schimbat cutie automata citroen c

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

pef73
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
Localitate: Brasov
Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005

Mesajde pef73 » Sâm 23-Iul-2011 21:18

iuliu m. scrie:Salut,
Eu, pentru AL 4/1 am gasit 8 (opt) litri!
Aici:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... db=web.nsf
Ma gandesc c-o fi vreo greseala a "oil guide"-ului de la LM...



Imagine

Asta am gasit in manualul de C5 I

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Dum 24-Iul-2011 09:04

o intrebare,mbs se merita sa pun xenon cu descarcare pe un c5II.si daca se pot inlocui becurile mai usor pe faza de intalnire fara sa dai bara jos.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Dum 24-Iul-2011 10:55

Astea sunt valorile. Mi-au spus ceva de 5 litri si au avut dreptate. problema e ca nu poti sa vezi tu ce nivel ai in cutie adica nu are joja aia celebra. Daca are cineva un sfat. Cred ca aceiasi problema e si la motorul pe benzina cu aceiasi cutie, ma refer la BVA AL4.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 24-Iul-2011 11:36

marianmarian scrie:o intrebare,mbs se merita sa pun xenon cu descarcare pe un c5II.si daca se pot inlocui becurile mai usor pe faza de intalnire fara sa dai bara jos.


farurile xenon costa 6300 lei pe bucata, respectiv 12600 lei ambele. eu zic ca nu merita, dar decizia e a ta. la dezmembrari nu stiu la ce pret gasesti, avand in vedere ca sunt relativ rare cele cu xenon.

daca te referi la xenon aftermarket, adica chestiile alea care le pui in loc de becurile halogen, ai gresit omul. eu consider ca e o mare prostie si nu mi-as pune asa ceva la masina mea niciodata. nu se vede bine cu farurile /becurile actuale? daca iti sunt zgariate farurile, le poti polisha, sau in cel mai rau caz schimba. originale sunt 1300 bucata. neoriginale banuiesc ca gasesti mai ieftin.

pe faza scurta am schimbat becul dreapta cu mult chin si cu ajutorul sotiei care are mana mai mica. mana mea nu a intrat sub nici o forma.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 24-Iul-2011 16:20

in fisa aia scrie "cantitate dupa golire", nu de noua. practic, la un schimb se pot inlocui doar 3L, de aceea la cutiile automate uleiul se schimba in cel putin 2 reprize apropiate in timp
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 28-Iul-2011 10:43

Am observat o scadere destul de substantiala al consumului de carburant cu noua cutie de viteza schimbata ...este undeva in jur de 9 litri.Vitezele mi se schimba in jur de 2000/2100 de turatii.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 05-Sep-2011 11:32

Revin cu noutati despre cutia pe care am schimbat/o
Am avut de vreo doua ori neplacerea de a fi anuntat de computerul de bord ca am defect la cutia de viteze.Mi/a aruncat/o in treapta de avarie in timp ce urcam un deal.Am oprit motorul am dus parghia in P si am repornit.Totul revenind a normal.Stiu ca nu e bine...am fost azi la service si am rugat baietii sa ma lase singur 20 de minute cu masina pe groapa.Am pus 0,5 litri de ulei de cutie de viteze am pornit motorul am plimbat schimbatorul prin toate treptele.Am desfacut busonul de golire si a curs in total 2 litri de ulei.
Din cate am inteles pe forum ar fi trebuit sa curga uleiul pe care tomai il pusesem,respetiv 0,5 litri.Am desfacut si al doilea buson de golire si a curs aproape 3 litri.I/am pus inapoi pe cei trei litri si am mai pus inca un litru .Am repetat operatia de verificare a uleiului si mi/a mai curs in jur de 0,6/0,7 litri ulei.Teoretic acum nivelul de ulei este bun.In drum spre casa iar a sarit in treapta de avarie atentionandu/ma cu defect la cutie. Cand am schimbat cutia nu am schimbat si convertorul .Imi face aceleasi probleme care imi facea si prima cutie...sa fie de vina oare convertizorul?Trebuia resetat oare ceva?
Intre timp am cumparat si cnvertizorul de la tipul care mi/a vandut cutia.
Vreau sa va spun ca uleiul din cutie era foarte urat la culoare, ma asteptam sa fie rosu dar era ca un ulei ars...As incerca sa schimb si uleiul ,merge orice ulei de cutie automata sau cutiile astea cer un ulei special ptr ele?
Va multumesc anticipat

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mar 06-Sep-2011 07:52

problema este (cel mai probabil) la blocul hidraulic. Pune neaparat pe tester sa vezi ce eroare apare. Ulei numai ATF LT 71141 4HP20 AL4.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mar 06-Sep-2011 09:28

Posibil sa fie la bocul hidraulic.La cealalta cutie am schimbat cele doua electrovane mari ptr ca nu prea mai vroia sa plece de pe loc si am rezolvat problema.Acum la asta mi.o arunca in treapta de avarie la sarcina in deal.De ieri de cand am gasit un litru si ceva de ulei in plus,l/am dat afara si acum se pare ca merge bine Am urcat un deal mai in forta si nu s/a intamplat nimic,chiar am simtit/o ca trage foarte bine.Problema e ca maine am programare la service sa schimb convertizorul si sa incerc sa schimb si tot uleiul.Marea problema e ca nu am gasit nicaieri uleiul ATF LT 71141 .As avea o promisiune de la un distribuitor de ulei mobil sa/mi faca rost tocmai de la Sibiu...Daca nu gasesc uleiul nu ma duc maine sa schimb convertizorul.Ce am mai observat de ieri de cand am scos litrul de ulei in plus e ca imi scimba vitezele 3 si 4 prea din timp.Inainte imi schimba viteza 3 undeva pe la 52 de km pe ora si la o turatie de 2200/2300 si viteza 4 undeva la 72 de km tot pe la 2300/2400Acum imi schimba pe a treia undeva pe la 40 de km pe ora si sub 2000 de ture.Viteza 4 o schimba undeva la 50 de km.Aveti idee de ce mi le schimba asa devreme?Cum as putea remedia aceasta problema?

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 08-Sep-2011 08:39

Revin cu noutati
Am anulat programarea de la service ptr a inlocui convertizorul din doua motive.unul e ca nu am gasit uleiul necesar ptr a face schimbul din cutie si convertizor respectiv ATF LT 71141 si din al doilea motiv ca masina se comporta destul de bine dupa ce am dat jos surplusul de ulei pe care il avea cutia in ea.Am observat ca masina se comporta mult mai bine ,trage bine si fuge foarte tare ,am depasit 160 la ora as fi vrut sa vad daca mi/o mai arunca in treapta de avarie dar nu mai aveam unde sa o fugaresc...Am urcat si cateva dealuri si la fel s/a comportat bine.Singura problema e ca viteza 3 si 4 mi/o schimba mai devreme...Nu stiu daca se poate regla chestia asta la reprezentanta...sper ca da.
Am o intrebare...stie cineva ce culoare are uleiul ATF LT 71141 de la Mobil?

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Joi 08-Sep-2011 13:44

Daca nu gasesti de la Mobil, poti pune asta:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE
cu cel putin aceleasi rezultate.
Succes!

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 08-Sep-2011 14:43

Multumesc ptr link.Se pare ca uleiul de la liqui moly nu are aceleasi caracterisitici ca uleiul cerut de fabricantul cutiei de viteze.Cum peste doua saptamani plec in Italia am sa caut acolo uleiul care trebuie.
Din cercetarile mele facute pe multe forumuri auto,romanesti si straine ,defectele la cutiile de viteze automate se datoreaza in primul rand neschimbarii la timp al uleiului si atunci cand acest schimb se face nu se pune uleiul recomandat de producatr.Este fffoarte important ca schimbul de ulei la cutiile automate sa se faca cu uleiul care trebuie...si nu in ultimul rand acest schimb sa se faca in locuri cu mecanici care mananca pe paine cutiile automate.Daca un mecanic spune ca poti pune orice ulei ATF in cutie ,acel mecanic nu stie nimic despre cutiile automate

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Joi 08-Sep-2011 16:02

Acel ulei este recomandat de configuratorul LM pentru tipul acesta de cutie.
Nu garantez ca nu exista si erori in acel configurator.
Exista vreo cerinta/standard imperativ pe care stii ca trebuie sa-l/sa o indeplineasca uleiul respectiv?
Fiindca exista echivalente ale acelui standard la multe alte firme.
De exemplu, LM-ul ala pe care il ai in link indeplineste urmatoarele cerinte:
Specifications and approvals:
GM Dexron IIIH
Mercon V
JASO 1-A
Toyota Type T-II / T-IV
Allison C4, TES 295
Nissan Matic Fluid, D, J, K
Kia SP II / SP III
Mitsubishi SP II / SP III
Hyundai SP II / SP III
Mazda ATF M III / ATF M V
Honda ATF Z1 (without CVT´s)
LIQUI MOLY also recommends this product for vehicles for which the
following specifications are required:
Dexron VI
JWS 3309 (Aisin Warner)
Chrysler ATF +3, +4
MB 236.1, 236.2, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10, 236.11
Daimler NAG-1
BMW LT 71141, LA 2634, 7045 E, 8072-B
MAN 339 Typ Z1, Z2
MAN 339 Typ V1, V2
ZF TE-ML 02F, 03D, 04D, 05L, 09, 11A, 11B, 14A, 14B, 16L, 17C
Voith H 55 6336.xx
VW G 052 162
VW G 055 025
Volvo 97340 / 97341
Subaru ATF

Dupa cum vezi, ceea ce cauti tu este de fapt un standard BMW pe care uleiul asta il indeplineste.
Mobil este un ulei OK dar nu reprezinta nici pe departe un etalon.
Drumuri bune!

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Joi 08-Sep-2011 17:34

Nu spun ca nu poate fi bun ,am vazut ca poate fi folosit la mai multe,inclusiv cutii manuale si sisteme hidraulice dar sincer as prefera bidonul de ulei cu specificatia producatorului de cutie automata
Uite un link cu bidonul respectiv
http://www.starlubricants.ro/ro/produse ... f-lt-71141
am inteles ca esso nu mai exista si a fost preluat de mobil.
Crede/ma ca prefer sa nu mai merg cu masina pana nu am sa gasesc uleiul respectiv.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Vin 09-Sep-2011 01:21

Esti sigur "pe un drum gresit".
Cineva ti-a "bagat in cap" ca standardul acela BMW este stringent pentru cutia ta.
Ceea ce poate fi adevarat pe de alta parte. Nu am studiat problema deloc si nu vreau sa ma pronunt, desi nu mi se pare verosimil, la o prima vedere.
Insa eu ti-am oferit posibilitatea alegerii unui ulei 100% sintetic cu provenienta verificabila, sigur "made in Germany", contra unuia fabricat "cine-stie-unde", semisintetic.Ti-am recomandat prin urmare un ulei nemtesc(si nu numai "nemtesc" pur si simplu, ci liderul in vanzari pe piata germana cu o cota de 48%!), care raspunde si el aceleiasi cerinte dar nu numai ei ci si unui alt intreg "pomelnic" de aprobari/recomandari/cerinte (chiar daca nu scrise la fel de mare pe bidon, cu aceleasi caractere ca si brand-ul, ceea ce poate induce un sentiment de siguranta falsa).
Exxon a achizitionat Mobil inainte de 2000 si nu invers, insa o multinationala atat de puternica precum Exxon Mobil(ca si BP Castrol de altfel) nu-ti va oferi tie "personal", pe o piata emergenta, un produs de "prima linie" , never.
Este o greseala conceptuala de intelegere a modului general de functionare a pietii de lubrifianti si nu numai de lubrifianti.
Multa bafta si drumuri cat mai bune!


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes