Turometru

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 10-Feb-2011 10:10

pai am pus aparatu pe continuitate, si am pus pe firele rosu si verde...ca negru e ecranaju.
nu da nici o valoare. ramane pe 1.
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 10-Feb-2011 13:57

am gasit ceva interesant. si de data asta am si inteles unde e de fapt senzoru ala. ffff
http://www.bxclub.co.uk/forum/viewtopic ... ev+counter
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 10-Feb-2011 15:14

Imagine

am extras schema asta pentru turometrul diesel....



iar asta e de la turometru pe benzina!


Imagine

diferenta in momentul asta e ca dupa spusele lui khan, eu ar trebui sa mut din pozitia 2 in pozitia 4 masa
si in pozitia 2 sa mai adaug un fir care sa plece impreuna cu 3 spre senzor. (de pe schema pt benzina)

corectati-ma daca gresesc
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Sâm 12-Feb-2011 11:59

mi-am rupt gatu incercand sa gasesc gaura aia. nu e niciunde ! singura in care poate intra senzoru sub pompa de hidraulica!
sau nu caut ce gaura trebuie? ma gandesc poate exista un alt tip de suport pentru senzoru ala. nu suportu ala rotund cu ureche.
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Sâm 12-Feb-2011 14:51

am mai gasit un tip de senzor.merge si asta? practic asta mi-ar rezolva si problema cu suportul ala din plastic.

http://cgi.ebay.de/Kurbelwelle-Sensor-C ... 5d2c4e476c
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 13-Feb-2011 19:07

ala e de benzina, nu mere la diesel. dar tot nu pricep, senzorul e bun, deci nu trebe altul, de ce nu cauti gaura aia? e fix pe blocul motor, in spate, e vizibila cind masina e pe elevator sau groapa, are un suport alb de plastic care stringe senzorul in el ca un colier si care senzor trebuie sa fie indreptat catre extradosul volantei unde se afla niste fante (2) care ii perturba cimpul magnetic atunci cind trec prin dreptul bobinei. acuma, asigura-te ca ai + si - pe firele 4 si 3 de la conectorul de la turometru si ca e continuitate pe cele 2 fire care vin de la senzor pe 1 si 2, apoi pune contactul si freaca un magnet prin fata bobinei. daca urca acul, totul e ok, daca nu, cauta unde e problema
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Lun 14-Feb-2011 08:07

am fost cu ea pe rampa si am cautat in draci gaura aia! o sa o mai caut, ce sa zic.

la fire sunt sigur ca mai trebuie tras inca unul din mufa. am deja + si - iar al treilea fir era cel care se ducea la bobina. deci, cel care se dcea la bobina il duc in senzor plus inca un fir...
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Lun 14-Feb-2011 18:24

am refacut mufa... eu aveam + pe 1 si - pe 2! am dus + pe 4 si - pe 3 , api am bagat firele de la senzor pe 1 si 2.de cateva ori cand am pus contactul , acum se ridica ba la 500 ba la 1000 rpm. mi se pare ciudat. adica inainte cand il puneam zvacnea putin.

in fine, plus am, minus am, continuitate pe cele 2 am! senzorul l-am frecat cu magnetu dar degeaba!
ca sa nu mai pun alta intrebare, presupun ca sigur e senzorul de vina!

sau ar mai fi o varianta, acum m-am gandit la ea. acum cateva poasturi spuneai ca alimentarea e pe marginea mufei... adica 1 + si 4 -
si sensorul pe 2 si 3.... as incerca si asa! adica si in schema electrica de diesel va ca senzorul vine pe pozitia 2 si 3 pe mufa!
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Lun 14-Feb-2011 20:26

nu merge nici cum! :roll:
Citroen BX 17. TD '89

SilverSpider
pasionat
Mesaje: 520
Membru din: Lun 31-Mai-2010 20:27
Localitate: Ploiesti

Mesajde SilverSpider » Lun 11-Apr-2011 20:05

ViperDodo scrie:nu merge nici cum! :roll:


Salut!Am si eu aceeasi dorinta... sa am turometru.Zis si facut, acum ma apuc sa-i dau de cap. Eu am mufa de la volanta dar nu am unde sa o mufez. De curand am facut rost de un turometru de diesel si am gasit topicul asta cautand o solutie. Cum spuneam, acum lucrez la el si daca reusesc o sa postez pasii care trebuiesc urmati pt instalare.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Mar 12-Apr-2011 09:46

bafta multa. astept rezolvarea ta! 8)
Citroen BX 17. TD '89

SilverSpider
pasionat
Mesaje: 520
Membru din: Lun 31-Mai-2010 20:27
Localitate: Ploiesti

Mesajde SilverSpider » Joi 14-Apr-2011 10:31

ViperDodo scrie:bafta multa. astept rezolvarea ta! 8)


Scuze de intarziere dar am avut masina demontata si a trebuit sa o fac la loc k sa probez turometrul.

In primul rand alimentarea se face pe pinii 1 (+ verde) si 2(- maro); celelalte doua fire maro se conecteaza la senzorul de la volanta.
Eu am senzorul cu mufa mama care are 3 pini din care unul este ecranare (si care cred ca se foloseste doar la motoarele pe benzina unde
pot aparea interferente din cauza bobinei de inductie) dar nu am gasit nici o mufa tata care sa se potriveasca asa ca am tras doua fire separat de la senzor la bord conectandule la pinii 3 respectiv 4 (nu conteza cum le conectati, nu au polaritate). Dupa ce am facut conexiunile am pornit motorul si turometrul indica undeva sub 1000 turatii, am turat putin motorul sa vad dak merge si pare sa indice corect.
Pinii sunt numerotati pe mufa albastra care intra la turometru. La mufa de la senzor legati pe rosu si galben (pinii 1 si 2 sunt numerotati si aia). Daca turometrul si senzorul sunt ok totul o sa mearga.

Atentie! Ca metoda de precautie masurati alimentare turometrului inainte de toate.

Luati un multimetru (aparat de masura), setati aparatul pe 20 volti DC (direct curent sau curent continuu) dupa care cu mufa desfacuta si motorul pornit puneti borna rosie a aparatului pe pinul unde intra firul verde si borna neagra pe urmatorul maro si daca va indica 12 volti, 13 volti totul este ok. Sau puteti masura prin infigerea bornelor direct in fire dar atentie sa nu va intepati sau sa distrugeti firul.

Daca turometrul nu are alimentare apelati la cineva care se pricepe sa verifice ce este in neregula sau eventual sa traga alimentare.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 14-Apr-2011 13:43

ai avut bafta cu senzorul deja existent.
e normal sa indice pe undeva sub 1000 ture la relanti, acesta fiind intre 750-800 rpm.
mai rau ma ambitionez acum sa cumpar un senzor nou si sa rezolv si eu problema asta!
Citroen BX 17. TD '89

SilverSpider
pasionat
Mesaje: 520
Membru din: Lun 31-Mai-2010 20:27
Localitate: Ploiesti

Mesajde SilverSpider » Vin 15-Apr-2011 00:49

Nu cred ca are rost sa-ti iei unul nou deoarece nu este o piesa care se uzeaza. Am vazut ca nou este destul de scump, mai incearca pe forum poate gasesti S.H.

Azi dupa ce am facut o tura cu masina sa vad cum merge kilometrajul si turometrul am observat ca turometrul scoate un sunet ciudat cu o frecventa in rezonanta cu turatia motorului. Dupa ce am ajuns aksa am desfacut turometrul si cautand sursa vibratiei am descoperit ca aceasta provine din circuitul traductor al turometrului. Nu mai intru in detalii... Recomand sa schimbati toti condensatorii care se gasesc pe acele doua placute cu circuite ca sa nu aveti surprize neplacute. Notati pe o hartie toate capacitatile (ex: 10v 470uF) si mergeti la un magazin de piese electronice sa cumparati piesele care o sa coste maxim 5 lei. Atentie cand schimbati condensatorii sa nu inversati polaritatea pt ca pe placa nu sunt notatii ajutatoare. Inainte sa scoateri piesa notati cu ceva pe placuta polarizarea.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7675
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 15-Apr-2011 09:21

am eu un senzor de bx diesel care stiu sigur ca este bun, dar nu mai are mufa; ti-l pot trimite sa faci ceva teste daca doresti.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187723
    Total subiecte 18630
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11748
    Cel mai nou membru Switz