Ce inseamna pozitia intermediara la sistemul hidraulic adica maneta pusa pe pozitia imedia urmatoarea langa cea normala
Adica se intareste suspensia, se poate circula in acest mod sa zicem pe autostrada pentru a avea o aderenta la asfalt mai buna, si cea de jos cu ce poate ajuta masina , avand garda foarte joasa, suspensia f rigida la ce ajuta?Va multumesc.
Pozitie intermediara
Moderator: Echipa Tehnica
Pozitie intermediara
Am dat tusesa si sper ca nu am luat junghiul
pozitia intermediara cum ii spui tu,adica urmatoarea dupa normal te ajuta pe teren accidentat unde nu e nevoie sa folosesti ultima pozitie,eu o mai foloseam la bx cand aveam remorca incarcata la masina.
pozitia de jos, e pt autostrada(nu pt autostrazile noastre) se comporta precum suspensiile sport si masina e mai joasa,se comporta super calumea la curbe...sau eu o mai folosesc cand parchez in zone unde se blocheaza rotile

pozitia de jos, e pt autostrada(nu pt autostrazile noastre) se comporta precum suspensiile sport si masina e mai joasa,se comporta super calumea la curbe...sau eu o mai folosesc cand parchez in zone unde se blocheaza rotile



hai ca ma bag si eu...
din cate stiu eu, pozitia de jos e pentru service si in nici un caz pentru autostrada adica se interzice folosirea ei in mers...se foloseste doar in stationare
pozitia de sus e pentru vulcanizare
intermediara este intr-adevar pentru "off-road", la fel si cea de sus (vulcanizare) dar pentru periaode scurte...
asta e ceea ce stiu eu de altii ce se pricep in hidraulica (bx) de pe forumul aista
@Ady, bx parca se autoregleaza cand are sarcina pe el. de ce ii schimbai nivelul cand puneai remorca?
iar apropo de asta, pana la ce greutate in sarcina se mai autoregleaza?
din cate stiu eu, pozitia de jos e pentru service si in nici un caz pentru autostrada adica se interzice folosirea ei in mers...se foloseste doar in stationare
pozitia de sus e pentru vulcanizare
intermediara este intr-adevar pentru "off-road", la fel si cea de sus (vulcanizare) dar pentru periaode scurte...
asta e ceea ce stiu eu de altii ce se pricep in hidraulica (bx) de pe forumul aista
@Ady, bx parca se autoregleaza cand are sarcina pe el. de ce ii schimbai nivelul cand puneai remorca?
iar apropo de asta, pana la ce greutate in sarcina se mai autoregleaza?

Citroen BX 17. TD '89
la faza cu pozitia de stationare(cea de jos) asa stiam si eu ca e pt parcare,dar mi-a spus un prieten din portugalia anul trecut,care detine o xantia,de chestia cu pozitia de jos folosita in mers si cum se comporta masina...am incercat si eu pe drum bun si intr-adevar a fost ok senzatia(nu incercati asa ceva acasa,ma rog pe drumurile noastre) cat despre autoreglarea inaltimii la greutate nu stiu ce sa zic...aveam bancheta rabatata,masina plina de tot felul(am facut renovari la casa si am purtat materialele cu bx-ul) si mai aveam si remorca dupa ea....era cam lasat de cur,am pus la pozitia urmatoare si a fost ok.tot ce e posibil sa nu se mai fi reglat inaltimea din cauza greutatii sau mici uzuri la sistem,desi masina se comporta foarte bine.
Nici eu nu sunt doctor in Citroen dar Xantia mea am incarcat-o cu vreo 400 kg in portbagaj si pe bancheta(rabatata) si se lasase destul de mult.Camd am pornit motorul s-a ridicat cuminte pana la cota prescrisa de corector si asta-i tot.In cartea frantuzeasca a masinii scrie ca pozitia de jos este numai pentru atelier, verificat ,schimbat lhm bla,bla.pozitia normala e ...normala ,urmatoarea treapta e pentru scos roata si mers pe drum cu denivelari pe distante scurte,iar pozitia cea mai de sus pentru mers pe drum cu mari denivelari cu viteza foarte mica pe distante scurte.De mers pe autostrada nu spune nimic nici din Germania nici din Kazahstan.
masina trebuie sa ramana pe pozitia normal in mers. cu exceptia ca sepoate ridica pentru distante si timp scurte pentru depasirea unor obstacole. jos e pozitia de "service". nu va mai jucati sus jos pe strada cu masinile ca va rupeti gitu'!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
eu am citit asa:
1- pozitia de jos (pe burta) e pentru service sau pentru usurarea operatiunilor de descarcat/incarcat
2- pozitia normala e de mers in conditii normale de drum
3- pozitia ce urmeaza dupa cea normala e pentru trecerea unor obstacole si se foloseste pe distante scurte si viteza de max 30km/h (de altfel daca mergeti cu pozitia asta si accelerati brusc se vor auzi planetarele)
4- pozitia de service/vulcanizare/inlocuit roata de rezerva. NU se ruleaza in aceasta pozitie
P.S.: de fiecare data cand am spus "pozitie" m-am referit doar la situatia autovehiculului, nu la altele...
1- pozitia de jos (pe burta) e pentru service sau pentru usurarea operatiunilor de descarcat/incarcat
2- pozitia normala e de mers in conditii normale de drum
3- pozitia ce urmeaza dupa cea normala e pentru trecerea unor obstacole si se foloseste pe distante scurte si viteza de max 30km/h (de altfel daca mergeti cu pozitia asta si accelerati brusc se vor auzi planetarele)
4- pozitia de service/vulcanizare/inlocuit roata de rezerva. NU se ruleaza in aceasta pozitie
P.S.: de fiecare data cand am spus "pozitie" m-am referit doar la situatia autovehiculului, nu la altele...

eu in ziua in care am achizitionat bx-ul bineinteles ca m-am jucat putin cu ea! ...in mers
jos de tot, avem impresia ca iau fiecare obstacol de pe drum plus ca erau super rigida de imi rupea rinichii! (arata bestial lasata...dar doar in parcare ...pe autostrada doar in imaginatie)
sus de tot topaia ca la balamuc! la fel destul de rigida dar piecare mica denivelare se transforama in ditamai hopul
apoi m-am interesat (razand ca prostu') si mi-am dat seama ca era sa o impachetez bine...
drept urmare nu m-am mai jucat ...
acum eu nu inteleg treaba cu facilitarea incarcarii / descarcarii???
a, si alta chestie, stiu ca nu e deloc bine sa o lasi intentionat pe burta peste noapte in parcare sau in alte ocazii decat la service! si cand e motorul oprin in pozitie normala sa nu incepi sa te apesi de nebun pe ea sa "vezi ce suspensii are" (mai ales daca ai bube in sistem)
acum, stiu ca toate astea le stiu depsre masina mea...despre ce e vorba pe topicul asta nu stiu (poate e diferita)
jos de tot, avem impresia ca iau fiecare obstacol de pe drum plus ca erau super rigida de imi rupea rinichii! (arata bestial lasata...dar doar in parcare ...pe autostrada doar in imaginatie)
sus de tot topaia ca la balamuc! la fel destul de rigida dar piecare mica denivelare se transforama in ditamai hopul
apoi m-am interesat (razand ca prostu') si mi-am dat seama ca era sa o impachetez bine...

drept urmare nu m-am mai jucat ...
acum eu nu inteleg treaba cu facilitarea incarcarii / descarcarii???
a, si alta chestie, stiu ca nu e deloc bine sa o lasi intentionat pe burta peste noapte in parcare sau in alte ocazii decat la service! si cand e motorul oprin in pozitie normala sa nu incepi sa te apesi de nebun pe ea sa "vezi ce suspensii are" (mai ales daca ai bube in sistem)
acum, stiu ca toate astea le stiu depsre masina mea...despre ce e vorba pe topicul asta nu stiu (poate e diferita)
Citroen BX 17. TD '89
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo