cureaua alternator
Moderator: Echipa Tehnica
cureaua alternator
as dori sa ma sfatuiasca cineva in legatura cu cureaua de la alternator findca vreau sa o schimb si din motive financiare a vrea sa o schimb eu si poate exista o modalitate standar cum se face corect findca nu as dori sa incerc sa inlocuies ceva si sa distrug altceva ,masina are si compresor de c lima automata .daca santeti draguti astept indrumari

-
NOS_feratu
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... la motorul meu acest schimb se face relativ usor dar necesita oarecare indemanare si ceva scule. este obligatorie demontarea rotii din dreapta si contraaripii aferente deci vei avea nevoie de cric cel putin (ideal ar fi un elevator)... dupa care cu o cheie de 19 se slabeste surubul amortizorului de socuri si cu un imbus de 10 se desface rola intinzatoare ... se scoate cureaua veche, dupa care se monteaza cureaua noua... intai se aseaza pe fuliile motorului, pompei de servo, alternatorului si a comresorului de AC dupa care se pune pe amortizorul de soc iar la final se intinde cu ajutorul rolei intinzatoare...
precautii generale... grija mare la pozitia originala a curelei (este foarte "impletita" si poate genera usor confuzii de pozitionare)... foarte important este aspectul amortizorului de socuri... acesta este o piesa problema la CITROEN... daca pozitia lui in momentul in care ai dat cureaua veche jos nu este perpendiculara pe corpul motorului este imperios necesara schimbarea acestuia... neschimbarea lui are ca urmare ruperea curelei pentru auxiliare cu o frecventa ce-ti da dureri de cap (chiar si odata la 500 km)... la fel foarte importanta este si rola din capul amortizorului de socuri care trebuie sa fie intrega si fara nici un fel de jocuri... rola intinzatoare este un pic mai durabila fiind confectionata mai bine (cel putin la mine este SKF)... in rest... spor la treaba!
later edit... nu pune orice curea... pune GATES sau DAYCO si evita BOSCH sau noname-urile... bafta!
precautii generale... grija mare la pozitia originala a curelei (este foarte "impletita" si poate genera usor confuzii de pozitionare)... foarte important este aspectul amortizorului de socuri... acesta este o piesa problema la CITROEN... daca pozitia lui in momentul in care ai dat cureaua veche jos nu este perpendiculara pe corpul motorului este imperios necesara schimbarea acestuia... neschimbarea lui are ca urmare ruperea curelei pentru auxiliare cu o frecventa ce-ti da dureri de cap (chiar si odata la 500 km)... la fel foarte importanta este si rola din capul amortizorului de socuri care trebuie sa fie intrega si fara nici un fel de jocuri... rola intinzatoare este un pic mai durabila fiind confectionata mai bine (cel putin la mine este SKF)... in rest... spor la treaba!
later edit... nu pune orice curea... pune GATES sau DAYCO si evita BOSCH sau noname-urile... bafta!
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
curea alternator
mersi mult de sfaturi
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18662
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11831
Cel mai nou membru Murat

