Visul... spulberat

Impresii de la primul contact cu modelele Citroen indiferent de varsta.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mbc
pasionat
Mesaje: 4214
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Skoda Fabia 3 Combi 1.4 TDI 2016

Visul... spulberat

Mesajde mbc » Joi 09-Aug-2012 22:36

Sunt unele visuri pe care le ai din copilarie sau aproape si, in nestiinta momentului, iti doresti sa devina realitate. De mult timp masina pe care mi-o doream, la nivel realist, era un C5 V6. Printr-o aliniere corecta a stelelor am ajuns in aceasta perioada in posibilitatea de a-mi satisface acest vis, adica sa-mi iau un C5 V6. Situatia actuala face ca in aceasta configuratie, masina sa fie prezenta doar cu cutia automata in 6 rapoarte. Aceasta nu este o problema la nivel teoretic pentru ca te obisnuiesti cu ea... cel putin asa am crezut.

Si acum faptele:

Decid sa-mi implinesc visul cu un C5 V6, caut pe net destul de mult, surpriza: este unul disponibil fix la mine in oras. Super. Cu KM putini. SUPER. La un pret foarte bun SUUUUUPER. Nivel de echipare Exclusive. Deja eram in extaz. Astept cateva zile pentru ca fiind la serviciu tot am avut de lucru si nu am putut merge la un drive test adevarat. Nici o problema, a ajuns si ziua libera, sun rapid domnul cu anuntul si convenim un loc si o ora, ne vedem. Bun

Aspect exterior bun, cateva zgarieturi cu care pot trai fara probleme si care nu ma sperie. Motorul era pornit. Foarte silentios, dar eu stiam asta de la 2.0-ul meu. Imi ajustez scaunul de piele foarte confortabil, il intreb pe proprietar de 2 ori cum e cu cutia automata sa ma asigur ca stiu teoria, cuplez D-ul si las usor frana. Avand in vedere problemele mele omniprezente cu ambreiajul care nu cupleaza perfect, a fost de vis modul in care a pornit. Ies din parcare foarte incet si prudent, ies pe strada, intru pe banda, viteze mici, ok. Ajung la un moment dat la o portiune de drum mai dreapta si goala, cu vreo 60 km/h, cred ca eram in treapta a 4-a sau a 5-a (dupa numarat schimbarile, altfel nu scrie). Calc pedala de acceleratie brusc. Nimic. trec 2 secunde, se simte ca cutia face ceva si dupa ce a trecut mult timp, o infinitate in termeni de schimbat viteza, eram in sfarsit intr-o treapta adecvata sprintului.

Aici au inceput semnele de intrebare: de ce a stat asa mult? Nu stiu daca erau 2-3 secunde sau cat, dar s-a miscat incet. Eu sigur schimbam manual din a 4-a intra 3-a si din a 3-a intr-a 2-a in acest timp. In plus, puteam schimba direct intr-a doua in mai putin de o secunda si nu ma consider un pilot sau ceva. Cred ca si sotia mea schimba mai repede vitezele decat cutia aia. Si sotia mea nu are permis.

Bun, am incercat frumos sa o calc de pe loc. Se comporta mai bine. Daca iti intelege de la inceput intentiile nu are intarzieri ciudate, dar nu e realist deloc. De cele mai multe ori iti trebuie putere multa cand intri in depasire, nu la plecarea de la semafor.

Ce am mai testat: frana de motor: aproape inexistenta. Acceleratie jos, acceleratie sus, acceleratie jos - se comporta intr-un mod total neelegant si smuceste, nu foarte violent, dar nu se comporta precum m-as fi asteptat.

Si dezamagirea finala: chiar cu startul de pe loc, nu este o masina rapida. Eu am comparat-o cu a mea si mi-e greu sa zic ca e mai rapida decat a mea. Nu pot sa zic ca e mai lenta, dar daca mie nu imi da nici o satisfactie in plus, oare merita compromisul motorului mare (deci RCA mare, impozit imens pe langa 2.0, consum mare) si cutiei automate (fiabilitate mai redusa decat la manuala).

Si aici visul meu a fost spulberat de tot. Si am fost foarte dezamagit. Si inca sus. Inca nu i-am dat raspunsul domnului, dar era dispus sa negocieze pretul si asa foarte mic. Pentru o masina superba, pe care o strica foarte mult cutia in prima instanta - sunt convins ca o cutie manuala salva ziua si motorul in a doua situatie - taxe mari, consum mare, rca mare.

Urmatorul vis este Citroen C6, doar ca pentru aceasta masina nu sunt pregatit inca. Daca mai lucrez unde lucrez acum, poate peste 2-3 ani o sa ma gandesc la C6, mai ales ca atunci vor fi multe 3.0 240 cp diesel 2nd hand si poate povestea e mai buna cu ele, cu toate ca au cutie tot automata. Sau poate va aparea atunci C5-ul facut din Insignia, masina pe care as cumpara-o, spre deosebire de actualul model nou.

Altele:
Nivelul de zgomot era acelasi cu cel din 2.0-ul meu, doar ca masina mea a fost izolata fonic destul de temeinic se pare de fostul proprietar.
Sunetul era JBL (la fel ca in masina mea) dar se auzea mult mai bine decat la mine. Probabil datorita insonorizarii din usi, insonorizare care mie imi lipseste (cea din fabrica e inexistenta).
Scaunele de piele par mai confortabile, dar senzatia pe care ti-o da piele pe scaun, pentru mine, este una negativa. AC-ul a fost pornit tot timpul, evident.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7532
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: craiova
Masina: xantia ACTIVA HDI
2: xantia ACTIVA 16V S2
3: xantia ACTIVA HDI

Mesajde dj01fad » Joi 09-Aug-2012 23:22

e... v6-le asta e cam frectie la picior de lemn dupa parerea mea.
cand a aparut aceasta dezvoltare de v6, adica prin 97, s-a facut o comparatie intre mai multe motoare de 3000, printre care bmw, citroen, si inca cateva. cel de la citroen (peugeot si renault), a iesit ca fiind cel mai lent, si cel care consuma cel mai mult. acum... motoarele de pe c5 si c6 au la baza acel motor, dar cu imbunatatiri. poate ca astea mai noi sunt mai reusite, dar prima varianta de a fost pe xantia si pe c5 s1, pe pejo 406 si pe ce o mai fi fost pus, cam lasa de dorit.
eu iti recomand extrem de calduros sa NU iti iei asa ceva! mai bine ia un c5 cu 2.7 hdi daca vrei un motor mare, dar in nici un caz motor mare pe benzina de la pejo-citroen, ca nu e ce trebuie. mergi si cu un bmw de exemplu de 3000, cu ce cutie vrei tu, si o sa ramai cu gura cascata. dupa parerea mea, singurul motor ok pe care il are citroen pe benzina momentan este 2.0i, restul sunt cam umplutura.
si eu am visat mult timp la tct, si am avut o MARE dezamagire: consuma ca disperata, adica iesi pe o medie de 15 intr-un caz fericit, asta insemnand cam 18-20 in oras, deci o bataie de joc totala, penrtu ca asa cum vine din fabrica, nici nu trage de 147 de iepe; acelasi consum il aveam si cu xantia v6, dar aia tragea ceva mai bine; am avut si un ford probe, fix cu acelasi numar de cai (147), si aceeasi greutate, motor 2.2 turbo. supriza este ca acea masina consuma 12 in oras, iar in exterior am reusit si 6. de ce la ei se putea? masina era din 90 chiar, deci o generatie in spate, iar platforma era de fapt mazda 626 coupe.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3968
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 10-Aug-2012 00:58

Nu am inteles din expunerea ta daca masina era v6 diesel.
Eu, cand a aparut aceasta masina, am fost de la Calarasi pana la Ramnicul Valcea pentru un drive test.
Am mers cu un Executive v6, 2.7 hdi.
Tot ce povestesti tu ca ai observat, nu numai ca nu le-am observat si eu, dar erau exact pe dos.
Cutia avea o oarecare intarziere la turatii mici, dar o sesizai daca te pricepeai bine la masini si ai mai condus.
Nu am sesizat absolut nicio intarziere la demaraj din mers. Imi amintesc ca aveam vreo 110 si am plesnit-o cu pedala la fund. Mi s-a parut ca toti caii din lume erau sub capota mea.
Ma gandesc ca masina pe care ai condus-o, avea vreo problema la cutie.
Cutia este una japoneza si echipeaza printre altele si un model de Jaguar, cu 3.0, v6.
Sunt ciudat surprins de patania ta si ma gandesc ca avem cativa colegi cu var III, insa nu stiu daca au v6, care ar putea sa iti confirme sau sa-ti infirme observatiile.
Eu am si var I si var II si la absolut toate capitolele, var III era infinit mai buna: scaune, confort, sunet, aspect, viteza, sprint, etc.
Cred cu tarie ca acea masina a avut probleme la cutie si nu cred ca a fost reparata corect.
Cere un drive test la citroen cu un v6 daca ai timp si poti.
Aaa, si cutia are si modul sport, unde orice intarziere dispare in totalitate.
Imi pare rau pentru dezamagirea ta.

Avatar utilizator
mbc
pasionat
Mesaje: 4214
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Skoda Fabia 3 Combi 1.4 TDI 2016

Mesajde mbc » Vin 10-Aug-2012 07:40

Masina de care vorbesc este C5 II din 2005 cu motor de 3.0 benzina V6. Acesta era cel mai tare in opinia mea. Eu mi-am mai expus parerea despre C5 III si anume ca mi se pare mai mica la interior decat C5 II si cu prea mult plastic. Pur si simplu nu imi place. Imi plac scaunele, ceasurile de bord, dar nu imi place in rest. Posibil ca 2.7 de pe C6 / C5 3 sa fie facut mai cu cap. La C5 2, cel mai mare motor este de 2.2 173 cp.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3968
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 10-Aug-2012 08:27

Da, am ĂŽnĂželes eu greÂşit. ÂŞi chiar Âşi aÂşa, cutia nu trebuia sĂŁ rĂŁspundĂŁ ĂŽn felul ĂŁsta.

Gozmin
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Vin 10-Aug-2012 20:51

Prin titlul topicului ai spus tot, deci nu-Þi rãmâne decât sã-i dai rãspunsul omului. Dacã nu-Þi place ºi nu o simÞi a ta aºa cum ai vrea sau cum Þi-ai Închipuit, nu o lua ! Prima impresie Întotdeauna conteazã.
Toate bune.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.

Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.


Înapoi la “Test Drive”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 185362
    Total subiecte 17902
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 88
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 30
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10442
    Cel mai nou membru Free4wall