capacul de la tacheti si aparatorile de la curea cu gind sa scot axa. Ma gindesc ca n-are rost sa mai trag la punct motorul si toate cele si ma infig cu surubelnita ca sa trag jos cureaua direct, fara sa mai desfac intinzatoarele si ramin masca: cureaua se crapa ca un pergament mucegait, fara nici cel mai mic efort. Ii multumesc Domnului ca nu s-a rupt cind am pornit-o, Catalin reflecta ca m-am c…..at in scaldatoare la ce noroc am avut ca n-a crapat la pornire si ii dam bataie. Ne murdarim cu folos si plecam incarcati cu piese de BX inca excelente in ciuda kilometrajului, nu inainte de a achita omului masina. Ii dau 135 de euro cu gind sa nu astept rest, multumesc, ma invirt pe calcii si cind sa fac primul pas, omul ma apuca de mina si imi atrage atentia: “Restul! Va rog! Trei euro…“ ma crucesc si ies zimbind, asteptindu-l ca sa verifice ca totul e in ordine in parcare, ca nu am facut sau lasat mizerie si sa ii dau cheia de la usi. Vede ca avem un XM si ne intreaba daca nu mai vrem unul. Care? “Pai am 2, asta (2.1 TD automatic, ceva peste 200.000 km, stare f buna, 500 euro) si ala de acolo (V6 Exclusive, tot ceva peste 200.000km stare perfecta, 900 EU)”. Ne trece un gind prin cap, acelasi la amindoi, si ne intrebam de unde mai luam un sofer. Raminem cu intrebarea ce ne macina mintile si revenim in toiul noptii la Eisenach inca minunindu-ne de norocul nostru si de felul cum sint oamenii pe aici. Steffen ne anunta ca axa pare sa fi avut un defect de material sau de tratament, de unde si problema, cel putin asa pare privind tandara pe care a luat-o cu el de dimineata.







Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Incarcarea si transportul la Eisenach





Imagine

Imagine

Imagine

BX-ul de 132 EU, la inceput, in timpul si dupa demontare





Imagine

Imagine

XM-ul de 500 EU





Ne asteapta simbata, cind ar fi trebuit sa fim la Bucuresti, dar sintem inca la 2200 de km departare. Azi aflam daca putem sa plecam cu masina de aici sau o lasam si plecam cu XM-ul de 500 EU. Fiind simbata, nemtii din jur sint acasa si curiosi sa inteleaga ce vrem sa facem cu masina care sta pleostita pe pajiste de 2 zile. S-a rupt die nockenwelle pe autobahn la 140 de km nach stunde. “Ei nah!!!” Dap! “Si?” O schimbam… “Aici?” Da’ unde?” Pai si aveti curaj sa plecati pina acasa?” Da, normal. Se uita toti plini de neincredere si usor infatuati, dind din cap a paguba. Steffen ii asigura ca stim ce facem. Ne fringem degetele in mai multe rinduri si pe la ceasurile 14, in mijlocul pajistii, susura blind un motor diesel. Nemtii ramin gura-casca si infatuarea lor se transfera usor catre noi. Desfacem din nou totul, asta a fost doar montajul preliminar, si dupa un binemeritat gratar produs de Steffen & Co la 5 metri de masina, ne intoarcem sa facem jocurile culbutorilor. N-avem incotro, si dupa toate combinatiile posibile trebuie sa luam la smirghel vreo doua pastile, fapt care ne inghite trei ore. Otelul asta e foarte dur, dar n-avem incotro, doua supape ramin atacate si motorul ar putea sa merga prost din cauza asta. Reusim dupa ce degetele ne singereaza la amindoi, dar macar acum totul e in tolerantele acceptate. Adunam totul la loc, punem cureaua de distributie noua si simeringul de axa achizitionate cu o zi inainte, facem ultima verificare si masina porneste la sfert, fara zgomote sau alte probleme. Iesim la o proba, eu sint murdar, iar Catalin, la volan, nu trece de 3500 de ture. Da-i, mah, ca e totul ok! Asa si e, fuiorul de fum albastrui care ne-a mirat un pic la inceput dispare dupa primele acceleratii si totul revine la normal, exact asa cum era inainte. Catalin imi repeta faza cu scaldatoarea si il incuviintez de data asta. Doi vecini se holbeaza la locul lasat gol de masina, se intreaba daca avem telefoanele la noi si cind ne vad venind se minuna: “Asta-i tractor, nu-i masina!”





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine





E duminica si Steffen impreuna cu Carolina si copchiii ne petrec de plecare nu inainte de a ne fi pregatit o masa traditionala de Thuringen pe care o sa o tinem minte cit om trai. Ne strecuram burtile pline pe dupa volan si pe la 1 jumate pornim catre Albertirsa unde ne asteapta Adi cu platforma pregatita. Il asiguram ca nu e cazul si scoatem cheile din contact mult dupa miezul noptii, in fata aceleiasi case in care am stat si plecare. Adi ne viziteaza a doua zi dimineata cu placinte, lapte cu cacao si alte asemenea. Povestim si se minuna prin cite am trecut si cum s-au rezolvat lucrurile pina la urma. Mergem din nou, ca si anul trecut, sa vizitam herghelia motorizata pe care o detine. Iar ne enervam ca traim intr-o tara de kko in timp ce Mercedes, sotia lui ne zimbeste de linga garaj. Asta nu e tot si mergem sa vedem si garajul in care lucreaza Gommaire, belgianul citroenist, condusi de Adi calare pe Mobra verde brotac, ultima achizite, garaj care adaposteste printre altele un CX Prestige cumparat de Adi din Elvetia si un DS Cabriolet Chapron in curs de restaurare. Ne enervam din nou, Catalin se intreaba si ne intreaba ce fluiera pe la el prin cutie dupa ce trece de 130, noi doar banuim, impachetam si o taiem sprea tara. Ajungem in Bucuresti la 4 dimineata cu ochii cirpiti si cu inima plina.





Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine





Acuma va rog sa scuzati patetismul unora dintre fragmente, dar asta era probabil si starea de spirit de atunci. In rest eu unul am trait din plin toata aventura asta, sint convins ca si colegii de “suferinta”, chiar daca au fost momente in care zimbetele ne-au disparut de pe chip si disperarea le-a luat locul, sau cind am cazut in deznadejde pentru a ne reveni miraculos dupa primul deal care ascundea locul de popas mult asteptat. Au fost multi kilometri, aproape 9000, multa motorina, taxe de autostrada, de parcare, de vizitare, de prostie, de neatentie, injuraturi dar si zimbete largi, mirari, frica, oboseala cu duiumul, cautare, regasire, bezna dar si soare orbitor, cafea cu croissante sau fara, energizante, fotografii, zgomote ciudate, miros de ambreiaj incins, pante nesfirsite dar si vai si viraje, greseli, scuze, mutre, minunari, schimonoseli… si cite si mai cite, dar au fost trei saptamini care ne vor influenta cu siguranta destinele. Va doresc macar jumatate din experienta asta si sa ne auzim in curind, cu prilejul altor aventuri ce ne pindesc de dupa viraj.

Khan, aka Andrei
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 672
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Sâm 12-Sep-2009 18:26

Khan, sustin ideea lui Adi. La cat talent reiese ca ai in ale scrisului, ar fi si pacat sa nu tiparesti povestea...

PS: Adi, Khan m-a facut sa fiu invidios pe ceeea ce ai in garaj :)

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Sâm 12-Sep-2009 19:10

Superb! :wink:

PS- imi place ca porti tricoul oficial citroen, in timp ce o doftoricesti :D

Avatar utilizator
cv2adi
pasionat
Mesaje: 614
Membru din: Joi 17-Apr-2008 14:40
Localitate: Albertirsa 2730 Ungaria
Masina: Citroen Traction avant 15 six
2: Citroen DS
3: Citroen CX

Mesajde cv2adi » Dum 13-Sep-2009 11:17

VĂĄzind pozele am reusit sĂĄ-mi creez o imagine mai amplĂĄ despre aceastĂĄ aventurĂĄ EuropeanĂĄ pe care ati suferit-o cu toate frumusetile si amĂĄrĂĄciunile ei si nu pot decĂĄt sĂĄ-mi exprim admiratia si recunostinta ptr toate cele.Sustin pe mai departe ideea cĂĄ ar trebui asternutĂĄ chestia si pe hĂĄrtie,ai venĂĄ de scriitor nu glumĂĄ Andrei.
Sper sĂĄ ne ĂĄntĂĄlnim si la anu, si doresc un exemplar dedicat din cartea Ta !!!!
Hippo si Tu esti binevenit oricind pe la mine ! S-ar putea ca prin Octombrie sĂĄ vin pe la Timisoara si eu dupĂĄ niste treburi. =D>

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6276
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 13-Sep-2009 12:29

multumesc pentru aprecieri tuturor celor ce au avut rabdare sa citeasca, recunosc ca e cam lung dar sper ca a meritat timpul



Matrixu scrie:
khan scrie:
Costuri: mari.



Poti spune te rog cat te-a ajuns asa in mare toata excursia?


daca ar fi sa nu socotesc problema cu masina, care a ajuns spre 500 de EU, restul a ajuns cam la 2500 de EU
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3031
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 14-Sep-2009 09:18

FrumoasĂŁ aventurĂŁ =D> . Bine aĂži revenit sĂŁnĂŁtoÂşi!

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Lun 14-Sep-2009 20:35

Merita fiecare cent si fiecare secunda....ati venit mai bogati si pe langa voi suntem si noi mai bogati :D
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 672
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Lun 14-Sep-2009 20:41

Adi, daca ajungi prin octombrie, facem cumva sa ajungem la ciolanul de care iti povesteam cu ceva timp in urma... =P~

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6276
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Sep-2009 21:02

stan cristian scrie:Merita fiecare cent si fiecare secunda....ati venit mai bogati si pe langa voi suntem si noi mai bogati :D

sper sa gindeasca si ceilalti la fel. de fapt, in primul rind, sper sa fi avut rabdare sa citeasca :shock:
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

tali_lucian
pasionat
Mesaje: 166
Membru din: Mar 20-Mar-2007 23:14
Localitate: BUCURESTI

Mesajde tali_lucian » Lun 14-Sep-2009 21:56

super,pozele si povestea,ma bucur ca am colegi asa de 'tari' felicitarii.

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 672
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mar 15-Sep-2009 05:54

Khan, cred ca au avut rabdare sa citeasca, mai ales ca parca te-ai nascut cu pana-n mana. Chiar ar fi si pacat sa nu asterni pe hartie povestea (de altfel reala) a acestei calatorii. Macar pentru inceput :)

PS: Nu uita doua dintre vorbele romanesti:
- nu este prea tarziu niciodata;
- nicidata sa nu spui niciodata.

8)


Înapoi la “Evenimente/Intalniri internationale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 185201
    Total subiecte 17861
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 88
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 31
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10364
    Cel mai nou membru Faiar