Probleme motor 2.0HDI RHR 100KW

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Probleme motor 2.0HDI RHR 100KW

Mesajde DacianO » Mie 18-Noi-2015 22:42

Bună, cred ca sunt urmărit de ghinion așa ca va rog dacă ma puteți ajuta cu păreri sunt mai mult decât binevenite.
Deci, am următoarele probleme: de vreo 6 luni ma tot duc pe la service Citroen si Peugeot si le spun ca am un zgomot la injectoare cand plec de pe loc și motorul intra in sarcină, un țăcănit ca de mitraliera care la inceput s-a manifestat foarte rar iar pe măsură ce timpul a trecut a devenit aproape permanent. Nu face ca mitraliera tot timpul ci se aude si numai un țăcănit care la viteza mare ii schimba sunetul motorului si suna mai sacadat. De pornit pornește la sfert de cheie si motorul la ralanti merge foarte bine, se mai aude un tac, tac pe fundal dar trebuie sa fii foarte atent. Cei de la Citroën mi-au recomandat aditivul Unik+, care după ce l-am folosit acel țăcănit a dispărut aproape de tot, dar dupa următorul plin încet încet a revenit asa ca am decis să schimb injectoarele pentru ca zgomotul se amplifica si devenea aproape permanent. Așa ca acum am 4 injectoare noi, dar acel țăcănit tot acolo e și e la fel de permanent. Săptămâna trecută am alimentat de la Petrom, un prieten de la Peugeot a zis sa încerc sa bag diesel fara aditiv, înainte alimentam de la Mol super aditivata si OMW tot super, asa ca după un plin de la Petrom si un drum de 100 km într-o curba dintr-o panta masina a mers in bot și am primit mesajul anti-pollution system faulty și motorul a intrat in limp mode, mergand ca un cal fără vlaga. După ce am ajuns la destinație unde am stat vreo 40 minute mesajul și eroarea au dispărut, menționez ca am luat plusul de la baterie pentru vreo 2 minute dar după ce am recuplat mesajul nu a dispărut decât după ce motorul a stat. Alt drum a doua zi si la 130km masina iar se pune in bot si intra in limp mode, de data asta eroarea nu a dispărut nici cu borna luata, nici daca a stat iar in drum spre casă seara am observat ca eram ca un avion cu reacție cand acceleram, asta pana ajungem la viteza dorită dupa care fumul nu mai se vedea. Fumul este negru si apare cand accelerez, înainte nu scotea gram de fum vizibil, doar abur. Pe tester Diagbox am avut eroarea
P0100 Masă sau volum de flux de aer defectuoasă a circuitului
P0215 Motor de închidere solenoid defecțiunilor (releu EDC15C2-alimentare)
Am curățat tot sistemul de admisie și Valva EGR care mecanic funcționează normal, azi am fost cu masina in teste in mers și toți parametrii sunt normali, eroarea anti-pollution nu mai apare dar fum tot scoate și țăcănit tot am.
Va rog, daca ați pățit ca mine sau ma puteți ajuta cu un sfat de unde sa mai încerc sa caut rezolvarea va mulțumesc mult pentru orice idee care m-ar ajuta sa scap de probleme. Maine am o promisiune sa incerc un alt BSM, o sa postez daca reușesc sa schimb ceva, și mai vreau sa adug ca daca înainte de țăcănit masina ajungea usor la 185km acu cu greu am ajuns la 170km si mai departe nu pre a vrut sa meargă.
Dacian

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Re: Probleme motor 2.0HDI RHR 100KW

Mesajde lucianmarius » Joi 19-Noi-2015 00:27

DacianO scrie:Bună, cred ca sunt urmărit de ghinion așa ca va rog dacă ma puteți ajuta cu păreri sunt mai mult decât binevenite.
Deci, am următoarele probleme: de vreo 6 luni ma tot duc pe la service Citroen si Peugeot si le spun ca am un zgomot la injectoare cand plec de pe loc și motorul intra in sarcină, un țăcănit ca de mitraliera care la inceput s-a manifestat foarte rar iar pe măsură ce timpul a trecut a devenit aproape permanent. Nu face ca mitraliera tot timpul ci se aude si numai un țăcănit care la viteza mare ii schimba sunetul motorului si suna mai sacadat. De pornit pornește la sfert de cheie si motorul la ralanti merge foarte bine, se mai aude un tac, tac pe fundal dar trebuie sa fii foarte atent. Cei de la Citroën mi-au recomandat aditivul Unik+, care după ce l-am folosit acel țăcănit a dispărut aproape de tot, dar dupa următorul plin încet încet a revenit asa ca am decis să schimb injectoarele pentru ca zgomotul se amplifica si devenea aproape permanent. Așa ca acum am 4 injectoare noi, dar acel țăcănit tot acolo e și e la fel de permanent. Săptămâna trecută am alimentat de la Petrom, un prieten de la Peugeot a zis sa încerc sa bag diesel fara aditiv, înainte alimentam de la Mol super aditivata si OMW tot super, asa ca după un plin de la Petrom si un drum de 100 km într-o curba dintr-o panta masina a mers in bot și am primit mesajul anti-pollution system faulty și motorul a intrat in limp mode, mergand ca un cal fără vlaga. După ce am ajuns la destinație unde am stat vreo 40 minute mesajul și eroarea au dispărut, menționez ca am luat plusul de la baterie pentru vreo 2 minute dar după ce am recuplat mesajul nu a dispărut decât după ce motorul a stat. Alt drum a doua zi si la 130km masina iar se pune in bot si intra in limp mode, de data asta eroarea nu a dispărut nici cu borna luata, nici daca a stat iar in drum spre casă seara am observat ca eram ca un avion cu reacție cand acceleram, asta pana ajungem la viteza dorită dupa care fumul nu mai se vedea. Fumul este negru si apare cand accelerez, înainte nu scotea gram de fum vizibil, doar abur. Pe tester Diagbox am avut eroarea
P0100 Masă sau volum de flux de aer defectuoasă a circuitului
P0215 Motor de închidere solenoid defecțiunilor (releu EDC15C2-alimentare)
Am curățat tot sistemul de admisie și Valva EGR care mecanic funcționează normal, azi am fost cu masina in teste in mers și toți parametrii sunt normali, eroarea anti-pollution nu mai apare dar fum tot scoate și țăcănit tot am.
Va rog, daca ați pățit ca mine sau ma puteți ajuta cu un sfat de unde sa mai încerc sa caut rezolvarea va mulțumesc mult pentru orice idee care m-ar ajuta sa scap de probleme. Maine am o promisiune sa incerc un alt BSM, o sa postez daca reușesc sa schimb ceva, și mai vreau sa adug ca daca înainte de țăcănit masina ajungea usor la 185km acu cu greu am ajuns la 170km si mai departe nu pre a vrut sa meargă.


Eu aveam "tacanit" din cand in cand la accelerari bruste pentru cateva secunde, si imi cam aparea antipolution system fault. La mine s-a rezolvat schimbat regulatorul de pe pompa de inalta presiune, ce baga prea multa motorina la accelerari bruste, de unde si toate problemele.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 19-Noi-2015 09:46

Cel mai probabil, schimband BSM vei scapa de intreruperea motorului in mers si de erorile inregistrate, dar nu va rezolva problema tacanitului .

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Joi 19-Noi-2015 11:49

tacanitul este de la prea mare presiune in injectoare, nu mai merge foarte mult asa ca risti sa strici tot prin injectie, conducte, injectoare, pompa pe partea de inalta.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Joi 19-Noi-2015 23:09

Va mulțumesc tuturor pentru sfaturi, mâine o sa schimb regulatorul de presiune. Azi dimineață când am fost sa schimb BSM și am forțat motorul peste 3000rpm si a apărut din nou anti-pollution error, doar ca acum am verificat imediat ce am ajuns la Peugeot și singurele erori erau regulatorul de presiune si senzorul de presiune din rampa, fara BSM sau alte erori. Nu am mai schimbat BSM-ul ca nu aveau unul care sa se potrivească pe motorul meu, dar l-am curățat de praf. Cred ca celelalte erori erau cauzate in cascadă din cauza regulatorului de presiune pentru ca eu am mers zeci de km dupa ce eroarea a apărut fiind în tranzit. O sa postez maine cum merge dupa ce schimb regulatorul.
Ps. Daca ati știi de cate ori am mers la service pentru țăcănit și toți ziceau ca nu se aude nimic, cu alte cuvinte eram nebun 😡...
Dacian

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Vin 20-Noi-2015 11:55

Nu esti singurul nebun.
Suntem multi nebuni carora ni se pare ca anumite chestii nu merg cum trebuie sau anumite interventii sunt facute doar de dragu de a fi facute nu pentru a rezolva o problema.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Vin 20-Noi-2015 21:52

iulian.arg scrie:Nu esti singurul nebun.
Suntem multi nebuni carora ni se pare ca anumite chestii nu merg cum trebuie sau anumite interventii sunt facute doar de dragu de a fi facute nu pentru a rezolva o problema.


Eu sunt nebun de fiecare data cand intru intr-un service :D

Stai sa vezi cand mi-am pus jegurile de tampoane de motor pe febi si trepida toata masina zici ca era raba din 1900 toamna, imi ziceau mecanicii ca sunt nebun ca e normal ca e tamponul nou ca se da ca bla bla bla...dupa ce am pus pe original la reprezentanta am revenit la ei si le-am zis pentru ca sunt nebun vreau banii inapoi. Si mi i-au dat :D pentru ca sunt nebun si mergeam la avocat :D

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Vin 20-Noi-2015 22:23

Am schimbat regulatorul de presiune ,dar tot se mai aude un tacanit cand accelerez ,nu mai face ca mitraliera si tacanitul s-a diminuat cu 70%. I-am intrebat daca nu s-au deteriorat injectoarele ca trei dintre ele au facut vreo 2500km tacanind din cauza regulatorului,si au zis ca teoretic nu ar trebui,dar eu cred ca unul sau doua au probleme, oricum sunt in garantie si o sa le schimbe daca s-au stricat. de la service mi-au spus sa merg cateva zile si dupa sa facem o diagnoza si sa vedem, ma rog sa dispara tacanitul si sa nu mai vad serviceul.
Acum va intreb daca e posibil sa am dreptate si sa se fi stricat 3 dintre injectoare pentru ca au mers 2500 de km asa, cel de-al patrulea fiind schimbat saptamana asta si a facut doar cateva zeci de km.
Ps. Daca ma luau in seama de la inceput se schimba doar regulatorul si totul era ok ,asa s-au schimbat 4 injectoare bune si un regulator, dar ce sa faci cand nu exista mecanici priceputi, unul dintr ei spunandu-mi cu o saptamana inainte ca masina nu are nimic din punctul lui de vedere si daca vreau sa nu mai tacane "sa imi cumpar una noua ca asta nu mai e noua". Asta da sfat, adica daca te doare inima sa te nasti din nou ca ai imbatranit. :shock:
Dacian

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Dum 22-Noi-2015 12:30

baga ulei de amestec, 700 ml la 70 litri si nu mai auzi tacanitul, baga ceva de calitate, minim 25, 30 lei litru.

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Lun 23-Noi-2015 07:57

danny29 scrie:baga ulei de amestec, 700 ml la 70 litri si nu mai auzi tacanitul, baga ceva de calitate, minim 25, 30 lei litru.


nu e cam mare concentractia (100 ml/10litri)? eu stiam de 100 ml/20 litri....

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Lun 23-Noi-2015 08:37

Daca bag ulei de amestec nu o sa fie probleme cu FAP ?
Am citit si eu postul cu uleiul si parerile sunt impartite, doar intreb.
Dacian

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Mie 25-Noi-2015 23:54

Ce poate sa fie ca dupa ce trec de 150km/h masina nu mai trage si de abia ajunge la 170. Înainte de toate problemele ajungea foarte usor la 185km si inca mai avea rezerve de putere . Acum tot mai scoate fum pe accelerare, ziua e mai puțin vizibil, se vede un puf cand o calc si schimba intr-o treaptă inferioara, dar noaptea il vad de la farurile din spate cum scoate liniar pana cand ajung la viteza dorita, dupa care nu se mai vede. Si se mai aude de cand am schimbat regulatorul de presiune un sunet ca si cand astupam carburatorul la Dacia și motorul cala, nu foarte tare dar se aude dupa ce accelerezi la 3000rpm si motorul revine la ralanti. Cei de la Peugeot au spus ca e normal si ca e vana EGR, doar ca înainte eu nu l-am auzit niciodată. Va rog dacă aveți sugestii sa mi le iîmpărtășiți, poate scap de ddurerile de cap pe care mi le dă. Vă mulțumesc anticipat.
Ps,. Sa nu credeți ca merg tot timpul cu 200 la ora doar ca ma enervează pierderea de putere.
Dacian

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Joi 26-Noi-2015 15:40

Salut
Am si eu o problema oarecum asemanatoare in sensul in care la accelerari puternice eventual cu kick-down observ un pic de fum in urma dar doar noaptea in lumina farurilor din spate, insa ziua nu este vizibil.
Insa eu nu simt vreo scadere de putere si ce-i drept nici n-am testat viteza maxima.
Ma gandesc ca in conditii de forta/boost e un pic mai multa motorina bagata decat are nevoie din varii cauze.
Am desfacut recent clapeta cu cele 2 furtune de admisie si am vazut ca din punctul in care gazele de pe EGR sunt reintroduse pe admisie traseul este foarte imbaxit cu funingini incleiate si ma gandesc ca admisi a este putin gatuita.

In postul asta am expus problema imbaxirii: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=23911
incepand cu punctul 3 din poza postului de mai sus admisia este foarte imbaxita.

Toate masuratorile inainte de intrarea aerului in cilindru sunt corecte dar traseul este gatuit in punctul final.
E doar o supozitie si nu stiu cat e de corecta.

Am citit despre niste solutii de curatare a admisiei evident aplicate in mod profesionist, prin atomizarea solutiei inainte de introducerea pe admisie, nu spray-uri minune sau mai stiu eu ce bazaconii.

Avatar utilizator
DacianO
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 17-Iun-2014 18:04
Localitate: Bistrita
Masina: Citroën C5(X7) 2.0 hdi 100kw 2009

Mesajde DacianO » Joi 26-Noi-2015 22:12

Multumesc pentru raspuns, dar eu am curatat toata admisia toata, vana EGR conducta si capacul, acum 800 de km.
Ce am mai observat ca face e un zgomot asa ca si cum facea Dacia cand punea-i astupai carburatorul si motorul cala , de exemplu in seara asta la 75 km in a 5 pe manual daca incepeai sa accelezi mai tare scotea zgomotul asta si simti ca motorul parca caleaza. Faza cu fumul asa era si la mine inainte de a avea probleme mai grave cu regulatorul, dar dupa ce a intrat in limp mode vreo 4 ori a inceput sa afume ca a lasat urme si pe spoiler. In limp mode eram ca o locomotiva seara in accelerare, dupa ce am schimbat regulatorul nu mai afuma asa de tare dar tot mai vad fum in spate ziua la acclerare. Cei de la service au zis ca esapamentul e facut sa retina funinginea si ca are nevoie de mai mult timp pana se curata, daca asa o fi ca deja am 1000 de km facuti. Incepe sa imi scoata peri albi ca nu gasesc mecanici adevarati sa gaseasca problema .
Dacian

bogwol
pasionat
Mesaje: 770
Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
2: Nissan Micra 1.2 benzina

Mesajde bogwol » Vin 27-Noi-2015 08:05

tot citesc si ma minunez de ceea ce citesc: la accelerare scoate fum!!!! :shock:
mai oameni buni, inteleg ca niciunul din voi nu a ajuns vreodata la ITP cu un diesel, ca altfel nu imi explic atata panica ca se vede fum in retrovizoare. Scoate fum pentru ca asa trebuie sa scoata. Oare cei de la ITP de ce duc masina in 4500 ture? Doar ca sa ii asculte zgomotul frumos? Sau ca sa verifice noxele care ies la functionarea in sarcina? ](*,)


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187750
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru RobertErymn