Salut
Ce ziceti, cand schimb cureaua de transmisie, trebuie schimbate si rolele? Adica sa cumpar tot kitul? Am auzit ca sunt ca la distributie una de ghidaj si una intizatoare sau presoare, nu mai stiu exact. Momentan am 101000Km, doar ca mi se aude apoape tot timpul un suierat, nu foarte sonor inauntru. Cred ca este un rulment pe undeva care trebuie uns. Pe unde sunt rulmenti care pot fi unsi la un C5 HDI 90CP?
Schimbare curea de transmisie
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Schimbare curea de transmisie
ENGINE - TURBO DIESEL DW10TD
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Joi 25-Oct-2007 00:11
- Localitate: Bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
mbc scrie:sa nu facem confuzie. este curea de distributie. transmisia se realizeaza prin alte piese
faptul ca a intrebat daca tre sa skimbe si rolele, m-a dus mintea sa asociez cu cureaua de distribnutie si nu de transmisie...
ideea e ca, dupa mintea mea, orice curea asigura o transmisie.....de miscare, evident...
cureaua de distributie se numeste asa probabil pt ca se foloseste la distributie, pe aceeasi idee datorita careia curelei de la alternator i se spune cureaua de alternator...
cred ca e vb de un anumit tip de limbaj, nu stiu daca de lemn, dar cu siguranta unul specific cellor din domeniul auto...
gandeste-te la expresia: a bagat-o-n ate...:P....
unul care are habar de fotbal, va intelege imediat...
mbc scrie::) nu am habar de fotbal, dar ti-am prins ideea. intentia mea nu a fost acida. transmisia este tot de la motor pana la roata. cureaua respectiva are un cu totul alt rol decat de a asigura acest traseu. repet, nu a fost cu intentie rea.
Deci schimb si rolele care angreneaza transmisia sau nu?
ENGINE - TURBO DIESEL DW10TD
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
In mod normal, distributia se schimba complet, adica si rolele si pompa de apa, iar atunci ai garantia ca te tine cureaua atat cat trebuie! Daca nu, poti avea surpriza sa fii nevoit sa dai din nou jos cureaua pentru ca s-a dus o rola, etc... sa nu mai zic de uzura curelei noi de catre o rola stricata!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
titzy scrie:mbc scrie::) nu am habar de fotbal, dar ti-am prins ideea. intentia mea nu a fost acida. transmisia este tot de la motor pana la roata. cureaua respectiva are un cu totul alt rol decat de a asigura acest traseu. repet, nu a fost cu intentie rea.
Deci schimb si rolele care angreneaza transmisia sau nu?
Nu e nici o transmisie si nu e nici o rola care angreneaza. Cureaua aia e de distributie, adica sincronizeaza miscarea pistoanelor cu cea a supapelor. Rolele ale au rol sa tina cureaua intinsa ca sa nu sara de la punct, adica sa se desincronizeze.
Iti recomand sa schimbi distributia integral, mai ales ca un kit de distributie e mai ieftin decit piesele luate separat. Chiar daca pompa de apa sau chiar cureaua in sine par ok, la scurt timp dupa ce vei depasi durata lor de viata incep sa cada. Nu te zgirci la bani ca la un diesel ruperea curelei de distribuite = dezastru.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Salut
Cred ca nu m-am facut inteles
Este vorba de cureaua de la alternator, AC si nu mai stiu ce.
Sunt 2 role acolo. De alea vorbeam. Alea trebuie in general schimbate, avand in vedere ca masina are ~105 mii de Km?
Numai bine
Cred ca nu m-am facut inteles
Este vorba de cureaua de la alternator, AC si nu mai stiu ce.
Sunt 2 role acolo. De alea vorbeam. Alea trebuie in general schimbate, avand in vedere ca masina are ~105 mii de Km?
Numai bine
ENGINE - TURBO DIESEL DW10TD
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
SUSPENSION - NORMAL SUSPENSION
ACTIVE SUSPENSION - HYDRACTIVE SUSPENSION 3
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
titzy scrie:Salut
Cred ca nu m-am facut inteles
Este vorba de cureaua de la alternator, AC si nu mai stiu ce.
Sunt 2 role acolo. De alea vorbeam. Alea trebuie in general schimbate, avand in vedere ca masina are ~105 mii de Km?
Numai bine
hai sa ne intelegem....
exista doua curele la c5:una de distributie si una pt accesorii...
la cea de distributie e obligatoriu sa skimbi rolele pt ca in cazul in care se blokeaza vreun rulment din acele role sau ar capata joc, atunci cureaua fie s-ar rupe, fie din cauza jocului, ar atinge ceva din vecinatate si s-ar rupe prin frecare...
de asemenea, e indicat sa skimbi si pompa de apa odata cu skimbarea curelei si e obligatoriu sa o skimbi la mexim doua revizii de distributie...
la cureaua pt accesorii, nu e obligatoriu sa skimbi nimik decat daca se impune....pt ca blocarea, ruperea acei curele, iti va scoate temporar din functiune alternatorul, compresorul de aer conditionat si pompa de directie...
daca pompa de directie nu mai functioneaza vei ramane cu directoe mecanica doar ....asa ca atentie...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
curea
cureaua se numeste de distributie. vezi TIMING BELT (ENG.) SAU COURROIE SINCRONE (FR.).curea de transmisie este , dupa mine incorect.este un termen promovat ca sa zic asa de niste oameni pe care eu ii numesc tractoristi.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
mai pun si io gaz pe foc:
corect ar fi curea de distributie si curea de accesorii. cureaua de accesorii se schimba, in functie de numarul de accesorii antrenate, la mai multi sau mai putini km, dupa cum se precizeaza in cartea de intretinere, ideea e ca daca se schimba cureaua se verifica si intinzatoarele, fixe sau mobile. daca vreunul vijiie sau are joc se schimba, iar in functie de cit de greu se lucreaza la acea curea se pot schimba toate, nu de alta, dar s-ar putea sa nu fie o economie sa platesti de 2 ori manopera pentru o operatie pe care o puteai face la o singura demontare. ar mai fi de verificat si fulia de la motor, cuplajul elastic se poate rupe daca rola e uzata si poate cauza multe stricaciuni in jur, asa cum si un intinzator poate face ceva ravagii in jur daca se blocheaza, am vazut bloc motor spart de la un intinzator de accesorii blocat
corect ar fi curea de distributie si curea de accesorii. cureaua de accesorii se schimba, in functie de numarul de accesorii antrenate, la mai multi sau mai putini km, dupa cum se precizeaza in cartea de intretinere, ideea e ca daca se schimba cureaua se verifica si intinzatoarele, fixe sau mobile. daca vreunul vijiie sau are joc se schimba, iar in functie de cit de greu se lucreaza la acea curea se pot schimba toate, nu de alta, dar s-ar putea sa nu fie o economie sa platesti de 2 ori manopera pentru o operatie pe care o puteai face la o singura demontare. ar mai fi de verificat si fulia de la motor, cuplajul elastic se poate rupe daca rola e uzata si poate cauza multe stricaciuni in jur, asa cum si un intinzator poate face ceva ravagii in jur daca se blocheaza, am vazut bloc motor spart de la un intinzator de accesorii blocat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
dupa cum a spus si khan, la numarul asta de km, verifica si fulia pt ca a cam ajuns la limita duratei de functionare in siguranta... daca suiera rulmentii de la cureaua de accesorii, recomand sa ii schimbi, si sa nu incerci sa ungi nimic. cu treburile astea nu prea e de joaca, nu de alta, dar nu cred ca ti-ar face placere sa ramai cu masina in camp....
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11708
Cel mai nou membru Ibr_subaib